Tych kilka wskazówek zmieni Twoje myślenie o Google Shopping

optymalizacja google shopping

Czasy, w których działanie wyszukiwarki ograniczało się jedynie do wyświetlania adresów poszukiwanych stron, minęły bezpowrotnie. Google szybko odkryło, że jeszcze szybszą i skuteczniejszą drogą dotarcia do użytkownika jest wyświetlanie mu reklam Google AdWords konkretnych produktów, których może potrzebować. Wraz z tą myślą narodziła się kampania Google Shopping. Jeśli jesteś na bieżąco, zapewne możesz już w nią inwestować. Tylko czy wiesz, jak optymalizować kampanię Google Shopping, aby była skuteczna? Zobacz, na czym warto się skupić. #wiemyjak

Kampania Google Shopping, czyli jak zdjęcia produktów wpływają na sprzedaż

Google Shopping to stosunkowo nowa forma reklamy, której działanie polega na wyświetlaniu listy produktów wraz z ich nazwami, cenami, a przede wszystkim – zdjęciami. To właśnie one są tutaj najważniejsze – graficzna reklama jest dobrze zauważalna, a przy tym wysoce skuteczna. Użytkownik otrzymuje interesujący go produkt jeszcze przed kliknięciem w link, zamiast szukać go dopiero po przejściu na stronę docelową. Efekt? Zainteresowany produktem oszczędza czas, a reklamodawca pieniądze – nie płaci bowiem za niepotrzebne kliknięcia.

Do uruchomienia kampanii Google Shopping konieczne jest połączenie konta Google AdWords z kontem Google Merchant Center. Pierwszym, podstawowym krokiem jest stworzenie bazy danych, czyli tak zwanego feedu produktowego. Bazę produktów można utworzyć ręcznie – przy pomocy arkuszy Google, zlecając to zadanie podwykonawcom lub korzystając ze specjalnego oprogramowania.

Ten etap jest bardzo ważny – to od jakości feedu będzie tak naprawdę zależała jakość reklam. Radzimy, co zmienić, co poprawić, jakie niezbędne działania podjąć celem optymalizacji kampanii Google Shopping.

Pozwól klientowi być na bieżąco

Po pierwsze, Twój feed produktowy musi być aktualny. To tak, jakby w witrynie piekarni przywiesić informację o świeżych pączkach, które… rozeszły się dwie godziny temu. Rozochocony użytkownik kliknie w reklamę produktu, po czym otrzyma informację, że jest on już niedostępny. Rozczarowanie nieuniknione, klient głodny i zły, a co najgorsze – pewny, że nie wróci już do Twojej piekarni.

Aktualizuj swój feed na bieżąco, dzięki czemu nie będziesz powodem niczyjej frustracji, a przy okazji sam zaoszczędzisz na niepotrzebnych kliknięciach w reklamy produktów, których i tak nie możesz aktualnie sprzedać.

Wszędzie te słowa kluczowe…

Jeśli nieobcy Ci marketing internetowy, zapewne nieobce Ci też znaczenie słów kluczowych. To na nich opierają się wszelkie działania związane z wyszukiwarką Google, pozycjonowaniem i szeroko pojętym marketingiem internetowym. Każdy użytkownik, który chce trafić na Twój produkt, musi go najpierw słownie wyszukać. Co to ma wspólnego z kampanią Google Shopping? Zarówno tytuły, jak i opisy Twoich produktów powinny zawierać kluczowe frazy. Ty posiadasz towar, który chcesz sprzedać, użytkownik szuka produktu, który chce kupić. Dla was obu słowa kluczowe okażą się niezwykle istotne.

Tworząc opisy produktów, należy pamiętać o wykorzystaniu najważniejszych, wyszukiwanych przez Twoich potencjalnych klientów słów, dlatego tak ważne jest, aby kampanią zajął się doświadczony specjalista. Skup się na konkretach – marce, modelu, kolorze, rozmiarze. Odpuść sobie nikomu niepotrzebne przymiotniki – język mocno zorientowany na produkt zaprocentuje trafnym wyszukiwaniem Twoich przedmiotów. Z drugiej strony pamiętaj jednak, by nie przesadzać ze słowami kluczowymi – sztuczne zlepki słów mogą przynieść efekt odwrotny do zamierzonego.

Perfekcjonizm to nie choroba

Jeśli ktokolwiek powiedział Ci kiedyś, że perfekcjonizm jest zły i zgubny, szybko o tym zapomnij. Prowadząc kampanie Google Shopping powinieneś być perfekcyjny niemal do przesady. Tu wszystko musi być idealnie dograne, dopięte na ostatni guzik.

Dokładność to niezwykle ważna cecha, która będzie odpowiadała za efektywność Twojej kampanii. Precyzyjnie opracowane kampanie Google Shopping, z dbałością o najmniejsze szczegóły (jak na przykład dokładne przeliczenia walutowe), będą miały większą szansę na to, by odnieść sukces.

Z pewnością powinieneś też wyeliminować wszelkie błędy. Wykluczone jest, by linki reklamowe przekierowywały użytkownika do niedziałających stron. Błędy techniczne, błędy w ładowaniu strony i inne, nie mają tutaj prawa bytu.

Widziały gały, co brały?

Bez wątpienia obrazy to coś, co przyciąga i zatrzymuje naszą uwagę. To jeden z najskuteczniejszych rodzajów komunikatów. To właśnie dlatego zdjęcia oferowanych przez nas produktów powinny być wysokiej jakości fotografiami, oczywiście pozbawionymi zbędnych przeróbek.

Żeby zadowolić Google, najlepiej wybierać obrazy ,,przyjazne rodzinie”. To wykluczy możliwość ich odrzucenia. Google radzi też, by wybierać fotografie z białym tłem, które nie będzie odciągało wzroku od produktu. Pamiętaj, to od zdjęcia produktu w dużej mierze zależy powodzenie jego sprzedaży. To, czy zwrócimy na niego uwagę i czy nam się spodoba, zadecyduje o dalszych krokach na ścieżce zakupowej.

Trzymaj rękę na pulsie

Optymalizowanie kampanii reklamowej Google Shopping wyraża się także w nieustannej kontroli wydatków. Wydatki można zmniejszyć między innymi poprzez odpowiednie dostosowanie stawek. Wystarczy, że ograniczymy widoczność reklam w określonych strefach – w miejscach, w których będą one przewidywalnie nieskuteczne. Podążając dalej tym tropem, można również podnieść stawki w obszarach, które według nas posiadają duży potencjał sprzedażowy.

SALE! SALE! SALE!

Promocje działają na ludzi jak magnesy. Teksty promocyjne w reklamach, dodawane w odniesieniu do sezonowych okazji, będą zachęcać użytkowników do skorzystania właśnie z Twojej oferty. Pamiętaj tylko, by być wiarygodnym – niech informacje o aktualnych promocjach, rabatach, obniżkach czy innych oferowanych udogodnieniach, będą aktualne i w 100% wiarygodne. Rzetelne informacje o promocjach przyczynią się do lepszej sprzedaży, a oprócz tego będą sprzyjać budowaniu zaufania klienta do Twojej marki.

Brzmi nieco skomplikowanie? Kampania wymaga pracy doświadczonych specjalistów. Zleć nam jej prowadzenie – zawsze dbamy o jakość i efektywność naszych kampanii.

#wiemyjak prowadzić kampanie reklamowe

POZNAJ OFERTĘ

28/10/2016
Marta Bongilaj

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to