Historyczne kolumny Wyniku Jakości w AdWords

Google AdWords udostępnia reklamodawcom pewną nowość – obecnie mogą oni korzystać z historycznych danych Wyniku Jakości. Analiza tego wskaźnika pozwala na ulepszenie swoich reklam pod kątem skuteczności, dlatego dostarczenie nowych danych w tym zakresie może przydać się wszystkim reklamodawcom.

Czym jest Wynik Jakości?

Wynik Jakości świadczy o skuteczności reklamy i pozwala na oszacowanie jej jakości. O jego wartości decydują trzy składniki – przewidywalny współczynnik klikalności (CTR), trafność reklamy i jakość strony docelowej i na tej podstawie można ocenić, czy reklama faktycznie pasuje do zapytań użytkowników.

Wartość Wyniku Jakości używany jest również do określenia tzw. rankingu reklamy.

Dostęp do historycznych danych i inne zmiany

Google ogłosił wprowadzenie kilku poprawek związanych z Wynikiem Jakości i jedną z nich jest możliwość wyodrębnienia trzech czynników, o których wspominaliśmy wyżej w zupełnie osobnych kolumnach, co ułatwia zapoznanie się z nimi. Dla reklamodawców szczególnie istotna może być inna zmiana, a dokładniej wprowadzenie historycznych danych związanych z Wynikiem Jakości i jego składnikami. W końcu analiza skuteczności reklam może być pełniejsza, gdy możemy przeanalizować jak dane kształtowały się wcześniej, co wpłynęło na ich pogorszenie, bądź poprawę i z tego względu Google zdecydowało się na wprowadzenie zmian. Dostępne będą 4 kolumny (wszystkie z danymi historycznymi):

  • Wynik Jakości,
  • ocena jakości strony docelowej,
  • przewidywany CTR,
  • trafność reklamy.

nowe kolumny wynik jakości

W kolumnach dostępne są dane zawierające ostatni znany wynik z wybranego zakresu dat. Warto zaznaczyć, że dane historyczne nie będą dostępne przed 22 stycznia 2016 r. Więcej informacji dostępnych jest w tym miejscu.

Data dodania: 24/05/2017   Autor: Jagoda Dynowska

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to