Słownik klienta

Zastanawiasz się nad zainwestowaniem w reklamy Google, a może już to zrobiłeś, ale wciąż pozostają pojęcia stosowane przez Twojego specjalistę, które są dla Ciebie niezrozumiałe?

W naszym słowniczku znajdziesz wszystkie niezbędne pojęcia, które pomogą Ci zrozumieć:
– czym różni się Google Shopping od Kampanii Display Network,
– co to znaczy, że płacisz według modelu CPC,
– kiedy było kliknięcie, a kiedy nieprawidłowe kliknięcie w Twoją reklamę,
– czy miało miejsce wyświetlenie reklamy czy widoczne wyświetlenie

i wiele, wiele więcej! :)

SŁOWNIK ADWORDS

Budżet dzienny

– to kwota, którą chciałbyś średnio dziennie wydać na reklamy Google.

Docelowy adres URL (strona docelowa)

– jest to strona, na którą zostanie przeniesiony potencjalny klient, gdy kliknie w Twoją reklamę.

Google Shopping (Zakupy Google)

– jest to reklama, dzięki której w atrakcyjny, graficzny sposób zaprezentujesz swój produkt potencjalnym klientom. W wynikach wyszukiwania pojawi się zdjęcie Twojego produktu wraz z ceną i linkiem do Twojej strony.

Kampanie Display Network (Kampanie banerowe)

– to rozwiązanie umożliwiające Ci prezentowanie produktów lub usług w postaci banerów na ponad milionie witryn, aplikacji i filmów należących do sieci reklamowej Google.

Kliknięcie

– to moment, gdy użytkownik kliknie w Twoją reklamę i zostanie przeniesiony na Twoją stronę.

Konwersja

– pożądane przez Ciebie działanie, które wykonał użytkownik po zobaczeniu Twojej reklamy (np. zakup, rejestracja, przeczytanie artykułu).

Linki sponsorowane Google AdWords

– to rodzaj reklamy, który pozwoli Ci dotrzeć do klientów zainteresowanych Twoim produktem lub usługą już na poziomie wyników wyszukiwania Google.

Mailing (Customer Match)

– jest to rozwiązanie reklamowe, umożliwiające prezentację reklam osobom z Twojej listy mailingowej.

Maksymalna stawka CPC

– to najwyższa kwota jaką byłbyś w stanie zapłacić za kliknięcie w Twoją reklamę.

Model CPC (cost per click)

– model opłaty, według którego płacisz tylko gdy użytkownik kliknie w Twoją reklamę AdWords.

Model CPV (cost per view, koszt obejrzenia)

– to model rozliczeń reklamy, według którego płacisz za każde odtworzenie Twojego filmu w sieci YouTube, które trwało minimum 30 sekund.

Nieprawidłowe kliknięcie

– kliknięcie, które występuje gdy ktoś kliknął w Twoją reklamę przypadkowo, w celu zwiększenia Twoich kosztów lub stosując złośliwe oprogramowanie. Google posiada specjalne zabezpieczenia, które zabezpieczają reklamę AdWords przed takimi kliknięciami.

Obejrzenie na YouTube

– odtworzenie filmu liczone, gdy użytkownik wyświetlił Twój film opublikowany na portalu YouTube przez minimum 30 sekund.

Planer słów kluczowych

– narzędzie, które podpowie Ci przydatne słowa kluczowe oraz poda m.in. prognozowaną liczbę miesięcznych wyszukań danego hasła, narzędzie usprawnia tworzenie reklam AdWords.

Pliki cookie

– to niewielkie pliki zapisywane na komputerze użytkowników, zawierające dane, które wykorzystywane są przy tworzeniu dla Ciebie reklam, w szczególności remarketingowych.

Realna stawka CPC

– jest to rzeczywista kwota jaką zapłaciłeś za kliknięcie w Twoją reklamę AdWords.

Reklama na YouTube

– to sposób na prezentację Twoich produktów i usług na jednym z najpopularniejszych portali z filmami.

Reklama TrueView In-Stream

– format reklamy, który umożliwia wyświetlanie Twojej reklamy na Youtube w ramach jednego filmiku (na początku, w trakcie lub na końcu).

Reklamy TrueView In-Display

– format reklamy, umożliwiający wyświetlanie Twojej reklamy w propozycjach filmików do obejrzenia lub w wynikach wyszukiwania YouTube.

Remarketing

rodzaj reklamy, umożliwiający ponowne zaprezentowanie Twojego produktu lub usługi odbiorcom, którzy już wcześniej odwiedzili Twoją stronę.

Sieć reklamowa Google

– serwisy internetowe współpracujące z Google, na których możesz zamieścić reklamy swojej firmy.

Słowo kluczowe (fraza)

– słowo lub połączenie słów, które najlepiej opisują Twój produkt lub usługę.

Współczynnik klikalności (CTR)

– określa jak często osoby, które zobaczyły Twoją reklamę kliknęły w nią, czyli ile osób ze wszystkich, którym wyświetliła się Twoja reklama kliknęło w nią.

Współczynnik ROAS (return of advertise spend)

– to wskaźnik prezentujący Twój zwrot z nakładów przeznaczonych na reklamy Google, czyli np. przychody z reklam AdWords w porównaniu z poniesionymi wydatkami.

Wykluczające słowa kluczowe w wynikach wyszukiwania

– są to frazy, po wpisaniu których reklama Twojej firmy nie zostanie wyświetlona w wynikach wyszukiwania.

Wyświetlenia

– pokazują jak często Twoja reklama została zaprezentowana użytkownikom, wyświetlenie jest liczone gdy Twoja reklama pojawi się w wynikach wyszukiwania lub na witrynie należącej do sieci Google.

Widoczne wyświetlenia

– wyświetlenie liczone wówczas, gdy minimum 50% Twojej reklamy było widoczne na ekranie przez minimum 1 sekundę w przypadku reklam graficznych i minimum 2 sekundy w przypadku reklam video, dotyczy sieci reklamowej Google.

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to
Wygraj atrakcyjne nagrody!
Weź udział