Słownik klienta

Zastanawiasz się nad zainwestowaniem w reklamy Google, a może już to zrobiłeś, ale wciąż pozostają pojęcia stosowane przez Twojego specjalistę, które są dla Ciebie niezrozumiałe?

W naszym słowniczku znajdziesz wszystkie niezbędne pojęcia, które pomogą Ci zrozumieć:
– czym różni się Google Shopping od Kampanii Display Network,
– co to znaczy, że płacisz według modelu CPC,
– kiedy było kliknięcie, a kiedy nieprawidłowe kliknięcie w Twoją reklamę,
– czy miało miejsce wyświetlenie reklamy czy widoczne wyświetlenie

i wiele, wiele więcej! :)

SŁOWNIK ADWORDS (ADS)

Budżet dzienny

– to kwota, którą chciałbyś średnio dziennie wydać na reklamy Google.

Docelowy adres URL (strona docelowa)

– jest to strona, na którą zostanie przeniesiony potencjalny klient, gdy kliknie w Twoją reklamę.

Google Shopping (Zakupy Google)

– jest to reklama, dzięki której w atrakcyjny, graficzny sposób zaprezentujesz swój produkt potencjalnym klientom. W wynikach wyszukiwania pojawi się zdjęcie Twojego produktu wraz z ceną i linkiem do Twojej strony.

Kampanie Display Network (Kampanie banerowe)

– to rozwiązanie umożliwiające Ci prezentowanie produktów lub usług w postaci banerów na ponad milionie witryn, aplikacji i filmów należących do sieci reklamowej Google.

Kliknięcie

– to moment, gdy użytkownik kliknie w Twoją reklamę i zostanie przeniesiony na Twoją stronę.

Konwersja

– pożądane przez Ciebie działanie, które wykonał użytkownik po zobaczeniu Twojej reklamy (np. zakup, rejestracja, przeczytanie artykułu).

Linki sponsorowane Google AdWords

– to rodzaj reklamy, który pozwoli Ci dotrzeć do klientów zainteresowanych Twoim produktem lub usługą już na poziomie wyników wyszukiwania Google.

Mailing (Customer Match)

– jest to rozwiązanie reklamowe, umożliwiające prezentację reklam osobom z Twojej listy mailingowej.

Maksymalna stawka CPC

– to najwyższa kwota jaką byłbyś w stanie zapłacić za kliknięcie w Twoją reklamę.

Model CPC (cost per click)

– model opłaty, według którego płacisz tylko gdy użytkownik kliknie w Twoją reklamę Ads.

Model CPV (cost per view, koszt obejrzenia)

– to model rozliczeń reklamy, według którego płacisz za każde odtworzenie Twojego filmu w sieci YouTube, które trwało minimum 30 sekund.

Nieprawidłowe kliknięcie

– kliknięcie, które występuje gdy ktoś kliknął w Twoją reklamę przypadkowo, w celu zwiększenia Twoich kosztów lub stosując złośliwe oprogramowanie. Google posiada specjalne zabezpieczenia, które zabezpieczają reklamę AdWords przed takimi kliknięciami.

Obejrzenie na YouTube

– odtworzenie filmu liczone, gdy użytkownik wyświetlił Twój film opublikowany na portalu YouTube przez minimum 30 sekund.

Planer słów kluczowych

– narzędzie, które podpowie Ci przydatne słowa kluczowe oraz poda m.in. prognozowaną liczbę miesięcznych wyszukań danego hasła, narzędzie usprawnia tworzenie reklam AdWords.

Pliki cookie

– to niewielkie pliki zapisywane na komputerze użytkowników, zawierające dane, które wykorzystywane są przy tworzeniu dla Ciebie reklam, w szczególności remarketingowych.

Realna stawka CPC

– jest to rzeczywista kwota jaką zapłaciłeś za kliknięcie w Twoją reklamę AdWords.

Reklama na YouTube

– to sposób na prezentację Twoich produktów i usług na jednym z najpopularniejszych portali z filmami.

Reklama TrueView In-Stream

– format reklamy, który umożliwia wyświetlanie Twojej reklamy na Youtube w ramach jednego filmiku (na początku, w trakcie lub na końcu).

Reklamy TrueView In-Display

– format reklamy, umożliwiający wyświetlanie Twojej reklamy w propozycjach filmików do obejrzenia lub w wynikach wyszukiwania YouTube.

Remarketing

rodzaj reklamy, umożliwiający ponowne zaprezentowanie Twojego produktu lub usługi odbiorcom, którzy już wcześniej odwiedzili Twoją stronę.

Sieć reklamowa Google

– serwisy internetowe współpracujące z Google, na których możesz zamieścić reklamy swojej firmy.

Słowo kluczowe (fraza)

– słowo lub połączenie słów, które najlepiej opisują Twój produkt lub usługę.

Współczynnik klikalności (CTR)

– określa jak często osoby, które zobaczyły Twoją reklamę kliknęły w nią, czyli ile osób ze wszystkich, którym wyświetliła się Twoja reklama kliknęło w nią.

Współczynnik ROAS (return of advertise spend)

– to wskaźnik prezentujący Twój zwrot z nakładów przeznaczonych na reklamy Google, czyli np. przychody z reklam Ads w porównaniu z poniesionymi wydatkami.

Wykluczające słowa kluczowe w wynikach wyszukiwania

– są to frazy, po wpisaniu których reklama Twojej firmy nie zostanie wyświetlona w wynikach wyszukiwania.

Wyświetlenia

– pokazują jak często Twoja reklama została zaprezentowana użytkownikom, wyświetlenie jest liczone gdy Twoja reklama pojawi się w wynikach wyszukiwania lub na witrynie należącej do sieci Google.

Widoczne wyświetlenia

– wyświetlenie liczone wówczas, gdy minimum 50% Twojej reklamy było widoczne na ekranie przez minimum 1 sekundę w przypadku reklam graficznych i minimum 2 sekundy w przypadku reklam video, dotyczy sieci reklamowej Google.

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE sp. z o.o.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to
Zostań Bajkowym Bohaterem III
zobacz