Pomożemy Ci SZYBKO zdobyć klientów! SPRAWDŹ

Google: zmniejszenie długości opisu strony w wynikach wyszukiwania

W grudniu informowaliśmy o zwiększeniu ilości maksymalnej liczby znaków, wyświetlanych w polu opisu strony w wynikach wyszukiwania. Najnowsze oświadczenia Google potwierdzają skrócenie fragmentów wyników wyszukiwania. Dodatkowo Danny Sullivan na Twitterze powiedział, że nie ma określonej długości dla tych fragmentów, ponieważ będzie ona ustalana w zależności od tego, co algorytmy Google uznają za najbardziej przydatne. #wiemyjak

screenshot-barry-danny

screenshot-serpsim-danny

W związku z tym, że nie podali maksymalnej długości, kwestia czy skracać teraz opisy, które wcześniej zostały wydłużone jest sporna. Google zaleca nie koncentrować się zbytnio na opisach. Wynika to ze sposobu wyświetlania opisów w wynikach wyszukiwania. Wiele fragmentów, które Google wybiera do wyświetlenia ustala się dynamicznie i nie jest wyciągnięte z meta tag Description. Co ciekawe, jak pokazuje badanie przeprowadzone przez Yoast, większość opisów może w ogóle nie pochodzić z opisów meta. Analizując w jaki sposób wyświetlane są ich wpisy na blogu w wynikach wyszukiwania odkryli, że w większości przypadków opisy były pobierane z treści strony internetowej.

Kiedy analizuje się kwestie wpływające na pozycjonowanie stron www, dostosowanie meta tag Description jest zalecane przy optymalizowaniu stron pod wyszukiwarki. W przypadku wpisów na bloga może się okazać, że przy odpowiednim zadbaniu o jakość treści, zadbamy również o jakość opisu w wynikach wyszukiwania, jeżeli zostanie on zaciągnięty z treści naszej strony.

Świadomość tego, jak wyświetlają się opisy może mieć znaczenie w przypadku umieszczania w nich np. danych kontaktowych – jeżeli uważamy to za istotną informację dla naszej strony warto przemyśleć, w którym miejscu opisu takie dane umieścić.

Jak podkreśla John Mueller, ważne jest żeby ciągle testować i ulepszać wygląd wyników wyszukiwania, aby zobaczyć co jest najlepsze dla użytkowników.

screenshot-orit-john

Z powyższych postów wynika, że Google może w wynikach wyszukiwania zarówno używać treści określonych przez stronę w meta tag Description, jak i pobierać odpowiedni tekst z rzeczywistej strony. Co więcej, Google może zmienić ten opis, który pokazywany jest w wynikach wyszukiwania, aby lepiej pasował do konkretnego zapytania – tak więc ta sama strona może mieć wiele różnych opisów wyświetlanych w wynikach wyszukiwania na podstawie konkretnych zapytań.

Skrócone opisy mogą okazać się ułatwieniem dla użytkowników urządzeń mobilnych, którym dzięki temu będzie się wyświetlało więcej wyników wyszukiwania na ekranie.

Wiele osób na co dzień zajmujących się SEO nie jest zadowolonych z tej zmiany, zwłaszcza jeśli chodzi o pracę nad zmianą opisów. Może to być uciążliwe szczególnie w przypadku większych witryn, a zwłaszcza tych, gdzie ręcznie opisuje się swoje najważniejsze strony. Chociaż Google nigdy nie zalecało zmiany długości, dla wielu właścicieli witryn była to całkiem spora szansa, aby wykorzystać tę dodatkową przestrzeń w wynikach wyszukiwania. Obecnie warto śledzić, jakie zmiany wprowadza Google. Jeżeli wprowadzone meta tag Description okaże się za długie, można spodziewać się jego skrócenia w wynikach wyszukiwania lub zastąpienia opisem pobranym z treści dostępnej na stronie.

Komentarze

Dodaj komentarz

x

ZAMÓW WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak