ZDOBĘDZIEMY DLA CIEBIE KLIENTÓW ONLINE SPRAWDŹ

Sprawdź skuteczność pozycjonowanych fraz, czyli sposób na not provided

Szyfrowanie w Google

W październiku 2011 roku, Google poinformowało na swoim blogu, że zamierza szyfrować część danych o użytkownikach zalogowanych do ich usług. Gigant z Mountain View tłumaczył się wtedy troską o bezpieczeństwo i prywatność osób korzystających z produktów, takich jak np. Gmail. Co to oznacza dla osób pozycjonujących swoje strony www?

Not provided

Wprowadzone zmiany odbiły się negatywnie na właścicielach stron www. Narzędzie Google Analytics ukrywa większość słów kluczowych, które generują największy ruch na witrynach internetowych. Znajdują się one pod jednym hasłem: not provided.

Od wprowadzenia not provided, ilość szyfrowanych słów kluczowych rośnie bardzo dynamicznie, co widać na poniższym wykresie. Oznacza to, że Google „ukrywa” pod hasłem not provided coraz więcej fraz.

wzrost not provided

W konsekwencji, setki tysięcy firm straciło możliwość analizowania fraz powodujących wejścia na ich witryny, co z kolei nie pozwala na oszacowanie, które słowa kluczowe faktycznie przynoszą ruch i zysk, ani na ocenę ich rentowności.

Jednak Google stworzyło małą furtkę, pozwalającą obejść not provided!

Sposób na not provided

W sierpniu 2013 roku, Google wprowadziło nowy raport dostępny w usłudze Google AdWords, który nazywa się Płatne i bezpłatne wyniki wyszukiwania. Dzięki temu uzyskaliśmy narzędzie pozwalające obejść not provided!

Raport pokazuje, jakie słowa kluczowe z kampanii AdWords oraz z naturalnych wyników wyszukiwania, powodują wyświetlenie się strony internetowej na pierwszej stronie wyszukiwarki.

Uzyskujemy możliwość śledzenia ruchu z konkretnych pozycjonowanych słów kluczowych, tzn.:

– ilość wyświetleń,

– ilość kliknięć,

– ile procent ludzi widzących nasz wynik wyszukiwania klika w niego,

– jaka jest średnia pozycja strony dla poszczególnych fraz.

Do uzyskania informacji wystarczy skorzystać z Google AdWords w połączeniu z narzędziem WT (Webmaster Tools).

Poniżej zamieszczamy raport Płatne i bezpłatne wyniki wyszukiwania dla kilku przykładowych słów kluczowych.

Raport NP

Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na ten temat lub uruchomić raport umożliwiający śledzenie wyników pozycjonowanych fraz zadzwoń do nas już teraz!

Komentarze

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak