3 cechy charakteryzujące dobry link

Pozyskiwanie wartościowych odnośników do strony to obecnie jeden ze skuteczniejszych sposobów wspierających działanie mające na celu wypozycjonowanie strony w wyszukiwarce internetowej. Jednak w ostatnich latach w tej kwestii zmieniło się wiele. Przede wszystkim trzeba zapomnieć o pozyskiwaniu linków dla strony z tak zwanych farm linków, gdyż może to skutkować zupełnie innym rezultatem niż zamierzony. Podobnie jak przy optymalizacji strony, tak i w kwestii pozyskiwania linków obecnie liczy się ich jakość, a nie ilość. Co zatem oznacza sformułowanie „dobry link” i w jaki sposób pozyskiwać dobre linki? Ten temat chcemy przybliżyć w tym wpisie.

dobry link

Dlaczego dobre linki są tak ważne?

Pozyskiwanie dobrych linków jest bardzo istotne ze względu na pozycjonowanie stron www. Odnośniki do strony są ważnym czynnikiem, który biorą pod uwagę algorytmy Google. Badane jest przede wszystkim to, z jakiej strony wychodzą linki do naszej witryny. Najlepiej, aby taka strona miała jak największą wartość – merytoryczną zawartość, przejrzysty układ – była przyjazna nie tylko dla robotów Google, ale i dla osób ją odwiedzających.  Tak jak to już wspominaliśmy, warto zadbać o dobre linki, ponieważ jeden link pozyskany ze strony o wysokiej jakości będzie o wiele lepszy niż setki kiepskich odnośników do strony. #wiemyjak

Czym charakteryzują się dobre linki?

  • link pochodzi ze strony o podobnej tematyce;
  • na stronie z której prowadzą powinny znajdować się wartościowe, sprawdzone informacje;
  • dobrze, aby linki pochodziły z wartościowych, według Google stron;
  • linki powinny być naturalne – nie należy ich pozyskiwać za pomocą specjalnych programów, które wysyłają setki linków do stron;
  • tekst z kotwicy z linkiem powinien być różnorodny i niekoniecznie zawierać słowa kluczowe – to właśnie jest spora różnica, która pojawiła się w ostatnich czasach. Linki wyłącznie ze słowami kluczowymi są traktowane jako mniej wartościowe.

Czego się wystrzegać, jeśli chodzi o odnośnik do strony?

Większość z nas chce, aby nasza strona była jak najwyżej w rankingu, dlatego staramy się pozyskiwać jak najlepsze linki. Jednak trzeba pamiętać, że od momentu wprowadzenia przez Google algorytmu Pingwin i dalszych jego aktualizacji, sporo się zmieniło odnośnie linkowania do stron. Trzeba uważać nie tylko na korzystanie z farm linków czy kupowanie linków, ale i kilka innych rzeczy. Jak wspominaliśmy trzeba przede wszystkim pamiętać, o tym, że zmieniły się zasady umieszczenia kotwic przy linkach. Warto też cały czas monitorować wartości stron, z których pozyskujemy linki, gdyż bardzo często ulegają one zmianie.

Należy też mieć na uwadze, to aby zwrócić uwagę na praktyki stosowane przez wybieraną przez nas agencję SEO. Jej działania muszą być wartościowe, nie może korzystać z technik spamerskich, farm linków czy umieszczać komentarzy na stronach o zupełnie odmiennej tematyce niż nasza.

Konieczna jest też kontrola tego czy linki cały czas działają, aby do strony nie prowadziły niedziałające odnośniki.

Jak przygotować kampanię, dzięki której uzyskamy dobre linki?

Działania mające na celu pozyskanie dobrych linków muszą być kompleksowe i odpowiednio przygotowane. Warto je uwzględnić w opracowywanej dla firmy ogólnej kampanii SEO przygotowywanej wspólnie z agencją. Co pozwoli na odniesienie sukcesu w tej kwestii?

  • działania powinny być dostosowane do ciągle zmieniających się algorytmów wyszukiwarek;
  • dużo pozytywnych efektów przynosi współpraca pomiędzy pracownikami agencji wyznaczonymi do pozycjonowania strony i pracowników firmy odpowiedzialnych za działania marketingowe;
  • należy skrupulatnie wybierać strony, z których będą pozyskiwane linki;
  • linki powinny nieść ze sobą wartościową treść;
  • jeśli linki umieszczane są w forach lub w komentarzach na blogach trzeba się starać, aby były jak najbardziej naturalne – np. podtrzymywać dyskusję, nie powielać wątków, umieszczać wartościowe odpowiedzi związane z tematyką forum/bloga.

Dobrze przygotowana kampania pozyskiwania linków ma nie tylko znaczenie dla pozycji strony w wyszukiwarkach internetowych. Jest też istotna dla wizerunku firmy. W końcu wiele działań pozyskiwania odnośników do strony ma związek z marketingiem szeptanym, który ma na celu również pozyskiwanie klientów oraz budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Dlatego jest tak istotne, aby zwracać uwagę na treści, które umieszcza się wraz z linkiem do strony przedsiębiorstwa. Jak więc widać wszelkie działania mające na celu promowanie firmy w sieci zazębiają się ze sobą i należy przykładać do nich taką samą wagę.

#wiemyjak POZYCJONOWAĆ

NAPISZ DO NAS

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE sp. z o.o.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Publikacja wpisu: 07/01/2016 oraz aktualizacja: 23/10/2017

23/10/2017
Jakub Lisiecki

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE sp. z o.o.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Adam pisze:

    Czy anchor w linku zawsze musi zawierać słowo kluczowe tylko że w innej postaci ( odmianie języcznej)?

  2. Aleksandra Figiel EACTIVE pisze:

    Panie Adamie, anchor w linku może zawierać słowo kluczowe w formie nieodmienionej jak i odmienionej.
    Pozdrawiam :)

  3. Marek Komosa pisze:

    Czy możecie polecić narzędzie, które pomoże ocenić dobry link?

  4. Agata Strzębska EACTIVE pisze:

    Panie Marku, jednym z najbardziej popularnych programów służących do oceny i analizy linków przychodzących jest Majestic SEO. Jest on jednak płatnym programem – jego opis znajdzie Pan na naszym blogu w artykule: https://www.eactive.pl/pozycjonowanie-stron/majestic-seo-przyjaciel-kazdego-pozycjonera/. Bezpłatnym, równie popularnym do tego celu narzędziem jest Google Search Console, jednakże pokazuje on tylko częściową listę linków prowadzących do witryny. Pozdrawiamy:)

  5. Robert pisze:

    Chyba wiele stron wzięło sobie do serca wskazówki o dobrych linkach;) słyszałem doniesienia o wielu pozytywnych zmianach dla stron www po aktualizacji pingwina. Oby tak dalej:)

  6. Artek pisze:

    O dobre linki niestety coraz trudniej. Najsensowniejsze w tej chwili wydaje się pozyskiwanie linków z publikacji solidnych artykułów, ale to kosztuje.

  7. Marcin pisze:

    Pozyskać dobry link w sposób etyczny i zgodny z tym co mówi Google jest bardzo trudno. Zgadzam się z wymienionymi w artykule cechami, ale myślę, że ciężko je wszystkie spełnić robiąc to w sposób etyczny. Przynajmniej nie w przypadku młodych stron www.

  8. Jarek pisze:

    Bardzo przydatny wpis. Będę mógł częściowo osobiście zająć się procesem pozycjonowania mojej strony :)
    Pozdrawiam :)

  9. Bartek pisze:

    Panie Jakubie, mam pytania co do dwóch zapisów:
    1. dobrze, aby linki pochodziły z wartościowych, według Google stron;
    2. linki powinny być naturalne – nie należy ich pozyskiwać za pomocą specjalnych programów, które wysyłają setki linków do stron;

    Ad. 1 – co to znaczy strony wartościowe wg Google? :)
    Ad. 2 – czy nie uważa Pan, że sam proces pozyskiwania linków, czyli dokładania starań, by pozyskać ten link, sprawia, że proces przestaje być naturalny? :)

  10. okay, a co się stanie jak zdobędę 1000 linków niskich jakościowo na brand +fraza podobcza
    kolejny 500 na brand i 500 na fraza poboczna ? dostane filtr ?

  11. Gość pisze:

    Bardzo przydatny artykuł. Można by dzięki niemu częściowo samemu popracować nad pozycją strony.

  12. Jakub Lisiecki EACTIVE pisze:

    Panie Bartku, dziękujemy za komentarz!

    1. Tak na prawdę najlepszą metodą weryfikacji jest ręczne sprawdzenie strony -> czy treści w serwisie są dobrej jakości i naturalne / czy nie ma sytuacji że z prawie każdej podstrony serwisu jest link wychodzący / czy strona dobrze wygląda i czy jest przyjazna użytkownikom. Po za tym warto zweryfikować stronę z której chcemy pozyskać odnośnik pod kątem linków prowadzących do niej – ich ilości i jakości (można korzystać z podobnych kryteriów jak powyżej), korzystając z narzędzi takich jak Ahrefs czy Majestic.

    2. Oczywiście że tak – sama wiedza o tym, że linki mają znaczenie w procesie pozycjonowania sprawia że pozyskanie jakiegokolwiek linku trudno nazwać naturalnym. W uproszczeniu chodziło o to żeby pozyskiwać linki, które wyglądają na naturalne – takich przy których osoba 3cia będzie miała problem zorientować się czy link jest utworzony przez pozycjonera czy nie.

  13. Jakub Lisiecki EACTIVE pisze:

    Jeśli działanie zostanie wykryte przez algorytm lub pracownika Google to z dużym prawdopodobieństwem – tak. Oczywiście istnieje spora szansa że działania te nie zostaną wykryte. W kontekście aktualnego działania algorytmu, może się także okazać że działanie to nie przyniesie po prostu żadnego efektu – ani pozytywnego ani negatywnego – spamowe linki zostaną zignorowane.

  14. Warto także wspomnieć o tym, że Pingwin ocenia linki w kategorii od +10 do -10, dlatego linkowanie ze stron mających złą reputację może nie tylko nie podbić naszej strony w topce, ale też ją zaniżyć.

  15. Gość pisze:

    Pytanie do poprzedników odnośnie spamu i nieumiejętnego pozycjonowania . Nie wiem jak wy się na to zaopatrujecie ale na niektórych forach, blogach ciężko w ogóle cokolwiek napisać ,żeby nie posądzili Cię o spam … już nie wspominając o linkowaniu. Przykład z życia , w odpowiedzi na komentarz użytkownika wkleiłem artykuł z online marketingu , bo człowiek pytał o sztuczną inteligencję i do tej pory nie zaakceptowano mojego komentarzu? Czy to jest wpływ tych spamerskich kampanii ?

  16. Grzegorz pisze:

    Dziękuję za ten artykuł. Rozjaśnił mi kilka spraw związanych z pozycjonowaniem strony.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to
Zostań Bajkowym Bohaterem III
Weź udział