3 typy zapytań – jak szuka informacji Twój potencjalny klient?

3 rodzaje wyszukań wpisywanych w Google

Z wyszukiwarki internetowej Google korzystają każdego dnia setki, jeśli nie tysiące Twoich potencjalnych klientów. Tak, tak dobrze przeczytałeś. Jednak, aby informacja o Twoim sklepie trafiła do nich, trzeba ją odpowiednio przygotować. Jak zatem szukamy w Google? Jakie są typy zapytań wyszukiwarki i jak to może pomóc nam w osiągnięciu sukcesu? Dzisiaj skupimy się na tym temacie.

Jak szukamy w Google?

Specjaliści wyróżniają trzy podstawowe typy zapytań, które występują najczęściej, jeśli chodzi o podstawowe wyszukiwanie informacji. Są to:

  • zapytania nawigacyjne;
  • zapytania informacyjne;
  • zapytania transakcyjne.

Te trzy typy zapytań różnią się od siebie nie tylko słowami kluczowym, które używane są do pozycjonowania tekstu, aby był on widoczny wyżej w wyszukiwarce jak, ale i sposobem myślenia przy wpisywaniu frazy. Dlatego warto znać mechanizmy nimi rządzące oraz sposoby, jak dotrzeć do poszczególnych grup „szukaczy”.

Czym są zapytania nawigacyjne?

Zapytania nawigacyjne służą wyszukaniu konkretnej strony internetowej. Osoba wyszukująca zna cały adres lub jego część, a w pasku adresu strony wpisuje główny jej człon. Co ciekawe jednym z najczęściej wyszukiwanych w taki sposób serwisów jest Facebook. Na kolejnych miejscach plasują się inne portale społecznościowe w tym YouTube.

Wyszukiwanie nawigacyjne może odbywać się także poprzez wpisanie nazwy firmy, której strony szuka klient. Osoba wpisująca hasło dokładnie wie, na stronę jakiej firmy chce trafić. Dlatego bardzo ważna jest odpowiednia optymalizacja strony internetowej pod słowa kluczowe, które ułatwią takie wyszukiwanie.

Czym są zapytania informacyjne?

Są to zapytania, które mają na celu pokazanie użytkownikowi konkretnej informacji. Przykładowo biografii poety, pogody na dany dzień w konkretnym mieście czy historycznej daty. Zapytania informacyjne stosowane są również do wyszukiwania cen produktówopinii o nich. Najczęściej najważniejsze dane dotyczące zapytania pokazywane są już na poziomie wyszukiwarki, co ułatwia znalezienie najlepszej strony.

Czym są zapytania transakcyjne?

Zapytania transakcyjne to wyszukiwania mające na celu odnalezienie konkretnego produktu, celem jego zakupu. To właśnie te wyszukiwania najbardziej interesują przedsiębiorców, gdyż pozwalają na wyszukanie przez klienta konkretnej oferty dotyczącej wybranego produktu.

Jak wykorzystać wiedzę dotyczącą aktywności użytkowników wyszukiwarek?

Wyposażeni w wiedzę dotyczącą aktywności użytkowników wyszukiwarek – przede wszystkim dotyczącą tego, w jaki sposób wyszukiwane są konkretne informacje, możemy odpowiednio zoptymalizować stronę internetową. Dotyczy to zarówno stron „wizytówek” firmy, jak i sklepów internetowych oraz blogów. Jak można wykorzystać taką wiedzę?

Jeżeli chodzi o wyszukiwanie nawigacyjne nie możemy za dużo zrobić, gdyż jest to bardzo precyzyjne wyszukiwanie i dana osoba dokładnie wie, czego szuka. W tym przypadku, tak jak to zostało wyżej wspomniane, należy upewnić się, że strona jest dobrze zoptymalizowana, na odpowiednie słowa kluczowe. Po wpisaniu nazwy firmy powinna pojawić się Twoja strona główna, a niestety wiele osób o tym zapomina i nie mona odnaleźć strony przedsiębiorstwa wpisując jego nazwę.

Warto też pamiętać, że niekiedy wyszukiwania, które wydają się nawigacyjne nie muszą takimi być. Przykładowo, jeśli ktoś wpisuje nazwę firmy czy serwisu może szukać informacji na jego temat, a nie adresu strony.

W przypadku wyszukiwań informacyjnych bardzo ważna jest optymalizacja strony względem SEO. Dla polepszenia widoczności w wynikach wyszukiwania, pod zapytania informacyjne, warto przygotowywać treść wysokiej jakości, która będzie uwzględniała słowa kluczowe popularne dla danej kategorii. Specjaliści wskazują, że warto na stronie prowadzić blog, w którym będą umieszczane porady dotyczące branży, w której działa firma. Na takim blogu można umieszczać zarówno tradycyjne posty, ale i tutoriale w formie filmów. Pomocne mogą okazać się również odpowiednio zoptymalizowane infografiki.

Strategię dotyczącą ruchu z zapytań transakcyjnych warto, w szczególności opracować ze specjalistami z zakresu SEO, gdyż te zapytania mogą sprowadzić na nasza stronę najwięcej potencjalnych odbiorców. Warto odpowiednio zoptymalizować strony pod zapytania związane z naszymi usługami i konkretnymi produktami. Stworzyć wartościowe opisy, które zachęcą do zakupu właśnie u nas.

Warto w tym celu wykorzystać również sieć reklam Google AdWords, dzięki którym nasze reklamy pojawią się również w płatnej części wyników wyszukiwania.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz