7 błędów content marketingu, których nie możesz popełniać

content marketing - błędy

Prowadzenie biznesu w branży e-commerce wymaga wdrażania zmian i podążania za trendami, które dyktują najwięksi gracze. Obecnie modny jest content marketing. Coraz więcej przedsiębiorców podejmuje się tworzenia wartościowych tekstów, które mają angażować użytkowników. Jednak nie zawsze przygotowywane treści spełniają swoją funkcję. Osoby rozpoczynające swoją przygodę z marketingiem treści popełniają liczne błędy. Warto się im przyjrzeć, aby wyeliminować je z podejmowanych działań. Chcesz, aby wdrażane strategie marketingowe były skuteczne, prawda? Ucz się na własnych i cudzych błędach! #wiemyjak

Brak spójnej strategii kreowania wizerunku marki

Właściciele e-biznesów wystrzegajcie się chaotycznego dodawania treści na bloga, portale społecznościowe, swoje strony internetowe! Każdy kto chce osiągnąć sukces musi pamiętać, strategia content marketingu powinna być spójna. Należy promować jednolity przekaż i wizerunek marki. Kreując się na profesjonalistę, dostarczającego swoim klientom wiedzę z zakresu wymiany i montażu części rowerowych, jednocześnie nie można publikować humorystycznych filmików prezentujących wypadki na rowerach górskich. Marketing treści wymaga planu z deadline’ami. Należy Przyjąć pewien horyzont czasowy (np. pół roku) i się ustalić, kiedy i jakie treści będą udostępniane. Konieczna jest systematyczność, aby klienci chcieli regularnie powracać na Twoją stronę.

Nie twórz nachalnych przekazów!

Marketing treści spełnia kilka funkcji: kreuje wizerunek, przyciąga klientów na Twoja stronę internetową i wpływa na liczbę zawieranych transakcji. Niektórzy za wszelką cenę chcą przekonać klientów do swojego produktu, tworząc w konsekwencji mało przyjazne a nie rzadko nachalne przekazy marketingowe. Pamiętaj, że ideą content marketingu, jest przekazywanie informacji, których poszukuje potencjalny klient. Nie możesz w treściach zbyt nachalnie nakłaniać do kupna sprzedawanych produktów, ponieważ możesz w taki sposób zniechęcić innych do swojej marki. Postaraj się wybrać takie zagadnienia, które wiążą się z prowadzoną przez Ciebie działalnością i zwróć uwagę, aby to, co tworzysz, wzbogacało wiedzę Twoich klientów.

Blog i artykuły, a gdzie filmy i grafika?

Content marketing to nie tylko wciągające i poruszające artykuły. Pamiętaj, że powinieneś stosować różne formy przekazu, aby zainteresować swoich klientów. To jest właśnie istota marketingu treści. Zastanów się, kim są Twoi użytkownicy i jaki sposób przekazu informacji będzie dla nich najbardziej interesujący. Nie bądź jednak monotematyczny i postaw na różnorodność. Swobodnie możesz łączyć specjalistyczne artykuływideo-poradnikami lub podcastami. Stwórz także infografikę, za pomocą której wskażesz np. korzyści nowych produktów. Większą ilość informacji możesz przekazać za pomocą e-booka lub prezentacji przygotowanej w SlideShare bądź Prezi.

Treści lądują w sieci – czy ktoś je kontroluje?

Przygotowałeś świetny przepis na łososia w sosie szpinakowym. Stworzyłeś dobrej jakości zdjęcia, nakręciłeś dwa filmiki, a na infografice zaprezentowałeś listę produktów, które trzeba kupić. Opublikowałeś wpis na blogu. I co dalej? Czekasz aż użytkownicy samoistnie wejdą na stronę? – To błąd. Pamiętaj, że nawet dobre treści trzeba promować. Poinformuj na portalach społecznościowych o nowym przepisie. Zachęć fanów do przygotowania potrawy i podzielenia się wrażeniami. Jeśli zależy Ci na zdobyciu nowych klientów, możesz promować swój wpis za pomocą płatnych reklam.

Następnie monitoruj aktywność związaną z wpisem. Odpowiadaj na komentarze i bądź w stałym kontakcie z aktywnymi użytkownikami. Nawiązuj relacje. Nie pomijaj ani nie kasuj negatywnych opinii. Komuś nie podoba się Twój przepis – ma do tego prawo. Poproś o zaproponowanie innego przepisu na smacznego łososia.

Nie zapominaj o SEO

Tworząc angażujące treści, nie zapominaj o ich optymalizacji. Stwórz odpowiednie tagi description oraz title zawierające słowa kluczowe, dzięki którym użytkownicy będą mogli trafić na Twój artykuł. Jeśli piszesz artykuł, zadbaj o to, aby w kodzie strony tytuł oraz poszczególne śródtytuły oznaczone zostały znacznikami H1, H2 czy H3. Nie przesadzaj tylko z ilością fraz w treści materiału. Użytkownicy od razu zorientują się, że artykuł został przygotowany pod wyszukiwarkę. Unikaj tego typu skojarzeń. Twórz teksty wartościowe i jednocześnie zoptymalizowane.

Brak efektów? A czy ktoś je mierzy?

Jak już wcześniej zostało wspomniane, wielu przedsiębiorców oczekuje, że content marketing przyniesie wzrost sprzedaży. Nie zawsze jest to takie oczywiste. Marketing treści może na przykład tworzyć reputację sklepu internetowego jako eksperta w sprzedaży specjalistycznego sprzętu. Dopiero w późniejszym czasie wypracowana wartość marki będzie przekładała się na uzyskiwanie korzyści ekonomicznych. Gdy wyniki finansowe nie ulegają poprawie, pojawia się przekonanie, że marketing treści nie przynosi żadnych rezultatów. A czy właściciel sklepu wykorzystuje inne mierniki do określenia skuteczności działań niż wielkość przychodów? Należy sprawdzać ruch na stronie, aktywność w social media, intensywność interakcji oraz liczbę udostępnień. To w przyszłości zaowocuje w postaci konwersji.

Zlecanie tworzenia treści nieodpowiednim ludziom

Czy każdy może tworzyć angażujące treści? Niestety nie. Nie wszyscy potrafią dobrze pisać, nie każdy musi lubić pisać. Może też być tak, że doskonały copywriter nie będzie w stanie zainteresować Twoich użytkowników przygotowanymi materiałami, ponieważ nie zna branży i nie jest to dziedzina, która go interesuje.

Oczywiście najbardziej wartościowe są teksty pisane przez specjalistów z danej branży. Jeśli jednak jesteś specjalistą, ale nie masz umiejętności pisarskich lub brakuje Ci czasu musisz znaleźć osobę, która będzie umiała tworzyć ciekawe treści.

Poszukując dobrego copywritera sprawdź jego wcześniejsze publikacje, poproś o próbkę umiejętności zlecając artykuł o tematyce powiązanej z prowadzonym biznesem. Pamiętaj, że jeśli na Twojej stronie będą pojawiały się teksty przepełnione błędami ortograficznymi i stylistycznymi wpłynie to negatywnie na reputację Twojej firmy.

Jeśli chcesz uniknąć powyższych błędów powierz to zadanie specjalistom. Wiemy jak realizować działania z obszaru content marketingu i robimy to w ramach współpracy w formule KOP. Dowiedz się więcej o naszej ofercie>>

07/03/2016
Dawid Wójcik

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to