9 narzędzi ułatwiających prowadzenie social media

narzedzia do zarzadzania social media

Nie ma Cię w social mediach – to nie istniejesz! Czy słyszałeś już takie stwierdzenie? Podobno w Stanach Zjednoczonych już niejednokrotnie brak aktywności osób prywatnych na portalach społecznościowych takich jak Facebook przez kilka dni, wzbudza obawy ich znajomych ;) A jak to ma się do Twojej firmy? Obecnie social media to jedno z zyskujących na sile źródeł ruchu na stronach internetowych. Może być doskonałym uzupełnieniem innych prowadzonych działań jak: pozycjonowanie strony, content marketing czy marketing wirusowy. Portale społecznościowe to doskonałe miejsce do promocji przygotowywanych przez Ciebie treści. #wiemjak

Zarządzanie social media – to nie takie proste

Wydawać by się mogło, że zarządzanie social media to nic trudnego i każdy, bez większej trudności sobie z tym poradzi. Ot wystarczy wrzucić kilka zabawnych obrazków i gotowe – tysiące fanów przyjdzie samych. Jednak jest to mylne rozumowanie. Prowadzenie social media wymaga odpowiedniego przygotowania i wiedzy z zakresu marketingu internetowego. Dla największych firm profile prowadzą specjaliści z zakresu social media, którzy samodzielnie przygotowują posty, infografiki i wyszukują ciekawe informacje. Ważne jest też to, w jakich godzinach publikuje się posty, częstotliwość ich umieszczania oraz wyważenie ilości postów odnoszących się bezpośrednio do naszej strony, zdjęć i linków do innych portali czy udostępnień z innych stron. Czasami jest to bardzo trudne do ogarnięcia. Dlatego twórcy programów internetowych wychodzą naprzeciw specjalistom z zakresu social mediów i tworzą narzędzia do zarządzania social media ułatwiające prowadzenie profili firmowych na portalach społecznościowych.

Narzędzia do prowadzenia social media, które warto poznać

Oto narzędzia, które znacznie ułatwiają prowadzenie social media. Warto je znać i stosować na co dzień:

  1. Hootsiute – jest to jedno z pierwszych narzędzi ułatwiających zarządzanie social media. Pierwsza wersja tego programu ukazała się już w 2008 roku. Narzędzie jest proste w obsłudze. Można w nim tworzyć raporty o aktywności w w ybranych mediach. W nowej wersji można także planować działania na poszczególnych portalach społecznościowych. Program dostępny jest w języku polskim i można go również używać na urządzeniach mobilnych z systemami Android oraz iOS oraz na urządzeniach BlackBerry. Wersja pro jest płatna ok. 10$ za miesiąc. Darmowa wersja pozwala na poczynienie podstawowych operacji na trzech kontach.
  2. OverGraph – jest to dość proste w obsłudze narzędzie social media. Jednak program ten nie posiada wersji w języku polskim. Pozwala między innymi na monitorowanie kont w serwisach społecznościowych, zarządzanie social media i umieszczaną na profilach treścią oraz umieszczanie informacji w jednym czasie na wielu stronach. Narzędzie pozwala także na sprawdzenie aktywności użytkowników oraz które z postów były najbardziej popularne. Narzędzie jest dostępne za darmo;
  3. SproutSocial – program analizuje konta na najpopularniejszych portalach społecznościowych. Jest prosty w obsłudze oraz ma przyjazny dla użytkownika interfejs. Pozwala na planowanie postów oraz umożliwia zapoznanie się ze statystykami związanymi z odbiorcami treści na stronie. Program dostępny jest również w wersji mobilnej. Program nie posiada polskiej wersji językowej i jest płatny. Pierwszy okres 30 dni jest darmowy, jednak później należy wykupić jeden z proponowanych przez twórców narzędzia pakietów.
  4. Buffer – jest to jedna z popularniejszych platform ułatwiająca zarządzanie social media. Program pozwala na analizę kont na najpopularniejszych serwisach społecznościowych i można z niego korzystać na urządzeniach mobilnych. Twórcy przygotowali także specjalne wtyczki dla przeglądarki Chrome. Program pozwala także na planowanie umieszczania treści na profilach firmy. Darmowe konto pozwala na prowadzenie po jednym profilu na trzech portalach społecznościowych. W celu monitorowania większej ilości kont należy wykupić jeden z oferowanych pakietów. Program nie posiada polskiej wersji językowej;
  5. Wisetrends – jest to program stworzony przez polskich specjalistów. Program pozwala między innymi na grupowanie profili społecznościowych oraz ocenić jakość działań danej marki na Facebooku. Umożliwia też tworzenie raportów oraz sugeruje działania mające usprawnić komunikację z użytkownikami. Ciekawą możliwością jest tworzenie raportów porównawczych, czyli porównania naszych działań z działaniami konkurencji. Program jest dopiero w fazie przygotowania finalnej wersji, dlatego pozwala jedynie na monitorowanie działań na Facebooku. Wykupienie bardziej zaawansowanych pakietów wiąże się z dość wysokimi nakładami finansowymi;
  6. Crowdfire – koleje narzędzia ułatwiającej prowadzenie social media, program pozwala na odnalezienie użytkowników, którzy nie są aktywni oraz wykluczenie ich z obserwowanych, z drugiej strony umożliwia także odszukanie grup związanych z tematyką naszej strony oraz śledzenie statystyk związanych ze zmianami statusów na portalach takich jak Instagram czy Twitter;
  7. Dux-Soup – jest to wtyczka stworzona dla przeglądarki Chrome i przeznaczona do obsługi serwisu Linkedin. Pozwala na tworzenie plików CSV, umożliwia także znaczne uporządkowanie danych oraz łatwiejsze zarządzanie treścią;
  8. Everypost – program pozwala na obsługę najpopularniejszych serwisów społecznościowych, w tym Facebooka, Twittera, Linkedin, Google+, Pinterest i Tumblr. Znacznie ułatwia zarządzenie treścią, publikowanie postów oraz ich tworzenie;
  9. Canva – to ciekawa platforma, która przeznaczona jest dla osób, które chcą tworzyć proste grafiki. Program pozwala na tworzenie spersonalizowanych grafik i pobieranie zdjęć. Jego obsługa jest dość prosta, a w sieci można znaleźć już setki filmików z tutorialami związanymi z obsługą tej platformy. Większość funkcji jest dostępnych za darmo.

Oczywiście to tylko kilka narzędzi, które ułatwiają prowadzenie social media. Baza ta jest znacznie szersza. Może macie do polecenia jakieś narzędzia, które sami wykorzystujecie do prowadzenia waszych profili społecznościowych?

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Szymon Owedyk pisze:

    Ja korzystam z hootsuite i polecam :)

  2. Mariusz Szczerbal pisze:

    Dzięki. Od dawna szukałem listy tych wszystkich narzędzi w jednym miejscu.