9 sposobów by zdobyć lojalność klientów w sieci

jak-zdobyc-lojalnosc-klientow

Budowanie lojalności klientów jest bardzo ważne dla zdobycia stałych zleceń. Jednak jest to utrudnione, kiedy działalność jest prowadzona on-line i nie ma bezpośredniego kontaktu twarzą w twarz z klientem. Budowanie lojalności klientów wygląda wtedy zupełnie inaczej i wymaga większych starań. Jak zbudować lojalność klientów i sprawić by zostali oni na dłużej z Twoją marką i polecali ją swoim znajomym? Oto kilka sprawdzonych sposobów, które ułatwią Ci to zadanie.

Budowanie lojalności klientów – jak to zrobić?

Budowanie lojalności klientów to przede wszystkim budowanie ich zaufania do Twojej marki. Oto najważniejsze kwestie związane z budowaniem marki i zdobywaniem lojalności klientów.

1. rekomendacje i referencje

Im ich więcej tym lepiej. Na stronie umieść rekomendacje od klientów, którzy już skorzystali z Twoich usług. Najcenniejsze oczywiście są te od dużych rozpoznawalnych klientów. Jednak każda, nawet najdrobniejsza wzmianka o Twoich towarach lub usługach jest wart umieszczenia na stronie. Pokaże przyszłym klientom, że warto współpracować z Twoją firmą. Rekomendacje potwierdzają Twoje słowa umieszczone w zakładkach o nas i opisujących Twoją ofertę i sposób działania. Na stronie warto też umieszczać informacje o wyróżnieniach czy nagrodach, jeżeli firma takie otrzymała, gdyż podkreśli to prestiż współpracy właśnie z Twoją firmą.

2. przedstawienie oferty i pracowników

Lojalność klientów zyskuje się przez budowanie relacji z nimi oraz pokazanie siebie. A zaufanie jest jednym z najważniejszych czynników. Zadaj sobie pytanie – komu ufasz? Z pewnością odpowiesz, że temu, kogo znasz. Taka sama zasada dotyczy firm, z jakimi podejmujemy współpracę – wybieramy te, które znamy i cenimy. Wykorzystaj content marketing – opisz swoją działalność, ale także przedstaw ludzi, którzy pracują w firmie, zrób to w taki sposób, aby wzbudzić zaufanie, bez zadęcia i sztuczności, ale też niezbyt wylewnie.

3. stały kontakt

Pamiętaj, że zaufanie to także dobry kontakt. Odpowiadaj na maile i wiadomości zostawiane na portalach społecznościowych tak szybko jak to tylko możliwe. Dzięki temu klient będzie wiedział, że zależy Tobie na nim. Dzięki dobremu kontaktowi lojalność klientów do firmy wzrasta. Sprawne i rzeczowe odpowiedzi sprawiają, że klient chętnie korzysta z usług oraz poleca je znajomym.

4. bezpieczeństwo

Klient korzystający z usług Twojej firmy musi mieć pewność, że informacje, które Ci przekazuje są w pełni bezpieczne. Dlatego korzystaj z certyfikatów bezpieczeństwa, wdrażaj w firmie programy antywirusowe i zabezpieczające przed kradzieżą danych. Już niejednokrotnie udowodniono, że wyciek informacji z firmy, a także kradzież poufnych danych znacznie obniżają zaufanie do firmy. Klienci odchodzą od takiej marki, gdyż boją się o powtórzenie takiej sytuacji w przeszłości. A obecnie hakerzy posiadając bazę adresów e-mail i haseł mogą bardzo dużo zdziałać na niekorzyść osób, które Ci zaufały.

5. prywatność

Kiedy budujesz bazę klientów i kontrahentów biznesowych proś jedynie o konieczne dane. Przykładowo do spersonalizowanego mailingu wystarczy tylko adres e-mail i imię osoby, która będzie zapisana na listę. Do wysyłki towaru potrzebny jest jedynie adres klienta. Nie proś o dodatkowe dane – klient pragnie zachować swoją prywatność, więc uszanuj to.

6. optymalizacja i pozycjonowanie

Słuchaj uwag klientów i dostosowuj swoją stronę do ich potrzeb. Pamiętaj, o optymalizacji i pozycjonowaniu strony. Twój klient musi Cię odnaleźć, aby Cię poznać. Ważne jest również to by klient mógł się swobodnie poruszać po stronie, szybko znaleźć szukane informacje. Optymalizacja i pozycjonowanie stron są zatem jednym z ważniejszych działań. Dodatkowo strona powinna być też estetyczna i dobrze wykonana pod względem wizualnym.

7. korzyści dla klientów

Lojalność klienta można zyskać również dzięki odpowiednim programom rabatowym i lojalnościowym. Możne to być rabat dla stałych klientów na zakupy, zbieranie punktów, które można zamienić na wybrany produkt itp.

8. dzielenie się wiedzą

Budowanie lojalności klientów za pomocą wartościowych porad? Zdecydowanie tak! Załóż bloga firmowego, na łamach którego będą publikowane teksty związane z Twoją branżą, poradniki, informacje, ciekawostki. Wartościowy content pomoże Ci zdobyć lojalność klientów, który będą mogli znaleźć u Ciebie odpowiedzi an nurtuje ich pytania, czy wskazówki jak korzystać z produktów. Poświęć czas by pomóc obecnym lub potencjalnym klientom znaleźć to czego szukają. Pamiętaj jednak, że nawet wartościowy content musi być odpowiednio zoptymalizowany, więc przy prowadzonym  blogu również warto pomyśleć o pozycjonowaniu treści.

9. dbanie o klienta

Staraj się dbać o swojego klienta – wysyłaj towar tak szybko jak to możliwe, odpowiadaj na jego zapytania, rozważnie rozpatruj reklamacje. Zadowolony klient to lojalny klient, który będzie wiernie trwał przy Twojej marce.

Jeśli chcesz, dotrzeć do nowych klientów to wiemy jak Ci pomóc. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą na zwiększanie widoczności firm w internecie KOP>>

11/07/2016
Dawid Wójcik

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Tomasz pisze:

    Chciałbym się odnieść do Państwa tekstu. Jak najbardziej zgadzam się z powyższą listą. Swego czasu miałem przyjemność prowadzenia sklepu online zajmującego się sprzedażą (branża budowlana). Nic tak nie nawiązywało relacji jak wywiązanie się z danego słowa. Jeżeli coś obiecałeś, nie „kręć” dotrzymaj słowa, a Klient zawsze wróci. W firmie mieliśmy nawyk pisania o Kliencie z wielkiej litery i to wyrabiało szacunek…

    Fajnym dodatkiem, nie wspomnianym powyżej jest personalizacja maila. Zdjęcie człowieka zamieszczone w stopce maila potrafi zdziałać cuda. Osoby traktujące internet jako wciąż nowe medium, czują się pewniej widząc twarz osoby z którą wymieniają maile.

  2. Adam pisze:

    Witam, jak powinienem umieścić rekomendacje na swojej stronie? Czy mogą to być linki zewnętrzne do portali z opiniami na mój temat?

  3. Aleksandra EACTIVE pisze:

    @Adam
    Rekomendacje mogą być w formie linków, ale też mogą pojawić się bezpośrednio na stronie.

  4. Iza pisze:

    Dbanie o klienta jest kluczowe. Jeżeli chcemy mieć pozytywne relacje z klientami, a w konsekwencji zdobyć ich lojalność i sprawić żeby reklamowali i polecali naszą firmę nie powinniśmy lekceważyć ich potrzeb.

  5. To uczucie kiedy już czujesz że masz klienta w garści ale jednak czegoś zabrakło i rezygnuje. Dzięki za przydatny artykuł 😉

  6. Adam pisze:

    A jak nakłonić klienta aby dodał swoją opinię w google.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to