Content is King – jak przygotować interesujące treści?

Nie od dziś wiemy, że Content is King, czyli to, że w przekazach umieszczanych na stronach internetowych (niezależnie od tego, czy jest to sklep internetowy, portal tematyczny, czy blog) liczy się przede wszystkim jakość treści. Ciekawa i wartościowa treść przyciąga użytkowników i sprawia, że strona i to, co za nią stoi staje się bardziej wiarygodne dla odbiorców. Jednak, w jaki sposób przygotować treści ciekawe dla konkretnych osób? W jaki sposób szukać inspiracji do tematów? W dzisiejszym artykule zajmiemy się omówieniem właśnie tych kwestii.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Gdzie szukać inspiracji? Najpopularniejsze narzędzia pomocne w szukaniu tematów

Zanim zabierzemy się do pisania, przygotowujemy tematy, analizujemy treść, szukamy inspiracji. Ważne jest to, aby artykuł był ciekawy i użyteczny dla odbiorców. Właśnie dlatego przed warto sprawdzić, jakie tematy są najpopularniejsze w naszej dziedzinie, które kwestie wywołują największą dyskusję, a także jakie wpisy na konkurencyjnych stronach generują największy ruch. Można to sprawdzić przy pomocy kilku narzędzi. Oprócz tego, że ułatwią one znalezienie odpowiedniego tematu, to pomogą także dobrać odpowiednie słowa kluczowe, dzięki którym tekst ma szanse stać się widoczny w internecie. Do najczęściej używanych w tym celu narzędzi należą:

Google Analytics – to narzędzie jest bardzo pomocne w szukaniu nowych tematów na teksty, szczególnie dla portali, które zajmują się różnorodną tematyką i nie mają jednolitej grupy docelowej. Dzięki niemu możemy sprawdzić dane dotyczące odbiorców. Można sprawdzić tutaj między innymi dane demograficzne czytelników i pod tym kątem lepiej przygotować treści na stronie, w tym również styl przygotowywanych tekstów – w końcu innego języka oczekuje młodzież, innego trzydziestolatkowie, a jeszcze innego starsi odbiorcy. Warto też regularnie sprawdzać zakładkę ogółem, gdzie można sprawdzić wszelkie statystyki dotyczące strony;

Google Alert i inne programy monitorujące – dzięki nim możemy być na bieżąco z artykułami pojawiającymi się w sieci związanymi z tematyką naszej strony, a także sprawdzać gdzie i kiedy pojawiła się adnotacja o naszej witrynie;

Google Webmaster Tools – dzięki temu narzędziu możemy sprawdzić, po jakich frazach kluczowych strona była wyszukiwana i odwiedzana. Pozwoli to ukierunkować tematykę na najczęściej wyszukiwane zagadnienia;

Buzzsumo – dzięki temu narzędziu można sprawdzić między innymi, które z tematów z danej dziedziny najchętniej czytają internauci. Wystarczy wpisać odpowiednie frazy, a pojawią się konkretne artykuły. Co istotne przy linkach pojawiają się informacje dotyczące liczby odwiedzin, a także udostępnień na portalach społecznościowych. Narzędzie pozwala również na monitorowanie na bieżąco konkretnych stron i fraz. Buzzsumo można też wykorzystać do szukania autorytetów w danej dziedzinie, którzy wiedzą, że Content is King. Warto nawiązać współpracę z takimi osobami, szczególnie w zakresie wpisów gościnnych na blog. Pojawienie się odnośnika do naszej strony na renomowanym portalu będzie kolejnym, małym krokiem w pozyskaniu nowych odbiorców;

zestawienia statystyk z portali społecznościowych – dzięki nim możemy sprawdzić, w które z udostępnianych treści najchętniej klikali odbiorcy. Nie chodzi tu tylko lajki, ale i komentarze, udostępnienia czy kliknięcie w post. W statystykach można porównać nasz profil z innymi;

zestawienia artykułów – chodzi tutaj o artykuły typu top 10 tekstów o tematyce X. Warto od czasu do czasu zapoznać się z nimi, aby być na bieżąco z najbardziej „gorącymi” tematami w branży.

Szukanie inspiracji do tematów – interakcje z odbiorcami

Nic nie inspiruje tak jak ludzie. Osoby, które uważają, że content is king doskonale to wiedzą i wykorzystują każdego dnia. W jaki sposób kontakt z odbiorcą może inspirować ciekawe i wartościowe artykuły? Przede wszystkim należy monitorować komentarze na stronie i w mediach społecznościowych. Najczęściej ludzie komentują to co im się podoba lub wręcz odwrotnie, to co wzbudza ich niechęć.

W celu poznania opinii odbiorców warto im zadać pytania wprost pytania w tekście lub na portalach społecznościowych. Można do tego wykorzystać także narzędzie do tworzenia ankiet lub sondaży. Ankieta może być wysłana w mailingu lub udostępniona na profilu społecznościowym. Warto też dyskutować z osobami, które udzielają się na forum strony lub profilu, gdyż z jednej strony pokaże to, że zależy nam na naszych odbiorcach, z drugiej pozwoli poznać lepiej ich oczekiwania i potrzeby, a co za tym idzie, umożliwi tworzenie treści wysokiej jakości. Treści, która będzie odpowiedzią na to czego szukają odbiorcy.

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz