Czy SEO + PPC to duet idealny?

Internet jest dzisiaj najszybszym i najskuteczniejszym sposobem dotarcia do potencjalnych klientów. Nie dziwi zatem fakt, że przedsiębiorca, który pragnie zwiększyć swoją sprzedaż, najczęściej stawia na działania marketingowe właśnie w internecie. Działań tych można wyróżnić wiele, jednak niejednokrotnie przedsiębiorcy decydują się na dwie usługi, jakimi są pozycjonowanie stron (SEO), i reklama PPC świadczona przez Google Ads, które wspólnie mogą pomóc osiągnąć wyższą skuteczność i efektywność.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

SEO i PPC

Opcja pierwsza to SEO (Search Engine Optimization), a dokładniej przeprowadzenie odpowiedniej optymalizacji strony, a w następnym kroku dodatkowych działań, które pozwolą stronie zaistnieć w rankingu Google. Skuteczna agencja SEO potrafi nie tylko zapewnić stronie wysoką pozycję, ale przede wszystkim stabilną sprzedaż. SEO jest jedną z usług, którą świadczymy w ramach naszej oferty pozycjonowania.

Drugą opcją jest postawienie na reklamę PPC (Pay per click) świadczoną przez Google Ads,  będącą dzisiaj jedną z najskuteczniejszych dostępnych form marketingu internetowego. Kampania prowadzona przez doświadczonych specjalistów potrafi osiągnąć bardzo wysoką skuteczność. Niepodważalnym atutem Google Ads jest również możliwość natychmiastowego uruchomienia kampanii.

Często pojawia się pytanie którą z tych dwóch opcji powinien wybrać rozsądny przedsiębiorca? A tak naprawdę poprawnie postawione pytanie powinno brzmieć „Jak te dwie usługi wspólnie mogą zwiększyć moją sprzedaż?”

Wiele osób błędnie uważa, że SEO i Google Ads wymagają dwóch zupełnie różnych strategii marketingowych. Chodź te dwa rozwiązania znacznie się od siebie różnią to łączy je wspólny cel – sprzedaż. Można zaplanować jedną strategię, która połączy działania SEO i PPC oraz sprawi, że łącznie będą miały większą wartość niż każde z nich osobno.

Po pierwsze zwiększ widoczność w Google

Chyba najbardziej oczywistym rezultatem synergii działań SEO i Google Ads jest wzrost widoczności firmy w wyszukiwarce Google. Kto z nas dzisiaj szukając usługi czy produktu nie prosi o pomoc „wujka Google”? Decydując się jednocześnie na usługę pozycjonowania i Google Ads masz szansę częściej pojawić się w wynikach wyszukiwania, a dzięki temu zostać dostrzeżonym i zapamiętanym. Pamiętaj, że jeśli Ty pojawiasz się dwa razy, jeden z Twoim konkurentów nie pojawi się wcale.

Po drugie czekaj w wielu miejscach

Wyszukiwarka Google jest wszystkim bardzo dobrze znanym miejscem spotkań z potencjalnymi klientami. Jednak nie zapominajmy, że nie jedynym. Tak naprawdę nasi klienci są wszędzie, dlatego ważne jest różnicowanie działań. Kompleksowa obsługa pozycjonowania sprawia, że poza wyszukiwarką informacje o Twoim biznesie pojawiają się także na portalach, blogach i forach branżowych, gdzie również znajdują się potencjalni klienci. Dodatkowo wybierając Google Ads reklama pojawi się na witrynach należących do sieci reklamowej Google do której należą znane portale jak onet.pl, wp.pl, forbes.pl. Google Ads oferuje jednocześnie możliwość zaprezentowania się na najpopularniejszym portalu z filmami, czyli YouTube. A im więcej odpowiednio dobranych miejsc, w których pojawia się informacja o produktach i usługach tym więcej potencjalnych klientów.

Po trzecie odzyskaj niezdecydowanych klientów

Kolejną zaletą synergii usługi pozycjonowania i Google Ads jest możliwość odzyskania niezdecydowanych klientów. Bardzo często zdarza się tak, że klient wchodzi na stronę z wyników organicznych, dokładnie sprawdza informacje o produkcie, ale nie podejmuje decyzji o zakupie. Warto przypomnieć się takim klientom, ponieważ mogli nie zapisać adresu Twojej strony. Zastosowanie remarketingu Google Ads pozwoli Ci na dotarcie do osób, które już wcześniej zainteresowały się Twoim produktem lub usługą i ponowne przedstawienie im oferty.

Po czwarte testuj frazy kluczowe

Kolejnym argumentem, który może przekonać jeszcze niezdecydowanych, że warto łączyć działania SEO i Google Ads może być lepsze zarządzanie słowami kluczowymi. Warto ustalić wspólną strategię, wyznaczając słowa kluczowe i określając, które powinny zostać promowane w pierwszej kolejności. Słowa kluczowe, które potrzebują więcej czasu, aby pojawić się w wynikach organicznych można promować za pomocą kampanii Google Ads. Dodatkowo wybierając słowa kluczowe do pozycjonowania warto wspierać się kampaniami sponsorowanymi. Zdarza się bowiem tak, że strona pojawia się na szczycie wyników organicznych Google, przedsiębiorąca decyduje się wyłączyć kampanie sponsorowane, a to powoduje spadek sprzedaży. Usługa Google Ads wspiera pozycjonowanie i pozwala przetestować czy słowa, które przedsiębiorstwo chce pozycjonować, sprzedają się. Pozwala to zaoszczędzić środki wydane na pozycjonowanie słów kluczowych, które nie wpłyną na wzrost sprzedaży.

Po piąte pokaż się użytkownikom mobilnym

Przy nieustannie rosnącej liczbie użytkowników smartfonów, bardzo ważną kwestią, podkreślaną przez Google staje się optymalizacja strony pod urządzenia mobilne. Mobile SEO nabiera dzisiaj strategicznego znaczenia, ponieważ coraz więcej transakcji dokonujemy właśnie z poziomu urządzeń mobilnych. Strona dostosowana do mniejszych ekranów to podstawa, ale nie zapominajmy, że użytkownik musi na nią trafić. Warto też zwrócić uwagę na fakt, że coraz większe reklamy sprawiają, że gdy szukamy usługi lub produktu w wyszukiwarce mobilnej najczęściej pokazują nam się jedynie płatne wyniki Google Ads.

Teoria teorią – czas na FAKTY

Powyżej przedstawiliśmy kilka argumentów, które pokazują dlaczego warto zdecydować się na usługę pozycjonowania i Google Ads jednocześnie. Teraz czas na kilka prostych przykładów.

Pierwszy przykład pokazuje, że firma która zdecydowała się na pozycjonowanie i Google Ads uzyskała aż 25 konwersji właśnie dzięki synergii obu usług. A dokładniej dwudziestu pięciu użytkowników weszło po raz pierwszy na stronę przez Google As, a dokonało zakupu wchodząc przez organiki.

SEO_i_PPC_fakt_1

Przykład drugi pokazuje bardziej skomplikowane ścieżki zakupowe, czyli drogę jaką przebył klient do momentu dokonania zakupu. Widzimy tutaj, że czasami nasz potencjalny klient może wiele razy odwiedzić stronę zanim dokona zakupu, wchodząc zarówno z wyników organicznych jak i wyników płatnych.

SEO_i_PPC_fakt_2

Warto również pokazać, że wspólnie usługi pozycjonowania i Google Ads mogą znacznie zwiększyć przychody. Poniżej przykład na którym widzimy, że dzięki działaniom SEO firma uzyskała 24 realizację zamówienia co przełożyło się na przychód w wysokości 17 230zł. Natomiast płatne kapanie pozwoliły uzyskać dodatkowych 20 zamówień, które wygenerowały 13 189zł przychodu.

SEO i PPC fakt 4

Przedstawione argumenty potwierdzają, iż dobrze zaplanowane i prowadzone działania SEO i Google Ads mogą stworzyć duet idealny i przyczynić się do znacznego wzrostu sprzedaży produktów i usług.

#wiemyjak zwiększać widoczność firmy w internecie stosując dostępne narzędzia marketingowe.

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
4.8/5 (132)

Komentarze

Dodaj komentarz