Czym się różni on page seo od off page seo?

Każda osoba posiadająca swoją stronę internetową pragnie, aby była ona jak najlepiej dopasowana do wymogów wyszukiwarki Google. Dlaczego jest to takie ważne i co zrobić, aby osiągnąć sukces? Niezwykle istotna jest dobrze ustalona strategia na pozycjonowanie stron. Można to zrobić samemu, ale o wiele lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy specjalisty od SEO . Dzięki skorzystaniu z usług profesjonalisty mamy gwarancję, że zostanie przygotowana dokładna strategia SEO, która uwzględni zarówno działania on page, jak i off page.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

On page seo, Off page seo

On page seo – czym jest i jakie obszary działań zajmuje

Optymalizacja on page seo jest działaniem charakterystycznym w obrębie danej witryny. Są to więc wszystkie procesy z zakresu pozycjonowania, które są bezpośrednio związane ze stroną, z jej użytkowaniem, dostępnością i atrakcyjnością dla użytkownika. Obejmuje ona zarówno działania techniczne, jak i pracę nad tworzeniem treści. Jakie najważniejsze obszary seo on page możemy wyróżnić?

Optymalizacja treści kluczem działań on page seo

Jednym z najważniejszych obszarów działań seo on page jest treść. Dotyczy ona zarówno tekstów udostępnianych na stronie, opisów produktów, jak i grafik, czy filmików. Odpowiednio zoptymalizowane treści, pisane pod konkretne słowa kluczowe przynoszą wiele korzyści dla pozycjonowania, a także uatrakcyjniają stronę dla jej użytkownika. Pamiętaj, aby na swojej stronie internetowej umieszczać świeże treści, które zainteresują potencjalnego klienta. Odpowiadaj na potrzeby użytkowników i skup się na doborze odpowiednich słów kluczowych. Z optymalizacją wiąże się również odpowiednia struktura nagłówków, ich tytuły i rozmieszczenie na stronie. Nie zapominaj o tych aspektach.

Optymalizacja techniczna

Optymalizacja techniczna, jest równie ważna dla działań seo on page, jak treść. Obejmuje ona szeroki zakres prac, których celem jest zwiększenie intuicyjności i dopasowania Twojej strony pod wymagania użytkowników. W zakres optymalizacji technicznej wchodzi przykładowo szybkość ładowania strony internetowej, czy jej responsywność, czyli dopasowanie do urządzeń mobilnych.

Optymalizacja adresów URL w one page seo

Adresy URL Twojej strony wpływają na pozycjonowanie, dlatego działania on page seo skupiają się również i na tym aspekcie. Pamiętaj, że adresy te powinny być czytelne zarówno dla Ciebie, jak i dla użytkowników Twojej witryny. Dobierz odpowiedni schemat swoich adresów. Przykładowo, mogą pokrywać się one z nagłówkiem h1. Rozwiązań jest wiele, wybierz więc takie, które najbardziej odpowiada Twojej stronie internetowej.

Unikatowy opis strony, czyli meta tagi

Znaczniki meta są doskonałym narzędziem, które pozwoli Ci na zwiększenie mocy marketingowej Twojej witryny. Dzięki ich zastosowaniu, przekazujesz potencjalnemu klientowi informację o tym, czego może spodziewać się po wejściu na Twoją stronę. Ważne jest, aby w aspekcie meta tags skupić się na treści. To ona zachęca użytkownika do kliknięcia danego linku do Twojej strony internetowej. To doskonała okazja, aby w kilku słowach zachęcić potencjalnych klientów do odwiedzenia Twojej witryny i skorzystania z Twojej oferty.

Off page seo – czym jest i w jakich obszarach działa

Optymalizacja seo off page z kolei jest działaniem, które możemy wykonać w aspekcie pozycjonowania strony, jednak nie w ramach samej witryny. Odnosi się do zewnętrznych prac wpływających na zwiększenie pozycji wyszukiwań pod kątem wyszukiwarek internetowych. Jakie to działania?

Linkowanie zewnętrzne

Pierwszym czynnikiem, który należy uwzględnić w off page seo to pozyskanie odpowiednich linków. Nie można zapomnieć, że liczy się i ilość i jakość, a budowanie linków do naszej witryny powinno być dobrze przemyślanym procesem. Gdzie tworzyć takie połączenia? Głównym ich źródłem może być firmowy blog, na którym umieszczane są wartościowe artykuły. Oczywiście nieocenionym sprzymierzeńcem w pozyskiwaniu połączeń i linków są media społecznościowe. Dobrym rozwiązaniem są również notatki prasowe i artykuły sponsorowane.

Analiza otoczenia

Internet to niekończąca się sieć powiązań, dlatego to jak jego możliwości wykorzystuje Twoja konkurencja jest ważnym etapem pozycjonowania i zarazem aspektem seo off page. Konkurencja może dostarczyć Ci nowych pomysłów na działania, jak również możesz uczyć się na jej błędach.
Przy działaniach off-page seo należy uwzględniać również czynniki, które zapewnią wsparcie naszej marce. Takie rzeczy jak dobry produkt czy usługa, dbanie o obsługę klienta, a także o wizerunek firmy poprzez monitorowanie recenzji, opinii, czy dobre relacje ze środowiskiem branżowym

Social media marketing

Innym przykładem obszaru działań seo off page są media społecznościowe. Działania w social mediach silnie oddziałują na Twoją witrynę internetową. Pomagają w promocji marki w internecie, interakcji z klientami i zachęcaniem ich do skorzystania z Twojej oferty. Dzięki mediom społecznościowym możesz również zdobywać wcześniej wspomniane linki.

Wizytówka Google

Jest to narzędzie, które w łatwy sposób pozwoli Ci na budowanie pozytywnych relacji z potencjalnym klientem. Dzięki Google Moja Firma użytkownicy mogą wystawiać opinie na Twój temat, a także przyznawać widoczne “gwiazdki”. Ty z kolei masz szansę na odpowiedzi i wchodzenie w interakcje z Twoimi klientami. Takie działania pozwalają nie tylko na zwiększenie widoczności w internecie, ale przede wszystkim na zwiększenie zaufania wśród użytkowników w stosunku do Twojej firmy.

Off page seo – monitorowanie efektów

Aby zwiększyć swoją kontrolę nad działaniami off page seo, warto monitorować ich efekty. W jaki sposób? Na rynku dostępnych jest wiele narzędzi, które dostarczają informacji o tym, jak działania off page wpływają na Twoją stronę internetową. Jakie to narzędzia? Może to być przykładowo:

  • Ahrefs i MajesticSEO – oba te narzędzia posiadają wskaźniki określające jakość Twojej domeny pod kątem profilu linków. Przykładowo pozwalają więc one na weryfikację czy warto pozyskiwać odnośnik z konkretnej strony internetowej.
  • SEMrush – to narzędzie pozwala na kontrolowanie oraz zwiększanie ruchu organicznego na Twojej witrynie, a także dostarcza informację odnośnie profilu linków zwrotnych.

Pamiętaj, że analiza i monitorowanie wyników jest ważnym elementem wpływającym na jakość Twojej strony internetowej. Jeśli więc nie posiadasz specjalistycznej wiedzy i narzędzi, lepszą opcją będzie zwrócenie się do odpowiedniej agencji SEO, której specjaliści pomogą w analizie działań prowadzonych na Twojej witrynie i wdrożą kompleksowe rozwiązania w celu zwiększenia jej widoczności i atrakcyjności wśród użytkowników internetu.

dzialania-seo-on-page-i-off-page

On page seo i off page seo – najważniejsze różnice

Najważniejszą i kluczową różnicą pomiędzy on page seo i off page seo jest obszar ich działań. Jak wcześniej wspominaliśmy – on page seo koncentruje się na podejściu wewnętrznym i odnosi do tych aspektów i procesów, które bezpośrednio wpływają na naszą witrynę internetową. Off page natomiast to działania, które stronę internetową powinny wspierać od zewnątrz, zapewniając jej wartościowe linki i kanały dystrybucji. Off page seo skupia się zatem na zwiększeniu autorytetu Twojej domeny.

On page seo vs Off page seo – które jest ważniejsze?

Obecnie wiele osób przy tworzeniu strategii największy nacisk kładzie właśnie na on page seo, czyli przygotowanie wartościowych tekstów na stronę, ale i stworzenie przejrzystej struktury, badanie słów kluczowych i ich odpowiednie rozmieszczenie na stronie. Nad działaniami on page seo mamy całkowitą kontrolę, zmieniamy je na własnej stronie internetowej. To cała struktura strony. Praca nad czynnikami na stronie pozwala na jej lepsze odczytanie przez roboty. Pamiętajmy, że zadbanie o te czynniki pozwala na dobre zaindeksowanie naszej strony, zrozumienie o czym jest strona, łatwe poruszanie się po strukturze i treści witryny, co w konsekwencji przekłada się na określoną pozycję w wyszukiwarce.

Nie możemy jednak zapominać o działaniach off page seo, gdyż one są filarem wspierającym działania mających na celu optymalizację strony – stanowią niejako połączenia budujące markę witryny.

Kiedy biznes zaczyna funkcjonować też w sieci, zadbanie o pozycjonowanie może przyczynić się do pozyskania nowych klientów. Do sprawy należy podejść kompleksowo. Algorytmy wyszukiwania i czynniki rankingowe co prawda ulegają zmianom, ale nie można zapominać, że ich uwzględnianie i kontrolowanie zapewnia stronie dobry wynik w rankingu. Dodatkowo wypracowanie trafności i wiarygodności witryny to również klucz do sukcesu. Aby zatem osiągnąć ten sukces, którym jest widoczność w wyszukiwarce Google należy zatem połączyć on page seo oraz off page seo.

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Krystian pisze:

    Super wpis. Fajnie, że zostało wspomniane, że zarówno on page seo jak i off page sego są niezwykle kluczowe i powinno się kontrolować obie te kwestie.

  2. Ania pisze:

    Ciekawy artykuł. Fajnie, że oprócz “gołej” teorii, wspomniane zostały praktyki i przykłady, które obrazują sytuację i pomagają odnaleźć się w temacie nawet osobom mniej doświadczonym. Więcej takich wpisów :)

  3. Piotr pisze:

    Zgadzam się, że należy zadbać zarówno o on page jak i off page seo. Jednak, żeby działania te były skuteczne, w pierwszej kolejności powinno skupić się na strukturze strony i tym co na niej umieszczamy, a potem na działaniach zewnętrznych.