Depozycjonowanie (SEO) czyli nieetyczne osłabianie konkurencji

Chcąc wypromować żądaną stronę by osiągała jak najlepsze wyniki podczas wyszukiwania tematów przez nią poruszanych podejmujemy wiele działań. Mają one na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarek po wpisaniu konkretnych słów i fraz kluczowych. Jak to zwykle bywa, jednym ze sposobów konkurencji jest proces odwrotny, mający na celu osłabić konkurencyjną witrynę, noszący nazwę depozycjonowania.

Marketing w internecie

W związku z ogromnym znaczeniem internetu, niezwykle popularne, a często wręcz wymagane, stało się dbanie o wizerunek firmy w sieci globalnej. Dzieje się to zarówno w mediach społecznościowych jak i w wyszukiwarkach. Pozycja jaką osiąga witryna firmy w oczach użytkowników odpowiada poziomowi usług, jakie świadczy, decyduje o solidności firmy i jej postrzeganiu. Wysokie miejsce w wyszukiwarkach to również możliwość na pozyskanie nowych klientów. Czasem jednak bywa tak, że wysoko na liście wyników znajdują się strony zawierające nieprzychylne informacje na temat firmy, która budowała wizerunek przez lata. Zdarza się, że jest to skutkiem wolności słowa panującego w internecie, często pozwalającego na nieprawdziwe treści. Pomijając fakt słuszności zawartych na stronach informacji, raz udostępniona informacja w internecie pozostanie w nim na zawsze.

Jeśli nie mamy możliwości by zwrócić się do administratora strony, która zawiera nieprawidłowe informacje o naszej firmie z prośbą o edycję czy usunięcie wpisu, często jedynym sposobem na walkę z jej wysoką pozycją jest proces odwrotny do pozycjonowania – depozycjonowanie (SEO).

„Jasna” i „ciemna” strona mocy

Depozycjonowanie (SEO) to proces niezgodny wytycznymi Google i nieetyczny. Można jednak spojrzeć na to z dwóch stron i wyróżnić dwa sposoby na walkę z konkurencją – pozytywny noszący nazwę White Hat SEO oraz negatywny, zwany Black Hat SEO.

depozycjonowanie (SEO) stron

W związku z brakiem możliwości kontroli nad stroną, której pozycje chcemy osłabić, jedyne działania jakie można podjąć związane są z jej otoczeniem. Pierwszą z metod uważanych przez Google za nieetyczną, jest tzw. Black Hat SEO.

Wśród działań zamykających się w tym terminie wyróżnić możemy:
– linkowanie domeny ze stron reklamowych lub zawierających pornografię
– usuwanie linków do strony z internetu
– double content czyli stworzenie kopii i pozycjonowanie strony
– atak Ddos mający na celu wyczerpanie transferu strony

Działania pozytywne to szereg działań, które pozycjonują naszą stronę dzięki czemu „obiekt” traci pozycję. Te działania osłabiają konkurencję, ale ich celem jest wypozycjonowanie (SEO) danej strony a nie wykorzystanie niemoralnych sposobów na pozbycie się witryny konkurencji z wyszukiwarki. Zaliczamy do nich:
– stworzenie stron zoptymalizowanych na odpowiednie słowo kluczowe, które wywołują depozycjonowaną stronę
– pomaganie konkurencyjnym stronom do depozycjonowanej w pozycjonowaniu
– zgłoszenie depozycjonowanej strony do wyszukiwarki jako stosującej nieetyczne metody

Szanuj cudzą pracę

Działania skoncentrowane na niekorzystne wyniki witryny w internecie mogą mieć różne podstawy. Nie można wykluczyć działania konkurencji, która pragnie osłabić dobrą pozycję strony. Działając w zgodzie z zasadami Google, etyczna konkurencja powinna być jednak tworzona jedynie na zasadzie powstawania nowych, bogatszych i popularniejszych przez to stron. Nie można zapomnieć przy okazji o pracy, jaka mogła zostać wykonana by dana strona znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania, a stosowanie tzw. czarnych metod SEO w niektórych przypadkach prowadzi do działań niemoralnych.

 

18/08/2014
Michał Kliszczak

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

  1. Robert pisze:

    Niestety depozycjonownie to coś z czym trzeba liczyć się wprowadzając swój biznes do internetu. Tutaj każdy czuje się bezkarny i nawet jeśli ja próbuję zachowywać się etycznie, to prędzej czy później konkurencja swoimi nie fair działaniami zmusza mnie do podobnych. Ostatnio miałem sytuację, kiedy konkurencja „nasłała” ludzi negatywnie oceniających moją stronę, którzy nigdy nie kupili mojej usługi. Na szczęście zdecydowanie więcej dostrzegam korzyści z pozycjonowania;)

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to