Co SEO daje branży e-commerce, czyli jak sprzedawać w Internecie

W Polsce, w przeciągu 6 lat, od 2013 do 2019 roku, liczba stron zajmujących się handlem online wzrosła z prawie 22 tysięcy do niemal 32 tysięcy (dane wg Bisnode Polska). Nie wystarczy założyć strony internetowej i czekać na napływające tłumy klientów. Rozrost e-commerce wymaga podejmowania zdecydowanych działań przez e-przedsiębiorców. Jednym z kroków, jakie zdecydowanie warto powziąć, aby sprzedaż w Internecie była opłacalna, jest inwestycja w profesjonalnie przeprowadzone działania SEO.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

sprzedaż w Internecie- wznieś wyniki sprzedaży
Sprzedaż w Internecie – jak uzyskać oczekiwane wyniki? – grafika

Inwestowanie w działania SEO, czyli optymalizację i pozycjonowanie strony sklepu internetowego, przekłada się na realizację celów biznesowych. Dlaczego tak jest i czy można obejść się bez wsparcia profesjonalnej agencji zajmującej się marketingiem internetowym? Na dzisiejszym rynku, bez wnikliwej analizy cech swojego sklepu, długo się nie wytrwa. Aby sprzedaż w Internecie nie była jedynie ciężkim obowiązkiem, a rywale nie spędzali snu z powiek, trzeba należycie przemyśleć, co przyniesie największe korzyści, a także najmniejsze straty.

Jak zacząć skutecznie sprzedawać w Internecie?

Na starcie należy dowiedzieć się, czego oczekuje klient.

W jaki sposób konsumenci dokonują decyzji zakupowych? Dokładna analiza tego zagadnienia, czyli sprawdzenie kto odwiedza stronę, czego na niej szuka oraz co zakupił, daje wiedzę o tym, w jakim kierunku rozwijać biznes. W tym procesie pomocnym jest skorzystanie, chociażby z Google Analytics. Dzięki pozyskanym danym można prześledzić ścieżkę zakupową klienta i wprowadzić niezbędne zmiany na stronie, żeby zapobiec np. porzuconym koszykom. W konsekwencji sprzedaż w Internecie danej działalności się zwiększa.

Wzięcie pod lupę wyglądu sklepu.

Internauta, który kliknął w link, to połowa sukcesu. Ważne, aby chciał zostać na witrynie na dłużej, ponieważ uzna poruszanie się po niej za atrakcyjne i funkcjonalne. Kiedy bez problemu odnajdzie produkt, którego szukał, opatrzony rzetelnym opisem, zdjęciem i wiarygodną oceną innych użytkowników, wzrośnie szansa na konwersję.

Istotność prawidłowego funkcjonowania sklepu.

Co jakiś czas konieczne jest przeprowadzanie audytu SEO w celu monitorowania pozycji w wyszukiwarce, ruchu na stronie i słów kluczowych, dzięki którym klienci trafiają na stronę danego e-sklepu. Systematycznie musi być także weryfikowany układ strony i jego zawartość. Szczególnie ważne będzie zadbanie o te elementy, które wpływają na optymalizację witryny, czyli tytuł (title), opis (description) oraz nagłówki poszczególnych sekcji.

Przedsiębiorcy prowadzący e-sklepy, muszą inwestować w działania SEO, ponieważ klienci nie mają czasu ani ochoty, aby dotrzeć do wszystkich podmiotów sprzedających dane produkty w sieci. Jeśli dany biznes nie będzie widoczny dla użytkowników, nie będą oni korzystali z jego usług. Brak widoczności witryny w Internecie wpływa na wyniki finansowe działalności.

Jak sprzedawać w Internecie, żeby nie zostać wymiecionym przez konkurencję

Branża e-commerce wiąże się z relatywnie niskimi barierami wejścia (np. koszty założenia sklepu internetowego są niewielkie), więc każda przedsiębiorcza osoba może w niej zaistnieć. Nowi rywale będą szczególnie inwestowali w działania SEO, ponieważ widoczność w wynikach wyszukiwania będzie się dla nich wiązała z być albo nie być w branży. Nowi konkurenci będą także wyznaczali nowe standardy, do których inni przedsiębiorcy zostaną zmuszeni się dostosować.

Idąc z duchem czasu, warto pamiętać też o sile social media. Należy dbać o rozpoznawalność w tej przestrzeni. Szczególnie wartościowe są udostępnienia dokonane przez klientów oraz odnośniki do zamieszczanych na stronie treści, które wspierają proces link buildingu. Media społecznościowe są także doskonałym narzędziem do generowania ruchu na domenie.

Skuteczna sprzedaż w Internecie, to również stały monitoring konkurencji. Uważne obserwowanie działań rywali, usprawni rozwój działalności. ”Kto nie idzie do przodu, ten się cofa” jak pisał Goethe. Dobry przedsiębiorca powinien stale uczyć się jak sprzedawać w Internecie w nowatorski i przynoszący efekty sposób.

Dbanie o sprzedaż w Internecie na wielu frontach

Widoczność produktów, jakie są sprzedawane w Internecie, można polepszyć na wiele sposobów. Dużo zależy od tego, jaki nakład pracy oraz pieniędzy jest się w stanie zainwestować dla osiągnięcia celu.

Decyzja o rozpoczęciu procesu pozycjonowania, rezultuje w pracy nad budowaniem siły marki na internetowym rynku.

Mimo że sukcesów nie osiąga się w jeden dzień (czas na zdobycie miejsca na pierwszej stronie wyszukiwania jest uzależniony od wielu czynników), to efekty podejmowanych systematycznie działań będą się utrzymywać przez długi okres. Wiedząc jak należycie używać słów kluczowych w swoich wpisach i dbając o opisy na stronach produktowych, mamy duże szanse na poprawienie pozycji naszej domeny w wyszukiwarce.

Dodatkowym wsparciem dla działań SEO, może być inwestycja w Google Ads.

Jest to świetny sposób na zwrócenie uwagi na markę i potencjalne zapadnięcie w pamięć nazwy działalności. Zaplanowanie kampanii Google Ads z uwzględnieniem takich czynników, jak np. sezonowość branży, jest w stanie dopełnić pozycjonowanie i zwiększyć wyniki sprzedażowe.

Warto przemyśleć strategię na konkurowanie z portalami aukcyjnymi.

W wynikach wyszukiwań istotni są tacy giganci jak Allegro czy Ceneo, którzy od wielu lat dowodzą swojej wartości na rynku. Dzięki świetnie prowadzonym kampaniom, ale przede wszystkim łatwością w użytkowaniu domen i wiarygodnością jakości oferowanych produktów, utrzymują przy sobie wiernych klientów. Korzystając z konta na wspomnianych witrynach, dobrze jest pomyśleć o promowaniu swoich produktów, w ramach ich usług. Zamieszczenie reklam danej oferty na ich stronie, pozwoli na dotarcie do szerszego grona odbiorców. Jeżeli natomiast, jako priorytet postrzegana jest niezależność i praca nad budowaniem własnej marki, pozycjonowanie, to konieczność, aby zagościć na stałe w wynikach wyszukiwania.

E-sklepy muszą inwestować w SEO, ale również inne działania marketingu internetowego, które pozwolą zwiększyć obecność w Internecie.

inwestycja w seo dla e-commerce
SEO dla e-commerce – dlaczego warto?

SEO to inwestycja na lata – wymaga cierpliwości

Przedsiębiorcy muszą zaakceptować fakt, że aby dobrze zoptymalizować i pozycjonować stronę potrzeba czasu. Widoczności w najpopularniejszej wyszukiwarce nie zdobywa się w miesiąc. Wszystko zależy od branży, w jakiej działa dane przedsiębiorstwo, jego witryny oraz zastosowanych rozwiązań.

Dzisiaj SEO stanowi część kompleksowych działań marketingowych w Internecie. Jego zaletą jest to, że można je łączyć i wspierać innymi metodami, takimi jak content marketing, marketing szeptany, akcje marketingowe czy reklamy sponsorowane. Jaki jest zatem koszt pozycjonowania sklepu internetowego? Dobra agencja przed podaniem ceny przede wszystkim przeanalizuje szczegółowo branżę i rodzaj działalności, aby dobrać najodpowiedniejsze metody promocji.

Co dzięki SEO zyskuje branża e-commerce?

Rozwijając swój biznes w sieci, należy zdecydować, jakie metody marketingu internetowego najlepiej sprawdzą się dla danej firmy. Niewątpliwie SEO, to proces, dzięki któremu wzrośnie szansa na:

  • polepszenie się widoczności witryny sklepowej w wyszukiwarce
  • zwiększenie konwersji na stronie
  • powiększenie liczby napływających klientów
  • zdobycie pozytywnych opinii zadowolonych użytkowników
  • stworzenie strony internetowej zachęcającej do dokonywania zakupów

Najważniejsze jest, aby poprawnie określić, jakie akcje przyniosą nowych użytkowników, utrzymają stałych zakupowiczów, określą daną markę na rynku, jako wiarygodną i wartościową, i nie przyniosą nieoczekiwanych strat. SEO, to świetne narzędzie do osiągnięcia tych celów.

#wiemyjak zwiększyć sprzedaż w Internecie

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
4/5 (5)

Komentarze

Dodaj komentarz