Dobra strona internetowa, czyli jaka? Jak stworzyć stronę www wartą pozycjonowania

Posiadanie strony internetowej stało się nieodłączną częścią prowadzenia firmy. Zarówno duże przedsiębiorstwa, jak i osoby prowadzące własny biznes, wiedzą, że zaistnienie w sieci może pomóc w zwiększeniu zysków, zdobyciu klientów i ukształtowaniu wizerunku firmy. Przychodzi jednak taki czas, kiedy zaczyna się myśleć o sposobach promowania swojej strony www, a w dalszej kolejności wszystkim marzy się pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania :) Jednak należy pamiętać, że aby strona nadawała się do pozycjonowania powinna spełniać określone warunki. Oczywiście specjaliści seo pomogą w dostosowaniu naszej strony do wymogów Google, warto jednak samemu zadbać o niektóre elementy już na początku funkcjonowania strony. Jaka jest zatem dobra strona internetowa i jak stworzyć stronę www wartą pozycjonowania? #wiemyjak

checklista-dobrej-strony-internetowej

Jak stworzyć stronę www? Zaplanuj strukturę witryny

Każdy, kto decyduje się na stworzenie firmowej strony ma dwa wyjścia: powierzenie tego zadania specjalistom albo zmierzenie się z zadaniem samemu. Niezależnie od tego, którą opcję się wybierze warto na początku mieć świadomość na co należy zwrócić uwagę. Proces planowania strony w początkowej fazie wymaga podjęcia kilku istotnych decyzji. Załóżmy, że kwestie związane z adresem strony, kupnem domeny są już za Tobą. Teraz pozostaje zdecydować, co w ogóle powinno znaleźć się na naszej stronie, jakie informacje, do jakich klientów trzeba dotrzeć. Idealne podejście do tworzenia firmowej strony to podejście kompleksowe. Oznacza to, że już w momencie projektowania i budowania witryny należy wziąć pod uwagę to, jak ją zoptymalizować pod kątem SEO.

Dobrze zaplanowana struktura witryny zapewni odpowiednie uporządkowanie treści na stronie. Wraz z czasem funkcjonowania strony, czy wraz z rozwojem firmy, naturalne jest, że dokłada się informacji i treści na stronie. Należy jednak pamiętać, żeby robić to w sposób zorganizowany, z myślą zarówno o użytkownikach, jak i wyszukiwarce Google. Sposób, w jaki zorganizujesz swoją stronę posłuży Google do zorientowania, która treść jest najważniejsza i jak ją znaleźć. Pozwoli także zrozumieć wyszukiwarce o czym jest Twoja strona. Krokiem do dobrej struktury jest utworzenie kategorii i odpowiednie rozmieszczenie treści. Połączeniem między kategoriami będą linki wewnętrzne, które pomogą się poruszać użytkownikom i robotom Google.

Dobra strona internetowa ma wiele podstron?

Planowanie witryny można zacząć od ilości podstron. Jeżeli na tym etapie zaczniesz się zastanawiać czy nie wystarczy jednak witryna typu one page – przemyśl sprawę raz jeszcze! Przede wszystkim trzeba wziąć pod uwagę rodzaj naszego biznesu, a także jak w internecie funkcjonuje nasza konkurencja. Oczywiście wiele osób twierdzi, że tego typu strona w zupełności wystarczy, jednak może się okazać, że będzie ona o wiele trudniejsza do pozycjonowania, a czasami uzyskanie wysokiej pozycji w rankingu Google będzie wręcz niemożliwe. W momencie, kiedy mamy jedną stronę do wyświetlania w wynikach wyszukiwania, musi ona mieć rangę dla wszystkiego, co chcemy pozycjonować. Dlatego warto mieć rozbudowaną stronę, żeby nie ograniczać możliwości specjalistom SEO.

Z liczbą podstron związana jest również kwestia zapewnienia sprawnej nawigacji. Po pierwsze sprawi, że użytkownikom będzie łatwo poruszać się po naszej stronie. Witryna będzie użyteczna i zostanie zachowana przejrzystość i architektura informacji. Kiedy tworzymy podstrony, powinny one być ze sobą powiązane w odpowiedni sposób. Odnośniki do powiązanych ze sobą treści (linkowanie wewnętrzne) są ułatwieniem dla użytkownika, który może poruszać się swobodnie po naszej witrynie, ale także dla robotów Google. Poruszanie po stronie ułatwi także wprowadzenie na niej wyszukiwarki. Zwłaszcza jeżeli witryna jest rozbudowana, aby maksymalnie ułatwić użytkownikowi drogę do znalezienia interesujących go informacji.

Być może trzeba będzie rozważyć stworzenie osobnej podstrony do każdej usługi, co będzie bardziej czytelne dla użytkownika, ale też korzystniejsze pod względem pozycjonowania. Dodatkowo w planowaniu liczby podstron mają znaczenie frazy kluczowe. Jeżeli każdej podstronie przypiszemy konkretną frazę, znacznie ułatwimy proces dopasowania strony do konkretnych zapytań i w ten sposób Google będzie klasyfikować nasze treści.

Zadbaj o user experience

Na pewno zabierając się do stworzenia swojej strony zwracasz uwagę na aspekty wizualne. I faktycznie zachowanie umiaru w elementach umieszczanych na stronie, teksty, grafiki i szata kolorystyczna to elementy, które trzeba przemyśleć. Przede wszystkim nie powinny rozpraszać uwagi użytkownika, być dla niego intuicyjne i dostarczać potrzebnych informacji. Jednak patrząc pod kątem pozycjonowania dobra strona internetowa powinna zadbać o doświadczenie użytkownika – user experience.

W swoich komunikatach Google podkreśla, że strona internetowa powinna być tworzona w pierwszej kolejności z myślą o użytkownikach. User experience określa zatem wszystkie wrażenia jakie odniesie użytkownik przebywając na naszej witrynie. Należy pamiętać, że kwestie ułatwiające poruszanie się po stronie to jedno. Warto jednak uwzględnić te elementy, które wpłyną na emocjonalny odbiór naszej strony. Przykładowo wzbogacając wpisy na blogu o grafiki czy filmy zapewniamy czytelnikom dodatkowe wrażenia, które przekładają się właśnie na jego doświadczenie.

Dbając o user experience powinno analizować się zachowania użytkowników. Takie informacje mogą dostarczyć cennych wskazówek, czy jakieś elementy na stronie wymagają poprawy. Narzędziem przydatnym w tym zakresie będzie Google Analytics. Dobrze jest wiedzieć jak wygląda podróż użytkownika po Twojej stronie, jakie strony lubi i jakie strony mu się nie podobają.

Treści umieszczane na stronie

Podczas planowania swojej witryny dobrze jest uwzględnić i zaplanować słowa kluczowe z nią związane. Będzie to swego rodzaju planem, na jakie hasła chcemy żeby nasza strona wyświetlała się w wyszukiwarce. Planując słowa kluczowe sprawdź swoją konkurencję. Dobra agencja, przygotowując dla Ciebie ofertę pozycjonowania, na pewno od tego zacznie. Mając już świadomość, że konkurencja internetowa może różnić się od rzeczywistej, pamiętaj, że to właśnie z tą pierwszą rywalizujesz w wyszukiwarce.

Zadbaj o unikalne treści. Pamiętajmy, że należy wystrzegać się duplicate content, który jest uważany za technikę black hat seo. Google dopracowało swoje algorytmy tak, że oceniają one jakość treści. Dobrze jest mieć to na uwadze, jeżeli nie chcemy dostać kary za publikowane treści, co w konsekwencji może doprowadzić do zniknięcia naszej strony z wirtualnej rzeczywistości. Umieszczając wysokiej jakości teksty, zawierające słowa kluczowe odpowiadamy na potrzeby użytkowników. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe są odpowiedzią na zapytania w wyszukiwarce, a kiedy już użytkownik znajdzie się na Twojej stronie – wysokiej jakości treść pozwoli go na niej zatrzymać!

Kwestią związaną z treściami na stronie jest również system CMS, czyli właśnie system zarządzania treścią. Oczywiście to jaki system wybierzemy jest kwestią indywidualną, ale może nam znacznie ułatwić pracę i okazać się korzystny pod względem pozycjonowania. Dodatkową opcją może być zainstalowanie przydatnych wtyczek, które pomogą w optymalizacji tekstów, co w konsekwencji przełoży się na wynik naszej strony w rankingu Google. Zainwestowanie w CMS pozwoli nam na sprawną obsługę serwisu, wprowadzanie zmian na stronie bez konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy technicznej.

Optymalizacja podstawą dobrej strony

Optymalizacja strony jest nieodłączną częścią procesu pozycjonowania. Oczywiście optymalizacja nie jest sprawą jednorazową! Jeżeli zadbasz o nią w procesie tworzenia strony, musisz się również liczyć z tym, że każda później dodana do strony treść również powinna być sprawdzona pod kątem SEO.

Podstawą optymalizacji jest dbanie m.in. o adresy url zakładek na stronie, dobieranie słów kluczowych i zadbanie o ich odpowiednią ilość. Treścią na stronie są także elementy graficzne. W ich przypadku, nie należy zapominać o nazwie pliku, jaki wstawiamy na stronę, umieszczeniu tekstu alternatywnego i dostosowanie rozmiaru grafiki.

Czynnikiem związanym z optymalizacją, ale także ze wspomnianym wyżej user experience, jest szybkość ładowania się strony. Google podkreśla, że czas w jakim nasza strona się ładuje powinien być maksymalnie krótki. Wpływa to na pozycjonowanie strony oraz na wrażenia użytkownika. Jeżeli masz wątpliwości, zastanów się jak sam zachowujesz się jeżeli witryna, którą chcesz zobaczyć zbyt długo się ładuje. Czy czekasz cierpliwie czy wracasz do wyników wyszukiwania? Dzisiejszy użytkownik internetu chce dostać pożądanych informacji niemal natychmiast i warto o tym pamiętać!

Dobra strona to strona przyjazna mobilnie

Mobilna wersja strony jest ważna! Jeżeli choć trochę interesujesz się kwestią pozycjonowania, na pewno słyszałeś już tę mantrę :) Nie zmienia to jednak faktu, że posiadanie strony dostosowanej do urządzeń mobilnych jest podstawą.

Masz dwie możliwości. Możesz stworzyć osobną mobilną wersję swoją strony lub zadbać o responsywność witryny. W pierwszym przypadku tworzysz nową wersję strony, z innym adresem url, której możesz umieścić również zupełnie odmienną treść od wersji desktopowej. Strona responsywna natomiast zachowuje wygląd, treść i adres taki sam jak wersja wyjściowa. Dodatkowo automatycznie dostosowuje się do urządzenia oraz jego rozdzielczości.

Linki do Twojej strony świadczą o jej wartości

Linki prowadzące do Twojej strony są sygnałem dla Google, że strona jest polecana i warta odwiedzenia. Linki ułatwiają robotom wyszukiwarki znajdowanie witryn, dzięki czemu strona może być lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania. Algorytmy Google sprawdzają także czy linki prowadzone do danej witryny są naturalne, czyli nie są pozyskane za pomocą specjalnych programów, pozyskujących setki linków do jednej strony. Pamiętajmy, że to właśnie naturalne linki wskazują, że treść naszej strony jest przydatna dla użytkowników, którzy ją odwiedzają.

Dobre linki prowadzące do Twojej strony to linki z witryn o podobnej tematyce, pochodzące z zaufanego i wiarygodnego portalu i które nie zostały pozyskane przy pomocy automatów. Analiza linków jest codziennością osób zajmujących się pozycjonowaniem. Pamiętaj, że jakość i ilość linków to czynnik rankingowy Google, dlatego kampanie link buildingu powinny być tworzone przez specjalistów.

#wiemyjak POZYCJONOWAĆ

NAPISZ DO NAS

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

30/05/2018
Iga Katulska

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to