E-branding, czyli budowanie świadomości marki w internecie

Czym jest e-branding? Dlaczego budowanie świadomości marki jest tak ważne?

Nie od dziś wiadomo, że klient chętniej sięgnie po produkt marki, którą zna i ceni. Takiej, która jest silnie zapisana w jego świadomości. Aby wywołać u niego takie poczucie, trzeba podjąć szereg działań, które pozwolą na stworzenie odpowiedniego wizerunku marki, bądź konkretnej serii produktów.

E-branding jest zatem niczym innym jak kreowaniem pozytywnego wizerunku marki w internecie. E-branding staje się szczególnie ważny dla firm, które swoją działalność prowadzą jedynie w internecie.Chociaż coraz częściej działania marketingowe firm stacjonarnych przenoszą się również do sieci – wystarczy chociażby popatrzeć na to pod kątem profili społecznościowych najróżniejszych marek. Działania mająca na celu budowanie świadomości marki pozwalają utrzymać szeroką grupę klientów i stopniowo ją poszerzać. Odpowiednie kroki pozwolą wybić się wśród konkurencji, a co za tym idzie zwiększyć wyniki finansowe firmy. Można sobie zadać pytanie czy istnieje jakiś doskonały przepis pozwalający na budowanie marki w internecie? Jednego rozwiązania nie ma. Jednak przygotowując kampanię e-brandingową warto kierować się kilkoma zasadami, które mogą nam pomóc.

Budowanie świadomości marki w internecie– najkorzystniejsze działania w sieci

Jeśli chcesz rozpocząć budowanie świadomości marki w internecie musisz wiedzieć wśród jakiej grupy chcesz tego dokonać. Określenie grupy docelowej, do której będą kierowane działania – jest to podstawowy krok, który pozwoli ukierunkować działania marketingowe. Bez wcześniejszego określenia grupy docelowej (wiek, płeć, zawód, zainteresowania, miejsce zamieszkania itp.) wszelkie działania mające na celu budowanie świadomości marki będą chaotyczne i często nie osiągną oczekiwanych rezultatów. Aby ustalić grupę docelową warto wcześniej przeprowadzić odpowiednie badania marketingowe.

Jakie działania pomogą Ci zbudować świadomość marki?

e-branding - budowanie świadomości marki w internecie

  • odpowiednia nazwa domeny – mimo, że cały czas specjaliści podkreślają rolę domeny w pozycjonowaniu strony i promocji firmy to wiele osób w dalszym ciągu przykłada do jej wyboru małą wagę. Sami pisaliśmy o tym już nie jeden raz na naszym blogu. Wybierając domenę trzeba zwrócić uwagę, aby kojarzyła się z firmą – w miarę możliwości powinna zawierać w sobie nazwę firmy. Mało kto zapamięta zbyt długą nazwę domeny kończącą się szeregiem cyfr. Istotne jest też to, czy chcemy być obecni jedynie na rynku polskim, czy też z czasem zaczniemy ekspansję na rynki zagraniczne. Trzeba też pamiętać, żeby nazwa domeny była łatwa do zapamiętania. W przypadku landing page dla akcji promujących konkretny produkt może być to krótkie hasło nawiązujące do głównego sloganu kampanii.
  • dbanie o klienta – budowanie marki w internecie to przede wszystkim dobre relacje z klientem. Dlatego tak ważna jest jego obsługa, w szczególności w sytuacji, gdy towar lub usługa nie do końca wpisują się w jego oczekiwania lub w czasie reklamacji. Dobrze przygotowany dział obsługi klienta może zdziałać naprawdę wiele. Warto też od czasu do czasu przygotować akcję z upominkami dla klientów np. za dokonanie konkretnego zakupu lub przyznawaniem rabatów dla stałych klientów;
  • wygląd strony i jej aktualizacja – budowanie marki w internecie to w głównej mierze dbałość o serwis internetowy. Informacje zamieszczane na nim powinny być cały czas aktualizowane, a także ciekawe dla klienta, zarówno od strony merytorycznej, jak i wizualnej. Trzeba także pamiętać, aby układ informacji na stronie był funkcjonalny, tzn. pozwalał klientowi szybko odnaleźć najważniejsze dla niego informacje;
  • jakość oferowanych towarów i usług – wydawać by się mogło, że to „oczywista oczywistość”, że jakość oferowanych produktów wpływa na proces budowania marki w internecie.  Jednak chodzi tu też o to, w jaki sposób przedstawiamy swój produkt. W reklamie czy opisie produktu umieszczanym na sklepie internetowym możemy zachęcać klienta do zakupu, jednak nie należy naginać faktów, gdyż szybko to się obróci przeciw firmie. Rozczarowany produktem klient zrobi antyreklamę i sam nie pozostanie marce wierny.
  • korzystanie z marketingu szeptanego – e-branding to również marketing szeptany, oczywiście chodzi o dobrze przeprowadzone kampanie marketingu wirusowego. Dobrze przeprowadzona „szeptanka” może w niektórych przypadkach przyciągnąć o wiele więcej potencjalnych klientów niż standardowa reklama np. w postaci banneru.
  • poznawanie opinii klientów – badania marketingowe są ważne przed wdrożeniem działań marketingowych, ale i w ich trakcie, a także po zakończeniu. Pozwalają na zapoznanie się z opinią klientów, którzy określają swoje zadowolenie z produktu i oceniają całą kampanię. To z kolei pomaga przygotować kolejne działania oraz wdrożyć zmiany w ofercie produktowej;
  • ważna jest oczywiście widoczność w sieci – im więcej informacji dociera do klienta tym lepiej. Pamiętać jednak trzeba, aby były to informacje wartościowe i wyróżniające firmę na tle konkurencji.

Budowanie świadomości marki to przede wszystkim interakcje z klientami, dlatego też warto postawić również na portale społecznościowe i dbać o profile firmy. Niech służą nie tylko do przedstawiania oferty handlowej, ale właśnie do nawiązania bliższego kontaktu z klientem.

Wiemy jak ważne jest dzisiaj budowanie świadomości marki w internecie. Celem współpracy w formule KOP jest zwiększenie sprzedaży po przez łączenie różnych metod marketingu internetowego. Dowiedź się więcej>>

19/11/2015
Dawid Wójcik

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to