WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

E-mail marketing – narzędzie doskonałe?

zalety-email-marketing-grafika

Do skrzynki mailowej przeciętnego użytkownika internetu każdego dnia trafia kilkanaście – kilkadziesiąt maili. Oprócz wiadomości od znajomych, dużą część poczty przychodzącej stanowią mailingi. Dzieje się tak za sprawą e-mail marketingu, który jest jednym z najczęściej wybieranych sposobów promocji marki i sprzedaży. Na czym polega skuteczny e-mail marketing i jakie korzyści niesie wysyłanie maili ofertowych i newsletterów? Odpowiedź na te pytania w poniższym artykule.

Czym jest e-mail marketing?

E-mail marketing to jedna z form marketingu bezpośredniego. Polega ona na wykorzystaniu poczty elektronicznej. To właśnie ona jest środkiem komunikacji na linii nadawca (sprzedawca) – odbiorca (klient). Kiedy kampania e-mail marketingowa jest przygotowana właściwie, może się okazać kluczem do zdobycia lojalnych klientów i wzmocnienia pozycji marki.  Co istotne, e-mail marketing pozwala na budowanie dobrych relacji z klientami, a także ich utrzymanie. Dzięki kampaniom mailowym można także wzbudzić zainteresowanie konkretnym produktem lub usługą. Skuteczny e-mail marketing to również wpływ na wizerunek firmy. #wiemyjak

Jak pokazują różnego rodzaju analizy, e-mail marketing jest jedną z najchętniej wykorzystywanych form marketingu internetowego. Jest to też jedna z najbardziej opłacalnych form promocji firmy. Według danych Direct Markieting Associaton kampanie z wykorzystaniem e-mail marketingu przynoszą zwrot 43 dolarów, za każdego zainwestowanego w ten sposób dolara.

W Polsce przeprowadzone badania statystyczne przez firmę Gemius pokazują, że wśród polskich firm, które promują się w sieci, około 98% wykorzystuje do tego w jakiś sposób skrzynki poczty elektronicznej.  Szacuje się, że w samych Stanach Zjednoczonych na taką formę promocji w tym roku zostanie wydane ok. 2,468 mld dolarów.

Skuteczny e-mail marketing – jakie są jego zalety?

Do największych zalet e-mail marketingu zalicza się przede wszystkim, to o czym już wyżej wspomnieliśmy – wysoki stopień zwrotu z inwestycji. Jednak to nie jedyna zaleta takiej formy promocji firmy.

Przygotowywanie kampanii e-mail marketingowych jest jedną z najprostszych form promocji w sieci. Przy przygotowywaniu treści dla klientów można korzystać z różnorodnych szablonów – zarówno graficznych, jak i tekstowych. Przy ich pomocy można tworzyć zarówno pojedyncze maile, skierowane do konkretnych osób, a także całe kampanie mailingowe.

E-mail marketing pozwala również na bardzo szybkie dotarcie do klienta. Wiadomość, którą chcemy mu przekazać znajduje się u niego w przeciągu kilku sekund od momentu jej wysłania. Pozwala to na błyskawiczne interakcje zarówno z naszej, jak i jego strony. Właśnie dlatego e-mail marketing jest coraz częściej wykorzystywany w kampaniach real time marketingu.

Dodatkowo taka forma promocji firmy jest dobrze mierzalna. To, czy mailing okazał się skuteczny można łatwo sprawdzić przy pomocy specjalnych programów analizujących całą kampanię, jak i każdy pojedynczy mail. Tego rodzaju analizy pozwalają również, w późniejszym czasie lepiej personalizować poszczególne treści mailingu.

Oprócz tego, dla e-mail marketingu nie ma granic geograficznych. Dzięki takiej kampanii równie szybko dostarczymy treści klientowi mieszkającemu w tym samym mieście, a także osobom zamieszkującym drugi koniec świata.

Jakie są formy e-mail marketingu?

W ramach e-mail marketingu wyróżnia się następujące formy:

  • marketing promocyjny;
  • marketing relacyjny (w tym mailing nastawiony na sprzedaż i mailing nastawiony na dialog);
  • wiadomości typu spam.

Warto pamiętać, że pierwsze dwa rodzaje marketingu opierają się na wyrażeniu zgody przez klienta do otrzymywania określony treści – jest to tak zwany permission marketing. W innym przypadku wysyłane wiadomości mogą być uznane za spam.

E-mail marketing a SEO

Można się zastanowić, czy skuteczny e-mail marketing ma coś wspólnego z działaniami SEO. Jak się okazuje, te dwie formy promocji firmy w sieci, choć działają na innych zasadach, mają wiele wspólnych elementów.

Jednym z nich jest w e-mail marketingu temat wiadomości i prehearder (pierwsze zdanie wiadomości wyświetlające się pod tematem), co odpowiada w SEO title i meta tagom. Te elementy odpowiednio sformułowane pomogą zarówno w e-mail marketingu jak i SEO zachęcić użytkownika do zapoznania się z Twoją ofertą i zaangażowania się w treść. To właśnie te pierwsze kilka słów może być znaczące dla pozyskania potencjalnego klienta.

Podobnie jak witryny www, które są widoczne w wyszukiwarce, tak również newslettery mogą być wyświetlane w organicznych wynikach wyszukiwania. Niezbędne w tym celu jest założenie archiwum e-mail – wirtualnej bilbioteki newsletterów, jak również stosowanie zasad SEO podczas tworzenia mailingów. Zawarcie odpowiednich słów kluczowych w tekście oraz nagłówkach i dodawanie tekstów alternatywnych do grafik (tak by roboty Google wiedziały co zawiera grafika bez konieczności jej wyświetlania) – to przykładowe elementy, które możesz kojarzyć z SEO, a które równie dobrze zmaksymalizują efekty kampanii e-mail marketingowych.

Generowanie leadów to także punkt łączący pozycjonowanie SEO i e-mail marketing. Choć powszechnie uważa się, że pozycjonowanie stron i SEO to główne kanały generujące leady, to e-mail marketing jest równie mocno za to odpowiedzialny. Sybskrybenci newsletterów jak i dotychczasowi klienci to najbardziej pewny sposób dotarcia do potencjalnych klientów, odpowiadających Twojej grupie docelowej. Prostym sposobem będącym jednocześnie jedną z podstawowych technik wspierającą działania SEO, jest zawarcie ikon umożliwiających udostępnianie na portalach społecznościowych szerszej społeczności online, treści zawartych w e-mail marketingu. Pamiętaj jednak, że musisz dać swoim odbiorcom mocny powód, aby udostępnili Twoją ofertę.

Powyższe przykłady to tylko część tego, jak można wykorzystywać SEO do wspierania wysiłków w e-mail marketingu i odwrotnie. Są one dowodem na to, że nawet jeśli do tej pory nie stosowałeś e-mail marketingu, to poprzez pozycjonowanie stron www znasz wiele technik, które pomogą Ci skutecznie i efektywnie docierać do odbiorców poprzez e-mail.

#wiemyjak POZYCJONOWAĆ

POZNAJ OFERTĘ

12/10/2016
Dawid Wójcik

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Olka pisze:

    Dużo ostatnio czytam na ten temat, fajnie tu podeszliście do tematu i go opracowaliście 😀 Dzięki za pomoc!

  2. Przemek pisze:

    Dla mnie email marketing jest wciąż bardzo trudną techniką. Przede wszystkim dlatego, że wysyłana przez nas wiadomość musi zmierzyć się z setkami spamowych maili i wciąż mam wrażenie, że niemożliwością jest przebicie się przez nie. Z drugiej strony czytam ciekawe case study z email marketingu i wiem, że komuś się to udaje;)

  3. Kordian pisze:

    Jak dla mnie e mail marketing też już czasy świetności ma za sobą szczególnie jeśli poszukać głębiej w necie danych na ten temat , na blogach, statystykach czy w magazynie online marketing, social media manager. Jednakże , zgodnie z poprzednikiem , spotkałem się z przypadkami e mail marketingu dobrze wykonanego, który docierał do klienta i miał swój wkład w sukces firmy.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to