Firma pozycjonująca i specjalista SEO nadal potrzebni?

Wielu przedsiębiorców nawiązuje współpracę ze specjalistą SEO bądź firmą pozycjonującą tylko po to, aby osiągnąć określony rezultat w krótkim horyzoncie czasowym. Działania realizowane przez firmę pozycjonującą zwykle mają charakter procesu, który zostaje zakończony sukcesem wraz z osiągnięciem wysokiej i stabilnej pozycji w wynikach wyszukiwania pod słowa kluczowe. Pozycja ta przekłada się bezpośrednio na liczbę wejść na stronę, co z kolei ma wpływ na przychody firmy, wielkość uzyskiwanego zysku czy wzrost rozpoznawalności danego przedsiębiorstwa. Po osiągnięciu zakładanych celów, przedsiębiorca często odcina się od specjalisty SEO uważając, że usługi, które świadczy firma pozycjonująca nie są mu już dłużej potrzebne i sam świetnie poradzi sobie w internetowej rzeczywistości. Oczywiście takie myślenie jest wielkim błędem. Istnieje szereg powodów, które wskazują, iż należy nawiązać trwałą współpracę z profesjonalną firmą i specjalistą SEO.

Specjalista seo - powody stałej współpracy

Specjalista SEO, z którym współpracuje konkurencja

Z pewnością trudno będzie odkryć, z jaką firmą pozycjonującą współpracuje nasz rywal. Chociaż czasami bywa też i tak, że przedsiębiorstwa na swoich stronach internetowych same chwalą się, z jaką firmą SEO podjęły współpracę. Dotarcie do takich informacji może być dla nas istotne, gdyż możemy przeanalizować, czy specjalista SEO, z którego usług korzysta konkurent, jest prawdziwym profesjonalistą czy może samoukiem bez większego doświadczenia.

Powinniśmy także pamiętać, że nasi konkurenci nie zaprzestaną prowadzenia działań SEO. Jeśli my osiągnęliśmy zadowalającą pozycję w wynikach wyszukiwania pod frazy kluczowe i zrezygnowaliśmy z usług firmy SEO, to powinniśmy mieć na uwadze, że rywale nas prześcigną. Ich stronami pod kątem pozycjonowania wciąż będzie się zajmował specjalista SEO, a nasza witryna pozostanie bez opieki eksperta. My będziemy stali w miejscu, a konkurencja będzie zwiększała swoje możliwości i pięła się w górę w rankingach wyszukiwania pod słowa kluczowe.

Stałe aktualizacje w algorytmach wyszukiwania

Google wciąż wprowadza zmiany w algorytmach wyszukiwania. Kiedyś strona „nafaszerowana” słowami kluczowymi osiągała wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania pod słowa kluczowe, a dzisiaj roboty działające w wyszukiwarce traktują taką witrynę jako spam i mogą jej nawet nie brać pod uwagę w proponowanych stronach. Może więc okazać się, że będąc pierwszym, po aktualizacji spadniesz na jedną z gorszych pozycji, jeśli zaprzestaniesz korzystać z usług firmy SEO.

Stała współpraca ze specjalistą SEO gwarantuje, że nasza strona będzie na bieżąco modernizowana pod kątem zmian, jakie wprowadza Google. Firmy pozycjonujące obserwują trendy w branży, przeprowadzają własne analizy i starają się dobrać takie metody pozycjonowania i optymalizacji strony internetowej, aby były one najskuteczniejsze w danym okresie. Nic nie jest stałe, więc trzeba dostosowywać się do zmieniających się warunków, a w tym przypadku do nowych algorytmów wyszukiwania.

Nowości na stronie

Google zwraca także uwagę na to, jak często pojawiają się na stronach internetowych nowe treści, materiały czy artykuły. Strona, na której nic nowego nie jest publikowane, uznawana jest za taką witrynę, która nie jest na bieżąco aktualizowana, więc nie warto zwracać na nią uwagę. Taka strona może spaść w rankingu wyszukiwania. Koniecznym działaniem jest systematyczne dodawanie nowych treści, tworzonych i optymalizowanych zgodnie z wymogami wyszukiwarki. A jeśli podczas okresu partnerstwa z firmą pozycjonującą nie zapamiętałeś zasad pozycjonowania stron, nie powinieneś zrywać współpracy ze specjalistami SEO. Zawarcie długotrwałej relacji z firmą SEO może nie tylko przyczynić się do stabilnej pozycji w wynikach wyszukiwania. Możliwe będzie ciągłe dostosowywania strony pod wymagania użytkowników, by chętniej korzystali oni z Twojego serwisu. Zadowolenie klienta jest przecież najważniejsze.

Ty zajmujesz się swoim biznesem, a specjalista SEO dba o ranking

Zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania może spowodować, że obrośniesz w piórka i dojdziesz do wniosku, iż samodzielnie poradzisz sobie z działaniami SEO. Jest to oczywiście możliwe, jeśli podejdziesz do tego całkowicie profesjonalnie, posiądziesz wiedzę na temat pozycjonowania, jaką dysponują firmy SEO oraz poświęcisz tyle czasu na optymalizację strony i jej wypozycjonowanie, ile poświęcają jej specjaliści SEO. Prowadząc własną działalność gospodarczą, trudno jest realizować szereg dodatkowych funkcji, dlatego często są one zlecane profesjonalistom, którzy znają się na danej działalności najlepiej.

Dbając indywidualnie o pozycję strony w rankingu, narażamy się na ryzyko, że nie starczy nam czasu na kompleksowe przeprowadzanie działań SEO. Być może zajmiemy się link buildingiem, ale gdzieś po drodze zapomnimy o dodawaniu wysokiej jakości treści na stronę, przez co algorytm Panda (zajmujący się oceną treści pod kątem jej wartości dla internauty) „zepchnie” naszą witrynę na dalsze wyniki wyszukiwania.

Stała współpraca z firmą pozycjonującą

Powyższe przykłady wskazały dobitnie, iż po osiągnięciu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, nie warto zrywać umowy z firmą pozycjonującą – konieczna jest permanentna współpraca. Jeśli nie masz ochoty wchodzić w bliższe relacje z firmą pozycjonującą, zatrudnij specjalistę SEO w swoim przedsiębiorstwie. W dziale marketingu na pewno znajdzie się dla niego miejsce. Pozyskując specjalistę, zadbaj o to, by pracownik był na bieżąco ze zmieniającymi się trendami w branży i podążał za zmianami, jakie narzuca Google czy inne wyszukiwarki. Stała relacja z najlepszymi specjalistami SEO daje dostęp do aktualnej wiedzy, gdyż nieustannie obserwują oni trendy i zmiany w świecie SEO.

My wiemy, że pozycjonowanie stron to stały proces, który nie kończy się na osiągnięciu wysokiej pozycji, ale polega na jej utrzymaniu. Poznaj naszą ofertę na pozycjonowanie stron w formule KOP = stabilne pozycje.

21/07/2015
Jakub Lisiecki

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Janusz pisze:

    Tekst chyba pisał klient „i podążał za zmianami, jakie narzuca Google czy inne przeglądarki.” :)

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to