Jak dobrać słowa kluczowe?

Słowa kluczowe – to w oparciu o niej pozycjonujemy swój biznes, markę, produkt czy usługę w wyszukiwarce internetowej. Dzięki nim potencjalni klienci mogą nas odszukać, trafić na konkretną podstronę naszego serwisu. Proces ich doboru jest jednym z najważniejszych etapów pozycjonowania. To od trafności podjętej decyzji zależeć będą dalsze kroki, poszczególne prace wykonywane na stronie internetowej i poza nią. Dlatego warto przeprowadzić wnikliwą analizę słów kluczowych by wyodrębnić jedynie te, które dadzą nam ruch gwarantujący osiągnięcie zaplanowanego celu.

Analiza słów kluczowych to jedno z pierwszych działań jakie powinniśmy wykonać w trakcie pozycjonowania strony. W procesie tym należy wybrać frazy optymalnie opisujące nas biznes, jednak nie wyzbywając się myśli, że użyje ich odbiorca, nie my sami. Jest to istotne dla całego procesu – najlepsze słowa kluczowe to te, które użyją osoby szykujące danego produktu czy usługi, niekoniecznie używane przez konkurencję. Jak tego dokonać? Jak sprawdzić, które słowa kluczowe dadzą nam ruch? Z pomocą w przypadku tego typu pytań przychodzą gotowe narzędzia do wyszukiwania fraz kluczowych, które we współpracy z wiedzą i wykonaną analizą branży zapewnią sukces pozycjonowania.

Jak wybrać właściwe słowa kluczowe?

To jakie słowa kluczowe wybierzemy dla naszej strony jest jednym z głównych czynników decydujących o efekcie końcowym procesu pozycjonowania. Jeśli korzystamy z usług agencji SEO proces ten możemy pozostawić specjalistom, jednak analizy możemy dokonać również osobiście, gdyż kto jak nie my lepiej zna branże w której działamy. A to właśnie znajomość produktów i świadczonych usług jest jednym z najważniejszych aspektów w trakcie doboru słów kluczowych. Sęk w tym by wybrać frazy, które zapewnią ruch na stronie, nie będą zwykłymi hasłami stworzonymi „dla sztuki”. Jak zatem dobrać właściwe słowa kluczowe? Czym się kierować? Ile słów kluczowych wypozycjonować?

Jak wspomnieliśmy wyżej, słowa kluczowe powinny bezpośrednio dotyczyć produktów i usług świadczonych przez firmę, której dotyczy dana strona internetowa. Należy zastanowić się, które punkty z oferty są najbardziej dochodowe, mają siłę przebicia. Jeśli działalność prowadzona jest na wąskim obszarze warto dodać także lokalizację – nie ma sensu by np. w przypadku salonu kosmetycznego zlokalizowanego na wschodzie Polski być wyszukiwanym przez mieszkańców zachodu kraju.

Kluczem do sukcesu w trakcie analizy słów kluczowych jest umiejętność spojrzenia na stronę internetową z perspektywy odbiorcy. Dobrą praktyką jest próba „wejścia” w umysł klienta i wyodrębnienie fraz, przy pomocy których mógłby wyszukiwać produkty lub usługi oferowane przez pozycjonowaną stronę www. Należy przy tym pamiętać, że klient niekoniecznie będzie ekspertem w danej branży i może użyć słów popularnych, niekoniecznie branżowych. Pomocy w rozwiązaniu takiej sytuacji można zasięgnąć u rodziny czy znajomych i ich podpytać jakich słów by użyli w trakcie wyszukiwania.

Ile słów kluczowych powinieneś wybrać?

Jeśli zaś chodzi o to, ile słów kluczowych wybrać przy pozycjonowaniu – teoretycznie nie ma jasno postawionych granic, jednak z reguły będzie to około pięciu dla danej podstrony, łącznie kilkadziesiąt dla całego serwisu. Jeśli pojawia się problem z wyłonieniem najistotniejszych, dobrą praktyką jest rozpoczęcie kampanii linków sponsorowanych, która pomoże wyłonić najpopularniejsze frazy. Na pewno nie warto ograniczać się tylko do kilku trudnych fraz. Dobra jest zasada, że frazy trudne powinny stanowić 10% , frazy średnie 20%, natomiast frazy łatwe 70% wszystkich fraz.

Narzędzia pomocne przy doborze słów kluczowych

Poza wskaźnikami organicznymi (doświadczeniu, wiedzy, przeprowadzonym wywiadzie wśród rodziny i znajomych), przy dobieraniu właściwych słów kluczowych warto skorzystać z pomocy narzędzi stworzonych do tego celu. Na rynku dostępnych jest mnóstwo aplikacji ułatwiających dobór słów kluczowych, które zadbają o wysoki ruch na stronie. Poznajmy pięć z nich.

jak dobrać słowa kluczowe

Planer słów kluczowych Google AdWords
Jest to jedno z najprostszych i najskuteczniejszych narzędzi pomocnych przy doborze słów kluczowych wyszukiwanych przez osoby zainteresowane konkretnym produktem lub usługą. Aplikacja jest w stanie wyświetlić przybliżoną średnią miesięczną liczbę wyszukań, zaproponować alternatywne frazy i wskazać ich konkurencyjność.

Google Webmaster Tools
Kolejne narzędzie wprost od Google, które zostało stworzone z myślą o webmasterach i właścicielach witryn internetowych, niemal nieodzowne w trakcie pozycjonowania strony. Dzięki niemu łatwiej zidentyfikować pojawiające się problemy oraz pomóc wyszukiwarce indeksować treść dostępną na witrynie. Nie jest to typowe narzędzie badawcze, które zaproponuje alternatywne słowa kluczowe dla danej branży, lecz pomoże zrozumieć co działa na stronie, co zawodzi i przygotować działania pomocne w rozwiązaniu niepożądanych kwestii.

Ubersuggest
Ubersuggest jest wyjątkowo prostym narzędziem, które w szybki sposób zaproponuje słowa kluczowe mogące przynieść pożądany ruch na stronie. Jego sporą zaletą jest możliwość wyboru działu wyszukiwania – zdjęcia, wiadomości, zakupy, filmy czy przepisy. Aby z niego skorzystać wystarczy wypełnić intuicyjny formularz wybierając język, wspomniane wyżej źródło i kliknąć przycisk służący do zwrócenia wyników.

Wordstream
Jedno z najpopularniejszych płatnych narzędzi stworzonych z myślą o branży PPC, będące wyjątkowo pomocnym przy analizie słów kluczowych. Po wpisaniu w odpowiednim polu konkretnej frazy, aplikacja zwróci alternatywne pomysły pomocne w generowaniu ruchu na stronie wraz z częstotliwością wyszukiwania.

Keyword Eye
Innowacyjne narzędzie, które pomoże dobrać właściwe słowa kluczowe. Zwraca uwagę atrakcyjną oprawą graficzną zwróconych wyników i szczegółowymi raportami. Pozwala na uzyskanie miesięcznego zestawienia wyszukań dla danej frazy, prezentuje konkurencyjność jaka ma miejsce przy danym haśle. Umożliwia personalizację językową i geograficzną. Keyword Eye uznawany jest za topową aplikację dla tych, którzy pragną „wejść” na wyższy poziom działań SEO.

16/04/2015
Michał Kamiński

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

  1. Magda pisze:

    Ogromna szkoda, że planer googla nie jest już dostępny dla wszystkich, zdecydowanie łatwiej było z nim dobrać słowa kluczowe. Zastanawia mnie jak radzą sobie osoby mające na przykład portale ale nie prowadzące kampanii.. dla mnie to było najlepsze narzędzie.

  2. Niestety planer od Googla jest obecnie dostępny jedynie dla aktywnych kampanii Google AdS. Niewątpliwie szkoda. Do ciekawych narzędzi można zaliczyć także keywordtool.io Answer the public czy InstaKeywords.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to