Narzędzie propozycji słów kluczowych – jak wybrać słowa kluczowe?

Słowa kluczowe są kwestią wyjściową dla działań SEO. Kiedy mamy już stronę internetową i zastanawiamy się nad jej pozycjonowaniem, dobór fraz, pod które chcemy się wyświetlać jest jednym z priorytetów. Dobieranie słów kluczowych jest istotne również przy pisaniu wszelkich tekstów na bloga firmowego czy artykułów sponsorowanych, jednym słowem ma znaczenie dla copywritingu SEO. Jak wybrać słowa kluczowe? Zobacz nasze zestawienie i zdecyduj, które narzędzie propozycji słów kluczowych jest dla Ciebie najlepsze.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Jak wybrać słowa kluczowe? - zestawienie narzędzi i porad

W naszym zestawieniu postanowiliśmy podzielić dostępne narzędzia propozycji słów kluczowych na 3 grupy. W pierwszej znalazły się te bezpośrednio związane z Google, czyli Planer Słów Kluczowych czy Google Trends. W drugiej grupie postanowiliśmy uwzględnić opcje wyszukiwania słów kluczowych, dostępne w ramach narzędzi SEO. Ostatnia grupa, to darmowe narzędzia, dostępne online, które mogą równie skutecznie pomóc w znalezieniu odpowiednich słów kluczowych lub wspomóc proces szukania i dostarczyć informacji, które zostały wykluczone przez płatne narzędzia.

Narzędzia Google

1. Planer Słów Kluczowych

Wśród dostępnych narzędzi do planowania fraz – Planer Słów Kluczowych od Google jest chyba najbardziej rozpoznawalny. Jednak, żeby mieć do niego dostęp konieczne jest założenie konta Google AdWords. O zakładaniu konta Google AdWords można przeczytać więcej w Supporcie Google.

Planer Słów Kluczowych jest podstawą, jeżeli chcemy planować kampanie reklamowe, ale jest również niezwykle pomocny podczas pisania artykułów, wspomagających pozycjonowanie stron. Korzystając z Planera mamy możliwość wyszukania interesujących nas słów kluczowych, a samo narzędzie podpowiada również podobne frazy do wyszukiwanej. Oprócz tego uzyskamy takie informacje jak: średnia liczba wyszukań danego słowa czy konkretną stawkę.

Warto również zaznaczyć, że wraz ze zmianami wprowadzanymi przez Google i przechodzeniem na nową wersję konta Google AdWords wygląd Planera, który zapewne większość kojarzy odejdzie do przeszłości:

Narzędzie propozycji słów kluczowych - Planer Google
Nowa wersja Planera wygląda następująco:

Narzędzie propozycji słów kluczowych - Planer Google nowa wersja

2. Google Trends

Kolejnym narzędziem, gdzie można szukać inspiracji do tworzenia treści SEO jest Google Trends. Sprawdź, które tematy są najczęściej wyszukiwane w danym okresie czasu i odpowiednio zaplanuj np. publikacje na swoim blogu. Google Trends analizuje, jakie hasła wpisywane są w pasek wyszukiwarki. Na tej podstawie wyświetla te najpopularniejsze lub te, których popularność w ostatnim czasie wzrosła. Wyszukiwanie można oprzeć również na kategoriach tematycznych, ale i poprzez wpisywanie pojedynczych słów. Dzięki temu możemy odkryć zupełnie nowe frazy, które są popularne, i które możemy wykorzystać w tworzonych przez nas treściach.

Dodatkowo, korzystając z narzędzia propozycji słów kluczowych, jakim jest Google Trends, możemy zawęzić nasze wyszukiwania do konkretnej lokalizacji (państwo, województwo, miasto), konkretnego przedziału czasowego, kategorii, a także rodzaju wyszukiwarki (np. Google lub YouTube).

3. Rezultaty wyszukiwania Google

Z poziomu wyszukiwarki również można uzyskać interesujące informacje na temat słów kluczowych. Wyszukując dane słowa możesz zapoznać się również z propozycjami pod listą wyników wyszukiwania. Nie jest to typowe narzędzie propozycji słów kluczowych, jednak takie propozycje pozwolą zorientować się, jakie frazy są wyszukiwane i dzięki temu przyczynią się do stworzenia np. dobrego tekstu SEO. Sprawdź: 7 typów fraz kluczowych – znasz wszystkie?

Narzędzia SEO

Narzędzie propozycji słów kluczowych - wyniki wyszukiwania

Narzędzia SEO

Na uwagę zasługują również opcje sprawdzania słów kluczowych w narzędziach, wykorzystywanych w codziennej pracy osób zajmujących się pozycjonowaniem. Co istotne, są to narzędzia płatne. Wśród wielu narzędzi, szczególnie ciekawe i warte uwagi wydaje się to, zaproponowane przez Achrefs.

1. Keywords Explorer

W ramach konta Achrefs można korzystać z Keywords Explorer. Narzędzie korzysta z ogromnej bazy słów kluczowych, wyświetlając równie wiele propozycji pod konkretne zapytanie. Dodatkowo, każde słowo kluczowe ma przypisany temat nadrzędny, który jest powiązany ze stronami pozycjonującymi się na to słowo i wyświetlającymi się na pierwszym miejscu w rankingu. Baza słów jest stale aktualizowana, jak zapewniają autorzy tego narzędzia. Przy analizie konkretnych fraz, dostaniemy również takie informacje jak trudność słów kluczowych czy średnią miesięczną liczbę wyszukań.

Na uwagę zasługuje także sposób wyświetlania wyników i propozycji fraz. W zależności od tego, jaką opcję wyświetlania wyników się wybierze, możemy przeanalizować bazowe słowo kluczowe pod kątem różnych możliwości. Opcja: Wszystkie pozwala na wyświetlenie wszystkich propozycji, które są dostępne w bazie. Następnie, wybierając opcję: Podobne frazy, otrzymamy słowa, które zawierają wpisaną frazę początkową. Korzystając z kolejnych opcji, możemy otrzymać propozycje słów kluczowych, które zawierają wpisaną frazę w dowolnym układzie, propozycje powiązane ze słowami występującymi na najlepszych stronach rankingu czy słowa kluczowe związane z funkcją autosugestii Google. Ciekawą funkcją są: Pytania, gdzie otrzymamy właśnie pytania zawierające wpisane przez nas słowo kluczowe. Dodatkowo możemy również zobaczyć, jakie strony wyświetlają się w wynikach wyszukiwania Google dla analizowanego przez nas słowa kluczowego.

Narzędzie propozycji słów kluczowych - Keywords Explorer

Darmowe narzędzie propozycji słów kluczowych

Wśród darmowych narzędzi propozycji słów kluczowych na uwagę zasługują 3 poniższe, które sprawdzą się przy wybieraniu słów kluczowych.

1. Keywordtool.io

Keywordtool.io to alternatywa dla Planera Słów Kluczowych od Google. Może okazać się jednak równie pomocny przy analizie tego, co potencjalni klienci szukają w wyszukiwarce i tworzeniu treści zgodnych z ich oczekiwaniami. Narzędzie to wykorzystuje funkcję autouzupełniania Google do generowania propozycji słów kluczowych. Wpisując interesującą nas frazę w pole wyszukiwania tego narzędzia możemy również ustalić dla jakiej wyszukiwarki chcemy dostać propozycje, jakiego typu (obrazy, filmy, aktualności) oraz w jakim języku. W darmowej wersji nie dostaniemy jednak konkretnych danych na temat liczby wyszukań czy konkurencyjności danej frazy. Plusem za to jest możliwość wyselekcjonowania haseł w formie pytań, które zawierają wpisane przez nas słowo kluczowe, co na pewno pomoże przy tworzeniu treści na naszą stronę.

2. Ubersuggest

W przeciwieństwie do wyżej wymienionego narzędzia, Ubersuggest pokazuje w wersji darmowej takie informacje jak średnia miesięczna liczba wyszukań, CPC oraz konkurencyjność danego słowa. Jest to proste i intuicyjne narzędzie. Pozwala również wybrać dział wyszukiwania – zdjęcia, wiadomości, zakupy, YouTube. Dodatkowo można przefiltrować wyniki na te, które związane są z Planerem Słów Kluczowych Google i na te, które pochodzą z Google Suggest.

3. Answerthepublic

Ostatnim darmowym narzędziem w naszym zestawieniu jest Answerthepublic.com To, co odróżnia je od wymienionych wyżej, jest sposób wyświetlania propozycji słów kluczowych w odpowiedzi na wpisaną frazę. Dostajemy mianowicie grafy. Pierwszy z nich łączy wpisaną frazę z zaimkami np.: kto? co? który? Następny graf to propozycje łączące naszą frazę z przyimkami: czy, w pobliżu, z. Kolejny graf to porównania, zawierające wpisaną przez nas frazę. Na sam koniec dostajemy alfabetyczny spis wyników oraz graf prezentujący podobne wyrażenia. Przeczytaj: SEO copywriting na wagę złota!

Jak wybrać słowa kluczowe?

To jakie narzędzie wybierzemy jest kwestią indywidualną i zależy od naszych potrzeb. Przykładowo przeznaczeniem Planera Słów Kluczowych Google jest pomoc przy tworzeniu kampanii reklamowych. Mimo że wykorzystywany jest również jako pomoc przy tworzeniu treści np. artykułów, może okazać się niewystarczający do tego zadania. Warto wtedy sięgnąć po inne możliwości.

Przy wyborze słów kluczowych zawsze na początku warto opisać swoją działalność, jakie oferujemy produkty czy usługi. Stworzymy w ten sposób oś głównych fraz, będących podstawą prowadzenia działań SEO. Badanie słów kluczowych może się wydawać nudnym i czasochłonnym procesem, jednak nie należy go lekceważyć. Warto również uwzględnić takie czynniki jak struktura strony internetowej, jakie treści będą na niej umieszczane, jakie są Twoje cele i założenia, a także budżet i zasoby. Ważnym czynnikiem jest również konkurencja, w końcu to z nią będziemy walczyć o pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania!

#wiemyjak pozycjonować Twoją stronę

    TAK

    Zostaw kontakt, oddzwonimy

    Abonament to stagnacja. Aktywny Model Rozliczeń SEO/ADS potęguje efektywność. Podczas 15-minutowej rozmowy dowiesz się wszystkiego.
    Imię i Nazwisko
    E-mail*
    Numer telefonu*
    Adres strony internetowej*
    Treść wiadomości
    TAK
    Twoja wiadomość nie została wysłana. Prosimy wysłać e-mail na adres kontakt@eactive.pl

    Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

    Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

    Dziękujemy!

     

    Co dalej?

    1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
    2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
    3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

    KLAUZULA INFORMACYJNA

    Informujemy, że:

    1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. z siedzibą w Siechnicach, zarejestrowana pod adresem ul. Jana Pawła II 12, 55-011 Siechnice, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
    2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
    3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
    4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
    5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
    6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
    7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
    8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
    9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
    10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
    11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

    Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE #wiemyjak - Kliszczak sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

    Rozumiem

    Przejdź do komentarzy

    Komentarze

    Dodaj komentarz