Jak działa content marketing?

działanie content marketingu

Moda na content marketing wzrasta. Można to zauważyć po zwiększonej liczbie artykułów i publikacji, które powstają na ten temat. Również coraz więcej agencji proponuje swoim klientom usługę tworzenia wartościowych treści, by w ten sposób dotrzeć do wybranej grupy odbiorców. Na naszym blogu pojawiło się także kilka opracowań odnoszących się do marketingu treści . Przeciwnicy twierdzą, że tworzenie dobrego contentu jest działaniem z zakresu PR i nie ma większego wpływu na pozycjonowanie. Czy mają rację? Liczne badania i wyniki analiz wskazują, że warto zainwestować w content marketing, ponieważ w dłuższym okresie czasu ma on wpływ na globalny zysk firmy. Jak to się dzieje, że marketing treści przynosi efekty?

Spadek skuteczności tradycyjnej reklamy

Niestety tradycyjne formy reklamy, takie jak: billboardy, ulotki, spoty telewizyjne czy radiowe mają coraz mniejszy wpływ na decyzje zakupowe klientów. Konsumenci z jednej strony stają się coraz bardziej świadomi i wybierając produkty, kierują się własnymi preferencjami, skojarzeniami z daną marką oraz ceną wyrobu. Z drugiej strony tradycyjne formy reklamy przestają być zauważane przez odbiorców. W trakcie przerwy w filmie emitowanym w telewizji, widzowie zmieniają kanały, aby nie mieć styczności z nachalnymi i wciąż powtarzającymi się spotami.

Podobna sytuacja ma miejsce w internecie – użytkownicy nie zwracają uwagi na nieciekawe banery, gdyż swoim wzrokiem starają się skanować zamieszczone treści i znaleźć to, co akurat w danej chwili ich najbardziej interesuje. Szacuje się, że od 2000 r. klikalność w reklamy i banery spadła z 9 do ok. 0,1% (Dane na ten temat). Spadek jest ogromy. Dlatego trzeba włożyć jeszcze więcej wysiłku w tworzenie treści angażujących odbiorców. Reklama w internecie wciąż może być bardzo skuteczna, ale musi być przemyślana.

Kim jest współczesny konsument?

Obecnie klient jest bardziej wybredny i wymagający niż 20 lat temu. Nie jest skłonny uwierzyć we wszystko, co jest przekazywane w reklamie. Wielokrotnie konsumenci zawiedli się na zakupionych produktach, dlatego większość z nas nie ufa spotom reklamowym. Marketingowcy wielokrotnie naciągali prawdę, aby przekonać nas, że dany produkt jest doskonały. Coraz więcej klientów nie daje się na to nabrać – chcą aby marketingowcy przekazywali rzetelne informacje.

Konsumenci korzystają z internetu, aby znaleźć interesujące ich produkty i informacje. Poszukują sprawdzonych porad, opinii o produkcie i rekomendacji. Według Lead Bullet 68% internautów szuka informacji na temat marek i firm, które ich interesują. I tutaj nie wystarczy już piękna strona firmowa – klienci sprawnie poruszają się po forach internetowych, korzystają z mediów społecznościowych oraz przeszukują liczne blogi, by znaleźć wiarygodne informacje. To, czy zaufają opublikowanym treściom, zależy od opinii blogera, sposobu prezentowania danych oraz komentarzy, które znajdują się pod tekstem.

Dlaczego content marketing działa? Co stanowi jego przewagę?

Obecnie właściciele serwisów, stron internetowych oraz przedsiębiorcy działający w branży e-commerce są zachęcani, aby inwestować swoje pieniądze w content marketing. Co sprawia, że dobrej jakości treści wpływają na wzrost zainteresowania klientów?

  1. Przekazujesz informacje, których poszukują klienci – wielokrotnie użytkownicy poszukują poradników, instruktaży, sposobów na rozwiązanie pojawiających się problemów. Gdy wychodzisz im naprzeciw i przekazujesz im informacje, których aktualnie poszukują, istnieje szansa, że uznają Cię za eksperta i do Ciebie powrócą, kupując twoje produkty czy korzystając z twoich usług.
  2. Tworzysz dyskusje i treści wirusowe – stworzenie ciekawej treści, która czasami może odnosić się do rzeczywistości, podkreślać absurdy naszego społeczeństwa, wywołuje liczne dyskusje wśród internautów. Użytkownicy samodzielnie będą rozpowszechniali twoje artykuły, filmiki czy grafikę – uzyskasz efekt marketingu wirusowego
  3. Stajesz się wiarygodny i wchodzisz w interakcje z klientem – niektórzy twierdzą, że marketing treści wykorzystuje strategię pull, gdyż to konsument poszukuje informacji o Tobie, a gdy je już znajdzie, możesz wejść z nim w długotrwałą relację. Zwykła reklama to strategia push

W jaki sposób marketing treści przynosi zwrot z inwestycji?

Serwis Nowy Marketing zaprezentował ciekawe zestawienie, które obrazuje koszty i przychody uzyskiwane z dwóch typów kampanii promocyjnych – content marketingu i działań SEM.

Zakładany budżet wynosi 50 tys. zł. W Google AdWords przy stawce 1 zł za jedno kliknięcie uzyskujemy 50 tys. użytkowników. Natomiast prowadząc kampanię content marketingową, jesteśmy w stanie pozyskać ponad 83 tys. nowych odwiedzających. Koszt kampanii przypadający na jednego użytkownika to ok. 60 gr.

Widać, że content marketing też może być skuteczny. Oczywiście to która forma okaże się skuteczniejsza często zależny od rodzaju prowadzonego biznesu.

Należy mieć także na uwadze, że marketing treści przynosi nam także inne korzyści – posiadamy wartościową treść, którą będziemy mogli wykorzystywać wielokrotnie. Najważniejsze jest by strategia content marketingowa została bardzo dobrze przemyślana i spójnie prowadzona, ponieważ tylko wtedy przyniesie oczekiwane efekty.
Content marketing jest jedną z metod, którą stosujemy zwiększając widoczność naszych klientów w internecie. Dowiedz się więcej o współpracy w formule KOP>>

19/01/2016
Dawid Wójcik

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to