WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

Jak promować sklep internetowy?

Założyłeś już firmę i otworzyłeś swój wymarzony sklep internetowy, ale zamówienia nie pojawiają się jak grzyby po deszczu? Wina może leżeć po stronie złej promocji sklepu. Zastanawiasz się jak promować sklep internetowy? Podpowiadamy, w jakie kanały promocji warto zainwestować oraz, które działania sprawdzą się najlepiej w przypadku Twojego sklepu online!

Jak promować sklep internetowy?

#wiemyjak wypromować Twój sklep internetowy

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Jak reklamować sklep internetowy?

Jednym z pierwszych pytań jakie zadajemy sobie gdy już nasza platforma wystartowała jest – jak reklamować sklep internetowy? Rozwiązania sprawdzające się przy sklepie stacjonarnym, takie jak ulotki, reklama w lokalnej prasie, zniżki lub ciekawe wydarzenie promocyjne, niekoniecznie będą sukcesem w przypadku sklepu internetowego.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy musisz sprawić, aby stał się on widoczny na polu, w którym funkcjonuje czyli w internecie. Promocja sklepu internetowego to Twoje pierwsze wyzwanie, a marketing internetowy daje szerokie możliwości. Warto je wszystkie poznać, ponieważ tylko wtedy można wybrać te, które zadziałają dla konkretnego sklepu. Przyjrzyjmy się kilku skutecznym metodom pozwalającym zaistnieć w internecie. #wiemyjak

Jak promować sklep internetowy dzięki pozycjonowaniu?

Promocja sklepu internetowego bez pozycjonowania stron? Nie polecamy :) Pozycjonowanie ma zapewnić widoczność w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej, czyli Google. Z której dziennie korzystają tysiące Polaków. Wśród, których są setki, a może tysiące potencjalnych klientów. Zatem jak reklamować sklep internetowy z wykorzystaniem pozycjonowania?

W pierwszym etapie specjalista przeprowadzi optymalizację sklepu, czyli działania, które sprawią, że struktura sklepu stanie się przyjazna dla odwiedzających, ale również dla robotów Google.

Przy sklepie internetowym bardzo ważne będą przyjazne i łatwe do zapamiętania adresy stron, a także dobrze przygotowane opisy produktów.

Usługa pozycjonowania jest zazwyczaj pierwszą, którą zaleca się właścicielowi zastanawiającemu się jak reklamować sklep internetowy.

Trzeba jednak pamiętać, że prace przy pozycjonowaniu strony muszą być ciągłe i składa się na nie wiele elementów. Konkurencja w sieci jest ogromna i nawet chwilowe zaprzestanie takich czynności może skutkować spadkiem pozycji strony na dalsze strony w wynikach wyszukiwania.

Pamiętaj jakość ma ogromne znaczenie

Dla odpowiedniej promocji sklepu bardzo ważna jest wysokiej jakości zawartość strony. Chodzi tutaj zarówno o zdjęcia, jak i opisy produktów czy działalności firmy. Jest to istotne z uwagi na pozycjonowanie strony, ale i samych klientów. Rzetelne informacje, bez przekłamania i zbytniego koloryzowania sprawią, że sklep będzie bardziej wiarygodny w oczach klienta, czyli godny polecenia innym. Zastanów się ile razy do zakupu przekonały Cię świetnie wykonane zdjęcia produktu, czy chwytliwe hasło reklamowe? Przemyślane treści i elementy graficzne mogą okazać się niesamowicie skuteczne.

Dobra promocja sklepu internetowego to widoczność w wielu miejscach

Jak promować sklep internetowy w social mediach, na forach, blogach czy portalach? Obecność w social mediach to obecnie wręcz obowiązek dla niektórych firm. Jednak odpowiednia promocja sklepu internetowego na najpopularniejszych platformach społecznościowych wymaga wyczucia oraz znajomości zachowań mających miejsce w social mediach. Przede wszystkim jest to dobre miejsce do kontaktu z potencjalnymi klientami i do wchodzenia z nimi w interakcje. Profili społecznościowych nie powinno się traktować jak tablic reklamowych. Tutaj o wiele ważniejsze są wspomniane interakcje z klientami. Warto przemyśleć również płatną formę reklamy sklepu internetowego za pośrednictwem Facebooka. Ten popularny profil pozwoli nam zaprezentować sklep, jak i konkretne produkty odpowiednio wyselekcjonowanej grupie.

Jeżeli chodzi o fora internetowe, czyli marketing szeptany należy wybrać do tej czynności osoby, które mają swoje aktywne konta na odpowiednich forach branżowych i umiejętnie skierują uwagę potencjalnego klienta na produkt Twojej firmy. Jeśli w swoim sklepie sprzedajesz odzież sportową, możesz zaprezentować ją na forach zrzeszających osoby, aktywnie spędzające czas. Jeśli nie wiesz jak reklamować sklep internetowy samodzielnie to warto poszukać agencji marketingowej.

A może blog firmowy?

Jeśli zastanawiasz się jak promować sklep internetowy to warto przemyśleć założenie bloga firmowego. Jakie artykuły powinny się na nim znajdować? Warto umieszczać treści ciekawe dla klientów, np. sklep odzieżowy może umieszczać poradniki dotyczące doboru odzieży stosownie do sytuacji. Niekiedy można umieścić wpisy dotyczące życia wewnętrznego firmy, np. o nagrodach czy wyróżnieniach konsumenckich, jakie dostały wytwarzane przez firmę produkty.

Promocja sklepu internetowego za pomocą opcji od Google

Jak jeszcze reklamować sklep internetowy? Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość wykorzystania reklam Google Ads. Pozwalają one na przygotowanie spersonalizowanej reklamy, która będzie wyświetlała się w płatnej sekcji wyników wyszukiwania.

Ciekawym rozwiązaniem na promocję sklepu internetowego jest reklama remarketingowa. Jest ona skierowana do klientów, którzy odwiedzili stronę sklepu, oglądali poszczególne produkty, a nawet umieścili je w koszyku, ale ostatecznie nie dokonali zakupu. Przygotowany wcześniej banner wyświetla się klientowi na innych odwiedzanych przez niego stronach. Promocja sklepu internetowego z wykorzystaniem właśnie remarketingu to szansa na powrót wielu klientów.

Jak promować sklep internetowy?

Jak wybrać, gdzie reklamować sklep internetowy?

Reklamowanie sklepu internetowego to złożony proces, dlatego wybranie konkretnych działań i opracowanie strategii może okazać się niemałym wyzwaniem! Możliwości jest wiele, ale kluczowe wydaje się zrozumienie swojego biznesu. Warto sobie odpowiedzieć na kilka podstawowych pytań:

  • Jak długo prowadzę swój sklep?
  • Kim jest moja konkurencja i gdzie jest widoczna w internecie?
  • Co wiem o swoim potencjalnym kliencie?

Czas, w jakim prowadzimy działalność, zdeterminuje w znacznym stopniu kanały reklamowania sklepu internetowego. Jeżeli dopiero zaczynamy, rozkręcanie sklepu może wymagać szybszych ale skutecznych działań – doskonale zatem sprawdzą się social media i Google Ads. Sklep online, który funkcjonuje już od jakiegoś czasu może myśleć o działaniach marketingowych w dłuższej perspektywie. Wynika to z już ugruntowanej pozycji na rynku, a także większych możliwości finansowych. W tym przypadku warto zatem postawić na pozycjonowanie i generować ruch na stronie z organicznych wyników wyszukiwania.

Analiza konkurencji to podstawa wielu biznesów. Pamiętajmy, że firmy konkurujące z nami w tzw. „realu” niekoniecznie są naszymi konkurentami w internecie. Śledzenie działalności firm zbliżonych do naszej branży albo wyświetlającymi się na kluczowe dla nas frazy ma znaczenie w kontekście zdobywania inspiracji, ale także przewagi konkurencyjnej.

I wreszcie zrozumienie kim jest nasz klient, będzie znaczące dla określenia, gdzie reklamować sklep internetowy. Czy sprzedajemy produkty dla młodych mam, które angażują się w social mediach? Czy może mamy produkty do wystroju wnętrz i warto znaleźć się na portalu związanego z branżą budowlaną? Jak kupuje nasz klient? Czy szuka produktów w wyszukiwarce czy na portalach aukcyjnych? Wejdź w buty swojego klienta i zastanów się jak wygląda jego ścieżka zakupowa. A jeżeli chcesz dowiedzieć się jak wygląda lejek marketingowy w przypadku ecommerce, przeczytaj nasz artykuł: Lejek marketingowy – dlaczego Twój ecommerce go potrzebuje?

3 rady jak rozreklamować sklep internetowy z agencją marketingu

Jak wspomnieliśmy wyżej wybór kanałów, w których warto rozreklamować sklep internetowy może zależeć od kilku czynników. Warto zatem zwrócić się do agencji marketingowej, dzięki czemu uzyskasz profesjonalną pomoc. Jak podejść do promocji sklepu online?

Określ czego oczekujesz

W początkowym etapie wybierania agencji dobrze jest wiedzieć, jakie działania nas interesują. Jest to również etap weryfikowania swoich założeń. Kiedy określisz swoje cele, profesjonalna agencja powinna przede wszystkim uczciwie uprzedzić o czasie ich realizacji oraz czy w przypadku Twojego biznesu w ogóle są realne do zrealizowania.

Sprawdzaj postępy prac

W przypadku marketingu internetowego mamy wiele możliwości mierzenia wykonywanych działań. Upewnij się zatem czy będziesz dostawać raporty podsumowujące wykonane działania dla Twojego sklepu oraz jakie wyniki zostały osiągnięte.

Postaw na współpracę

Ma to szczególne znaczenie, zwłaszcza przy konieczności wprowadzania zmian na stronie sklepu internetowego. Przykładowo audyt ux strony może wykazać konieczność zmian konkretnych elementów np. buttonów na stronie czy w ogóle zmianę menu strony. Wszystkie zmiany mają na celu usprawnienie ścieżki zakupowej i doprowadzenie do konwersji. Jeżeli zaproponowane zmiany nie będą Ci się podobały – powiedź o tym otwarcie, ale też nie zamykaj się na propozycje! Specjaliści chcą dla Twojego sklepu jak najlepiej i niektóre zmiany są po prostu konieczne!

Jak więc widać odpowiedź na pytanie jak reklamować sklep internetowy jest rozbudowana i istnieje wiele metod promocji. Warto wykorzystać wszystkie możliwości, jakie daje sieć i reklamować sklep na kilka sposobów. Wówczas jest szansa na dotarcie do większej grupy potencjalnych klientów.

Ty wiesz jak prowadzić biznes. My wiemy jak go promować!

NAPISZ DO NAS

Artykuł zaktualizowany

12/07/2019
Dawid Wójcik, Iga Katulska

Ocena artykułu:
4.8/5, głosów: 142

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Staszek pisze:

    Promocja sklepu internetowego to dzisiaj duże wyzwanie. Działam w branży odzieżowej i to co wymyślają marki to głowa mała. Zaryzykowałem współpracę z influencerami, zobaczymy czy wiedzą jak;) promować sklep internetowy.

  2. Adam pisze:

    Dobra podstawa, problem w tym iż na tego typu ciągłą reklamę, w opisywanych pięciu kanałach – trzeba mieć zabezpieczone środki i to całkiem spore jak dla kogoś, kto startuje ze sklepem. W skrócie: do pozycjonowanie i adwords warto zatrudnić odpowiednią firmę. Contentu raczej nie zrobi nikt za właściciela sklepu, lecz wymaga to poświęcenie sporej ilości czasu. Udzielanie się w blogach i portalach branżowych to zawsze dobra taktyka, aby naturalnie znaleźć klienta (lecz jednak tutaj też trzeba mieć sporo czasu). Problemem dla większości jest to, aby się zagłębić w to za co właściciel sklepu płaci firmom od reklamy, bo często ludzie są najnormalniej w świecie oszukiwani, lub nie mają pojęcia co kupują – np z czym wiąże się pozycjonowanie ? Bardzo dobra, skrócona wersja w artykule jednak jest jeszcze coś takiego jak budowanie zaufania u klienta, profesjonalny BOK itp – czyli to, co musi zrobić właściciel sklepu internetowego praktycznie sam.

  3. Łukasz pisze:

    Najlepszą opcją jest połączenie wskazanych technik. Bardzo korzystnie przedstawia się połączenie pozycjonowania w wynikach organicznych z równoczesnym prowadzeniem kampanii Google AdWords.

  4. Andrzej Kanonik pisze:

    Myślę, że ważnym źródłem trafficu do sklepu online są porównywarki cenowe jak ceneo, skapiec i allmart.

  5. jacek krakowiak pisze:

    Najlepszym sposobem na sukces jest połączenie omówionych w artykule strategii i działanie na wielu polach, aby móc liczyć się na rynku, który nigdy nie zasypia i cały czas się rozwija. Mam sklep internetowy i staram się ciągle wymyślać coś nowego żeby nie zostać w tyle. Niedawno zdecydowałem się na zastosowanie strategii marketingu smsowego. Podpisałem umowę z firmą playsms.pl która oferuje takie usługi udostępniając dostęp do platformy, dzięki której możliwe jest sprawne wysyłanie smsów do klientów oraz tworzenie swojej bazy danych.

  6. Zośka pisze:

    Bardzo ciekawy wpis dający dużo do myślenia :)
    Na pewno skorzystamy z Waszych porad.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to