Jak założyć sklep internetowy?

jak założyć sklep internetowy?

Jak założyć sklep internetowy? Czy rozpoczęcie pierwszego wirtualnego biznesu to zadanie trudne, czy wręcz przeciwnie, to przysłowiowa bułka z masłem? Okazuje się, że przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii założenie sklepu internetowego jest całkiem proste. Wystarczy wiedzieć, które z narzędzi będą nam potrzebne i jak je wykorzystać. Jednak taka wiedza to dopiero połowa sukcesu, gdyż liczy się jeszcze pomysł, dobry kontakt z dostawcami, atrakcyjny towar, przygotowanie kampanii promocyjnej oraz interesujących dla odbiorców treści. Warto też pamiętać, że rynek e-commerce cały czas się rozwija i należy być cały czas na bieżąco, by nasz sklep nadążał za konkurencją. A na koniec warto poznać formy promocji takie jak: pozycjonowanie, content marketing, analityka czy reklamy Google. #wiemyjak

Jak założyć sklep internetowy – liczy się pomysł!

Konkurencja wśród e-sklepów jest ogromna. Praktycznie w każdej branży znajdziemy po kilkaset a nawet kilka tysięcy sklepów, które próbują się wybić wśród podobnych stron. Dlatego przed podjęciem ostatecznej decyzji należy sprawdzić w jakiej branży założenie sklepu internetowego będzie najbardziej opłacalne. Jeżeli znamy się na branży niszowej to warto wybrać właśnie ją i założyć sklep specjalistyczny. W przypadku, gdy chcemy założyć sklep w bardziej popularnej branży, wówczas należy dokładnie przemyśleć strategię prowadzenia kampanii promocyjnej, a także wybrać element wyróżniający nasz sklep na tle konkurencji – może to być np. specjalizacja tylko w jednym z produktów. Przykładowo w branży dziecięcej możemy wyspecjalizować się w sprzedaży sprowadzanych z zagranicy nosidełek czy fotelików samochodowych, których nie ma w innych sklepach.

Na założenie sklepu internetowego coraz częściej decydują się osoby, które prowadzą już biznes stacjonarny. Takie rozwiązanie pozwala na dotarcie do większej ilości klientów, szczególnie jeśli połączymy sprzedaż na platformie sklepowej ze sprzedażą przez konto sklepu na serwisie aukcyjnym.

Właśnie dlatego, zanim zaczniemy się zastanawiać jak założyć sklep internetowy, należy przemyśleć kwestię tego, co będzie oferował nasz sklep i czym będzie miał się wyróżniać na tle konkurencji.

Założenie sklepu internetowego jest często poprzedzone przygotowaniem odpowiedniego biznesplanu i otworzeniem działalności gospodarczej (o ile już jej nie prowadzimy). Ważne jest także przygotowanie listy narzędzi, które będą nam pomocne w czasie otwierania i późniejszego prowadzenia sklepu internetowego.

Założenie sklepu internetowego – co będzie nam potrzebne do uruchomienia witryny?

Kiedy wiemy już jak założyć sklep internetowy i dokonaliśmy wszelkich formalności możemy podjąć kolejne działania. Jednym z najważniejszych wyborów jest oprogramowanie dla sklepu internetowego. Można zdecydować się na:

  • oprogramowanie dostępne za darmo, bez dodatkowych opcji;
  • oprogramowanie płatne, dostępne wraz dodatkowymi opcjami w tym utrzymaniem sklepu;
  • oprogramowanie dedykowane, czyli takie, które będzie przygotowane specjalnie dla naszego sklepu.

Istotny jest też wybór domeny oraz hostingu dla naszego sklepu. Najczęściej właściciele sklepów internetowych decydują się na domenę z nazwą firmy, bez słów kluczowych. Wybierając hosting warto skonsultować się ze specjalistą, który dokładnie oceni wymogi sklepu i pomoże wybrać odpowiedni pakiet hostingowy. Do hostingu można, a nawet warto dokupić certyfikaty zabezpieczające, które pozwolą na lepszą ochronę danych zbieranych w bazach sklepu.

Regulamin sklepu i polityka prywatności

Niezwykle istotnym elementem tworzenia sklepu internetowego jest jego regulamin. Jego przygotowanie warto zlecić specjaliście z zakresu prawa, specjalizującemu się w sprzedaży internetowej. Pozwoli nam to uniknąć błędów, które mogą nas sporo kosztować. Już niejeden raz można było usłyszeć, że klienci wykorzystywali luki w regulaminie, aby mieć jak najwięcej korzyści dla siebie.

Przygotowując sklep internetowy do otwarcia należy także pamiętać o zgłoszeniu bazy klientów do GIODO, czyli Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Na stronie powinny być też umieszczone informacje dotyczące polityki prywatności oraz dotyczące polityki wykorzystywania plików cookies. Klient powinien też wiedzieć, a jaki sposób są zabezpieczane jego dane osobowe, które są wymagane przy złożeniu zamówienia. Musi mieć też dostęp do wzorów pism związanych z odstąpieniem od umowy sprzedaży dokonanej na odległość oraz pisma reklamacji.

Sprawna obsługa klienta – podstawą sukcesu Twojego sklepu

Sprawna obsługa klienta jest podstawą, jeżeli chcemy odnieść sukces na rynku e-commerce. Właśnie dlatego wiele osób decyduje się na wprowadzenie do swojego sklepu płatności elektronicznych, które znacznie ułatwiają przepływ pieniędzy pomiędzy klientem a sklepem. Pozwala to na szybszą wysyłkę towaru, gdyż pieniądze są księgowane na koncie sklepu już praktycznie w momencie wpłaty przez klienta, niezależnie od tego, w jakim banku posiada on konto.

Kolejnym krokiem do sprawnej obsługi klienta jest wysyłka towaru. Warto wybrać sprawdzonego dostawcę, który będzie dostarczał towar do klientów. Jednocześnie klient powinien mieć możliwość wyboru najdogodniejszej dla niego formy dostawy towaru np. list polecony, paczka lub wysyłka kurierem.

Zwiększenie widoczności sklepu internetowego

Sklep wystartował, ale kto będzie w nim kupował? Musisz dotrzeć do potencjalnych klientów, czyli zwiększyć widoczność sklepu w internecie. Wybór strategii marketingowej dla sklepu internetowego to równie ważny krok co wszystkie wcześniejsze. Im lepiej promujesz sklep tym, większe zyski wygenerujesz – a przecież po to go otwierałeś, prawda? Jednym z pierwszych kroków jest często optymalizacja i pozycjonowanie, które pozwolą Ci zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania Google. Nie obejdzie się też bez interesujących treści – content marketingu. Warto też przemyśleć inwestycje w reklamy Google. Więcej na temat promocji sklepu internetowego znajdziesz na naszym blogu.

Jeśli chcesz, już od pierwszych dni funkcjonowania sklepu docierać do potencjalnych klientów – możemy Ci w tym pomóc. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą>>

 

25/07/2016
Jakub Lisiecki

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

  1. Karol pisze:

    Ja założyłem sklep internetowy, ale okazało się, że muszę mieć też regulamin – nie wiedziałem tego wcześniej. Zresztą sklep długo nie postał, bo okazało się, że miałem mnóstwo klauzul niedozwolonych w tym regulaminie sklepu i nie byłem w stanie zapłacić kary od UOKiKu..

    Wniosek: Polecam faktycznie zwrócić uwagę na regulamin..

  2. Seba pisze:

    Założenie sklepu wiąże się z milionem rzeczy na głowie… przynajmniej na starcie. Przy dobrze postawionej stronie, odpowiednim marketingu i przede wszystkim mocnym produkcie sukces murowany. U mnie rozkręcenie biznesu zajęło około roku. Obecnie sprzedaję już w Wielkiej Brytanii z pomocą firmy Nowe Kolory.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to