Jak zmienił się link building w przeciągu ostatnich lat?

Pozycjonowanie (SEO) stron

Ostatnie lata to wielkie zmiany w zakresie pozycjonowania. W wielu przypadkach sprawdza się zasada – nie liczy się ilość tylko jakość. Z reguły stosujemy ją do tekstów zapleczowych, wpisów na forach czy treści umieszczanych bezpośrednio na stronie internetowej firmy. W ostatnim czasie ta zasada zaczęła być stosowana również do link buildingu, czyli pozyskiwania linków. Odchodzi się już od wielkich ilości linków pochodzących ze stron o wątpliwej jakości. O wiele lepsze jest pozyskanie mniejszej ilości linków z bardziej wartościowych stron.

Jak zmienił się link building na przestrzeni ostatnich lat?

Google cały czas udoskonala swoje algorytmy, w związku z czym zmieniają się również zasady rządzące działaniami pozycjonerów. Pozycjonowanie – SEO zmienia się nieustannie. Można to zauważyć również w przypadku link buildingu. Jeszcze kilka lat temu było popularne podejście ilościowe – chętnie korzystano z tak zwanych farm linków i systemów wymiany linków. Jednak Google bardzo szybko zaczęło się rozprawiać z takimi poczynaniami. Na strony były nakładane filtry, a nawet bany. Nawet jeśli strona naprawiała błędy, później trudno było pozyskać utraconą pozycję. Popularne było również umieszczanie linków do strony na różnego rodzaju forach, blogach i serwisach. Jednak tutaj też można było zauważyć, że dla wielu osób o wiele ważniejsza była ilość linków niż podejście jakościowe.

Obecnie o wiele ważniejsze w link buildingu jest podejście jakościowe i to ono daje najlepsze wyniki. Oprócz tego, że nie ryzykujemy zablokowania strony przez wyszukiwarkę, uzyskujemy większy ruch na stronie, a co za tym idzie, zwiększamy szanse na podwyższenie pozycji naszej strony na liście wyszukiwania. Warto pamiętać, że niekiedy jeden link pochodzący z wartościowej witryny, umieszczonej wysoko w wynikach wyszukiwania i posiadającej stosowny page rank, czy odwiedzanej przez tysiące osób dziennie może dać nam więcej, niż setki linków z przypadkowych stron.

Jak pozyskiwać wartościowe linki?

Poniżej przedstawiamy kilka sposobów, które pozwolą uzyskać bardziej wartościowe linki dla strony, które pomogą zwiększyć naszą pozycję i dotrzeć do większej liczby potencjalnych odbiorców:

  • unikaj umieszczania zbyt wielu linków na jednej stronie – niezależnie od tego, czy jest to artykuł na Twojej stronie, komentarz na blogu czy inna forma wymiany linków;
  • unikaj umieszczania „gołych” linków na forach i w komentarzach – za linkiem powinna iść ciekawa treść związana z treścią artykułu, wpisu na blogu lub tematu założonego na forum;
  • staraj się dobierać strony, na których umieszczasz linki, tak aby ich tematyka wiązała się z tematyką Twojej strony i wpisywała się w profil działalności Twojej firmy;
  • warto nawiązać kontakt z blogerami i osobami prowadzącymi poczytne portale i raz na jakiś czas umieszczać na nich artykuły sponsorowane. Tutaj też warto pamiętać o wartościowej dla odbiorcy treści, która sprawi, że osoba czytająca artykuł chętnie kliknie w link umieszczony w tekście;
  • warto dzielić się swoją wiedzą z danej dzieciny – udzielać się na blogach i forach branżowych. Wartościowe konta, które mają długą historię, pozwolą uwiarygodnić informacje, a osoby, które zobaczą linki umieszczone z takiego konta, będą miały pewność, że nie jest to spam;
  • w budowaniu bazy linków warto wykorzystać media społecznościowe. Jeżeli artykuł jest ciekawy dla odbiorców treść może„roznieść się” w sieci społecznościowej.

Jak sprawdzić, czy treści ze strony są udostępniane?

Przygotowując kampanię link buildingu, warto zaopatrzyć się w odpowiednie narzędzia, które pozwolą sprawdzić nam, czy nasze działania odnoszą skutek. Jednym z takich narzędzi jest BuzzSumo, o którym pisaliśmy już w jednym z poprzednich postów. Dzięki temu narzędziu, a także kilku podobnym aplikacjom możemy między innymi sprawdzić, ile razy treści umieszczone na naszej stronie zostały udostępnione przez innych użytkowników. Tego rodzaju programy sprawdzają się również w przypadku prowadzenia kampanii marketingu szeptanego na forach i blogach.

Warto pamiętać, że nie tylko link building, ale całe pozycjonowanie stron mocno zmieniło się w ostatnich czasach. Dzisiaj nie tylko roboty Google są istotna w procesie pozycjonowania, a na pierwszym miejscu jest użytkownik – potencjalny klient.

Śledzimy wszystkie zmiany, które zachodzą w pozycjonowaniu i wprowadzamy je do naszej usługi. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą>>

Data dodania: 12/07/2016   Autor: Klaudia Witek

tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to