Jak zmienił się link building w przeciągu ostatnich lat?

Pozycjonowanie / SEO

Ostatnie lata to wielkie zmiany w zakresie pozycjonowania. W wielu przypadkach sprawdza się zasada – nie liczy się ilość tylko jakość. Z reguły stosujemy ją do tekstów zapleczowych, wpisów na forach czy treści umieszczanych bezpośrednio na stronie internetowej firmy. W ostatnim czasie ta zasada zaczęła być stosowana również do link buildingu, czyli pozyskiwania linków. Odchodzi się już od wielkich ilości linków pochodzących ze stron o wątpliwej jakości. O wiele lepsze jest pozyskanie mniejszej ilości linków z bardziej wartościowych stron.

Jak zmienił się link building na przestrzeni ostatnich lat?

Google cały czas udoskonala swoje algorytmy, w związku z czym zmieniają się również zasady rządzące działaniami pozycjonerów. Pozycjonowanie – SEO zmienia się nieustannie. Można to zauważyć również w przypadku link buildingu. Jeszcze kilka lat temu było popularne podejście ilościowe – chętnie korzystano z tak zwanych farm linków i systemów wymiany linków. Jednak Google bardzo szybko zaczęło się rozprawiać z takimi poczynaniami. Na strony były nakładane filtry, a nawet bany. Nawet jeśli strona naprawiała błędy, później trudno było pozyskać utraconą pozycję. Popularne było również umieszczanie linków do strony na różnego rodzaju forach, blogach i serwisach. Jednak tutaj też można było zauważyć, że dla wielu osób o wiele ważniejsza była ilość linków niż podejście jakościowe.

Obecnie o wiele ważniejsze w link buildingu jest podejście jakościowe i to ono daje najlepsze wyniki. Oprócz tego, że nie ryzykujemy zablokowania strony przez wyszukiwarkę, uzyskujemy większy ruch na stronie, a co za tym idzie, zwiększamy szanse na podwyższenie pozycji naszej strony na liście wyszukiwania. Warto pamiętać, że niekiedy jeden link pochodzący z wartościowej witryny, umieszczonej wysoko w wynikach wyszukiwania i posiadającej stosowny page rank, czy odwiedzanej przez tysiące osób dziennie może dać nam więcej, niż setki linków z przypadkowych stron.

Jak pozyskiwać wartościowe linki?

Poniżej przedstawiamy kilka sposobów, które pozwolą uzyskać bardziej wartościowe linki dla strony, które pomogą zwiększyć naszą pozycję i dotrzeć do większej liczby potencjalnych odbiorców:

  • unikaj umieszczania zbyt wielu linków na jednej stronie – niezależnie od tego, czy jest to artykuł na Twojej stronie, komentarz na blogu czy inna forma wymiany linków;
  • unikaj umieszczania „gołych” linków na forach i w komentarzach – za linkiem powinna iść ciekawa treść związana z treścią artykułu, wpisu na blogu lub tematu założonego na forum;
  • staraj się dobierać strony, na których umieszczasz linki, tak aby ich tematyka wiązała się z tematyką Twojej strony i wpisywała się w profil działalności Twojej firmy;
  • warto nawiązać kontakt z blogerami i osobami prowadzącymi poczytne portale i raz na jakiś czas umieszczać na nich artykuły sponsorowane. Tutaj też warto pamiętać o wartościowej dla odbiorcy treści, która sprawi, że osoba czytająca artykuł chętnie kliknie w link umieszczony w tekście;
  • warto dzielić się swoją wiedzą z danej dzieciny – udzielać się na blogach i forach branżowych. Wartościowe konta, które mają długą historię, pozwolą uwiarygodnić informacje, a osoby, które zobaczą linki umieszczone z takiego konta, będą miały pewność, że nie jest to spam;
  • w budowaniu bazy linków warto wykorzystać media społecznościowe. Jeżeli artykuł jest ciekawy dla odbiorców treść może„roznieść się” w sieci społecznościowej.

Jak sprawdzić, czy treści ze strony są udostępniane?

Przygotowując kampanię link buildingu, warto zaopatrzyć się w odpowiednie narzędzia, które pozwolą sprawdzić nam, czy nasze działania odnoszą skutek. Jednym z takich narzędzi jest BuzzSumo, o którym pisaliśmy już w jednym z poprzednich postów. Dzięki temu narzędziu, a także kilku podobnym aplikacjom możemy między innymi sprawdzić, ile razy treści umieszczone na naszej stronie zostały udostępnione przez innych użytkowników. Tego rodzaju programy sprawdzają się również w przypadku prowadzenia kampanii marketingu szeptanego na forach i blogach.

Warto pamiętać, że nie tylko link building, ale całe pozycjonowanie stron mocno zmieniło się w ostatnich czasach. Dzisiaj nie tylko roboty Google są istotna w procesie pozycjonowania, a na pierwszym miejscu jest użytkownik – potencjalny klient.

Śledzimy wszystkie zmiany, które zachodzą w pozycjonowaniu i wprowadzamy je do naszej usługi. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą>>

12/07/2016
Klaudia Witek

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to
Urodzinowe Pozycjonowanie Drzew
zobacz