Marketing w sieci – najczęściej popełniane błędy

Dzisiaj bez internetu i marketingu w sieci ciężko wybić się wśród konkurencji. Jest to szczególnie trudne dla małych i średnich firm, których nie stać na duże kampanie w mediach – telewizji, prasie, czy radiu. Dlatego to właśnie ich właściciele powinni skupić się na intensywnej promocji swoich produktów sieci. Jednak, jak się okazuje, mimo coraz bardziej powszechnej wiedzy na temat promocji marki i produktów w sieci w dalszym ciągu popełniane są podstawowe błędy i to właśnie małe przedsiębiorstwa są najbardziej narażone na ich popełnianie i negatywne skutki. Niewłaściwa promocja może wyrządzić jeszcze więcej szkód niż jej brak.

Obecnie marketing w sieci skupia się głównie na działaniach seo, tworzeniu wartościowej treści interakcji z klientami poprzez portale społecznościowe, czy akcjach marketingowych. Warto pracę nad pozycją własnej strony i marki w świadomości klientów prowadzić regularnie i sukcesywnie polepszać, gdyż tylko w ten sposób można odnieść sukces. Warto też mieć na uwadze pozornie banalne błędy, które jednak mogą w jednej chwili zniweczyć nasze działania i sprawić, że wszystkie kampanie będzie trzeba opracowywać od początku. Dowiedzmy się zatem więcej jak działa marketing w sieci i jakich działań unikać – kiedy marketing w sieci może wyrządzić więcej złego niż dobrego?

Kiedy marketing w sieci może Ci zaszkodzić?

marketing w sieci - błędy

Małym firmom najczęściej zależy na szybkiej promocji i to pośpiech często jest najgorszym doradcą w naszych działaniach marketingowych. Chcemy szybko wypromować markę i zdobyć jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jednak trzeba pamiętać o tym, że w tym przypadku im lepszej jakości działania będziemy podejmować, a także poświęcimy im więcej czasu tym lepiej. Aby marketing prowadzony w sieci był skuteczny potrzeba czasu. Doskonałym przykładem może być tutaj pozyskiwanie linków do strony. Owszem możemy wybrać opcję z farmą linków, gdzie praktycznie w jednej chwili otrzymamy setki, jeśli nie tysiące linków. Jednak będą to tak zwane śmieciowe linki, które prędzej lub później zostaną wykryte przez Google, a strona otrzyma karę. O wiele lepiej umieszczać linki na wartościowych portalach branżowych, w przemyślanych komentarzach i artykułach sponsorowanych. Wówczas jest też większa szansa na to, że osoby czytające post klikną w link kierujący do strony.

Kolejną kwestią jest zawartość strony. Warto skupić się na jakości wpisów – powinny być merytoryczne, ciekawe dla czytelnika. Warto poświęcić więcej czasu i przygotować wpis, który zainteresuję więcej osób. Jeśli artykuł będzie się wyróżniał, może zostać udostępniony przez czytelników i trafić do jeszcze większej liczby potencjalnych klientów. Content marketing jest od pewnego czasu ważną częścią działań marketingowych w sieci.

O kolejnym błędzie wspominaliśmy już kilka razy na blogu. Chodzi tutaj o wybór grupy docelowej. Wiele firm kieruje reklamę ogólną do wszystkich osób, bądź też źle dobiera grupę docelową. A wystarczy wcześniejsza analiza i wybranie odpowiedniego targetu, aby reklama była maksymalnie skuteczna i docierała jedynie do osób, które potencjalnie mogą być zainteresowane zakupem określonego towaru. Inwestycja w reklamę w dobrze wyznaczoną grupą docelową szybko się zwraca i procentuje konkretnymi działaniami klientów.

Bardzo często podstawowe błędy popełniane są przy przygotowywaniu opisów usług i produktów oferowanych przez firmę. Chcąc pokazać klientowi, że oferowany produkt jest najlepszy na rynku właściciel firmy umieszcza w opisie wszystkie parametry i opisuje technologie, w jakich jest wykonany. O wiele lepiej jest przygotować opis zgodnie z zasadami języka korzyści. Czyli przedstawić klientowi, jakie korzyści otrzyma, gdy nabędzie ten produkt. Dla wielu osób to jest o wiele ważniejsze niż suche parametry, które tak naprawdę dla wielu osób nic nie znaczą. W opisać produktów oraz tekstach na stronie należy zwracać się do klienta w taki sposób, aby przyciągnąć jego uwagę i sprawić, aby czuł, że to właśnie on jest dla Ciebie najważniejszy.

Interakcję z klientami można prowadzić nie tylko poprzez samą reklamę czy stronę internetową. Warto swój czas poświęcić na odpowiednie prowadzenie profili firmy na portalach społecznościowych. Jak to robić, by aktywizować klientów do konkretnego działania wspominaliśmy niedawno na blogu.

Jednak największym błędem jest chyba zabieranie się samodzielnie za działania marketingowe w sieci bez jakiejkolwiek, podstawowej wiedzy na ten temat. Przed podjęciem działań warto zapoznać się z podstawowymi kwestiami – w sieci dostępne są ciekawe kursy i webinary. A jeśli nie mamy na to czasu lepiej pracę zlecić specjalistom z zakresu marketingu internetowego, którzy dzięki doświadczeniu wspomoże naszą markę i wykreuje ją w sieci.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz