Narzędzie propozycji słów kluczowych – jak wybrać słowa kluczowe?

Słowa kluczowe są kwestią wyjściową dla działań SEO. Kiedy mamy już stronę internetową i zastanawiamy się nad jej pozycjonowaniem, dobór fraz, pod które chcemy się wyświetlać jest jednym z priorytetów. Dobieranie słów kluczowych jest istotne również przy pisaniu wszelkich tekstów na bloga firmowego czy artykułów sponsorowanych, jednym słowem ma znaczenie dla copywritingu SEO. Jak wybrać słowa kluczowe? Zobacz nasze zestawienie i zdecyduj, które narzędzie propozycji słów kluczowych jest dla Ciebie najlepsze. #wiemyjak

Jak wybrać słowa kluczowe? - zestawienie narzędzi i porad

W naszym zestawieniu postanowiliśmy podzielić dostępne narzędzia propozycji słów kluczowych na 3 grupy. W pierwszej znalazły się te bezpośrednio związane z Google, czyli Planer Słów Kluczowych czy Google Trends. W drugiej grupie postanowiliśmy uwzględnić opcje wyszukiwania słów kluczowych, dostępne w ramach narzędzi SEO. Ostatnia grupa, to darmowe narzędzia, dostępne online, które mogą równie skutecznie pomóc w znalezieniu odpowiednich słów kluczowych lub wspomóc proces szukania i dostarczyć informacji, które zostały wykluczone przez płatne narzędzia.

Narzędzia Google

1. Planer Słów Kluczowych

Wśród dostępnych narzędzi do planowania fraz – Planer Słów Kluczowych od Google jest chyba najbardziej rozpoznawalny. Jednak, żeby mieć do niego dostęp konieczne jest założenie konta Google AdWords. O zakładaniu konta Google AdWords można przeczytać więcej w Supporcie Google.

Planer Słów Kluczowych jest podstawą, jeżeli chcemy planować kampanie reklamowe, ale jest również niezwykle pomocny podczas pisania artykułów, wspomagających pozycjonowanie stron. Korzystając z Planera mamy możliwość wyszukania interesujących nas słów kluczowych, a samo narzędzie podpowiada również podobne frazy do wyszukiwanej. Oprócz tego uzyskamy takie informacje jak: średnia liczba wyszukań danego słowa czy konkretną stawkę.

Warto również zaznaczyć, że wraz ze zmianami wprowadzanymi przez Google i przechodzeniem na nową wersję konta Google AdWords wygląd Planera, który zapewne większość kojarzy odejdzie do przeszłości:

Narzędzie propozycji słów kluczowych - Planer Google
Nowa wersja Planera wygląda następująco:

Narzędzie propozycji słów kluczowych - Planer Google nowa wersja

2. Google Trends

Kolejnym narzędziem, gdzie można szukać inspiracji do tworzenia treści SEO jest Google Trends. Sprawdź, które tematy są najczęściej wyszukiwane w danym okresie czasu i odpowiednio zaplanuj np. publikacje na swoim blogu. Google Trends analizuje, jakie hasła wpisywane są w pasek wyszukiwarki. Na tej podstawie wyświetla te najpopularniejsze lub te, których popularność w ostatnim czasie wzrosła. Wyszukiwanie można oprzeć również na kategoriach tematycznych, ale i poprzez wpisywanie pojedynczych słów. Dzięki temu możemy odkryć zupełnie nowe frazy, które są popularne, i które możemy wykorzystać w tworzonych przez nas treściach.

Dodatkowo, korzystając z narzędzia propozycji słów kluczowych, jakim jest Google Trends, możemy zawęzić nasze wyszukiwania do konkretnej lokalizacji (państwo, województwo, miasto), konkretnego przedziału czasowego, kategorii, a także rodzaju wyszukiwarki (np. Google lub YouTube).

3. Rezultaty wyszukiwania Google

Z poziomu wyszukiwarki również można uzyskać interesujące informacje na temat słów kluczowych. Wyszukując dane słowa możesz zapoznać się również z propozycjami pod listą wyników wyszukiwania. Nie jest to typowe narzędzie propozycji słów kluczowych, jednak takie propozycje pozwolą zorientować się, jakie frazy są wyszukiwane i dzięki temu przyczynią się do stworzenia np. dobrego tekstu SEO.
Narzędzie propozycji słów kluczowych - wyniki wyszukiwania

Narzędzia SEO

Na uwagę zasługują również opcje sprawdzania słów kluczowych w narzędziach, wykorzystywanych w codziennej pracy osób zajmujących się pozycjonowaniem. Co istotne, są to narzędzia płatne. Wśród wielu narzędzi, szczególnie ciekawe i warte uwagi wydaje się to, zaproponowane przez Achrefs.

1. Keywords Explorer

W ramach konta Achrefs można korzystać z Keywords Explorer. Narzędzie korzysta z ogromnej bazy słów kluczowych, wyświetlając równie wiele propozycji pod konkretne zapytanie. Dodatkowo, każde słowo kluczowe ma przypisany temat nadrzędny, który jest powiązany ze stronami pozycjonującymi się na to słowo i wyświetlającymi się na pierwszym miejscu w rankingu. Baza słów jest stale aktualizowana, jak zapewniają autorzy tego narzędzia. Przy analizie konkretnych fraz, dostaniemy również takie informacje jak trudność słów kluczowych czy średnią miesięczną liczbę wyszukań.

Na uwagę zasługuje także sposób wyświetlania wyników i propozycji fraz. W zależności od tego, jaką opcję wyświetlania wyników się wybierze, możemy przeanalizować bazowe słowo kluczowe pod kątem różnych możliwości. Opcja: Wszystkie pozwala na wyświetlenie wszystkich propozycji, które są dostępne w bazie. Następnie, wybierając opcję: Podobne frazy, otrzymamy słowa, które zawierają wpisaną frazę początkową. Korzystając z kolejnych opcji, możemy otrzymać propozycje słów kluczowych, które zawierają wpisaną frazę w dowolnym układzie, propozycje powiązane ze słowami występującymi na najlepszych stronach rankingu czy słowa kluczowe związane z funkcją autosugestii Google. Ciekawą funkcją są: Pytania, gdzie otrzymamy właśnie pytania zawierające wpisane przez nas słowo kluczowe. Dodatkowo możemy również zobaczyć, jakie strony wyświetlają się w wynikach wyszukiwania Google dla analizowanego przez nas słowa kluczowego.

Narzędzie propozycji słów kluczowych - Keywords Explorer

Darmowe narzędzie propozycji słów kluczowych

Wśród darmowych narzędzi propozycji słów kluczowych na uwagę zasługują 3 poniższe, które sprawdzą się przy wybieraniu słów kluczowych.

1. Keywordtool.io

Keywordtool.io to alternatywa dla Planera Słów Kluczowych od Google. Może okazać się jednak równie pomocny przy analizie tego, co potencjalni klienci szukają w wyszukiwarce i tworzeniu treści zgodnych z ich oczekiwaniami. Narzędzie to wykorzystuje funkcję autouzupełniania Google do generowania propozycji słów kluczowych. Wpisując interesującą nas frazę w pole wyszukiwania tego narzędzia możemy również ustalić dla jakiej wyszukiwarki chcemy dostać propozycje, jakiego typu (obrazy, filmy, aktualności) oraz w jakim języku. W darmowej wersji nie dostaniemy jednak konkretnych danych na temat liczby wyszukań czy konkurencyjności danej frazy. Plusem za to jest możliwość wyselekcjonowania haseł w formie pytań, które zawierają wpisane przez nas słowo kluczowe, co na pewno pomoże przy tworzeniu treści na naszą stronę.

2. Ubersuggest

W przeciwieństwie do wyżej wymienionego narzędzia, Ubersuggest pokazuje w wersji darmowej takie informacje jak średnia miesięczna liczba wyszukań, CPC oraz konkurencyjność danego słowa. Jest to proste i intuicyjne narzędzie. Pozwala również wybrać dział wyszukiwania – zdjęcia, wiadomości, zakupy, YouTube. Dodatkowo można przefiltrować wyniki na te, które związane są z Planerem Słów Kluczowych Google i na te, które pochodzą z Google Suggest.

3. Answerthepublic

Ostatnim darmowym narzędziem w naszym zestawieniu jest Answerthepublic.com To, co odróżnia je od wymienionych wyżej, jest sposób wyświetlania propozycji słów kluczowych w odpowiedzi na wpisaną frazę. Dostajemy mianowicie grafy. Pierwszy z nich łączy wpisaną frazę z zaimkami np.: kto? co? który? Następny graf to propozycje łączące naszą frazę z przyimkami: czy, w pobliżu, z. Kolejny graf to porównania, zawierające wpisaną przez nas frazę. Na sam koniec dostajemy alfabetyczny spis wyników oraz graf prezentujący podobne wyrażenia.

Jak wybrać słowa kluczowe?

To jakie narzędzie wybierzemy jest kwestią indywidualną i zależy od naszych potrzeb. Przykładowo przeznaczeniem Planera Słów Kluczowych Google jest pomoc przy tworzeniu kampanii reklamowych. Mimo że wykorzystywany jest również jako pomoc przy tworzeniu treści np. artykułów, może okazać się niewystarczający do tego zadania. Warto wtedy sięgnąć po inne możliwości.

Przy wyborze słów kluczowych zawsze na początku warto opisać swoją działalność, jakie oferujemy produkty czy usługi. Stworzymy w ten sposób oś głównych fraz, będących podstawą prowadzenia działań SEO. Badanie słów kluczowych może się wydawać nudnym i czasochłonnym procesem, jednak nie należy go lekceważyć. Warto również uwzględnić takie czynniki jak struktura strony internetowej, jakie treści będą na niej umieszczane, jakie są Twoje cele i założenia, a także budżet i zasoby. Ważnym czynnikiem jest również konkurencja, w końcu to z nią będziemy walczyć o pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania!

#wiemyjak POZYCJONOWAĆ

NAPISZ DO NAS

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

14/08/2018
Iga Katulska

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to