Profesjonalne pozycjonowanie (SEO) stron w wyszukiwarkach

Pozycjonowanie (SEO) stron

Niektórzy uważają, że przewidywania pewników w branży SEO wskazujące jak profesjonalnie pozycjonować w danym roku są jak wróżenie z fusów. Niemal niemożliwym jest określenie zachowań, które gwarantować będą najwyższe pozycje w SERP-ach. Branża rok rocznie próbuje ustalać czynniki, które w ciągu najbliższych 365 dni będą na topie, które dla Google okażą się sygnałem, by daną stronę wznieść na wyższą pozycję. Ale czy możliwe jest wskazanie czynników, które będą wskazywać na profesjonalne pozycjonowanie (SEO) stron w wyszukiwarkach? Jedynym pewnikiem jest, że nie nastąpi powrót do dawnych standardów i w cenie wciąż będzie długotrwałe profesjonalne pozycjonowanie (SEO) stron, które zastąpiło doraźne działania rodem z czasów SEO „na efekt”.

Wnioskując po tym, co dzieje się od początku roku, Google postanowiło szczególnie mocno skupić się na rynku urządzeń mobilnych. Co jeszcze będzie znaczące w w ciągu najbliższych miesięcy? Czego możemy się spodziewać po kolejnych aktualizacjach algorytmu Google?

Czym charakteryzuje się profesjonalne pozycjonowanie (SEO) stron?

Dwukrotna aktualizacja algorytmu – w maju i październiku, to wynik Google z 2014 roku. Wówczas, w wyniku wprowadzonych zmian gigant z Mountain View dał nauczkę stronom o niskiej jakości oraz tym, którzy posiłkowali się nienaturalnymi linkami. Czyli stronom dla których hasło profesjonalne pozycjonowanie (SEO) było zupełnie obce. Czego możemy spodziewać się teraz, w przeciągu najbliższych miesięcy? Spróbujmy opisać wybrane działania usługi SEO, które warto wcielić w życie, by uniknąć krzywdzącego działania Pandy, Pingwina czy innego zwierzątka od producenta najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej.

profesjonalne pozycjonowanie (SEO) stron w wyszukiwarkach

Pewnym jest, że w roku 2015 liczyć się będą mobilne wersje stron internetowych. Pierwszą oznaką profesjonalnej usługi seo, jest poinformowanie klienta o tym jak ważne jest posiadanie dzisiaj mobilnej wersji strony. Wdrożenie 21 kwietnia algorytmu oceniającego mobilność stron, jedynie potwierdza ten fakt. Zgodnie z nowymi standardami Google, wyższe pozycje w wynikach mobilnych wyszukiwania będą miały strony posiadające wersję przystosowaną do wygodnego przeglądania na smartfonach i tabletach. Mowa tu oczywiście o SERP-ach mobilnych, jednak zmiana ta doskonale pokazuje, w którą stronę zmierza gigant z Mountain View. Zresztą liczby mówią same za siebie – według raportu Cisco Visual Networking Index (VNI) Mobile Forecast , w zasięgu globalnym przewidywany jest dziesięciokrotny wzrost ruchu w sieciach mobilnych, zaś w naszym kraju wartości te sięgną trzynastokrotności aktualnych liczb.

Ten rok to nieustannie rosnąca rola Content Marketingu. Usługi SEO już dawno przestały być skierowane pod wyszukiwarkę, dziś najważniejszy jest użytkownik. Oczywiście jeśli już piszemy o profesjonalnym pozycjonowaniu stron to bez odpowiedniej optymalizacji niemożliwe będzie kompleksowe pozycjonowanie (SEO) w wyszukiwarkach, jednak to marketing treści będzie głównym motorem napędowym działań. Wciąż liczyć się będą unikatowe, eksperckie treści, które dodatkowo należy sprawnie dystrybuować chcąc osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarkach. Nie zapominamy jednak o słowach kluczowych, dzięki którym Google wyświetli nasz artykuł odpowiednim odbiorcą. Profesjonalne pozycjonowanie (SEO) to niewątpliwie umiejętność dobrania odpowiednich fraz.

Każdy, komu zależy na osiągnięciu topowych wyników w Google powinien skupić się na użyteczności strony UX czyli całość wrażeń, których użytkownik doświadczy w trakcie wizyty na stronie przełoży się na jego późniejszy powrót lub odrzucenie takiej możliwości. Profesjonalna analiza czynników User Experience powinna dostarczyć czytelnych danych, na podstawie których stwierdzimy, jak witrynę odbierają potencjalni klienci. Odpowiednio dobrane frazy, wygodna nawigacja, szybkie ładowanie się strony czy nawet dopasowanie długości tekstu do tematu artykułu to jedynie kilka z aspektów, na które warto zwrócić uwagę przy audycie UX strony.

Poprzedni rok dał podstawy do tego by sądzić, iż w roku obecnym mocniej niż zawsze liczyć się będą działania marketingowe. Wysokie pozycje w SERP-ach należy traktować jako sposób zwrócenia uwagi, element kształtowania wizerunku marki lub firmy. Są sygnałem dla potencjalnego klienta, że oferowany produkt dzięki obecności w TOP 10, wyróżnia się na tle konkurencyjnych rozwiązań.  Jeśli mamy do czynienia z profesjonalnym pozycjonowaniem stron to zamiast spamerskich linków otrzymamy kreatywny link building. Reszta działań powinna należeć do działu marketingu.

Usługi SEO, czy szykuje się przełom?

To pytanie pada zazwyczaj na początku każdego kolejnego roku, gdy większość SEOwców stara się odgadnąć, co w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy będzie na topie. Na początku tego roku nie było inaczej. Niektórzy głosili absolutne odejście od aktualnych standardów, śmierć usługi SEO, inni stawiali na sumienne wdrażanie dotychczas wyznaczonych zadań. Z reguły rację mają ci drudzy – profesjonalne pozycjonowanie (SEO) stron czyli szereg zaawansowanych działań w zgodzie ze standardami Google, będzie w cenie do momentu, aż gigant z Mountain View nie zmieni podejścia do sposobu prezentacji wyników. W końcu bez odpowiedniego klucza nie jest w stanie dostarczać swoim odbiorcom optymalnych wyników wyszukiwania. A na tak drastyczne zmiany nie ma raczej co liczyć, a na pewno nie w ciągu najbliższych kilku miesięcy…

Jeśli szukasz profesjonalnej usługi na pozycjonowanie (SEO) stron to poznaj naszą ofertę KOP = stabilne pozycje>>

 

Data dodania: 08/05/2015   Autor: Michał Kamiński

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Marek pisze:

    Dobrze dobrane 5 cech, tak właśnie powinno być realizowane profesjonalne pozycjonowanie.

  2. Konrad pisze:

    Dodałbym jeszcze, że profesjonalne pozycjonowanie powinno rozpocząć się od wnikliwej analizy strony, branży, konkurencji .

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to