Prowadzenie bloga firmowego wpływa na pozycjonowanie (SEO)

Prowadzenie blogów większości z nas kojarzy się z tak zwanymi „szafiarkami”, czyli dziewczynami, które w mniej lub bardziej profesjonalny sposób przygotowują swoje codzienne stylizacje i pokazują je szerokiemu światu. Moda, to oczywiście nie jedyna tematyka blogów prywatnych. W sieci znajdziemy blogi o przeróżnej tematyce – od wcześniej wspomnianej mody, poprzez prywatne blogi parentingowe, aż po blogi recenzenckie. Jednak jak się okazuje blog firmowy może być dobrym narzędziem wspierającym pozycjonowanie (SEO), szczególnie gdy będziemy go prowadzić regularnie, w sposób, który przyciągnie uwagę klientów i zatrzyma ich na dłużej. Dlaczego prowadzenie bloga firmowego jest tak ważne i jak to robić? O tym przeczytasz poniżej.

Blog firmowy – zaczynamy

Coraz więcej firm decyduje się na założenie bloga firmowego, jednak w dalszym ciągu jest to niedoceniane narzędzie marketingowe. A przecież taki blog daje możliwość dialogu z klientami, ale jest również dobrym zapleczem na potrzeby pozycjonowania strony firmowej.

Pierwszą kwestią jaką musimy rozważyć przy zakładaniu bloga firmowego jest jego lokalizacja –może on istnieć jako integralna część serwisu internetowego Twojej firmy lub mieć zupełnie osobny adres.

Które z tych rozwiązań jest lepsze? Część osób uważa, że jeśli blog ma wspomóc pozycjonowanie (SEO) to lepiej, aby był na zewnętrznej domenie, gdyż prowadzony jako podstrona będzie dawał jedynie linki wewnętrzne. Jednak linkowanie wewnętrzne może mieć również pozytywny wpływ na naszą stronę, a odpowiednie prowadzenie bloga firmowego dodatkowo ściągnie do nas nowych klientów.

Kolejnym krokiem w stronę pozycjonowania zarówno bloga jak i strony głównej firmy będzie umieszczenie informacji o blogu w katalogach branżowych. Istotne jest również zamieszczenie odnośnika do strony firmowej na blogu.

Blog firmowy, a pozycjonowanie (SEO) strony

Już niejednokrotnie na naszym blogu mogłeś przeczytać o tym jak ważna jest treść, nie tylko dla klientów, ale i dla celów pozycjonowania. Roboty Google są coraz bardziej inteligentne i wychwytują coraz więcej niuansów.

To, o co musimy zadbać, aby nasz blog firmowy był chętnie odwiedzany to przede wszystkim to ciekawa i oryginalna treść. Powielanie informacji zawartych na innych stronach jest dużym błędem, nie tylko ze względu na naszych odbiorców ale także na Google. Jeśli Twój blog firmowy ma zawierać skopiowane treści, możesz go równie dobrze nie zakładać. Duplicate content to jedna z metod za którą możemy otrzymać karę od Google.

Bardzo ważne jest to, aby blog firmowy był aktualizowany przynajmniej raz, dwa razy w tygodniu. Nowe, atrakcyjne treści będą generowały większy ruch, a co za tym idzie przyciągały większą ilość potencjalnych klientów. Częsta aktualizacja treści zostanie również zauważona przez Google.

Wykorzystując bloga firmowego jako narzędzie wspomagające proces pozycjonowania warto poznać słowa kluczowe odpowiednie dla branży. O tym jak dobrać słowa kluczowe możecie przeczytać na naszym blogu. Szczegółowo pisaliśmy również o artykułach SEO, czyli tekstach które poza wartością dla czytelników mają wpływ na pozycjonowanie (SEO).

Jakie treści umieszczać na blogu?

Takie, które pokażą nas – firmę i jej pracowników jako profesjonalistów znających się doskonale na swoim fachu. Dlatego warto przygotowywać wpisy, w których dzielimy się wiedzą na tematy związane z branżą. Ciekawym pomysłem jest też pokazanie, jak działa przedsiębiorstwo, czym zajmują się jego pracownicy. Poprzez posty można też prowadzić dialog z klientami, którzy będą wiedzieli, że ich zdanie też się liczy dla Ciebie.

Blog firmowy - wskazówki

Prowadzenie bloga firmowego – czego unikać

Prowadzenie bloga firmowego, nie musi być trudne. Jednak warto wiedzieć czego unikać. Aby blog spełniał swoje funkcje musimy pamiętać, aby unikać kilku błędów. Jedną z nich  jest brak systematyczności w umieszczaniu wpisów – jeśli roboty Google nie będą widziały aktualizacji strony uznają, że nic się na niej nie dzieje i nie warto umieszczać jej wyżej w wynikach wyszukiwania. 1 wpis na 2 miesiące spowoduje, że blog nie wpłynie na pozycjonowanie (SEO) strony, ale również nie będzie ciekawy dla naszych klientów.

Blog powinien być prowadzony w sposób spójny – najlepiej, aby wpisy były przygotowywane przez jedną lub dwie osoby, piszące w zbliżony sposób. Błędem jest również brak multimediów w treści postów. Aby zachęcić klienta do przeczytania długiego wpisu musi on mieć atrakcyjną formę wizualną. A więc być podzielony na sekcje i mieć wplecione w treść multimedia – zdjęcia, filmy, animacje lub utwory muzyczne.

Blog wspomaga pozycjonowanie (SEO). Ale nie można traktować go jako miejsca do upychania słów kluczowych. Wtedy tylko zniechęci do jego przeglądania, a i Google zorientuje się, że nie ma on żadnej wartości.

Według niektórych minusem jest również zakładanie bloga na darmowej platformie – firmowy blog z domeną blogspot, blogx czy blog odbierany jest jako brak profesjonalizmu. Jeżeli posiadamy firmową domenę wystarczy utworzyć dla niej subdomenę. Będzie to o wiele lepiej się prezentowało i świadczyło o naszym profesjonalizmie.

Jakie korzyści daje prowadzenie bloga firmowego?

Korzyści, jakie daje prowadzenie bloga firmowego są nie do przecenienia. Przede wszystkim dobrze prowadzona strona, z regularnie umieszczanymi, ciekawymi wpisami będzie pozycjonowała się „sama” w szczególności na frazy niszowe. Bardzo ważne jest jednak to, że taka strona daje Tobie możliwość bezpośredniego dialogu z klientem – zaciekawienie go firmą i jej ofertą. Warto przy tym pamiętać, że wpisy blogowe są chętnie udostępniane na portalach społecznościowych, co znacznie powiększa grono ich odbiorców, czyli potencjalnych klientów firmy. 

27/05/2015
Jakub Lisiecki

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

  1. Tomasz pisze:

    Rozumiem, że blog wpływa na pozycję, ale nie do końca jestem w stanie zrozumieć kilka rzeczy;
    – czy jeżeli w poście umieszczę filmik (youtube czy vimeo – serwis zewnętrzny) to może to wpłynąć na jakość wpisu? Tzn. czy Google może dzięki temu podnieść pozycję wpisu na konkretną frazę, bądź na brand?
    – czy cytowane obrazy lepiej wgrywać na swój serwer i umieszczać na blogu + wypisywać źródło, czy lepiej umieszczać obraz z zewnątrz (źródła oryginalnego)?
    – czy linkowanie wewnętrzne z postów na blogu do strony oferty bądź kontaktu lub głównej może dać moc i mieć wpływ na pozycję, czy jest to zbędne linkowanie?

    Pozdrawiam

  2. Klaudia Witek EACTIVE pisze:

    Panie Tomaszu,
    Co do pierwszego pytania zamieszczenie w poście filmiku może wpłynąć na jakość wpisu, ponieważ w oczach Google takie działanie podnosi zaufanie serwisu.
    Jeśli natomiast chodzi o pytanie drugie, to nie ma większego znaczenia, które z rozwiązań zostanie zastosowane.
    Co do pytania trzeciego, to linkowanie wewnętrzne z postów na blogu ma znaczenie, warto linkować do oferty i można przy tym wykorzystać anchory EMA.

  3. Ola pisze:

    Osobiście uważam, że prowadzenie bloga firmowego ma bardzo duży wpływ na pozycjonowanie. Jeszcze jak blog jest dobrze prowadzony i linkowany to tym bardziej. Dodatkowo dla firm taki blog nie jest jakimś ciężkim wyzwaniem, w jego prowadzeniu nie ma niczego trudnego, a można wiele zyskać :) Jako uzupełnienie polecam również artykuł http://alterweb.pl/-content-marketing-blog-skuteczne-narzedzie-do-pozycjonowania o tej samej tematyce ale zawierający troszkę inne informację. :)

  4. Halina Zbyś pisze:

    Rozpoczęliśmy prowadzenie bloga firmowego, głównie ze względu na to, że w naszej branży mało firm takowego prowadzi. Ruch jest duży, ale powoli brakuje czasu na zajmowanie się tym. Zastanawiam się czy nie powierzyć prowadzenie bloga firmowego zewnętrznej firmie, ale jak zawsze jest jakieś ale – firma działa w nietypowej branży i nie wiem czy ktoś z zewnątrz poradzi sobie z takim tematem.

  5. Magda Kilińska pisze:

    @Halina Zbyś to podobnie jak ja, tylko my jesteśmy na etapie planowania prowadzenia bloga firmowego. Mamy jednak poważne wątpliwości, bo tematyka branży nie jest łatwa. Na razie edukujemy się czytając różne artykuły, żeby podjąć decyzję czy w ogóle założyć bloga firmowego i czy powierzyć go firmie zewnętrznej.

  6. Karol pisze:

    Mam na stronie newsy które też się dobrze pozycjonują, czy to to samo co blog czy jednak nie do końca ?

  7. Iga Katulska EACTIVE pisze:

    Panie Karolu,

    jeżeli umieszcza Pan na stronie newsy, które są wartościowe dla użytkowników i zoptymalizowane pod wyszukiwarkę – bardzo dobrze! Zwiększa Pan tym samym szanse na znalezienie Pana strony w wynikach wyszukiwania. Nie definiowałabym jednak każdej bardziej rozbudowanej tekstowo treści, nawet pojawiającej się regularnie na stronie jako bloga. Z definicji blog firmowy jest miejscem, albo zlokalizowanym na subdomenie albo będącym integralną częścią serwisu. Blog firmowy ma też określoną formę, tematykę, dodatkowo można go wzbogacić o możliwość komentowania. Jest też dobrym wsparciem dla działań z zakresu pozycjonowania, wpisy można tworzyć pod konkretne słowa kluczowe, zwiększając tym samym możliwość wyświetlania się naszych treści w Google. Dla lepszego zobrazowania sytuacji: np. na naszej stronie prowadzimy zarówno newsy (w zakładce: Pozycjonowanie stron – News) jak i bloga. :)

  8. Bloger pisze:

    Wielkie dzięki. Faktycznie rozpocząłem prowadzić swojego bloga firmowego i zauważyłem większą liczbę wejść na moja firmową stronę. Pominę tutaj kwestie z pozycjonowaniem (co też dla mnie ma znaczenie). Dzięki- bo dzięki takim wpisom stawiam pierwsze kroki i coś mi z tego powoli, ale jednak wychodzi :)

  9. Robert pisze:

    Dziękuję za cenne wskazówki. Wdrażam swoją stronę i myślę o założeniu bloga. Na pewno skorzystam z Waszych porad.

  10. Damian pisze:

    Zdecydowanie, prowadzenie bloga firmowego korzystnie wpływa na pozycjonowanie. Trzeba jednak brać pod uwagę to, żeby pisać rozbudowane treści z wykorzystaniem fraz na długi ogon. Dzięki temu generujemy ruch, który możemy przenieść na podstrony ofertowe poprzez linkowanie wewnętrzne.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to