Strategia pozycjonowania (SEO) a strategia marketingowa firmy

Pozycjonowanie / SEO

Strategia pozycjonowania, strategia marketingowa, strategia firmy

Żadna większa organizacja nie prowadzi swojej działalności bez posiadania długookresowego planu, czyli strategii firmy. W przedsiębiorstwie zwykle formułuje się nadrzędny plan strategiczny, który następnie jest dezagregowany na strategie funkcjonalne, odnoszące się do danego obszaru biznesowego, realizowanego w danej organizacji. W firmie tworzona jest np. strategia produkcyjna, strategia finansowa czy strategia marketingowa firmy. Ta ostatnia, czyli strategia marketingowa jest bardzo ważna, gdyż zawiera w sobie wytyczne odnoszące się do sposobu docierania do klienta i oferowania mu wytwarzanych produktów czy świadczonych usług. Działając w internecie, przedsiębiorstwo jest niejako zmuszone do opracowania internetowej strategii marketingowej. Za tym kryje się po prostu sformułowanie strategii pozycjonowania (SEO).

Czym jest strategia marketingowa firmy?

Intuicyjnie domyślamy się, na czym może polegać strategia marketingowa firmy. Jedna z wielu definicji ukazuje pojęcie strategii marketingowej jako proces ustalania działań, których realizacja ma umożliwić osiągnięcie celów rynkowych ustalonych przez przedsiębiorstwo. Każda strategia marketingowa firmy musi być więc podporządkowana celom marketingowym, jakie postawi sobie przedsiębiorstwo. Celem marketingowym może być na przykład ekspansja na nowe rynki, wprowadzenie nowych produktów, dynamiczny rozwój firmy połączony ze zwiększaniem udziałów w rynku. Cele marketingowe powinny być ustalane w oparciu o klienta, którego firma chce pozyskać, przekonać do siebie bądź przywiązać.

Można powiedzieć, że generalnie proces formułowania strategii marketingowej firmy obejmuje:

  • przeprowadzenie badań rynkowych, by ustalić popyt na dane produkty / usługi,
  • dokonanie segmentacji rynku i określenie rynku docelowego,
  • dokonanie analizy konkurencji,
  • wybór produktu i ustalenie jego ceny oraz kanału dystrybucji, za pomocą którego będzie on dostarczany do klienta,
  • stworzenie planu działań promocyjnych i reklamowych.

 

Czym jest strategia pozycjonowania (strategia seo) i jak ją wdrożyć?

Elementem strategii marketingowej firmy działającej w internecie jest strategia pozycjonowania (strategia seo). Można ją określić jako zespół działań, jakie zamierzamy podjąć w internecie, aby nasza strona internetowa, nasz e-sklep stał się częściej odwiedzany przez użytkowników. Dzięki wdrożeniu skutecznej strategii można osiągnąć większy ruch na stronie, wyższą pozycję wyszukiwania pod słowa kluczowe oraz przede wszystkim większe zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów. Działania SEO w dłuższym okresie przyczyniają się do wzrostu przychodów, jak i wartości danego przedsiębiorstwa.

Wśród elementów składowych strategii SEO wyróżniamy frazy kluczowe, optymalizację strony oraz link building. Każdy z tych elementów jest tak samo ważny dla powodzenia całego projektu i osiągnięcia przewagi w internecie.

Proces realizacji strategii pozycjonowania (strategii SEO)

Cały proces realizacji strategii pozycjonowania można podzielić na kilka etapów, do których zaliczyć można:

  • analizę potrzeb biznesowych – określenie celów danego klienta, sprecyzowanie jego wymagań oraz zidentyfikowanie tego, co tak naprawdę chce osiągnąć dana firma,
  • analizę konkurencji – zbadanie z jakich działań korzystają najbliżsi konkurenci danego przedsiębiorstwa,
  • sprecyzowanie odbiorców – zidentyfikowanie rynku docelowego, do którego ma dotrzeć oferta danego przedsiębiorstwa,
  • dobór fraz kluczowych – stworzenie listy wyrażeń, dzięki którym strona będzie widoczna się w wynikach wyszukiwania,
  • optymalizacja oraz redagowanie treści – zoptymalizowanie strony internetowej oraz tworzenie tekstów SEO, które mają pomóc w pozycjonowaniu strony w wyszukiwarkach,
  • wprowadzenie kreatywnego link buildingu – wdrożenie działań i projektów, które pozwolą zdobyć wartościowe odnośniki(linki) do strony,
  • raportowanie – ustalenie miarodajnych wskaźników, które pozwolą ocenić przeprowadzoną kampanię w kategoriach sukcesu lub porażki, konieczne jest także wskazanie klientowi wyników, jakie udało się osiągnąć – liczbę wejść na stronę, ilość fraz widocznych w wyszukiwarce oraz postarać się przełożyć to na spodziewane wyniki biznesowe klienta.

Strategia pozycjonowania zależy od celu

W zależności od celu, jaki będzie chciała zrealizować dana organizacja aktywnie działająca w internecie, można mówić o różnych strategiach pozycjonowania. Wykorzystywane w nich działania będą miały odmienny charakter – specjaliści SEO będą wykorzystywali odmienne narzędzia oraz będą w nieco inny sposób realizowali poszczególne etapy strategii. Z jakich strategii możemy skorzystać?

Ogólna sprzedażowa strategia

Ten rodzaj strategii pozycjonowania (strategii SEO) ukierunkowany jest na przyczynienie się do wzrostu sprzedaży produktów danego przedsiębiorstwa. Wybierane słowa kluczowe najczęściej odnoszą się do profilu działalności danej firmy, sprzedawanych produktów czy świadczonych usług. Zwraca się uwagę także na te słowa kluczowe, które mogą być używane w języku potocznym przez internautów. W związku z tym ogólna sprzedażowa strategia SEO odnosi się do promowania w wyszukiwarkach fraz kluczowych, które odnoszą się do działalności prowadzoną przez daną firmę. Skuteczność tej strategii pozycjonowania zależy od doboru słów kluczowych – należy zadbać, aby miały one jak największą wyszukiwalność z punktu widzenia użytkownika.

Wizerunkowa strategia

Strategia marketingowa firmy musi również uwzględniać dbałość o wizerunek. Dzięki dobrej reputacji można zdobyć lojalność i przywiązanie klienta, a to oczywiście będzie przekładało się na stały strumień przychodów z zakupów dokonywanych przez stałych klientów. Zdobywając widoczność w Google można również realizować cele strategii wizerunkowej, czyli dbać o to, aby pojawiające się artykuły lub wpisy o firmie były wartościowe. Budowanie wizerunku jest kosztownym działaniem i oczywiście czasami potrzeba więcej czasu aby dostrzec efekty.

 

Nasi specjaliści przygotowują indywidualna strategię pozycjonowania (seo) dla każdego klienta. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą na pozycjonowanie (seo) stron w formule KOP = stabilne pozycje>>

19/06/2015
Jakub Lisiecki

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Gość pisze:

    Wizertunkowa strategia, czyli Artysci Design & SEO Managementu musza zgrac serwisy tak aby w 2020r webowa strategia pozycjonowania nie zostala wypaczona przez platne pluginy wykorzystujace systemy do zarzadzania trescia, zarazem oznaczac to bedzie automatyzacje uslug SEO gdzie przepraszam za kolokwializm zasmiecac bedziemy wyniki wyszukiwania niechlujnoscia publikacji osob trzecich. Keywordanalysis bedzie nastepowala automatycznie, wg scisle zaprogramowanych algorytmow dopasowanych do modelu wyszukiwarki suma sumarum pozycjonowanie w Internecie to coraz to ciezszy orzech do zgryzienia, coraz to ciezej bedzie SEO specjalista przescignac automaty ukierunkowane do pushowania rankingu wyswietl. stron …

  2. Wiktor pisze:

    Moim zdaniem pozycjonowanie organiczne fraz komercyjnych to głupota i przeżytek i Google powinno się z tego wycofać, co zapewne zresztą niebawem uczyni. Pozycjonowanie ma sens dla fraz „Pan Tadeusz streszczenie” albo „jak upiec szarlotkę”, natomiast w przypadku słów kluczowych takich jak „hydraulik warszawa”, „opony zimowe” albo „studnie głębinowe poznań” jestem ciekaw jak Google ma ocenić, który usługodawca jest lepszy. Może ma wyświetlić tego, który ma lepszą stronę – tylko po co? Partacz może mieć świetną stronę, a świetny specjalista nie mieć jej w ogóle albo mieć jakąś prostą wizytówkę. Skoro wiadomo, że Google nie jest w stanie zaprezentować w wynikach wyszukiwania na wyższej pozycji tego kto jest lepszym usługodawcą/producentem/pośrednikiem, to wyniki wyszukiwania pełnią rolę informacyjną, na zasadzie: w tym mieście jest taka, taka i taka pizzeria, ale nie wiemy, która jest lepsza. Po co zatem wyświetlać jedną wyżej od drugiej? Dobrym pomysłem dla takich fraz mogło by być rotacyjne wyświetlanie wyników albo zastąpienie organicznych wyników wyszukiwania całkowicie AdWordsem. Całe SERPy byłyby jednym wielkim AdWordsem i tak by było najbardziej uczciwie.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to