Przeniesienie domeny – jak zrobić to sprawnie i bez utraty ruchu na stronie?

jak_przeniesc_domene_gafika

Przenosić czy nie przenosić? Oto jest pytanie! Tak można by sparafrazować słynne słowa wypowiedziane ustami szekspirowskiego Hamleta. Kwestia dotyczy oczywiście zmiany domeny. Wiele osób obawia się przenoszenia zawartości strony na nową domenę, szczególnie gdy strona ma wielu obserwujących, przyzwyczajonych do starego adresu. Obawa dotyczy zarówno zmniejszenia ruchu (w przypadku blogów, portali), jak i utraty klientów, zmniejszenia sprzedaży (sklepy internetowe). Ale czy faktycznie jest się czego obawiać? Czy ma to wpływ na pozycjonowanie strony? Okazuje się, że dobrze przeprowadzone przeniesienie domeny nie niesie ze sobą tak dużego ryzyka. Dzisiaj przedstawimy sposoby na sprawne przeniesienie strony na nowy adres. Sprawdź jak to zrobić. #wiemyjak

Co można zrobić z domeną?

Przy przenoszeniu domeny mamy kilka możliwości, warto zatem wybrać tę, która najbardziej odpowiada naszym potrzebom:

  • zmiana dostawcy hostingu, czyli transfer domeny;
  • zmiana adresu strony na bardziej atrakcyjny, lepiej pasujący do profilu strony;
  • zmiana darmowej domeny na własną (np. przenoszenie bloga z darmowej platformy na własną domenę).

Każda z powyższych opcji powinna być dobrze przemyślana, a przeniesienie domeny wykonane sprawnie. Jeśli nie do końca wiemy jak to zrobić, zawsze warto skontaktować się ze specjalistą np. pracownikiem firmy, w której będziemy wykupywać hosting. Warto też skonsultować swój wybór z osobą odpowiedzialną za pozycjonowanie stron, aby zapobiec utracie pozycji.

Przeniesienie domeny – wykonać czy nie?

Przed podjęciem decyzji o przeniesieniu domeny warto wziąć pod uwagę następujące rzeczy:

  • czy nazwa domeny jest łatwa do zapamiętania – jeśli uważasz, że nazwa domeny jest trudna do zapamiętania, zbyt długa lub nie pasuje do końca do profilu strony, to warto pomyśleć nad przeniesieniem domeny. Przed podjęciem ostatecznej decyzji warto zrobić mały rekonesans lub nawet zapytać znajomych, co sądzą o zmianie domeny podając możliwe przykłady nowych adresów stron;
  • czy w przyszłości będzie zmieniany adres strony – wiele osób zakłada stronę na „przypadkowej” domenie z myślą, że za jakiś czas dokonają zmiany. Tutaj dobrze trzymać się zasady co masz zrobić jutro, zrób dzisiaj. Im wcześniej dokonamy zmiany domeny, tym mniej wysiłku będzie to nas kosztować. Warto też reklamować swoją markę już pod właściwą domeną. Ma to oczywiście też znaczenie dla budowania pozycji w wyszukiwarkach oraz świadomości marki wśród potencjalnych klientów.

Przeniesienie domeny – jak to zrobić?

Przenosząc domenę trzeba uważać na każdy kolejny krok, gdyż błąd może nas dużo kosztować. Aby bez większych problemów przenieść domenę należy po kolei wykonać następujące czynności:

    • zarejestrować nową domenę – znalezienie nowej, oryginalnej i łatwej do zapamiętania domeny jest trudne, jednak warto się do tego przyłożyć. To, czy domena jest wolna lub będzie można ją w najbliższym czasie przejąć można bez problemu sprawdzić w wyszukiwarkach domen, które znajdują się na stronach firm oferujących zakup domen i hosting. Przed wykupieniem domeny, która już była używana warto sprawdzić jej historię, by nie okazało się, że po rejestracji czeka na nas niemiła niespodzianka np. związana z blokadami nakładanymi na wcześniej prowadzony pod tą nazwą serwis;
    • poinformować osoby odpowiedzialne za stronę o zmianie jej adresu – chodzi tutaj głównie o osoby odpowiedzialne za pozycjonowanie strony, jej promocję w social media i opiekę techniczną;
    • ustawić przekierowania – przekierowania są istotne szczególnie w pierwszym okresie działania nowej domeny. Prawidłowo ustawione pozwolą na „przeniesienie” użytkownika na nową stronę, nawet kiedy wpisze stary adres strony. Przekierowania 301 są także ważne ze względu na pozycjonowanie – przekazują moc linków ze starej strony na nową, dbając tym samym o zachowanie pozycji.
    • przeprowadzić analizę ruchu na stronie – pozwoli to na porównanie ruchu na nowej stronie z ruchem na starej witrynie i wdrożyć kolejne działania mające na celu promocję nowej witryny;
    • przenieść zawartości strony na nowy adresna początku zaleca się przeniesienie części strony a następnie sprawdzanie czy pojawia się w wynikach wyszukiwania. Dopiero w następnym kroku powinno się przenieść całą zawartość strony, kontrolując czy wszystko działa poprawnie. Kiedy to zostanie zrobione należy pamiętać o tym, by stara strona była aktywna jeszcze co najmniej miesiąc, z uwagi na to, że indeksacja nowej strony może zająć nawet kilka tygodni;
    • zaktualizować Google Search Console, linki zewnętrzne, adresy e-mail, informacje w social media – wszędzie, gdzie to tylko możliwe należy zaktualizować informacje o stronie, by odbiorcy mogli bez problemu ją odnaleźć i skontaktować się z osobami odpowiedzialnymi za jej prowadzenie.

#wiemyjak POZYCJONOWAĆ

NAPISZ DO NAS

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Publikacja wpisu: 08/09/2016 oraz aktualizacja: 22/01/2018

22/01/2018
Agata Strzębska

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

  1. Karolina pisze:

    Rzeczywiście, w związku z pojawieniem się na rynku nowych rozszerzeń domen, zmianami w algorytmach Google czy content marketingu, wiele firm zastanawia się nad zmianą nazwy strony internetowej na krótszą, łatwiejszą do zapamiętania i promowania. Niewiele jednak się na to decyduje obawiając się, że ich biznes na tym ucierpi. Tymczasem, aby bez uszczerbku dla strony zmienić nazwę domeny, wystarczy trzymać się tych kilku kroków, które opisaliście :)

    Warto zaznaczyć, szczególnie dla osób, które pierwszy raz stykają się z tym tematem, że zmiana domeny, pod którą znajduje się strona, a transfer domeny, to dwie różne rzeczy. Zmiana domeny to przenoszenie zawartości strony pod nową domenę, a transfer domeny to operacja zmiany rejestratora. Pozdrawiamy!

  2. Adam pisze:

    Właśnie przez takie wprowadzające w błąd artykuły ludzie się gubią w pojęciach, idealna sytuacja by złapać nowego klienta i nabić go w butelkę. Transfer domeny a zmiana domeny to DWIE RÓŻNE rzeczy. Transfer domeny do innego operatora oznacza tylko i wyłącznie to, że kto inny wystawia nam faktury za przedłużenie abonamentu. Czasami też nowy operator pozwala na większy zakres konfiguracji rekordów DNS, lub oferuje dodatkowe usługi związane z obsługą domeny, jak ukrywanie danych właściciela. Transfer domeny nie wpływa na SEO.

  3. Iga Katulska EACTIVE pisze:

    Pani Karolino oraz Panie Adamie,

    dziękujemy za czujność. Artykuł został poprawiony. Faktycznie, wcześniej użyte sformułowania mogły wprowadzać w błąd. Mam nadzieję, że dzięki Państwa komentarzom różnica między zmianą domeny a transferem domeny będzie jasna dla każdego :)

  4. Gość pisze:

    Dokładnie – wielu osobom zmiana wiąże się z samymi problemami itd. Boją się, że ich strona internetowa lub sklep mocno spadnie w wynikach. A tak naprawdę to nie jest trudne a czasami naprawdę warto!
    A jeśli faktycznie nie wiemy jak się za to zabrać to zlecić komuś i po problemie :)

  5. Rysiek pisze:

    Potrzebny wpis. Brak przekierowania starych wpisów do nowych adresów spowodował duży spadek witryny w w wynikach wyszukiwania. Szkoda tylko, że nie wiedziałem tego wcześniej. Pozdrawiam :)

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to