Wybór agencji SEO jest jak wybór miejsca na wakacje

Pozycjonowanie / SEO

wybor-agencji-seo

Nadszedł długo wyczekiwany czas urlopowy, w związku z tym spędzamy coraz więcej czasu przeglądając oferty wymarzonych wakacji. Otwieramy kolejną stronę, ale wciąż nie wiemy na co się zdecydować. Jak spośród tysięcy ofert wybrać tę najlepszą? Wybór wakacyjnej oferty można porównać z wyborem agencji SEO. Dlaczego?

Określ swoje wymagania

Właśnie zmarnowałeś cały dzień przeglądając oferty i nadal nie wiesz gdzie spędzisz tegoroczne wakacje? Nie jest to tylko Twój problem, wbrew pozorom poszukiwanie idealnej oferty nawet tej wakacyjnej to nie lada wyzwanie. Niezależnie jednak od tego czy planujesz urlop, zmianę mieszkania czy szukasz agencji SEO zacznij od spisania swoich oczekiwań. Przemyśl, co jest dla Ciebie ważne: jakość, poziom bezpieczeństwa czy cena? Spróbuj spisać wszystkie swoje oczekiwania, jeszcze zanim zaczniesz przeglądać oferty. Wiele z nich będzie Cię kusić dodatkami, których nie potrzebujesz. Zastanów się, na czym zależy Ci najbardziej, a co za tym idzie – za co jesteś w stanie zapłacić najwięcej.

Za mało – źle, ale za dużo – jeszcze gorzej?

Zapadły pewne decyzje, wiesz już czego oczekujesz i nadszedł czas odszukać tę wymarzoną ofertę. Gdy masz do wyboru dwie opcje, chwilę pomarudzisz, ale po zastanowieniu wybierzesz jedną z nich. A co w przypadku gdy tych ofert są tysiące? Mamy dwie opcje: rada przyjaciela, który właśnie wrócił z udanego urlopu lub prywatne śledztwo. Opcja pierwsza jest dość prosta, przyjaciel podaje namiar na biuro podróży, jedno spotkanie i wakacje ustalone. Druga opcja jest znacznie bardziej czasochłonna i zazwyczaj rozpoczyna się od wystukania na klawiaturze sześciu liter: G, O, O, G, L, E, a następnie hasła: „wakacje”. Już po chwili otwieramy pierwsze od góry strony i porównujemy oferty pod względem ich atrakcyjności i zgodności ze spisanymi oczekiwaniami. Gdy w oczekiwaniach na pierwszym miejscu zapisaliśmy basen, automatycznie możemy skreślić wszystkie oferty oznaczone jako „basenu brak”. Analogicznie możemy znaleźć firmę pozycjonującą, wpisując w wyszukiwarce hasło „pozycjonowanie”. Jeśli zależy nam na stabilnej, długotrwałej widoczności w wyszukiwarce, zapomnijmy o ofertach „tanie pozycjonowanie”.

Gdy już wybraliśmy kilka ofert, rozpoczynamy etap drugi prywatnego śledztwa – sprawdzamy opinie tych, którzy już z oferty mieli okazję skorzystać. Oczywiście, nie wszystkim opiniom można ufać. Jednak jeśli pozytywne opinie nie są pojedynczym przypadkiem, ofertę możemy uznać za bardziej wiarygodną. W przypadku wyboru agencji SEO, warto zapoznać się z referencjami od klientów – im więcej zadowolonych klientów, tym większa szansa, że i Ty się nie zawiedziesz.

Dopasuj ofertę do swoich oczekiwań

Właśnie skusiła Cię niższa cena, dlatego decydujesz się na wybór oferty, która nie spełnia nawet połowy Twoich wymagań. Pamiętaj, że najważniejsze to dopasowanie oferty do oczekiwań, a nie oczekiwań do oferty. Zanim podejmiesz decyzję, przypomnij sobie swoje wymagania. Jeśli w tym roku zdecydowałeś się postawić na przygodę i wystarczy Ci skrawek lasu, namiot i koc to nie warto przepłacać. Cały wyjazd możesz zorganizować sam, bez pomocy biura podróży. Z analogiczną sytuacją mamy do czynienia gdy hobbistycznie prowadzisz bloga, nie masz budżetu na reklamę, a blog nie zarabia na Twoje utrzymanie. Warto wtedy samemu spróbować zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce. Nie musisz obawiać się metody prób i błędów.

Zupełnie inaczej jest w sytuacji, gdy najbliższe wakacje mają być idealnie zaplanowane, łącznie z najdrobniejszymi szczegółami, ale brakuje Ci wiedzy lub czasu, aby samodzielnie wszystko zaplanować. Wtedy zdecydowanie potrzebujesz pomocy biura podróży i kompleksowej obsługi, czyli oferty all inclusive. Ponownie możemy odnieść to do sytuacji wyboru agencji SEO. Gdy potrzebujesz zwiększyć widoczność w wyszukiwarce swojego sklepu internetowego, którego straty oznaczają straty w Twoim portfelu, nie próbuj oszczędzać. Znajdź firmę, która rozumie, że proces pozycjonowania wymaga zaangażowania, a na efekty trzeba rzetelnie zapracować. Postaw na firmę, która zapewni Ci kompleksową obsługę całego procesu pozycjonowania.

Wybór niekompetentnej agencji SEO jest jak wyjazd na wakacje bez ubezpieczenia.

Pamiętaj, że żadne biuro podróży nie jest w stanie zapewnić Ci, że wakacje na które pojedziesz będą najlepszymi w Twoim życiu. Nie jest nawet w stanie zagwarantować, że wrócisz zadowolony. I niestety nie chodzi o zbyt wygórowane wymagania klienta. Należy pamiętać, że o ile biuro odpowiada za wywiązanie się z umowy, to wciąż pozostają czynniki, na które nikt nie ma wpływu, czyli pogoda i nieszczęśliwe wypadki. To w tych sytuacjach okazuje się, że oszczędność w najważniejszej kwestii jaką jest bezpieczeństwo nie popłaca. Niestety, ale koszty leczenia mogą kilkukrotnie przewyższyć koszt całych wakacji.

Dokładnie taka sama sytuacja występuje przy wyborze agencji SEO. Żadna firma nie może zagwarantować pierwszej pozycji w Google. O ile najlepsze firmy pozycjonujące szczegółowo śledzą ruchy Google i dostosowują swoje działania do coraz to nowych wytycznych, o tyle nikt nie jest w stanie przewidzieć wszystkich aktualizacji wdrażanych przez giganta z Mountain View. Wybierając agencję SEO pamiętaj, że oszczędność w pewnych kwestiach może spowodować, że zamiast widoczności w wyszukiwarce otrzymasz karę od Google i brak wsparcia przy rozwiązaniu napotkanych problemów.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą na zwiększanie widoczności firm w internecie KOP>>

Data dodania: 05/08/2015   Autor: Klaudia Witek

tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to