Link building

Trzecim bardzo ważnym elementem pozycjonowania jest link building. Opracowanie strategii link buildingu, która przyniesie oczekiwane efekty nie jest już takie proste jak przed zmianami w październiku 2013 roku.

Link jest to odnośnik, odsyłacz HTML prowadzący do danej strony internetowej bądź dokumentu.
Odpowiednio stworzone linki oraz ich źródła mogą zapewnić wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Link wygląda następująco:

<a href=”http://www.nazwadomeny.pl”>opis linku</a>

Cel Link Buildingu

Celem link buildingu jest pozyskanie wartościowych odnośników do pozycjonowanej witryny.
Metod pozyskiwania linków jest wiele jednak nie wszystkie są skuteczne i bezpieczne.

Rodzaje linków

1. Linki mogą być wewnętrzne bądź zewnętrzne.

• Linki wewnętrzne

Są to linki prowadzące do innych podstron w obrębie jednej strony internetowej. Mają służyć użytkownikom w sprawnej nawigacji po witrynie, by nie mieli problemów w poruszaniu się po poszczególnych podstronach i znaleźli informacje których szukają.

• Linki zewnętrzne

Wyróżniamy dwa rodzaje linków zewnętrznych:

– przychodzące, czyli linki zamieszczone na innej witrynie, które prowadzą do naszej strony.
– wychodzące, czyli linki zamieszczane na naszej witrynie, które prowadzą do innej strony.

2. Wyróżniane są również linki naturalne oraz nienaturalne.

• Linki naturalne

Są to najbardziej wartościowe linki. Linki naturalne pozyskuje się dzięki bezinteresownemu reklamowaniu naszej strony internetowej przez innych użytkowników.

• Linki nienaturalne

Są to linki, które zdobywane są w celu manipulacji pozycji w wyszukiwarce. Zawsze wiążą się z ryzykiem otrzymania kary.

Jak zdobywać linki?

Ważne jest aby linki do witryny pochodziły z prawdziwego Internetu, a nie tego stworzonego pod roboty wyszukiwarki.

Wyróżniamy Internet A oraz Internet B:

Internet A – tworzony dla robotów Google, przykładowo są to katalogi, blogi, fora.

Internet B – prawdziwy, tworzony i przeznaczony dla użytkowników.

Pozyskiwanie linków z Internetu A:

Istnieje wiele sposobów zdobywania linków, najpopularniejsze pochodzą z internetu tworzonego pod wyszukiwarkę:

• SWL (System Wymiany Linków) – zautomatyzowana wymiana linków pomiędzy stronami.

• Presell pages – strony www, które zawierają katalog artykułów dotyczący działalności firmy. Celem pressel pages jest zamieszczanie odnośników, które prowadzą do pozycjonowanego serwisu.

• Zaplecza – strony zakładane są w celu pozycjonowania docelowej witryny. Umieszczane treści i odnośniki do promowanej strony www mają polepszyć jej pozycję.

• Katalogi – umieszczane są wizytówki firm wraz z linkiem.

• Fora, blogi – tworzone przez specjalistów branży SEO w celu zdobywania jak największej ilości linków.

Pozyskiwanie linków z internetu B:

Zdobywanie linków z internetu skierowanego do użytkowników jest o wiele trudniejsze i wymaga więcej pracy.

Najbardziej preferowane linki przez wyszukiwarkę to linki naturalne, które są:

– dodawane ręcznie,

– pozyskane w wyniku bezinteresownego reklamowania strony internetowej przez innych

użytkowników.

Jak zdobyć wartościowe linki?

– prowadź bloga i pisz unikalne artykuły,

– zamieszczaj na zaufanych stronach artykuły sponsorowane,

– publikuj wpisy gościnne na blogach,

– bądź ekspertem w swojej branży i udzielaj się w przestrzeni internetowej,

– organizuj akcje marketingowe,

– twórz i wdrażaj projekty marketingowe,

– wykorzystaj kanał social media.

Narzędzia do analizy linkowania

– Majesticseo

– Ahrefs

– SEO Odkurzacz

Kolejna część kursu:

Monitorowanie stron >>

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to