News

Strony z featured snippets nie będą ponownie wyświetlane w wynikach organicznych ?

Strony, dla których wyświetlają się featured snippets (polecane fragmenty z odpowiedzią) otrzymywały do tej pory od wyszukiwarki bonus – wyświetlały się w rankingu stron po raz drugi jako wynik organiczny. Jednak jak pisze Jennifer Slegg z TheSemPost, wkrótce ma się to zmienić. Dotychczasowy widok w wynikach wyszukiwania Google zaczyna usuwać z wyników organicznych strony, które już wyświetliły się jako […]

Nowa funkcja w Google: wyszukiwanie eventów

Google poinformowało o wprowadzeniu nowej funkcji w aplikacji i mobilnej stronie Google, która ułatwi znajdowanie wydarzeń w okolicy. Od teraz będą one zawierać listę wydarzeń i imprez, „zaciągniętych” z witryn typu Evenbrite, Meetup itp. #wiemyjak Źródło: https://blog.google/products/search/making-plans-we-can-help/ Wpisując w wyszukiwarkę na urządzeniach mobilnych frazy typu „koncert rockowy Wrocław” czy „koncerty w ten weekend”, poznamy listę najbliższych szukanych przez nas wydarzeń z szczegółowymi danymi, takimi […]

HTTPS nie będzie miał większej mocy jako czynnik rankingowy

W 2014 roku Google ogłosiło, że jednym z czynników rankingowych, wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania będzie protokół https. Od tamtego czasu specjaliści z branży nie zanotowali jednak istotnego wpływu posiadania protokołu https na pozycjonowanie. Google ostatnio przyznało, że ten pomysł nie zostanie jednak wdrożony. #wiemyjak Z protokołu https Google zaczęło korzystać w 2011 roku. Trzy lata później […]

Google’s Mobile First Index nie zostanie wprowadzony w tym roku

Właściciele stron, którzy jeszcze nie wprowadzili niezbędnych zmian pod kątem indeksu mobilnego mogą odetchnąć. Wszystko wskazuje na to, że nie dostanie on wprowadzony przed 2018 rokiem. #wiemyjak Takie wiadomości przekazał Gary Illyes na konferencji Next10X podczas swojego wystąpienia. Swoje słowa potwierdził również na Twitterze. Przypomnijmy, że Mobile First Index to nowy algorytm Google, który będzie […]

„Tu byłem” – Fred, czyli aktualizacja algorytmu Google

8 marca, w Dzień Kobiet, pewien Fred postanowił nie wyróżniać tylko pań i zaskoczył wszystkich, zarówno kobiety jak i mężczyzn;) W tym dniu użytkownicy licznie informowali na forach i grupach branżowych o spadkach pozycji stron w wynikach wyszukiwania Google. #wiemyjak Doniesienia użytkowników potwierdziły także narzędzia monitorujące zmiany w wyszukiwarce, które w tym czasie zanotowały duże wahania pozycji na desktopie jak i na mobile. Źródło: Algoroo […]

Nowość w Google Moja Firma: obszar świadczenia usług

Google Moja Firma testuje nowy element w panelu wiedzy. Dokładnie jest to element wskazujący na obszar świadczenia usług przez firmę. Jest to szczególnie przydatne dla firm, które realizują usługi w znacznie większym promieniu niż tylko na obszarze swojej siedziby. #wiemyjak Na razie testy nie dotyczą Polski. Wprowadzenie takiej aktualizacji pomogłoby firmom faktycznie realizującym swoje usługi na większym […]

Mobile First Index: zostanie uruchomiony kiedy wyniki będą jakościowo neutralne

Dwa dni temu na SMX West podczas panelu o mobile first index, Gary Ilyes zapytany o to, co powstrzymuje ich od uruchomienia indexu mobilnego (będącego nadal w fazie testowej) odpowiedział, że dążą do neutralnej jakości wyników wyszukiwania. #wiemyjak Oznacza to, że nie chcą, aby uruchomienie indeksu mobilnego wiązało się ze znaczącą, negatywną zmianą rankingu mobilnych wyników wyszukiwania. Chcą […]

Aktualizacja wytycznych do oceny jakości stron w Google

Google poinformowało o kolejnej aktualizacji Search Quality Rating Guidelines, czyli dokumentu z wytycznymi dla osób oceniających jakość stron w wyszukiwarce. Przypomnijmy, że oficjalnie został on upubliczniony przez giganta w listopadzie 2015 roku. Wcześniej jednak przewodnik ten wielokrotnie „wyciekał” do sieci. #wiemyjak Tym razem Google stawia czoła pojawianiu się fałszywych wiadomości w wynikach wyszukiwania jak również stronom zawierającym nieścisłe, wątpliwe informacje […]

Nowe narzędzie renderowania strony w Google Search Console

W ostatnim hangoucie Google dla webmasterów John Mueller poinformował o przygotowaniach nowego narzędzia w Google Search Console służącego do pobierania i renderowania witryny. #wiemyjak Obecnie dostępne jest narzędzie w Google Search Console „Pobierz jako Google”, które pozwala sprawdzić jak wyszukiwarka indeksuje i renderuje adres URL strony i do jakich elementów strony ma dostęp Googlebot. Jest to narzędzie szczególnie przydatne jeśli chodzi […]

Sitelinks Search Box – dlaczego nie wyświetla się dla Twojej strony?

Google we wrześniu 2014 roku wprowadziło dodatkowe pole wyszukiwania dla stron pojawiających się w wyszukiwarce, czyli Sitelinks Search Box. Pojawia się ono tylko dla niektórych witryn. Od czego to zależy? Wyjaśnił John Mueller. #wiemyjak Search Box to dodatkowe okno wyświetlające się dla pierwszego wyniku wyszukiwania tuż nad linkami do witryny. Umożliwia ono użytkownikom przeszukanie interesującej ich, […]

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to