News

Google’s Mobile First Index nie zostanie wprowadzony w tym roku

Właściciele stron, którzy jeszcze nie wprowadzili niezbędnych zmian pod kątem indeksu mobilnego mogą odetchnąć. Wszystko wskazuje na to, że nie dostanie on wprowadzony przed 2018 rokiem. #wiemyjak Takie wiadomości przekazał Gary Illyes na konferencji Next10X podczas swojego wystąpienia. Swoje słowa potwierdził również na Twitterze. Przypomnijmy, że Mobile First Index to nowy algorytm Google, który będzie […]

„Tu byłem” – Fred, czyli aktualizacja algorytmu Google

8 marca, w Dzień Kobiet, pewien Fred postanowił nie wyróżniać tylko pań i zaskoczył wszystkich, zarówno kobiety jak i mężczyzn;) W tym dniu użytkownicy licznie informowali na forach i grupach branżowych o spadkach pozycji stron w wynikach wyszukiwania Google. #wiemyjak Doniesienia użytkowników potwierdziły także narzędzia monitorujące zmiany w wyszukiwarce, które w tym czasie zanotowały duże wahania pozycji na desktopie jak i na mobile. Źródło: Algoroo […]

Nowość w Google Moja Firma: obszar świadczenia usług

Google Moja Firma testuje nowy element w panelu wiedzy. Dokładnie jest to element wskazujący na obszar świadczenia usług przez firmę. Jest to szczególnie przydatne dla firm, które realizują usługi w znacznie większym promieniu niż tylko na obszarze swojej siedziby. #wiemyjak Na razie testy nie dotyczą Polski. Wprowadzenie takiej aktualizacji pomogłoby firmom faktycznie realizującym swoje usługi na większym […]

Mobile First Index: zostanie uruchomiony kiedy wyniki będą jakościowo neutralne

Dwa dni temu na SMX West podczas panelu o mobile first index, Gary Ilyes zapytany o to, co powstrzymuje ich od uruchomienia indexu mobilnego (będącego nadal w fazie testowej) odpowiedział, że dążą do neutralnej jakości wyników wyszukiwania. #wiemyjak Oznacza to, że nie chcą, aby uruchomienie indeksu mobilnego wiązało się ze znaczącą, negatywną zmianą rankingu mobilnych wyników wyszukiwania. Chcą […]

Aktualizacja wytycznych do oceny jakości stron w Google

Google poinformowało o kolejnej aktualizacji Search Quality Rating Guidelines, czyli dokumentu z wytycznymi dla osób oceniających jakość stron w wyszukiwarce. Przypomnijmy, że oficjalnie został on upubliczniony przez giganta w listopadzie 2015 roku. Wcześniej jednak przewodnik ten wielokrotnie „wyciekał” do sieci. #wiemyjak Tym razem Google stawia czoła pojawianiu się fałszywych wiadomości w wynikach wyszukiwania jak również stronom zawierającym nieścisłe, wątpliwe informacje […]

Nowe narzędzie renderowania strony w Google Search Console

W ostatnim hangoucie Google dla webmasterów John Mueller poinformował o przygotowaniach nowego narzędzia w Google Search Console służącego do pobierania i renderowania witryny. #wiemyjak Obecnie dostępne jest narzędzie w Google Search Console „Pobierz jako Google”, które pozwala sprawdzić jak wyszukiwarka indeksuje i renderuje adres URL strony i do jakich elementów strony ma dostęp Googlebot. Jest to narzędzie szczególnie przydatne jeśli chodzi […]

Sitelinks Search Box – dlaczego nie wyświetla się dla Twojej strony?

Google we wrześniu 2014 roku wprowadziło dodatkowe pole wyszukiwania dla stron pojawiających się w wyszukiwarce, czyli Sitelinks Search Box. Pojawia się ono tylko dla niektórych witryn. Od czego to zależy? Wyjaśnił John Mueller. #wiemyjak Search Box to dodatkowe okno wyświetlające się dla pierwszego wyniku wyszukiwania tuż nad linkami do witryny. Umożliwia ono użytkownikom przeszukanie interesującej ich, […]

Wygasa wyszukiwarka Google w witrynie (Google Search Site)

Jak możemy przeczytać na portalu Search Engine Land, Google poinformowało swoich klientów korzystających z produktu wyszukiwarki w witrynie (Google Search Site), że niebawem będą musieli znaleźć nową usługę wyszukiwarki wewnętrznej. #wiemyjak Wyszukiwarka Google w witrynie to płatny produkt, umożliwiający wykorzystanie na swojej stronie wyszukiwarki opartej na technologii wyszukiwania używanej w witrynie Google.com. Gigant z Mountain view potwierdził, że zaprzestaje dalszego […]

Google: minimum 4 miesiące od zmian SEO do poprawy pozycji

Kilka dni temu Google na swoim kanale Google Webmaster na YouTube opublikowało film How to hire an SEO. Występująca w nim Maile Oyhe poruszyła również temat czasu jaki musi upłynąć od wprowadzenia zmian SEO na stronie do zobaczenia ich efektów i poprawy pozycji w rankingu. #wiemyjak W filmie możemy usłyszeć, że w większości przypadków potrzeba od czterech miesięcy do […]

Dwie aktualizacje algorytmu w ciągu tygodnia?

W ciągu ostatniego tygodnia zaszły znaczące zmiany w rankingu wyszukiwarki, o czym licznie informowali użytkownicy na forach branżowych. Całkiem prawdopodobne jest, że mamy do czynienia z aktualizacją już istniejącego algorytmu lub wprowadzeniem zupełnie nowego algorytmu. #wiemyjak Pierwsze doniesienia o możliwej aktualizacji pojawiły sie 1 lutego. Wielu użytkowników zarówno na zagranicznych jak i polskich grupach SEO zgłaszało zmiany w pozycjach witryn. Również […]

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to