News

Co crawl budget oznacza dla Googlebotów? Definicja Google

Na blogu Google dla webmasterów pojawił się ciekawy i obowiązkowy dla wszystkich osób, którym pozycjonowanie stron i SEO nie są obce, wpis dotyczący crawl budget, czyli budżetu indeksowania. #wiemyjak Kilka tygodni temu podczas hangoutu John Mueller odniósł się do błędnego definiowania budżetu indeksowania szczególnie wśród SEOwców i webmasterów. Obiecał na ten temat oddzielny artykuł i obietnica została spełniona. Google […]

Nowy czynnik rankingowy Google już aktywny!

W sierpniu ubiegłego roku Google poinformowało o wprowadzeniu nowego czynnika rankingowego, o czym szczegółowo pisaliśmy również na naszym blogu. Wówczas była to jedynie zapowiedź umożliwiająca przygotowanie się na planowane uruchomienie nowego sygnału rankingowego, które nastąpiło 10 stycznia 2017 roku. #wiemyjak Przypomnijmy, że wspomniany czynnik rankingowy działa w mobilnych wynikach wyszukiwania i może znacząco wpływać na pozycjonowanie stron, bowiem ma […]

Google Search Console: różnice w raporcie linków dla małych i dużych stron

Google często podkreśla, że linki do witryny pokazywane w Google Serach Console mogą nie stanowić pełnej listy i zawierać tylko te najbardziej istotne linki do witryny i najpopularniejsze źródła linków. Ostatnio jednak John Mueller zdradził ciekawostkę odnośnie różnicy pomiędzy małymi a dużymi stronami i prezentowanymi dla nich linkami w raporcie Google Search Console. John powiedział, że nie mają ścisłych wytycznych dotyczących […]

Wolno ładujące się strony oznaczone jako nieprzyjazne mobilnie

W ostatnim hangoucie dla webmasterów John Mueller powiedział, że wolno ładujące się strony mogą zostać uznane i oznaczone jako nieprzyjazne mobilnie. Barry Schwarz z SE Roundtable w jednym z ostatnich wpisów poinformował o pojawiającej się przy jego stronie w wynikach wyszukiwania etykiecie, mówiącej o tym, że strona ta nie jest przyjazna mobilnie. Próbował dociec dlaczego owa informacja się pojawia, bowiem jak twierdzi […]

Rozstrzygnięcie konkursu „Napisz #cowieszjak i wygraj płatny staż w EACTIVE!”

plakat-konkursowy

Wyniki drugiego etapu konkursu W grudniu przeprowadziliśmy drugi etap konkursu, polegający na rozmowach kwalifikacyjnych z trzema wybranymi osobami. Jest nam niezmiernie miło poinformować, że od stycznia staż w naszej firmie rozpoczną: Michał Buchwald oraz Maciej Wojciechowski. Jeszcze raz dziękujemy wszystkim uczestnikom a zwycięzcom serdecznie gratulujemy! Wyniki pierwszego etapu konkursu 13 listopada zakończył się konkurs, w którym nagrodą jest 3-miesięczny […]

Google: struktura nagłówków nie ma wpływu na ranking

W ostatnim hangoucie dla webmasterów John Mueller powiedział, że struktura nagłówków nie wpływa na pozycjonowanie stron i miejsce w rankingu. #wiemyjak Optymalizacja strony pod SEO obejmuje między innymi pracę nad strukturą witryny, w tym nad nagłówkami. Powszechnie przyjęta zasada mówi, że nagłówki powinno stosować się zgodne z ich hierarchią, w kolejności od najważniejszego: <h1>, <h2>, <h3>. Tag <h1> opisuje […]

Aktualizacja w Google Moja Firma: dodaj menu do wizytówki!

Google na swojej stronie z aktualizacjami ogłosiło ostatnio nowe funkcje w Google Moja Firma, czyli możliwość dodania menu do wizytówki. #wiemyjak Od teraz właściciele firm będą mogli przy użyciu interfejsu API oraz zgodnie z wytycznymi dodać menu do swojej wizytówki wyświetlającej się w lokalnych wynikach wyszukiwania. Stanowiło to wcześniej problem, ponieważ Google często pokazywało nieaktualne menu a czasem nawet puste […]

Google wprowadza nowy interfejs na desktopie

Google potwierdziło, że wprowadza nowy wygląd wyników wyszukiwania. Będzie zawierał więcej boxów i przypominał interfejs mobilny. #wiemyjak O testach nowego interfejsu informacje pojawiały się już miesiąc temu. Teraz zmiany są skrupulatnie wprowadzane i coraz więcej użytkowników może zaobserwować je na swoich komputerach stacjonarnych, na różnych przeglądarkach. Jak sprawdzić czy nowy wygląd wyświetla się także nam? Podstawową zmianą […]

Google poluje na domeny ze słowem kluczowym?

Po ostatnich wpisach na Twitterze można wywnioskować, że Google wzmocniło swoje działania celem wyeliminowania spamowych domen zawierających w swojej nazwie słowa kluczowe, tak zwanych exact match domains (EMD). #wiemyjak Garry Illyes dodał na Twitterze wpis mówiący o tym, że szuka on spamowych stron rankingujących w Google, których domeny zawierają słowa kluczowe w nazwie. Poprosił również o poinformowanie go o takich stronach, […]

Nowa forma linków do podstron – obraz!

Na Search Engine Land możemy przeczytać, że Google testuje nowe rozszerzenia reklam tekstowych w formie obrazu, tym razem dotyczą one linków do podstron. Trzy lata temu trwały już testy rozszerzeń reklam tekstowych w formie obrazu, jednakże nie zostały one wprowadzone na stałe. Teraz Google ponownie próbuje wprowadzić obraz, wyświetlając go w postaci karuzeli w sekcji linków do podstron. #wiemyjak […]

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to