News

Mobile First Index: zostanie uruchomiony kiedy wyniki będą jakościowo neutralne

Dwa dni temu na SMX West podczas panelu o mobile first index, Gary Ilyes zapytany o to, co powstrzymuje ich od uruchomienia indexu mobilnego (będącego nadal w fazie testowej) odpowiedział, że dążą do neutralnej jakości wyników wyszukiwania. #wiemyjak Oznacza to, że nie chcą, aby uruchomienie indeksu mobilnego wiązało się ze znaczącą, negatywną zmianą rankingu mobilnych wyników wyszukiwania. Chcą […]

Aktualizacja wytycznych do oceny jakości stron w Google

Google poinformowało o kolejnej aktualizacji Search Quality Rating Guidelines, czyli dokumentu z wytycznymi dla osób oceniających jakość stron w wyszukiwarce. Przypomnijmy, że oficjalnie został on upubliczniony przez giganta w listopadzie 2015 roku. Wcześniej jednak przewodnik ten wielokrotnie „wyciekał” do sieci. #wiemyjak Tym razem Google stawia czoła pojawianiu się fałszywych wiadomości w wynikach wyszukiwania jak również stronom zawierającym nieścisłe, wątpliwe informacje […]

Nowe narzędzie renderowania strony w Google Search Console

W ostatnim hangoucie Google dla webmasterów John Mueller poinformował o przygotowaniach nowego narzędzia w Google Search Console służącego do pobierania i renderowania witryny. #wiemyjak Obecnie dostępne jest narzędzie w Google Search Console „Pobierz jako Google”, które pozwala sprawdzić jak wyszukiwarka indeksuje i renderuje adres URL strony i do jakich elementów strony ma dostęp Googlebot. Jest to narzędzie szczególnie przydatne jeśli chodzi […]

Sitelinks Search Box – dlaczego nie wyświetla się dla Twojej strony?

Google we wrześniu 2014 roku wprowadziło dodatkowe pole wyszukiwania dla stron pojawiających się w wyszukiwarce, czyli Sitelinks Search Box. Pojawia się ono tylko dla niektórych witryn. Od czego to zależy? Wyjaśnił John Mueller. #wiemyjak Search Box to dodatkowe okno wyświetlające się dla pierwszego wyniku wyszukiwania tuż nad linkami do witryny. Umożliwia ono użytkownikom przeszukanie interesującej ich, […]

Wygasa wyszukiwarka Google w witrynie (Google Search Site)

Jak możemy przeczytać na portalu Search Engine Land, Google poinformowało swoich klientów korzystających z produktu wyszukiwarki w witrynie (Google Search Site), że niebawem będą musieli znaleźć nową usługę wyszukiwarki wewnętrznej. #wiemyjak Wyszukiwarka Google w witrynie to płatny produkt, umożliwiający wykorzystanie na swojej stronie wyszukiwarki opartej na technologii wyszukiwania używanej w witrynie Google.com. Gigant z Mountain view potwierdził, że zaprzestaje dalszego […]

Google: minimum 4 miesiące od zmian SEO do poprawy pozycji

Kilka dni temu Google na swoim kanale Google Webmaster na YouTube opublikowało film How to hire an SEO. Występująca w nim Maile Oyhe poruszyła również temat czasu jaki musi upłynąć od wprowadzenia zmian SEO na stronie do zobaczenia ich efektów i poprawy pozycji w rankingu. #wiemyjak W filmie możemy usłyszeć, że w większości przypadków potrzeba od czterech miesięcy do […]

Dwie aktualizacje algorytmu w ciągu tygodnia?

W ciągu ostatniego tygodnia zaszły znaczące zmiany w rankingu wyszukiwarki, o czym licznie informowali użytkownicy na forach branżowych. Całkiem prawdopodobne jest, że mamy do czynienia z aktualizacją już istniejącego algorytmu lub wprowadzeniem zupełnie nowego algorytmu. #wiemyjak Pierwsze doniesienia o możliwej aktualizacji pojawiły sie 1 lutego. Wielu użytkowników zarówno na zagranicznych jak i polskich grupach SEO zgłaszało zmiany w pozycjach witryn. Również […]

Google wprowadza test optymalizacji mobilnej API

Google robi kolejny krok w promocji stron przyjaznych mobilnie. Na swoim blogu dla webmasterów poinformowali, że od teraz test optymalizacji mobilnej dostępny jest przez API (interfejs programowania aplikacji) #wiemyjak Google wprowadziło narzędzie do testowania optymalizacji mobilnej jako szybki i prosty sposób dla właścicieli stron na sprawdzenie, czy witryna spełnia kryteria określone przez Google jako przyjazne mobilnie. Aby […]

Googe Pingwin: koniec numerowanych aktualizacji?

Od kiedy Google wprowadziło aktualizację Pingwina działającego w czasie rzeczywistym, skończyło się już pełne ekscytacji czekanie na kolejną aktualizację algorytmu, bowiem jest on teraz aktualizowany na bieżąco. Zastanawiające jest jednak jak to będzie wyglądać w przypadku większych, najbardziej istotnych uaktualnień. #wiemyjak Garry Illyes potwierdził na Twitterze, że nie planują więcej numerowanych aktualizacji Pingwina, co oczywiście nie znaczy, […]

Co crawl budget oznacza dla Googlebotów? Definicja Google

Na blogu Google dla webmasterów pojawił się ciekawy i obowiązkowy dla wszystkich osób, którym pozycjonowanie stron i SEO nie są obce, wpis dotyczący crawl budget, czyli budżetu indeksowania. #wiemyjak Kilka tygodni temu podczas hangoutu John Mueller odniósł się do błędnego definiowania budżetu indeksowania szczególnie wśród SEOwców i webmasterów. Obiecał na ten temat oddzielny artykuł i obietnica została spełniona. Google […]

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to