News

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Google: Plik Disavow tylko przy karach ręcznych

John Mueller podczas ostatniego hangoutu dla Webmasterów poruszył szerzej temat, o którym ostatnio wspomniał Gary Illyes. Chodzi o zdanie, w którym Gary powiedział, że „Jeśli na naszą stronę nie została nałożona kara ręczna, nie musimy stosować pliku disavow”. #wiemyjak John potwierdził wypowiedź Gary’ego, ale dodał także kilka istotnych szczegółów, o których warto napisać. Z wypowiedzi Johna wynika, że używanie disavow […]

Zmiany w ustawieniach geolokalizacji wyników Google

Na swoim blogu Google poinformowało 27 października o wprowadzeniu nowych ustawień geolokalizacji wyników wyszukiwania. Do tej pory wyświetlane wyniki zależne były od domeny krajowej wyszukiwarki. Po wprowadzonych zmianach lista wyników będzie wyświetlana w oparciu o lokalne adresy IP. #wiemyjak Geolokalizacja na podstawie domeny krajowej wyszukiwarki Od momentu wprowadzenia geolokalizacji w wyszukiwarce Google, wyniki wyszukiwania układane były na podstawie oznaczenia […]

Indeks mobilny i treści ukryte na stronie – wskazówki od Google

Pewien czas temu Google potwierdziło, że ukrywanie treści na stronie mobilnej, które widoczne są po kliknięciu przez użytkownika w element graficzny, nie obniża jej wartości. John Mueller przekazał w tej kwestii nowe wskazówki! #wiemyjak Należy pamiętać, że powyższa nformacja dotyczy jedynie stron mobilnych, gdzie ukrywanie treści jest uzasadnione ze względu na użyteczność strony. Zbyt duża ilość tekstu […]

Dlaczego Google zmienia title tag w wynikach wyszukiwania?

Zdarzyło Ci się kiedyś, że Twoja strona w wynikach wyszukiwania miała inny tytuł niż ten nadany przez Ciebie? Z pewnością byłeś zdziwiony, zirytowany i zastanawiałeś się dlaczego tak się stało. Za stosowaniem tych często denerwujących użytkowników praktyk w postaci zmiany title tagów stoi Google. #wiemyjak Wcześniej Google tłumaczyło, że zmieniają tytuły ze względu na wyniki przeprowadzonego eksperymentu, które wskazywały, […]

Jak sprawdzić czy Google testuje Mobile First Index?

Już jakiś czas temu Google potwierdziło, że rozpoczęło testy indeksu Mobile First. Niestety informacje o wszelkich szczegółach dotyczących czasu, częstotliwości testów oraz tego jak sprawdzić czy nasza strona podlega testom nie zostały przekazane. Dwa dni temu, podczas konferencji State od Search, Gary Illyes wyjaśnił jak sprawdzić, czy nasza strona jest poddana testom Mobile First Index. Jeżeli […]

Udoskonalenia w AMP: animacje podczas przewijania, analiza video, obsługa elastycznych reklam i inne nowości

Google ogłosiło ostatnio kilka aktualizacji technicznych dotyczących przyspieszonych stron mobilnych AMP. Przypomnijmy, że AMP to wprowadzona w 2015 roku ogólnodostępna technologia pozwalająca na szybkie renderowanie stron zawierających statyczne treści. Dzięki AMP zawartość strony zostaje dopasowana do możliwości technicznych urządzenia, z którego użytkownik przegląda w danym momencie witrynę. Przyspieszone mobilne strony AMP mają ułatwić użytkownikom przeglądanie treści na urządzeniach […]

Google usuwa Sitelinks Search Box?

Prawdopodobnie Google rezygnuje z wprowadzonego w 2014 roku Sitelinks Search Box. Funkcja ta zniknęła z wyników wyszukiwania na desktopie i na mobile, we wszystkich krajach, w których była dotychczas dostępna. Sitelinks Search Box to dodatkowe okno, które wyświetlało się dla pierwszego wyniku organicznego i umożliwiało użytkownikom przeszukanie danej witryny bezpośrednio z poziomu Google. Opisywaliśmy tą funkcję w pozycjonowanie news: Sitelinks Search Box […]

Funkcja pobierania jako Google dla aplikacji mobilnych zostanie wyłączona

Na Google+ pojawiła się informacja o planowanym wyłączeniu funkcji pobierania jako Google dla aplikacji mobilnych w Google Search Console. #wiemyjak Funkcję pobierania jako Google dla aplikacji mobilnych, która wspierała ich indeksowanie i pozycjonowanie, dodano w maju 2015 roku. Rok później narzędzie Google App Indexing dedykowane dla aplikacji mobilnych w GSC zastąpiono narzędziem Firebase App Indexing, które również zawiera funkcję testowania […]

Google wprowadza możliwość edycji narzędzia Google Moja firma z poziomu wyszukiwarki

Po prowadzonych w ostatnim czasie testach, Google powiadomiło o wprowadzeniu możliwości szybkiego edytowania panelu Google Moja Firma bezpośrednio z poziomu wyszukiwarki. #wiemyjak Źródło: https://www.blog.google Google Moja Firma to usługa umożliwiająca dodanie wizytówki zawierającej najważniejsze informacje o firmie, która wyświetlana jest użytkownikom w wyszukiwarce, w aplikacji Google Maps i Google+. Skutecznie wspiera pozycjonowanie stron małych i dużych firm, zwiększając ich widoczność w sieci.  Od teraz […]

Google radzi: aktualizacja strony dla wydarzeń cyklicznych

John Mueller udostępnił na Google+ kilka SEO porad dotyczących tego, w jaki sposób prawidłowo aktualizować strony dotyczące cyklicznych wydarzeń, tak aby użytkownicy bez problemu mogli wyszukać ich aktualną wersję. #wiemyjak Porady zostały zamieszczone w odpowiedzi na pojawiające się pytania,jak poradzić sobie z sytuacją, kiedy użytkownikom wyszukującym organizowane cyklicznie wydarzenia pojawia się w wynikach wyszukiwania zamiast aktualnej, zeszłoroczna strona. Według […]

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to