Google: Mierz prędkość strony, gdy jest gotowa do interakcji z użytkownikami

Od czasu kiedy prędkość ładowania się strony stała się czynnikiem wpływającym na pozycjonowanie, a było to w 2010 roku, powstało wiele narzędzi służących do jej mierzenia – zarówno te od Google jak i wiele od zewnętrznych wydawców. Różnią się one jednak tym, co dokładnie mierzą. #wiemyjak

Niektóre mierzą prędkość, gdy strona zaczyna się ładować, inne gdy pierwsze dane są już załadowane, a pozostałe jeszcze inne aspekty szybkości strony.

Patrząc z perspektywy użytkownika najważniejszy jest moment, w którym bez problemu może on zacząć korzystać ze strony. Właśnie w ten sposób radzi na to patrzeć John Mueller – na stronę jako całość, wtedy gdy jest ona gotowa do interakcji z użytkownikiem. Jeżeli na stronie znajduje się jakieś narzędzia lub linki i nie działają one dopóki strona nie jest w pełni załadowana, dopiero wtedy powinien wykonany być pomiar.

czas ładowania strony

Oficjalnie wiadomo, że prędkość ładowania się strony jest czynnikiem rankingowym, jednakże w wyniku wielu testów wiadomo także, że zdecydowanie bardziej ważny jest staż domeny i jej dotychczasowa pozycja w rankingu. Musielibyśmy mieć naprawdę bardzo wolną stronę, aby wpłynęło to na ranking. Najnowsze testy w tym temacie przeprowadziła Lexy: Wysoki/niski wynik PageSpeed Insights vs. pozycja – niejednoznaczne wyniki testów .

28/11/2017
Agata Strzębska

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to
Urodzinowe Pozycjonowanie Drzew
zobacz