Google: Plik Disavow tylko przy karach ręcznych

John Mueller podczas ostatniego hangoutu dla Webmasterów poruszył szerzej temat, o którym ostatnio wspomniał Gary Illyes. Chodzi o zdanie, w którym Gary powiedział, że „Jeśli na naszą stronę nie została nałożona kara ręczna, nie musimy stosować pliku disavow”. #wiemyjak

John potwierdził wypowiedź Gary’ego, ale dodał także kilka istotnych szczegółów, o których warto napisać. Z wypowiedzi Johna wynika, że używanie disavow jest w 100% uzasadnione, jeśli na naszą stronę została nałożona kara ręczna z powodu problematycznych linków, a my nie możemy ich usunąć w inny sposób.

Podkreślił on jednak, że najlepiej byłoby, gdyby takie linki zostały usunięte manualnie lub otrzymały atrybut nofollow. Jeśli jednak jest to niemożliwe i plik disavow to jedyne rozwiązanie, można przesłać prośbę o ponowne sprawdzenie strony, a zespół zajmujący się spamem w witrynach weźmie pod uwagę plik disavow i zniesie działanie ręczne, jeśli wszystko będzie wykonane prawidłowo.

W przypadku stron, na które nie została nałożona kara ręczna, John zapewnił, że starają się na bieżąco wykluczać linki niezgodne z wytycznymi i nie ma potrzeby stosowania pliku disavow.

Jeśli jednak nie ufamy do końca algorytmowi Google i nie mamy pewności czy szkodliwe linki są wykluczane, zastosowanie pliku disavow sprawi, że będziemy mieć pewność, że nie zostaną one wzięte pod uwagę przez żaden algorytm, a pozycjonowanie witryny nie będzie zagrożone.

Oryginalną wypowiedź można usłyszeć na nagraniu:

Data dodania: 16/11/2017   Autor: Agata Strzębska

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to