Nowa aktualizacja algorytmów Google – „aktualizacja machabejska”?

W środowisku SEO w zeszłym tygodniu pojawiły się dyskusje i doniesienia o znacznej aktualizacji algorytmów Google. Dziennikarz SEO, Barry Schwartz, nazwał ją nawet aktualizacją machabejską, dlatego że data aktualizacji wypadła w żydowskie święto Chanuka. Oczywiście na nazwę należy patrzeć z przymrużeniem oka :) tym bardziej, że w oficjalnym potwierdzeniu zmian przez Google nie ma o tym mowy.

Niemniej jednak pozostaje kwestia samej aktualizacji i na czym ona polega. Pierwsze doniesienia o wprowadzaniu aktualizacji pojawiły się od webmasterów, którzy zauważali spadki ruchu lub nagłe zmiany w rankingu wyników wyszukiwania. Spadek ruchu między 25% a 35% odnotowały strony bez treści sezonowych, na których praktycznie nie występowały wahania ruchu. Dodatkowo pojawiły się głosy o spadku witryn z silną pozycją o 5 lub 6 miejsc w rankingu na korzyść mniej aktualnych stron, witryn o niskiej jakości.

Wypowiedzi na forach nie były jedynym potwierdzeniem większych zmian algorytmów. O tym, że od 12 grudnia 2017 roku pojawiła się poważniejsza aktualizacja, można było wnioskować również na podstawie narzędzi do śledzenia algorytmów.

wyniki zmian SERP w ciągu 30 dni
Wyniki przedstawiające śledzenie rankingów

Potwierdzenie nowych aktualizacji możemy znaleźć w wypowiedzi Danny’ego Sullivana na Twitterze.

Danny Sullivan - tweet na temat zmian algorytmów

Jednocześnie zwraca on uwagę, że w tym czasie było kilka aktualizacji, co jest właśnie rutynowym działaniem Google.

Ze względu na znaczne różnice w rankingu wyszukiwania, Barry Schwartz przeprowadził nawet ankietę pośród webmasterów, w celu ustalenia konkretnych zmian w algorytmach. Na podstawie odpowiedzi doszedł do wniosku, że aktualizacje dotyczą permutacji słów kluczowych i witryn wykorzystujących Doorway Page.

Warto przeanalizować wyniki uzyskane z narzędzi SEO, które śledzą wahania pozycji, co może pozwolić na zorientowanie się, gdzie mogą być kierowane aktualizacje.

Wyniki z narzędzia SEMrush dot. kategorii słów kluczowych

Powyżej pokazane są wyniki uzyskane dzięki narzędziu SEMrush, które śledzi zmiany zachodzące w Google SERP (Search Engine Results Page), czyli stronie z wynikami wyszukiwania. Dzięki temu narzędziu można przeanalizować wyniki z uwzględnieniem poszczególnych kategorii słów kluczowych. Zwykle grudzień jest spokojnym miesiącem, ponieważ Google stara się minimalizować wpływ jaki może mieć na ranking wzmożona aktywność przed świętami. Jednak w połowie grudnia odnotowano poważne zmiany. Największa zmienność na urządzeniach przenośnych dotknęła takie kategorie jak: motoryzacja, prawo i rząd, czy referencje. Kilka dni później, 19 grudnia, ponownie zarejestrowano poważne zmiany, tym razem w takich kategoriach jak: hobby, rekreacja, praca i edukacja, dom i ogród oraz Internet i telekomunikacja.

Zmiany początkowo odnotowano w USA, ale szybko zauważono również ich wpływ w Europie.

Aktualizacji algorytmów Google jest sporo i trudno przewidzieć ich dokładny wpływ na pozycjonowanie naszej strony. Warto jednak śledzić doniesienia ze świata webmasterów, praktyków SEO i analizować co się dzieje z ich stronami. #wiemyjak

Data dodania: 21/12/2017   Autor: Iga Katulska

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to