Nowa aktualizacja algorytmów Google – „aktualizacja machabejska”?

W środowisku SEO w zeszłym tygodniu pojawiły się dyskusje i doniesienia o znacznej aktualizacji algorytmów Google. Dziennikarz SEO, Barry Schwartz, nazwał ją nawet aktualizacją machabejską, dlatego że data aktualizacji wypadła w żydowskie święto Chanuka. Oczywiście na nazwę należy patrzeć z przymrużeniem oka :) tym bardziej, że w oficjalnym potwierdzeniu zmian przez Google nie ma o tym mowy.

Niemniej jednak pozostaje kwestia samej aktualizacji i na czym ona polega. Pierwsze doniesienia o wprowadzaniu aktualizacji pojawiły się od webmasterów, którzy zauważali spadki ruchu lub nagłe zmiany w rankingu wyników wyszukiwania. Spadek ruchu między 25% a 35% odnotowały strony bez treści sezonowych, na których praktycznie nie występowały wahania ruchu. Dodatkowo pojawiły się głosy o spadku witryn z silną pozycją o 5 lub 6 miejsc w rankingu na korzyść mniej aktualnych stron, witryn o niskiej jakości.

Wypowiedzi na forach nie były jedynym potwierdzeniem większych zmian algorytmów. O tym, że od 12 grudnia 2017 roku pojawiła się poważniejsza aktualizacja, można było wnioskować również na podstawie narzędzi do śledzenia algorytmów.

wyniki zmian SERP w ciągu 30 dni
Wyniki przedstawiające śledzenie rankingów

Potwierdzenie nowych aktualizacji możemy znaleźć w wypowiedzi Danny’ego Sullivana na Twitterze.

Danny Sullivan - tweet na temat zmian algorytmów

Jednocześnie zwraca on uwagę, że w tym czasie było kilka aktualizacji, co jest właśnie rutynowym działaniem Google.

Ze względu na znaczne różnice w rankingu wyszukiwania, Barry Schwartz przeprowadził nawet ankietę pośród webmasterów, w celu ustalenia konkretnych zmian w algorytmach. Na podstawie odpowiedzi doszedł do wniosku, że aktualizacje dotyczą permutacji słów kluczowych i witryn wykorzystujących Doorway Page.

Warto przeanalizować wyniki uzyskane z narzędzi SEO, które śledzą wahania pozycji, co może pozwolić na zorientowanie się, gdzie mogą być kierowane aktualizacje.

Wyniki z narzędzia SEMrush dot. kategorii słów kluczowych

Powyżej pokazane są wyniki uzyskane dzięki narzędziu SEMrush, które śledzi zmiany zachodzące w Google SERP (Search Engine Results Page), czyli stronie z wynikami wyszukiwania. Dzięki temu narzędziu można przeanalizować wyniki z uwzględnieniem poszczególnych kategorii słów kluczowych. Zwykle grudzień jest spokojnym miesiącem, ponieważ Google stara się minimalizować wpływ jaki może mieć na ranking wzmożona aktywność przed świętami. Jednak w połowie grudnia odnotowano poważne zmiany. Największa zmienność na urządzeniach przenośnych dotknęła takie kategorie jak: motoryzacja, prawo i rząd, czy referencje. Kilka dni później, 19 grudnia, ponownie zarejestrowano poważne zmiany, tym razem w takich kategoriach jak: hobby, rekreacja, praca i edukacja, dom i ogród oraz Internet i telekomunikacja.

Zmiany początkowo odnotowano w USA, ale szybko zauważono również ich wpływ w Europie.

Aktualizacji algorytmów Google jest sporo i trudno przewidzieć ich dokładny wpływ na pozycjonowanie naszej strony. Warto jednak śledzić doniesienia ze świata webmasterów, praktyków SEO i analizować co się dzieje z ich stronami. #wiemyjak

21/12/2017
Iga Katulska

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

Dodaj komentarz

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to
Urodzinowe Pozycjonowanie Drzew
zobacz