Rozszyfruj swojego specjalistę SEO – Twój osobisty słownik

Wydaje Ci się czasem, że Twój specjalista SEO mówi w obcym języku? Nie martw się, nie tylko Tobie :)

Z naszym słowniczkiem, rozszyfrowanie wiadomości:

Wykonaliśmy audyt SEO i wykryliśmy wiele nieprawidłowości: filtry, duplicate content, cloacking, brak meta description, przekierowań, linków zewnętrznych, a do tego boty nie zaindeksowały wielu podstron. Sytuacja nie jest dobra, potrzebujesz SEO, musimy poprawić użyteczność Twojej strony, byś znów pojawił się w wynikach organicznych, czyli SERPACH.

NIE SPRAWI CI JUŻ PROBLEMU :)

SŁOWNIK SEO

Atrybut nofollow i dofollow

– oznaczenie linku, które informuje roboty Google jak mają postąpić z linkiem, który umieściłeś na swojej witrynie, atrybut dofollow nakazuje robotom odwiedzić stronę do której zamieściłeś link, nofollow oznacza, że nie muszą odwiedzać strony.

Ban

– jest to najdotkliwsza kara, którą może nałożyć Google na Twoją stronę, gdy wyraźnie zostaną naruszone wytyczne Google. W wyniku bana od Google Twoja strona zostaje całkowicie usunięta z wyników wyszukiwania.

Bot (robot, Google bot)

– jest to program, który wykonuje określone czynności zamiast człowieka, boty Google zajmują się czytaniem i ocenianiem Twojej witryny internetowej.

Cloaking (ukrywanie, maskowanie)

– jest to metoda, która polega na przedstawianiu robotom wyszukiwarki innej treści, niż osobom odwiedzającym stronę. Często cloaking jest wykorzystywany do oszukiwania wyszukiwarki i uzyskiwania wyższych pozycji, a takie działanie jest karane przez Google.

Domena

– to Twój adres w sieci, czyli nazwa Twojej strony internetowej.

Duplicate content

– to niepożądane działanie, oznaczające kopiowanie treści często bez zgody i wiedzy autora oraz umieszczanie na swojej stronie internetowej. Jeśli będziesz stosował takie metody to Google może nałożyć karę na Twoją stronę.

Filtr

– rodzaj kary, którą może nałożyć Google na Twoją stronę za stosowanie zabronionych metod pozycjonowania, polega na obniżeniu pozycji Twojej strony pod określone słowa kluczowe.

Fraza kluczowa (keyword)

– jest to hasło, pod którym chcesz aby Twoja strona internetowa była widoczna w internecie.

Google Search Console

– bezpłatne narzędzie od Google, umożliwiające monitorowanie widoczności Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

Indeksacja strony

– proces dodawania Twojej strony internetowej do bazy wyszukiwarki Google przez specjalne programy, tzw. boty i aktualizacja informacji o stronie.

Konkurencyjność fraz kluczowych

– wskaźnik informujący o tym, czy wiele firm chce być widocznych pod wybraną przez Ciebie frazą kluczową, możemy wskazać konkurencyjność: dużą, średnią, niską. Informację o konkurencyjności można pozyskać w Planerze słów kluczowych od Google.

Link (hiperłącze, odnośnik)

– element tekstowy lub graficzny (odnośnik), po kliknięciu w który użytkownik zostanie przeniesiony na konkretną stronę lub podstronę internetową.

Linki przychodzące

– to odnośniki do Twojej strony internetowej, które inni umieścili na swojej stronie.

Linki wychodzące

– to odnośniki, które Ty umieściłeś na swojej stronie i prowadzą do innych stron.

Long tail seo

– to działania zwiększające widoczność Twojej firmy pod dłuższymi, bardziej sprecyzowanymi frazami kluczowymi.

Mapa strony

– plik zawierający wszystkie podstrony, które składają się na Twoją witrynę internetową, pomaga w lepszej nawigacji robotów Google po Twoim serwisie.

Meta description

– opis, który pojawia się w wyszukiwarce Google pod adresem Twojej strony. Opis pomaga użytkownikom w ocenie czy Twoja strona zawiera informacje, których poszukują.

Przekierowanie

– sposób, abyś poinformował użytkowników oraz Google, że lokalizacja Twojej strony została zmieniona.

Przeoptymalizowanie

– jest to metoda, której musisz się wystrzegać, polega na upychaniu bardzo dużej ilości fraz kluczowych w treści strony.

SEO (Search Engine Optimization)

– kompleksowe działania, których celem jest zwiększenie widoczności Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

SERP (Search Engine Results Page)

– jest to strona prezentująca wyniki wyszukiwania, wyświetla się po wpisaniu słowa kluczowego w polu wyszukiwania.

Spam

– jeśli chodzi o wiadomości mailowe i smsowe są to wszystkie wiadomości wysłane do Ciebie bez Twojej zgody; jeśli chodzi natomiast o witryny, są to bezużyteczne i sztucznie tworzone strony internetowe, tylko po to, aby umieszczać na nich linki i wpływać na ranking wyników wyszukiwania. Takie działanie jest zabronione przez Google.

Strona mobilna

– dodatkowa wersja Twojej strony przygotowana dla użytkowników urządzeń mobilnych, czyli smartfonów i tabletów.

Strona responsywna

– zaprojektowanie Twojej strony w taki sposób, aby dopasowywała się do wielkości ekranu urządzenia z którego korzysta użytkownik.

Użyteczność strony www

– takie zaprojektowanie Twojej strony internetowej, aby była czytelna i łatwa w obsłudze dla odwiedzających.

Wyniki organiczne (naturalne)

– to część wyników wyszukiwania (SERPów), która nie obejmuje płatnych wyników, czyli reklam Google.

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

#wiemyjak

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to