Rozszyfruj swojego specjalistę SEO – Twój osobisty słownik

Wydaje Ci się czasem, że Twój specjalista SEO mówi w obcym języku? Nie martw się, nie tylko Tobie :)

Z naszym słowniczkiem, rozszyfrowanie wiadomości:

Wykonaliśmy audyt SEO i wykryliśmy wiele nieprawidłowości: filtry, duplicate content, cloacking, brak meta description, przekierowań, linków zewnętrznych, a do tego boty nie zaindeksowały wielu podstron. Sytuacja nie jest dobra, potrzebujesz SEO, musimy poprawić użyteczność Twojej strony, byś znów pojawił się w wynikach organicznych, czyli SERPACH.

NIE SPRAWI CI JUŻ PROBLEMU :)

SŁOWNIK SEO

Atrybut nofollow i dofollow

– oznaczenie linku, które informuje roboty Google jak mają postąpić z linkiem, który umieściłeś na swojej witrynie, atrybut dofollow nakazuje robotom odwiedzić stronę do której zamieściłeś link, nofollow oznacza, że nie muszą odwiedzać strony.

Ban

– jest to najdotkliwsza kara, którą może nałożyć Google na Twoją stronę, gdy wyraźnie zostaną naruszone wytyczne Google. W wyniku bana od Google Twoja strona zostaje całkowicie usunięta z wyników wyszukiwania.

Bot (robot, Google bot)

– jest to program, który wykonuje określone czynności zamiast człowieka, boty Google zajmują się czytaniem i ocenianiem Twojej witryny internetowej.

Cloaking (ukrywanie, maskowanie)

– jest to metoda, która polega na przedstawianiu robotom wyszukiwarki innej treści, niż osobom odwiedzającym stronę. Często cloaking jest wykorzystywany do oszukiwania wyszukiwarki i uzyskiwania wyższych pozycji, a takie działanie jest karane przez Google.

Domena

– to Twój adres w sieci, czyli nazwa Twojej strony internetowej.

Duplicate content

– to niepożądane działanie, oznaczające kopiowanie treści często bez zgody i wiedzy autora oraz umieszczanie na swojej stronie internetowej. Jeśli będziesz stosował takie metody to Google może nałożyć karę na Twoją stronę.

Filtr

– rodzaj kary, którą może nałożyć Google na Twoją stronę za stosowanie zabronionych metod pozycjonowania, polega na obniżeniu pozycji Twojej strony pod określone słowa kluczowe.

Fraza kluczowa (keyword)

– jest to hasło, pod którym chcesz aby Twoja strona internetowa była widoczna w internecie.

Google Search Console

– bezpłatne narzędzie od Google, umożliwiające monitorowanie widoczności Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

Indeksacja strony

– proces dodawania Twojej strony internetowej do bazy wyszukiwarki Google przez specjalne programy, tzw. boty i aktualizacja informacji o stronie.

Konkurencyjność fraz kluczowych

– wskaźnik informujący o tym, czy wiele firm chce być widocznych pod wybraną przez Ciebie frazą kluczową, możemy wskazać konkurencyjność: dużą, średnią, niską. Informację o konkurencyjności można pozyskać w Planerze słów kluczowych od Google.

Link (hiperłącze, odnośnik)

– element tekstowy lub graficzny (odnośnik), po kliknięciu w który użytkownik zostanie przeniesiony na konkretną stronę lub podstronę internetową.

Linki przychodzące

– to odnośniki do Twojej strony internetowej, które inni umieścili na swojej stronie.

Linki wychodzące

– to odnośniki, które Ty umieściłeś na swojej stronie i prowadzą do innych stron.

Long tail seo

– to działania zwiększające widoczność Twojej firmy pod dłuższymi, bardziej sprecyzowanymi frazami kluczowymi.

Mapa strony

– plik zawierający wszystkie podstrony, które składają się na Twoją witrynę internetową, pomaga w lepszej nawigacji robotów Google po Twoim serwisie.

Meta description

– opis, który pojawia się w wyszukiwarce Google pod adresem Twojej strony. Opis pomaga użytkownikom w ocenie czy Twoja strona zawiera informacje, których poszukują.

Przekierowanie

– sposób, abyś poinformował użytkowników oraz Google, że lokalizacja Twojej strony została zmieniona.

Przeoptymalizowanie

– jest to metoda, której musisz się wystrzegać, polega na upychaniu bardzo dużej ilości fraz kluczowych w treści strony.

SEO (Search Engine Optimization)

– kompleksowe działania, których celem jest zwiększenie widoczności Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

SERP (Search Engine Results Page)

– jest to strona prezentująca wyniki wyszukiwania, wyświetla się po wpisaniu słowa kluczowego w polu wyszukiwania.

Spam

– jeśli chodzi o wiadomości mailowe i smsowe są to wszystkie wiadomości wysłane do Ciebie bez Twojej zgody; jeśli chodzi natomiast o witryny, są to bezużyteczne i sztucznie tworzone strony internetowe, tylko po to, aby umieszczać na nich linki i wpływać na ranking wyników wyszukiwania. Takie działanie jest zabronione przez Google.

Strona mobilna

– dodatkowa wersja Twojej strony przygotowana dla użytkowników urządzeń mobilnych, czyli smartfonów i tabletów.

Strona responsywna

– zaprojektowanie Twojej strony w taki sposób, aby dopasowywała się do wielkości ekranu urządzenia z którego korzysta użytkownik.

Użyteczność strony www

– takie zaprojektowanie Twojej strony internetowej, aby była czytelna i łatwa w obsłudze dla odwiedzających.

Wyniki organiczne (naturalne)

– to część wyników wyszukiwania (SERPów), która nie obejmuje płatnych wyników, czyli reklam Google.

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to