Employer branding, czyli kilka słów o budowaniu wizerunku pracodawcy

działania employer brandingowe

Szukasz marketingowych rozwiązań dla swojej firmy?
#wiemyjak zrealizować Twoje biznesowe cele
POZNAJ Aktywny Model Rozliczeń Usług SEO & Ads

Dbanie o wizerunek firmy powinno być jednym z podstawowych działań przedsiębiorców, którym zależy na pozytywnym odbiorze swojej marki przez swoich potencjalnych klientów. Wizerunek jest istotny zarówno w sytuacji, gdy chcesz dotrzeć do klientów jak i podczas przeprowadzania rekrutacji pracowników – w końcu aby faktycznie zainteresować ich pracą w Twojej firmie, muszą przecież poczuć, że naprawdę warto u Ciebie pracować. Budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy zdaje się być zatem kluczowym elementem Twojej strategii pozyskiwania i utrzymywania wartościowych pracowników.

Działania employer brandingowe, czyli jakie?

Przedsiębiorcom z reguły bardzo zależy, aby ich zespół składał się z efektywnych pracowników – i nie ma się co dziwić! Odpowiedni pracownicy pozwolą firmie osiągnąć sukces, dlatego kwestia przyciągnięcia ich do firmy oraz utrzymania powinno być jednym z ważnych celów biznesowych. #wiemyjak

Na szczęście istnieje coś takiego jak employer branding – pod tym pojęciem kryją się działania zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz firmy, które mają na celu zaprezentowanie firmy jako atrakcyjnego pracodawcy i wpłyną na pozytywne jej postrzeganie poprzez obecnych i potencjalnych pracowników. Nie da się ukryć, że najlepiej prezentuje się firma, która dobrze traktuje swoich pracowników, ale też ma co zaoferować tym potencjalnym. Idąc tym torem, można wyszczególnić działania związane z employer brandingiem wewnątrz przedsiębiorstwa – jest to przede wszystkim dbałość o odpowiednią atmosferę w pracy, budowanie zaangażowania, odpowiednie wynagrodzenie i benefity, a także zagwarantowanie możliwości rozwoju. Atrakcyjność firmy warto pokazywać również na zewnątrz – przede wszystkim poprzez przekazywanie odpowiednich komunikatów do grupy docelowej, w tym faktycznych zalet pracy, a także organizowanie różnych wydarzeń i targów.

A przed wdrożeniem działań employer brandingowych….

Istotne jest przeanalizowanie wielu elementów. Strategia employer brandingowa to tak naprawdę szereg dość złożonych działań, gdzie nie obejdzie się bez konkretnego planowania i wiedzy. Podczas planowania działań mających charakter zewnętrzny warto wziąć pod uwagę następujące elementy:

1. Grupa docelowa. Planując jakiekolwiek działania dla danej grupy, konieczne jest zgromadzenie o niej jak największej ilości informacji, aby wiedzieć do kogo faktycznie chcemy dotrzeć. Oznacza to ścisłą analizę pożądanego potencjalnego pracownika – jaki jest, czym się interesuje oraz jakie posiada umiejętności i wiedzę. To pomaga przy opracowywaniu treści danego ogłoszenia, kierowaniu oferty, czyli tak naprawdę podstaw strategii dotarcia do pożądanego pracownika.

2. Rodzaj branży jest również bardzo istotną kwestią, którą koniecznie należy brać pod uwagę podczas przygotowywania strategii. W każdej branży istnieją pewne elementy, które warto uwypuklić podczas przygotowywania komunikacji z potencjalnymi pracownikami. Biorąc pod uwagę fakt, że firmy rządzą się różnymi prawami, warto przeanalizować swoje standardy i podkreślić to, co faktycznie możesz zaoferować pracownikom i co może ich zainteresować. Przy okazji przypatrywania się własnej firmie można też dostrzec, czym tak naprawdę wyróżnia się spośród konkurencji i dlaczego warto dla niej pracować.

3. Zasady panujące w firmie i jej wartości. Jasne określenie zasad i wartości panujących w firmie to sygnał dla potencjalnych pracowników, czego mogą się po niej spodziewać. Dbanie o przekaz w działaniach employer brandingowych podkreślający specyfikę firmy i jej zalety pozwoli na dotarcie do odpowiednich osób – ważne jest, aby pracownicy faktycznie rozumieli i zgadzali się z założeniami firmy, a także wpisywali się w jej wizję.

4. Rekomendacje pracowników. Nie ma nic bardziej wartościowego, jak pozytywne opinie obecnych pracowników firmy, które również można wykorzystać w strategii employer brandingowej. Dbanie o uzyskanie pozytywnych opinii powinno leżeć w gestii przedsiębiorcy, bo w oparciu o nie łatwiej budować pozytywny wizerunek firmy. W końcu zadowolony pracownik może zrobić naprawdę świetną reklamę firmie, bo jest jej wizytówką i doskonale zna realia pracy. Aby wartościowi pracownicy byli faktycznie zadowoleni warto wdrożyć szereg działań w firmie, które sprawią, że bez zawahania polecą ją innym.

Buduj pozytywny wizerunek pracodawcy i promuj go na zewnątrz

Inwestycja w promocję firmy jest niezbędna, jeżeli chcesz rozwijać swój biznes. Nie da się ukryć, że obecnie najlepiej promować się w internecie, gdzie możliwości masz naprawdę sporo – choćby pozycjonowanie stron www, czy reklamy Google’a. Promowanie działań employer brandingowych jest również koniecznie, bo przecież chodzi Ci o to, aby potencjalni pracownicy dowiedzieli się o Tobie i chcieli z Tobą współpracować.

Ważne jest zatem pokazywanie się na zewnątrz, idealnie by było pojawić się w rankingu atrakcyjnych pracodawców, jednak często są one zarezerwowane dla dużych, znanych marek. Warto zatem świetnie zaprezentować się w internecie – podstawą powinno być zadbanie o atrakcyjność zamieszczenia ogłoszenia o pracę, a także pokuszenie się o obecność na YouTube i przygotowanie filmików promujących firmę i rekrutację. Na stronie www pracodawcy najlepiej zamieścić zakładkę „Kariera” i stale ją aktualizować. Do kreowania wizerunku można także wykorzystać media społecznościowe – pamiętaj, że Twoim celem będzie zdobycie zainteresowania pracowników przedstawiając informacje mające pokrycie w rzeczywistości.

Wiemy jak promować Twoją firmę w internecie – realizujemy działania, dzięki którym będziesz widoczny w sieci i zbudujesz pozytywny wizerunek.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą OFERTĄ pozycjonowania stron!

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz