Geotargetowanie jako strategia reklamy – znajdź klientów dzięki ich lokalizacji!

W ilu miejscach udostępniamy dane o naszej lokalizacji? Zapewne mało kto się nad tym zastanawia codziennie korzystając ze swojego smartfona. I o ile jako użytkownicy pogodziliśmy się z sytuacją albo wręcz nie zwracamy na to uwagi – to jako reklamodawcy nie możemy ignorować tych danych! Wykorzystując informacje zdobyte dzięki geolokalizacji mamy wiele możliwości, jak dotrzeć do naszego klienta! Geotargetowanie doskonale się sprawdzi w tym przypadku jako strategia reklamy i dotarcie do miejsca, gdzie aktualnie przebywa Twój klient. #wiemyjak

Geotargetowanie, czyli strategia reklamy - znajdź swoich klientów!

Czym jest geotargetowanie?

Geotargetowanie wykorzystuje dane na temat aktualnego położenia klienta i bazuje na zasadzie geolokalizacji. Jest to sposób dotarcia do naszej grupy docelowej, w oparciu o dane geograficzne – obszar zamieszkania czy aktualnego przebywania. Na jakiej podstawie określana jest lokalizacja użytkownika?

  • Adres IP – określanie lokalizacji na podstawie adresu IP pozwala wyodrębnić grupę użytkowników korzystających z komputera w danym regionie i skierować do nich reklamę (lub wykluczyć określoną grupę z kampanii reklamowej)
  • lokalizacja urządzenia – określenie lokalizacji na podstawie danych udostępnianych przez użytkownika przy wykorzystaniu takich źródeł jak GPS, wi-fi czy bazy danych Google z informacjami o lokalizacji identyfikatorów smartfonów.

Korzystając z naszych telefonów musimy się liczyć z danymi, jakie udostępniamy reklamodawcom. Dostęp do danych przyznawany jest za pośrednictwem aplikacji, którym przyznajemy uprawnienia do określania naszej lokalizacji. Przeglądarki internetowe, aplikacje pogodowe czy inne aplikacje zależne od lokalizacji są na tyle potrzebne i przydatne w codziennym życiu, że pewnie nikt nie rozważa rezygnowania z nich. A dla reklamodawców jest to doskonała okazja do jeszcze lepszego dostosowania kampanii reklamowych!

Zaplanuj strategię reklamy w oparciu o lokalizację!

Kierowanie reklamy na konkretne lokalizacje wymaga przemyślenia, a także dokładnego przeanalizowania zachowań naszych potencjalnych klientów. Jeżeli chcesz, jak najlepiej wybrać lokalizację, w której powinieneś zacząć się reklamować, sprawdź poniższe punkty:

1. Potrzeby grupy docelowej

Jeżeli masz określoną grupę docelową, kluczem do wybrania idealnej lokalizacji do kierowania tam reklam, jest zrozumienie ich zachowań. Zastanówmy się nad takim przypadkiem: czy Twoi klienci to biznesmeni często podróżujący służbowo? W takim przypadku możesz skierować reklamę do osób, które w danym czasie odwiedzają konkretne lotniska. Masz możliwość wyselekcjonować taką grupę w narzędziach reklamowych. Im lepiej poznasz nawyki, zachowania swojej grupy docelowej, tym lepiej będziesz mógł zaplanować strategię reklamy.

Jeżeli prowadzisz sklep z suplementami diety, czy wszelkiego rodzaju odżywkami – w Twojej grupie docelowej na pewno znajdują się sportowcy, ludzie aktywni fizycznie. W uproszczeniu można założyć, że potrzebą każdego sportowca jest regularny trening. Sprawdź, gdzie znajdują się największe siłownie w okolicy! Będzie to idealny punkt zaczepienia, do skierowania reklamy do osób, które je odwiedzają.

2. Odległość od Twojej firmy

Działając lokalnie, dobrze jest mieć świadomość liczby osób, które codziennie mijają naszą firmę, a niekoniecznie do niej zaglądają! Przykładowo, prowadząc kawiarnię zależy nam na przyciągnięciu osób, które znajdują się w jej pobliżu. Ustawiając reklamę możemy wybrać jej zasięg, tak, żeby wyświetlała się osobom znajdującym się w określonym promieniu od naszego biznesu. Możliwości jest kilka, warto użyć także swojej wyobraźni i zastanowić się, gdzie potencjalni klienci mogą przebywać.

Trzymając się przykładu kawiarni, pierwsza możliwość to ustawienie obwodu 1 km wokół kawiarni, co pozwoli na dotarcie do każdego użytkownika w tym promieniu. Druga opcja to poszukanie kompleksów biurowych w pobliżu i ustawienie obwodu wokół nich, aby dotrzeć do użytkowników, którzy chętnie kupią kawę przed pracą. Kolejną opcją jest również znalezienie swojej konkurencji i skierowanie reklamy do osób przebywających w jej pobliżu.

3. Informacje o klientach

Dane geograficzne mogą być wstępem do szczegółowej analizy dotyczącej naszych klientów. Wykorzystaj geografię do przewidywania określonych wydarzeń w życiu Twoich klientów. Czy w danej dzielnicy miasta jest budowane ekskluzywne osiedle? Jacy ludzie mogą odwiedzać to miejsce? Co możemy powiedzieć o nich w przyszłości? Poznaj docelowych odbiorców Twojej firmy. Dopasowanie ich do miejsca zamieszkania lub pracy pomoże w znalezieniu tych, którzy będą najbardziej zainteresowani Twoim produktem czy usługą.

Na rynku są również dostępne narzędzia do analizy zachowań offline, takie jak np. Cluify. W oparciu o dane pozyskane właśnie z lokalizacji są w stanie stworzyć profil naszego klienta, prezentując kim jest, czym się interesuje i przede wszystkim – gdzie przebywa? Dzięki określonym zachowaniom użytkowników w realnym świecie, dostajemy cały pakiet informacji, które możemy wykorzystać w naszej strategii reklamy.

4. Bieżące wydarzenia

Określone miejsca organizują cykliczne wydarzenia. Można mówić tu o festiwalach, które odbywają się w konkretnych miastach, czy np. jakiś lokalnych świętach. Znając te wydarzenia, możesz skierować tematycznie powiązane reklamy właśnie w tych rejonach geograficznych.

Można również przemyśleć kierowanie reklam w zależności od losowych wydarzeń, np. związanych z pogodą. Jeżeli w danym regionie mamy zwiększone opady śniegu, warto pomyśleć o reklamowaniu produktów, które mogą pomóc mieszkańcom w tej sytuacji.

Geotargetowanie w Google Ads

Kierowanie reklam na lokalizacje geograficzne jest możliwe także w Google Ads. Planując nasze reklamy mamy kilka opcji geotargetowania, dzięki czemu możemy wyświetlać reklamy użytkownikom w wybranym przez nas lokalizacjach. W ten sposób możemy wybrać konkretne państwo, region czy określony obszar wokół lokalizacji.

Działając międzynarodowo można skorzystać właśnie z opcji kierowania reklam na konkretny kraj lub wiele krajów. Jak widać poniżej w panelu Google Ads mamy możliwość wpisania nazwy konkretnego państwa.

 

Geotargetowanie w google ads

 

Jeżeli jednak zależy nam na zawężeniu grupy docelowej – naszą reklamę w ramach jednego kraju możemy skierować do konkretnego obszaru np. regionu, miasta czy miejsca określonego przez kod pocztowy. Wpisując np. konkretne miasto, uzyskamy również propozycje, które również możemy uwzględnić w naszej reklamie.

 

Geotargetowanie w google ads - miasto

 

Google Ads pozwala również określić obszar wokół konkretnej lokalizacji, co pozwala na skierowanie reklamy do klientów znajdujących się w określonej odległości od Twojej firmy.

 

Geotargetowanie w google ads - obszar

 

Geotargetowanie w mediach społecznościowych

Ustawiając kampanie reklamowe w mediach społecznościowych mamy możliwość skierowania ich do osób w konkretnej lokalizacji.

Menedżer reklam – LinkedIn

Kampanie reklamowe za pośrednictwem LinkedIn możemy skierować do użytkowników tego portalu na podstawie ich miejsca zamieszkania lub aktualnego pobytu. Lokalizacja geograficzna określana jest na podstawie informacji umieszczonych w profilu użytkownika lub na podstawie adresu IP. Wybierając miejsce wyświetlania naszej reklamy możemy wybrać konkretny kraj, województwo czy miasto.

 

LinkedIn - kierowanie reklamy na lokalizacje

Menedżer reklam – Facebook

W przypadku reklam z wykorzystaniem Facebooka mamy znacznie więcej możliwości niż na LinkedIn. Możemy skierować przekaz reklamowy do wszystkich osób w wybranej przez nas lokalizacji, do osób mieszkających w tej lokalizacji, do osób, które niedawno były w tej lokalizacji czy osób podróżujących.

 

Ustawianie lokalizacji na facebooku

Standardowo możemy wybrać konkretne państwo, województwo czy miasto, ale Facebook umożliwia także bardzo precyzyjne określenie lokalizacji. Przykładowo możemy skierować reklamę do osób, które niedawno były np. w Muzeum Powstania Warszawskiego.

 

Geotargetowanie na konkretne miejsce - facebook

 

Strategia reklamy z wykorzystaniem geolokalizacji – dlaczego warto?

Decydując się na prowadzenie kampanii reklamowych online można oczekiwać, że przyczynią się one do zwiększenia zysków. Praktycznie natychmiastowy dostęp do wyników i możliwość modyfikowania i udoskonalania reklam na bieżąco, sprawiają też, że oczekiwania rosną. Żadna strategia reklamy nie będzie jednak skuteczna, jeżeli nie postaramy się zrozumieć naszych potencjalnych klientów!

Wykorzystując geolokalizację dostajemy sporo przydatnych informacji. Geotargetowanie jest jedną z wielu możliwości, jakie możemy wykorzystać w naszych reklamach. Nie da się jednak zaprzeczyć, że dzięki tej technologii docierasz do klientów praktycznie w czasie rzeczywistym, odpowiadając na ich potrzeby w danej chwili. Masz możliwość nie tylko dotarcia do swoich klientów, ale także do klientów konkurencji.

Im lepiej dopasujesz przekaz reklamowy do użytkowników, tym większe szanse na zwiększenie sprzedaży. Sprawdź zatem, gdzie aktualnie przebywa Twój klient i też tam bądź!

Jeżeli chcesz zdobyć nowych klientów – zapraszamy do kontaktu z nami! Pomożemy rozwinąć Twój biznes, dzięki kampaniom reklamowym!
ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

02/08/2019
Iga Katulska

Ocena artykułu:
4.9/5, głosów: 34

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Albert pisze:

    Teraz mając smartfony nawet nie zdajemy sobie sprawy ile informacji udostepniamy. Ciekawy artykul teraz bede inaczej patrzyl na reklamy, ktore mi się wyświetlają

  2. Sławek pisze:

    To niesamowite jak bardzo szczegółowo możemy określić do kogo chcemy skierować reklamę dzięki samej lokalizacji. Na pewno spróbuję!

  3. Filip pisze:

    Firmy lokalne mogą bardzo fajnie wykorzystać geolokalizację w kampaniach reklamowych. Polecam ten sposób kierowania reklamy.

  4. Hubert pisze:

    Dobrze jest śledzić wydarzenia branżowe a następnie tworzyć reklamy dla ludzi, którzy w nich uczestniczyli. Dzięki mozliwościom narzędzi reklamowych jest to jak najbardziej wykonalne.

  5. Paulina pisze:

    Fajny artykuł Faktycznie dobrze jest wiedzieć, gdzie znajduje się nasz klient i potem to wykorzystać.

  6. Grzegorz pisze:

    Ciekawe podejście do tematu, zwłaszcza w kontekście zbierania informacji o klientach i analizowaniu tych danych

  7. Ksawery pisze:

    Geotargetowanie to podstawa w kampaniach reklamowych. Polecam posprawdzać jeszcze możliwości menedżerów reklam i pokombinować z reklamami 😉

  8. monika pisze:

    Nie zdawalam sobie sprawy jak szczegółowo mozna namierzyć użytkownika. Bardzo fajny artykuł.

  9. Andrzej pisze:

    Ciekawy artykuł dający do myślenia. Na pewno się zastanowię czy udostępnić swą lokalizację następnym razem. Z drugiej strony jest to nieocenione narzędzie do zwiększenia konwersji reklam oraz sposób na dotarcie do osób, które może zainteresować nasza oferta.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to