WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

Jak efektywnie wykorzystać content marketing w sklepie internetowym?

Strategia content marketingu

Siła contentu i jego znaczenie w marketingu internetowym zdaje się być nieocenione. Stąd też pojawia się coraz więcej pomysłów, jak usprawnić własne marketingowe działania i wzbogacić je o wartościowy content, a także jaki ten content powinien być, aby faktycznie przyciągnął użytkowników. Odpowiednie treści mogą odgrywać szczególną rolę w przypadku sklepów internetowych, kiedy to warto zadbać o uwagę i zaufanie potencjalnych klientów – w końcu to fundamenty utrzymania długotrwałych relacji. Przemyślana, odpowiednio zrealizowana strategia content marketingu w połączeniu z innymi działaniami marketingowymi zbliży Cię do sukcesu.

Znaczenie content marketingu w sklepie internetowym

Content marketing jest obecnie jednym z kluczowych elementów strategii marketingowych w internecie i może być dobrą metodą na zyskanie przychylności klientów – co ważne sprawdza się również w przypadku sklepów internetowych. Dostarczając potencjalnym klientom wartościowych treści można nie tylko zbudować w ich oczach wizerunek eksperta, ale także zdobyć ich zaufanie co jest bardzo istotne w przypadku e-commerce. Publikując ciekawe artykuły, porady, nagrywając video czy tworząc infografiki pokazujesz, że troszczysz się o klienta i jesteś profesjonalny. Obecnie liczy się przede wszystkim jakość – nikt nie zwróci zatem uwagi na kiepskie materiały stworzone bez pomysłu i wiedzy. Sklep bogatszy w wartościową treść przy odpowiedniej promocji może zgromadzić większy ruch i pomóc w zdobyciu lojalności klienta, od czego już niedaleko do zwiększenia sprzedaży. #wiemyjak

Krok podstawowy – kim są moi użytkownicy?

Opracowanie odpowiedniej strategii zależy od celu, jaki chciałbyś osiągnąć oraz grupy docelowej, dlatego zgromadzenie wiedzy o potencjalnych klientach jest podstawą. Dobór treści i strategii content marketingowej musi być przygotowany z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań odbiorców – w końcu chodzi o to, aby trafić z przekazem bezpośrednio do nich i zdobyć ich zainteresowanie. Należy zadać sobie kilka podstawowych pytań, przykładowo: co interesuje Twoich klientów, jakie mają oczekiwania i jak się komunikują. Po takiej analizie warto zastanowić się nad odpowiednim sposobem komunikacji z potencjalnymi klientami.

Siła unikalnych treści

Wyróżnienie produktów na swojej stronie internetowej to podstawa, bo przecież powielanie opisów (wbrew pozorom mające miejsce bardzo często) pozwala osiągnąć odwrotny efekt do zamierzonego. Po pierwsze, Google negatywnie ocenia strony z powieloną treścią, po drugie – skopiowane tracą swoją oryginalność i atrakcyjność. Dlatego tak ważne jest wykazanie się indywidualnością, a znając upodobania klientów zyskać ich przychylność tworząc wartościowe opisy odpowiadające im potrzebom. Odnosi się to również do zdjęć produktów, jeżeli wykorzystujesz je na stronie – zadbaj, by były autorskie i miały wysoką jakość.

Treść można przekazać za pomocą bloga – w końcu to jeden ze skuteczniejszych sposobów przyciągnięcia uwagi. W tym przypadku bardzo istotna jest też jakość publikowanych materiałów i ich dystrybucja, gdyż tylko wysokiej jakości blog może mieć charakter ekspercki. A wiadomo nie od dziś, że ludzie chętnie się dzielą się ciekawymi informacjami znalezionymi w internecie – dlatego zastanów się, co możesz im przekazać. Odpowiednio przygotowane poradniki, ciekawostki czy artykuły wyjaśniające często pojawiające się wątpliwości i odpowiadające na pytania klientów to często dobre rozwiązanie. Przykładowo sklep ze zdrową żywnością miałby całą gamę tematów do wykorzystania – poprzez wszelkie przepisy, porady jak zdrowo się odżywiać po diety.

Tekst to nie wszystko

Dużą rolę odgrywa sama strona i jej przejrzystość – niedawno pisaliśmy o błędach na stronie, które mogą odstraszyć klientów Twojego sklepu internetowego – sprawdź zatem, co jeszcze możesz poprawić w obrębie strony.

Korzystaj też z różnych rodzajów content marketingu, a nawet mieszaj je ze sobą. Do tekstu warto dodać interesujące wideo, bądź przyciągającą uwagę grafikę. Warto wypróbować różne formy contentu, aby znaleźć te właściwe, biorąc uwagę swoją strategię, cele i grupę docelową, do której chcesz dotrzeć. Klienci sklepów internetowych z reguły są zainteresowani przekonującymi videoporadnikami, które dodatkowo wzmacniają pozytywny wizerunek Twojego sklepu. Takie filmy mogą być związane z użytkowaniem produktów oraz ukazywać ich funkcje oraz możliwości. Bardzo możliwe, że klienci zwrócą również uwagę na infografikę, która odpowiada na interesujące ich kwestie.

Przekazywanie wartościowych informacji, których poszukuje Twoja grupa docelowa to wyjście naprzeciw im potrzebom i zwiększenie prawdopodobieństwa, że zostaniesz uznany za eksperta i opłaca się do Ciebie powrócić. Nie zapominaj jednak o odpowiedniej dystrybucji contentu oraz aktywności w mediach społecznościowych.

Nie jesteś pewien, jak wdrożyć content marketing w swojej firmie? My wiemy jak zwiększyć widoczność Twojej firmy w internecie wykorzystując content marketing i wiele innych skutecznych metod. Zapoznaj się z naszą ofertą >>>

12/05/2016
Jagoda Dynowska

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to