Jak odzyskać klienta, który opuścił stronę? Poznaj 4 możliwości

odzyskiwanie klienta

Którego klienta wybierzesz: tego, który zna Twój sklep, niejednokrotnie robił w nim zakupy, czy zupełnie nowego? Choćby ze względów ekonomicznych, ten pierwszy może być sporo cenniejszy. A gdyby tak nie musieć wybierać? Ideał, prawda? Mieć ciastko i zjeść ciastko. Okazuje się, że można.

Nie będzie łatwo i szybko, ale skutecznie. Pokażę Ci, jak dotrzeć do klienta, który opuścił Twój sklep. Przedstawię kilka wybranych metod, dzięki którym Twój dotychczasowy klient wróci i zrobi kolejne zakupy. A przy okazji poznasz metody, które też dadzą Ci szansę na pozyskanie nowego. Do dzieła! #wiemyjak

Remarketing, czyli zacznijmy od podstaw

Jak zapewne czytałeś na naszym blogu, popularnym sposobem dotarcia do klientów, którzy już wcześniej odwiedzili Twoją stronę, jest remarketing AdWords. Funkcjonalność ta pozwala wyświetlać komunikat reklamowy osobom, które z jakiegoś powodu zrezygnowały z zakupu bądź dokonały go, jednak mogłyby zrobić to jeszcze raz.

Z klasycznego remarketingu Google możesz skorzystać prowadząc stronę internetową firmy usługowej, produkcyjnej, sklep stacjonarny bądź internetowy. Forma ta wymagać będzie od Ciebie przygotowania reklamy, którą wyświetlisz konkretnej grupie osób. Jeśli jedynie prowadzisz sklep internetowy, warto rozważyć remarketing dynamiczny. W tym przypadku reklamy dobierane są automatycznie, w czasie rzeczywistym. System Google analizuje odwiedzających sklep online i, w oparciu o oglądane produkty, wyświetla reklamę.

Remarketing przy użyciu reklam na Facebooku

Remarketing to nie tylko Google. W tej kwestii dużo do zaoferowania ma inny potentat e-rynku – Facebook. Korzystając z Facebook Ads, tworząc niestandardową grupę odbiorców witryny, przypomnisz się osobom, które wcześniej były na Twojej stronie internetowej.

Remarketing z wykorzystaniem reklam na Facebooku działa bardzo prosto. Po Twojej stronie leży jedynie instalacja snippetu kodu na stronie. W ten sposób osoby, które gościły na Twojej stronie, przeglądając Facebooka, zobaczą przygotowaną dla nich reklamę.

Nieśmiertelny mailing z ROI na poziomie 3800%

Zapewne niejednokrotnie zastanawiałeś się: czy w dzisiejszych czasach ktoś jeszcze korzysta z maila? Są przecież media społecznościowe – Facebook, Instagram, Snapchat, ewentualnie SMS-y. Okazuje się, że poczta elektroniczna nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa. 77% konsumentów oświadcza, że preferuje marketing właśnie mailowy. Ponadto, ROI z e-mail marketingu, wg badań DMA National Client E-mail Report 2015, wynosi aż 3800%! Czy w obliczu tych danych, pytanie z początku akapitu, nie wydaje Ci się absurdalne?

Zbieraj zatem adresy e-mail swoich klientów i wysyłaj im (oczywiście po otrzymaniu zgody) spersonalizowane wiadomości drogą mailową. Przygotuj specjalną ofertę dla najwierniejszych klientów, pozwól im poczuć się wyjątkowymi. Wtedy na pewno wrócą.

Opowiadaj historię, czyli o sile Content Marketingu

Podczas przygotowań do wyjazdu na wakacje, wizja pakowania do bagażu ciężkiej lustrzanki z arsenałem równie ciężkich obiektywów, spędzała mi sen z powiek. Postanowiłem kupić lekki aparat, tak zwany „kompakt”. Rzecz jasna przez Internet. I gdyby nie dobrze zrobiony Content Marketing na stronie sklepu, pewnie nie kupiłbym szerokokątnego adaptera do aparatu, dzięki któremu mogłem objąć na zdjęciach dużo szerszą perspektywę.

A informację o adapterze, o którego istnieniu nie miałem pojęcia, otrzymałem zaraz po zakupie aparatu. W tym przypadku mamy do czynienia z automatyzacją marketingu wzbogaconą o dobrej jakości content. To tylko przykład, ale możesz wyobrazić sobie jak wiele dobrego dla Twojego sklepu może zrobić właściwie przygotowany Content Marketing.

Nie tylko do „starego” klienta

Metody, które Ci przedstawiłem, skupiają się przede wszystkim na kliencie, którego już znasz. Odwiedził Twoją stronę internetową, przeglądał ofertę, skontaktował się, dokonał zakupu bądź złożył zapytanie. Upraszczając, zostawił cząstkę siebie, dzięki której możesz do niego dotrzeć, lecz finalnie opuścił stronę. Wykorzystaj to, bo utrzymanie klienta może być tańsze i daje większą szansę na sukces niż pozyskanie nowego.

PS. Co do nowych klientów – zauważ, że Content Marketing, mailing czy reklamy na Facebooku działają również na nich i odpowiednio dobrane metody pozwolą Ci zwiększyć sprzedaż. Fajnie, prawda? Mieć ciastko i zjeść ciastko.

Dobierzemy dla Ciebie odpowiednie metody promocji i zwiększymy Twoją widoczność w internecie. Sprawdź, jakie korzyści uzyskasz współpracując z nami >>>

29/06/2016
Michał Kamiński

Udostępnij:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to