WYKONUJEMY DARMOWE AUDYTY SPRAWDŹ
 

Jaką moc mogą mieć opisy produktów? 5 rad, jak tworzyć skuteczne opisy

przygotowywanie-opisow-produktow

Użytkownik wchodząc na stronę sklepu internetowego zwraca uwagę na wiele elementów – między innymi jej wygląd, łatwość znalezienia interesujących go produktów, czy nawet szybkość ładowania strony. Pierwsze sekundy mogą zadecydować o tym, czy zostanie na niej dłużej, czy szybko ucieknie. W dalszym etapie zakupowym dochodzą kolejne kwestie – przykładowo sposób prezentacji produktu, w tym w dużej mierze jego opis i cena, a także wszelkie elementy związane z koszykiem zakupowym. #wiemyjak

Czy proces zakupowy jest na tyle intuicyjny i łatwy, że nasz klient z zadowoleniem kupi wybrany produkt?  Czy jednak zniechęcimy go długimi formularzami, dodatkowymi kosztami dostawy? Czy opisy produktów „sprzedają”?

Diabeł tkwi w szczegółach i…. dobrze przygotowanej stronie i koszyku, biorąc pod uwagę potrzeby i preferencje użytkowników. Wcześniej pisaliśmy o powszechnych powodach porzucania koszyka zakupowego – zapoznaj się z artykułem, aby ułatwić Twoim klientom finalizację zamówienia.

Częstym problemem skreślającym produkty w sklepie już na samym początku są niewłaściwe opisy – możesz narazić się tym zarówno Google, jak i samym użytkownikom. Jak zatem powinien wyglądać opis, który sprzeda? Przedstawiamy kilka wybranych zasad.

Doceń unikalność treści i polub się z Google

Myślisz, że skopiowane treści, nawet jeśli opisują produkt nie pomijając najmniejszych szczegółów i pochodzą ze sprawdzonego źródła są dobre i ciekawe dla potencjalnego klienta? Musimy Cię rozczarować – nie ma nic gorszego niż skopiowany tekst opisu produktu. Duplikatów nie lubi Google, więc będzie to działanie niewłaściwe pod kątem SEO; oryginalność jest ceniona również przez użytkowników. Nic nie zastąpi opisów unikalnych, stworzonych z myślą o potencjalnych klientach, które będą miały za zadanie zachęcenie go do zakupu. Opisy mogą ściągnąć również spory ruch z wyszukiwarki, ale tylko gdy zostaną dobrze zoptymalizowane i przygotowane pod kątem SEO. Oczywiście przy dużej ilości asortymentu opisanie każdego graniczy z cudem, w takiej sytuacji można jednak postawić na produkty cieszące się większym zainteresowaniem.

Poprawność ma znaczenie

Tekst musi być poprawny, to nie ulega wątpliwości. Poprawność odnosi się również do właściwej komunikacji z potencjalnym klientem, prostocie (unikania używania niezrozumiałych zwrotów), a także… nie przesadzania z wyolbrzymianiem zalet produktu. Zbytnie uwypuklanie zalet to ścieżka do osiągnięcia efektu odwrotnego do zamierzonego. Tekst powinien być merytoryczny, przedstawiający podstawowe zalety produktu, wyjaśniający wszelkie wątpliwości i nieco podsycony sprzedażowo. Wszystko jednak ma swoją granicę i w tym przypadku również warto indywidualnie znaleźć złoty środek w pisaniu, aby nie przesadzić, a stworzyć ciekawy, entuzjastyczny i zachęcający opis.

Język korzyści i opinie

Klient musi dostrzec zalety i korzyści z posiadania Twojego produktu. W końcu chce go kupić, aby ułatwić sobie życie, sprawić sobie przyjemność, czy… no właśnie – powodów może być masa. Warto dostrzec, co da Twoim klientom kupno oferowanego przez Ciebie produktu i to uwypuklić. Oczywiście liczy się też szczerość – nikt nie wierzy, że Twój produkt jest „najlepszy na świecie.” Ludzie chętnie też się sugerują opiniami innych, dlatego, o ile to możliwe dodaj pozytywne cytaty od osób, które są zadowolone z produktów.

Poprawki wizualne

Sam tekst to jedno, a jego wygląd to drugie. Warto zadbać o szatę wizualną tekstu, odpowiednio wyróżnione nagłówki i używanie wypunktowań, co pozwala na lepszy i czytelniejszy odbiór tego, co chcesz przekazać. Zdjęcia produktów powinny być dobrej jakości i odpowiednio przedstawiać produkt. Wzbudzaj zainteresowanie i pamiętaj, że estetyka jest bardzo istotna i pozwoli na pozytywny odbiór Twojego opisu.

A na koniec…

Gdy już decyzja zakupu została praktycznie podjęta przez klienta, warto zachęcić go do działania poprzez odpowiednie przygotowanie przycisków Call to Action. Więcej informacji o tworzenie przycisków CTA znajdziesz w tym miejscu. 

Jeżeli chcesz, abyśmy poprawili jakość Twojej strony i zwiększyli jej widoczność, zapoznaj się z naszą specjalną ofertą KOP >>>

23/06/2016
Jagoda Dynowska

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

 

  1. Gość pisze:

    Czy pisząc teksty powinniśmy również brać pod uwagę słowa kluczowe?, np tekst jest o pozycjonowaniu to do treści wkładamy frazę „pozycjonowanie” odmienioną przez wszystkie możliwe przypadki ?

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to