Jaką moc mogą mieć opisy produktów? 5 rad, jak tworzyć skuteczne opisy

przygotowywanie-opisow-produktow

Szukasz marketingowych rozwiązań dla swojej firmy?
#wiemyjak zrealizować Twoje biznesowe cele
POZNAJ Aktywny Model Rozliczeń Usług SEO & Ads

Użytkownik, wchodząc na stronę sklepu internetowego zwraca uwagę na wiele elementów – między innymi jej wygląd, łatwość znalezienia interesujących go produktów, czy nawet szybkość ładowania strony. Pierwsze sekundy mogą zadecydować o tym, czy zostanie na niej dłużej, czy szybko ucieknie. W dalszym etapie zakupowym dochodzą kolejne kwestie – przykładowo sposób prezentacji produktu, w tym w dużej mierze jego opis i cena, a także wszelkie elementy związane z koszykiem zakupowym. #wiemyjak

Czy proces zakupowy jest na tyle intuicyjny i łatwy, że nasz klient z zadowoleniem kupi wybrany produkt?  Czy jednak zniechęcimy go długimi formularzami, dodatkowymi kosztami dostawy? Czy opisy produktów „sprzedają”?

Diabeł tkwi w szczegółach i…. dobrze przygotowanej stronie i koszyku, biorąc pod uwagę potrzeby i preferencje użytkowników. Wcześniej pisaliśmy o powszechnych powodach porzucania koszyka zakupowego – zapoznaj się z artykułem, aby ułatwić Twoim klientom finalizację zamówienia.

Częstym problemem skreślającym produkty w sklepie już na samym początku są niewłaściwe opisy – możesz narazić się tym zarówno Google, jak i samym użytkownikom. Jak zatem powinien wyglądać opis, który sprzeda? Przedstawiamy kilka wybranych zasad.

Doceń unikalność treści i polub się z Google

Myślisz, że skopiowane treści, nawet jeśli opisują produkt nie pomijając najmniejszych szczegółów i pochodzą ze sprawdzonego źródła są dobre i ciekawe dla potencjalnego klienta? Musimy Cię rozczarować – nie ma nic gorszego niż skopiowany tekst opisu produktu. Duplikatów nie lubi Google, więc będzie to działanie niewłaściwe pod kątem SEO; oryginalność jest ceniona również przez użytkowników. Nic nie zastąpi opisów unikalnych, stworzonych z myślą o potencjalnych klientach, które będą miały za zadanie zachęcenie go do zakupu. Opisy mogą ściągnąć również spory ruch z wyszukiwarki, ale, tylko gdy zostaną dobrze zoptymalizowane i przygotowane pod kątem SEO. Oczywiście przy dużej ilości asortymentu opisanie każdego graniczy z cudem, w takiej sytuacji można jednak postawić na produkty cieszące się większym zainteresowaniem.

Poprawność ma znaczenie

Tekst musi być poprawny, to nie ulega wątpliwości. Poprawność odnosi się również do właściwej komunikacji z potencjalnym klientem, prostocie (unikania używania niezrozumiałych zwrotów), a także… nieprzesadzania z wyolbrzymianiem zalet produktu. Zbytnie uwypuklanie zalet to ścieżka do osiągnięcia efektu odwrotnego do zamierzonego. Tekst powinien być merytoryczny, przedstawiający podstawowe zalety produktu, wyjaśniający wszelkie wątpliwości i nieco podsycony sprzedażowo. Wszystko jednak ma swoją granicę i w tym przypadku również warto indywidualnie znaleźć złoty środek w pisaniu, aby nie przesadzić, a stworzyć ciekawy, entuzjastyczny i zachęcający opis.

Język korzyści i opinie

Klient musi dostrzec zalety i korzyści z posiadania Twojego produktu. W końcu chce go kupić, aby ułatwić sobie życie, sprawić sobie przyjemność, czy… no właśnie – powodów może być masa. Warto dostrzec, co da Twoim klientom kupno oferowanego przez Ciebie produktu i to uwypuklić. Oczywiście liczy się też szczerość – nikt nie wierzy, że Twój produkt jest „najlepszy na świecie”. Ludzie chętnie też się sugerują opiniami innych, dlatego, o ile to możliwe dodaj pozytywne cytaty od osób, które są zadowolone z produktów.

Poprawki wizualne

Sam tekst to jedno, a jego wygląd to drugie. Warto zadbać o szatę wizualną tekstu, odpowiednio wyróżnione nagłówki i używanie wypunktowań, co pozwala na lepszy i czytelniejszy odbiór tego, co chcesz przekazać. Zdjęcia produktów powinny być dobrej jakości i odpowiednio przedstawiać produkt. Wzbudzaj zainteresowanie i pamiętaj, że estetyka jest bardzo istotna i pozwoli na pozytywny odbiór Twojego opisu.

A na koniec…

Gdy już decyzja zakupu została praktycznie podjęta przez klienta, warto zachęcić go do działania poprzez odpowiednie przygotowanie przycisków Call to Action. Więcej informacji o tworzenie przycisków CTA znajdziesz w tym miejscu.

Jeżeli chcesz, abyśmy poprawili jakość Twojej strony i zwiększyli jej widoczność, zapoznaj się z naszą specjalną ofertą KOP pozycjonowania stron >>>

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Gość pisze:

    Czy pisząc teksty powinniśmy również brać pod uwagę słowa kluczowe?, np tekst jest o pozycjonowaniu to do treści wkładamy frazę „pozycjonowanie” odmienioną przez wszystkie możliwe przypadki ?