Real-time marketing – co zrobić, żeby zadziałał?

real-time marketing - ważne elementy

Szukasz marketingowych rozwiązań dla swojej firmy?
#wiemyjak zrealizować Twoje biznesowe cele
POZNAJ Aktywny Model Rozliczeń Usług SEO & Ads

Pomysłowość w marketingu jest na wagę złota, jednak w dzisiejszym świecie coraz trudniej zostać zauważonym i faktycznie wyróżnić się na tle konkurencji. Marketerzy prześcigają się więc w wymyślaniu coraz to ciekawszych rozwiązań, aby zwrócić uwagę i przyciągnąć odbiorców. W tym celu korzystają często z niestandardowych metod, które mogą przybliżyć ich do sukcesu. Nie bez znaczenia pozostaje tu tzw. real-time marketing. Czym są takie działania i na co należy zwrócić uwagę przygotowując je w takiej formie? #wiemyjak

Uchwycenie idealnego momentu to podstawa real-time marketingu

Jak sama nazwa wskazuje, real-time marketing to błyskotliwe działanie promocyjne „tu i teraz”, będące reakcją na aktualne ciekawe wydarzenia. Wykorzystać można nagłe, niespodziewane sytuacje, jak i te, na które wszyscy czekają już od pewnego czasu, jak na przykład różne wydarzenia sportowe. Cały sęk tkwi w przygotowaniu odpowiedniego przekazu i opublikowanie go w adekwatnym momencie – kluczowe staje się zatem wyłapywanie wydarzeń, do których można się odnieść oraz szybka reakcja. Trudność tkwi nie tylko w ciągłym trzymaniu ręki na pulsie, ale i pomysłowym wykorzystaniu danego wydarzenia do stworzenia trafnego materiału, który zyska popularność. Obecnie na potrzeby real-time marketingu idealnie odpowiadają kanały social media, a w szczególności Twitter i Facebook – w końcu to za ich pośrednictwem można szybko i łatwo nawiązać kontakt z odbiorcami. Dodatkowo na portalach społecznościowych jest szansa na wirusowe rozprzestrzenienie się treści, na czym szczególnie zależy marketerom.

Jak wykorzystać DecoMorreno?

W sieci ostatnio jest naprawdę gorąco za sprawą kakao DecoMorreno, które stało się…. Książką! Jak do tego doszło? Wszystko za sprawą wpisu na jednej z Facebookowych grup, gdzie jedna z internautek zapytała: „czy znacie inne powieści tego autora?” załączając zdjęcie kakao, faktycznie przypominające okładkę książki. To wystarczyło, żeby internet oszalał na punkcie DecoMorreno, gdzie coraz częściej można natknąć się na wzmianki o tym „włoskim pisarzu” i wspomniane zdjęcie rozprzestrzenia się wiralowo. Właśnie na taki moment czekały marki – jest to świetna sytuacja inspirująca do działań real-time marketingowych. Refleksem wykazały się delikatesy Piotr i Paweł, umieszczając na swoim profilu zdjęcie prosto z półki sklepowej, gdzie wśród książek zagościł oczywiście bestseller Cacao DecoMorreno. Szybko zareagował również Tymbark, a oba posty zostały bardzo pozytywnie odebrane przez internautów.

Innym przykładem skutecznych działań real-time jest też wielokrotnie przytaczana (zresztą nie bez powodu), bardzo trafna reakcja Oreo podczas jednego z najważniejszych wydarzeń sportowych w USA – Super Bowl 2013. Sytuacja była dość zaskakująca, bo nagle w trakcie finałowego meczu na stadionie zapanowała ciemność z powodu awarii elektryczności. Ten moment wykorzystała marka Oreo i szybko po tym zdarzeniu opublikowała na Twitterze zdjęcie ciastka z podpisem, że w ciemności nadal można jeść Oreo. To wywołało falę pozytywnych reakcji na społecznościówkach – obrazek został udostępniony tysiące razy i obecnie akcja uchodzi za wzór jeśli chodzi o real-time marketing.

Bez tego ani rusz!

Przede wszystkim bez dobrego pomysłu – o tym możemy Cię zapewnić, bo w tym przypadku błyskotliwy i trafny pomysł to podstawa. Przygotowując się do wdrożenia real-time marketingu warto również wcześniej w pewnym stopniu zaplanować ten „spontan” – zastanów się nad celem akcji, odpowiedniej komunikacji, a także reakcji na ewentualny negatywne opinie użytkowników. Nie obejdzie się również bez profili społecznościowych i odpowiedniej liczby fanów np. na Facebooku, bo w końcu najlepiej trafić do jak największego grona odbiorców. Oczywiście taki post można też promować różnymi drogami, aby powiększyć jego zasięg. Potencjał real-marketingu często wykorzystują większe firmy, ze względu na ogromne szerze fanów i szansę na wirusowe rozprzestrzenienie się treści, jednak przy dobrym pomyśle sprawdzić może się każdy. Istotą jest również pełna czujność i umiejętność wyboru odpowiedniego wydarzenia, które ma potencjał marketingowy.

Co zyskujesz wykorzystując real-time marketing?

Kiedy już uda Ci się stworzyć świetny pomysł real-time, który zadziała to korzyści takich działań może być sporo, a dotyczą one przede wszystkim zwiększenia rozpoznawalności marki. Treści, mknące wirusowo przez internet, mogą docierać do kolejnych internautów i przyczyniać się do zapamiętania marki i budowania jej pozytywnego wizerunku. To tak naprawdę dobry nośnik reklamowy zwiększający zainteresowanie marką i chęć skorzystania z jej usług. Istotna jest również forma przekazu – zabawna i trafna zmniejsza dystans między marką i jej odbiorcami, będąc dobrym polem do komunikacji.

Chcesz promować swoją firmę w internecie przy użyciu sprawdzonych metod? Skontaktuj się z nami w celu sprawdzenia oferty pozycjonowania stron.   >>>

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Aśka pisze:

    Słyszałam sporo o real-time marketingu. Mam jednak wrażenie,że największe korzyści mają z tego większe firmy,znane – przykładowo taka Coca cola, czy inne marki o których wspominacie w tekście. Ciężko wybić się nawet z bardzo ciekawym pomysłem gdy prowadzi się mniejszy biznes.

  2. Michał pisze:

    Dobry artykuł. Świetnie zrobione RTM może pomóc firmie w bardzo szybkim zdobyciu popularności a co ważniejsze rozpoznawalności.