Real-time marketing – co zrobić, żeby zadziałał?

real-time marketing - ważne elementy

Pomysłowość w marketingu jest na wagę złota, jednak w dzisiejszym świecie coraz trudniej zostać zauważonym i faktycznie wyróżnić się na tle konkurencji. Marketerzy prześcigają się więc w wymyślaniu coraz to ciekawszych rozwiązań, aby zwrócić uwagę i przyciągnąć odbiorców. W tym celu korzystają często z niestandardowych metod, które mogą przybliżyć ich do sukcesu. Nie bez znaczenia pozostaje tu tzw. real-time marketing. Czym są takie działania i na co należy zwrócić uwagę przygotowując je w takiej formie? #wiemyjak

Uchwycenie idealnego momentu to podstawa real-time marketingu

Jak sama nazwa wskazuje, real-time marketing to błyskotliwe działanie promocyjne „tu i teraz”, będące reakcją na aktualne ciekawe wydarzenia. Wykorzystać można nagłe, niespodziewane sytuacje, jak i te, na które wszyscy czekają już od pewnego czasu, jak na przykład różne wydarzenia sportowe. Cały sęk tkwi w przygotowaniu odpowiedniego przekazu i opublikowanie go w adekwatnym momencie – kluczowe staje się zatem wyłapywanie wydarzeń, do których można się odnieść oraz szybka reakcja. Trudność tkwi nie tylko w ciągłym trzymaniu ręki na pulsie, ale i pomysłowym wykorzystaniu danego wydarzenia do stworzenia trafnego materiału, który zyska popularność. Obecnie na potrzeby real-time marketingu idealnie odpowiadają kanały social media, a w szczególności Twitter i Facebook – w końcu to za ich pośrednictwem można szybko i łatwo nawiązać kontakt z odbiorcami. Dodatkowo na portalach społecznościowych jest szansa na wirusowe rozprzestrzenienie się treści, na czym szczególnie zależy marketerom.

Jak wykorzystać DecoMorreno?

W sieci ostatnio jest naprawdę gorąco za sprawą kakao DecoMorreno, które stało się…. Książką! Jak do tego doszło? Wszystko za sprawą wpisu na jednej z Facebookowych grup, gdzie jedna z internautek zapytała: „czy znacie inne powieści tego autora?” załączając zdjęcie kakao, faktycznie przypominające okładkę książki. To wystarczyło, żeby internet oszalał na punkcie DecoMorreno, gdzie coraz częściej można natknąć się na wzmianki o tym „włoskim pisarzu” i wspomniane zdjęcie rozprzestrzenia się wiralowo. Właśnie na taki moment czekały marki – jest to świetna sytuacja inspirująca do działań real-time marketingowych. Refleksem wykazały się delikatesy Piotr i Paweł, umieszczając na swoim profilu zdjęcie prosto z półki sklepowej, gdzie wśród książek zagościł oczywiście bestseller Cacao DecoMorreno. Szybko zareagował również Tymbark, a oba posty zostały bardzo pozytywnie odebrane przez internautów.

Innym przykładem skutecznych działań real-time jest też wielokrotnie przytaczana (zresztą nie bez powodu), bardzo trafna reakcja Oreo podczas jednego z najważniejszych wydarzeń sportowych w USA – Super Bowl 2013. Sytuacja była dość zaskakująca, bo nagle w trakcie finałowego meczu na stadionie zapanowała ciemność z powodu awarii elektryczności. Ten moment wykorzystała marka Oreo i szybko po tym zdarzeniu opublikowała na Twitterze zdjęcie ciastka z podpisem, że w ciemności nadal można jeść Oreo. To wywołało falę pozytywnych reakcji na społecznościówkach – obrazek został udostępniony tysiące razy i obecnie akcja uchodzi za wzór jeśli chodzi o real-time marketing.

Bez tego ani rusz!

Przede wszystkim bez dobrego pomysłu – o tym możemy Cię zapewnić, bo w tym przypadku błyskotliwy i trafny pomysł to podstawa. Przygotowując się do wdrożenia real-time marketingu warto również wcześniej w pewnym stopniu zaplanować ten „spontan” – zastanów się nad celem akcji, odpowiedniej komunikacji, a także reakcji na ewentualny negatywne opinie użytkowników. Nie obejdzie się również bez profili społecznościowych i odpowiedniej liczby fanów np. na Facebooku, bo w końcu najlepiej trafić do jak największego grona odbiorców. Oczywiście taki post można też promować różnymi drogami, aby powiększyć jego zasięg. Potencjał real-marketingu często wykorzystują większe firmy, ze względu na ogromne szerze fanów i szansę na wirusowe rozprzestrzenienie się treści, jednak przy dobrym pomyśle sprawdzić może się każdy. Istotą jest również pełna czujność i umiejętność wyboru odpowiedniego wydarzenia, które ma potencjał marketingowy.

Co zyskujesz wykorzystując real-time marketing?

Kiedy już uda Ci się stworzyć świetny pomysł real-time, który zadziała to korzyści takich działań może być sporo, a dotyczą one przede wszystkim zwiększenia rozpoznawalności marki. Treści, mknące wirusowo przez internet, mogą docierać do kolejnych internautów i przyczyniać się do zapamiętania marki i budowania jej pozytywnego wizerunku. To tak naprawdę dobry nośnik reklamowy zwiększający zainteresowanie marką i chęć skorzystania z jej usług. Istotna jest również forma przekazu – zabawna i trafna zmniejsza dystans między marką i jej odbiorcami, będąc dobrym polem do komunikacji.

Chcesz promować swoją firmę w internecie przy użyciu sprawdzonych metod? Skontaktuj się z nami, dobierzemy dla Ciebie najlepsze metody zwiększania widoczności w internecie >>>

13/06/2016
Jagoda Dynowska

Udostępnij:

Tagi:

x

ZAMÓW bezpłatną WYCENĘ

Filtr antyspamowy

Podanie imienia i nazwiska jest dobrowolne, natomiast podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do obsługi zapytania. Państwa dane będą przetwarzane w celu obsługi wysłanego zapytania i tak długo, jak to konieczne do obsługi tego zapytania. Mają Państwo prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz przeniesienia danych. Wysłane zapytanie obsługiwane jest przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k.

* Pole wymagane

#wiemyjak

Komentarze

*

*

*

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/ komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy,
    2. obraża innych użytkowników,
    3. może być uznany za spam – lub ma charakter reklamowy,
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej,
    5. zawiera linki do stron, które naruszają prawo polskie.

  1. Michał pisze:

    Dobry artykuł. Świetnie zrobione RTM może pomóc firmie w bardzo szybkim zdobyciu popularności a co ważniejsze rozpoznawalności.

  2. Aśka pisze:

    Słyszałam sporo o real-time marketingu. Mam jednak wrażenie,że największe korzyści mają z tego większe firmy,znane – przykładowo taka Coca cola, czy inne marki o których wspominacie w tekście. Ciężko wybić się nawet z bardzo ciekawym pomysłem gdy prowadzi się mniejszy biznes.

Znajdź nas na Facebooku
Eactive - wiemy jak Lubię to