Wystąpienie EACTIVE na konferencji InternetBeta 2020 – Jakub Lisiecki

InternetBeta to miejsce spotkania specjalistów i pasjonatów związanych z Internetem i nowymi technologiami. Konferencja stawia nie tylko na jakość wystąpień, ale również na możliwość budowania relacji biznesowych. Tegoroczna odbyła się w formie online, nie zmienia to jednak faktu, że jest to prestiżowe wydarzenie w świecie biznesu. Nas oczywiście nie mogło tam zabraknąć! Zostaliśmy Partnerem tego wydarzenia, a swoją wiedzą i doświadczeniem podczas prezentacji podzielił się nasz SEO Strategist Jakub Lisiecki. #wiemyjak

EACTIVE na InternetBeta - wystąpienie Jakuba Lisieckiego

Wiedza i doświadczenie Jakuba to niewątpliwie wartości, którymi chcemy się dzielić. Na konferencji InternetBETA postanowił odpowiedzieć na pytanie, czy każdy większy sklep internetowy zostanie marketplace’m?

Czy każdy większy sklep internetowy może zostać marketplace’m?

Były dwie inspiracje do przyjrzenia się bliżej sklepom, które zdecydowały się na ten model. Pierwsza – decyzja o modernizacji serwisu w kierunku marketplace jednego z naszych klientów i uczestnictwo w pracach przy migracji. Drugą inspiracją była analiza lidera, który uzyskał bardzo dużą przewagę w wynikach organicznych Google nad konkurencją w jednej z popularnych branż – wykazała ona, że dużo wyższa widoczność od konkurencji w dużej mierze jest wynikiem obecności w ofercie produktów spoza własnej branży. – Jakub Lisiecki

Dobrze rozwijający się sklep internetowy, który umacnia swoją pozycję na rynku, cały czas powinien modyfikować strategię pozyskiwania nowych klientów. Jeśli jednak dany sklep internetowy przykładowo osiągnął już pierwsze pozycje w wynikach organicznych na wszystkie frazy kluczowe dopasowane do produktów i kategorii w serwisie, to jakie podjąć działania, aby dalej zwiększać ruch z wyników organicznych Google?

Chcąc odpowiedzieć na to pytanie, Jakub postanowił przeprowadzić analizę korzyści rozszerzania asortymentu o produkty zewnętrznych dostawców na podstawie danych o widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania.

Za obiekty badawcze posłużyły dwa popularne serwisy: empik.com i morele.net. Na przykładzie tych serwisów zostały pokazane możliwości rozwoju sklepów internetowych, ale też pułapki, przed którymi warto się ustrzec.

Jakub Lisiecki

Jakub z EACTIVE związany jest już od 7 lat, obecnie wspiera naszą firmę na stanowisku SEO Strategist. Na co dzień w pracy zajmuje się kreacją strategii SEO lub szerszych koncepcji marketingowych online dla największych projektów trafiających do EACTIVE, a także audytowaniem, analizą danych związanych z wyszukiwaniem oraz realizacją najbardziej skomplikowanych technicznie zadań w realizacji usług.

Relacja z wydarzenia

Ze względu na pandemię wydarzenie odbyło się całkowicie online. Dzięki takiemu rozwiązaniu uczestnicy mogli na bieżąco reagować na prezentację i dzielić się swoimi spostrzeżeniami na czacie.

Jakub Lisiecki - wystąpienie na InternetBeta

Jakub Lisiecki - wystąpienie na InternetBeta

Dobranie odpowiednich działań dla e-commerce, które pomogą w rozwoju sklepu internetowego i umocnią pozycję lidera, wymaga szczegółowej analizy danego serwisu oraz zrozumienia funkcjonowania tej branży. Jakub tworzył i realizował strategie SEO dla wielu sklepów online, dzięki czemu doskonale zna cały proces. Jeżeli działasz w e-commerce i potrzebujesz dopasowanej strategii SEO – napisz do nas!

#wiemyjak

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
3.4/5 (10)

Komentarze

Dodaj komentarz

Odpowiadasz na komentarz Adam Malin.

Zasady komentowania

  1. Gdy dodajesz komentarz, pamiętaj, aby:
    1. Komentarze podpisywać imieniem i/lub nazwiskiem lub pseudonimem.
    2. W polu „witryna internetowa” umieszczać link tylko do strony głównej.
  2. Wszystkie komentarze są moderowane i zastrzegamy sobie prawo do usunięcia lub edytowania wpisu/komentarza, który:
    1. zawiera wulgaryzmy;
    2. obraża innych użytkowników;
    3. może być uznany za spam lub ma charakter reklamowy;
    4. nie pasuje tematycznie do wpisu, nie zawiera treści merytorycznej;
    5. zawiera linki do stron, które naruszają Polskie prawo.

  1. Adam Malin pisze:

    „Czy każdy większy sklep internetowy może zostać marketplace’m?” . Ciekawe pytanie. Pozwala to zwiększyć sprzedaż, ale jednocześnie czasami taka operacja może zaburzyć funkcjonalność sklepu. Czasem jest to ryzykowne.