Konwersje AdWords (Ads)

Konwersja zachodzi, gdy użytkownik kliknie w reklamę, a następnie zachowa się w oczekiwany przez nas sposób np. dokona zakupu, wyśle zapytanie czy pozostawi dane kontaktowe. Konwersje AdWords (Ads) są bardzo ważne. Inwestując w kampanię na Google Ads właśnie na te konwersje liczymy. Możemy traktować je jako wskaźnik, który poinformuje nas o efekcie danej kampanii reklamowej bądź działań, które celowo prowadziliśmy. Jak jeszcze wykorzystać konwersje w AdWords? W jaki sposób je monitorować i na co zwracać uwagę? O tym w artykule. #wiemyjak

Jak zmierzyć konwersję w Google Ads

POZNAJ naszą ofertę na reklamy Google Ads

Do czego służą konwersje w AdWords (Ads)?

  • Badanie korelacji między elementami kampanii (słowa kluczowe, reklamy itd.) a celami biznesowymi, stawianymi przed Google AdWords. Wiemy dokładnie, które frazy i reklamy przyciągają skuteczniej potencjalnych klientów. Z taką wiedzą, łatwiej podejmować decyzje o podziale i wysokości budżetu reklamowego przeznaczanego na osiągnięcie konkretnych celów.
  • Maksymalizowanie ROI (zwrotu z inwestycji). Konwersje pomagają ustalić skuteczność poszczególnych reklam, słów kluczowych itd. Dzięki temu wiemy, które słowa kluczowe Ads nadal rozwijać, a które jednak warto wstrzymać, ponieważ nie generują zadowalającego zwrotu z inwestycji. Dzięki konwersji AdWords widać również, jakie teksty reklam działają lepiej, co znowu pomaga przy ciągłym ulepszaniu przekazu kierowanego do potencjalnych klientów. Wszystko to składa się na nieprzerwane podnoszenie zwrotu z inwestycji (ROI) w kampanii Ads.
  • Śledzenie konwersji z różnych urządzeń. Konsumenci wyszukują oferty na smartfonach, tabletach, laptopach itp. Dzięki zainstalowaniu kodu konwersji AdWords, widzimy na jakich urządzeniach użytkownicy zachowywali się pożądanie w kontekście naszych celów biznesowych. Być może okaże się, że nie docenialiśmy ruchu z jakiegoś urządzenia i warto wzmocnić na nie działania AdWords. Dużo firm ignoruje ruch mobilny, co jest częstym błędem, patrząc na dane ze śledzenia konwersji AdWords. Zobacz nasze wskazówki dotyczące Google AdWords – jakie dane śledzić.

Mierzenie konwersji w AdWords (Ads)

Mierzenie konwersji AdWords jest bardzo proste. Na samym początku pobieramy mały kod HTML/JavaScript z konta AdWords i wklejamy do kodu strony, która jest utożsamiana z konwersją. Przykładowo: prowadzimy sklep online, a jedną z naszych konwersji jest zakup produktu – wklejamy kod na stronie z podziękowaniem za zakup i w ten sposób dowiemy się, jakie słowa kluczowe, reklamy, kampanie itd. generują najwięcej zakupów. Same dane o zliczonych konwersjach, można śledzić bezpośrednio na koncie AdWords, co jeszcze bardziej ułatwia całą sprawę. Są też sytuacje, które nie wymagają tego typu działań, by Google śledziło konwersję, którą byśmy chcieli. Przykładem jest tutaj śledzenie połączeń telefonicznych z reklam typu: „tylko połączenie”. Wtedy korzystasz z numeru Google, służącego do przekazywania połączeń, a w tej sytuacji pobranie przez użytkownika aplikacji z Google Play czy inne lokalne działania są monitorowane automatycznie.

 

Mimo starań Google by konfiguracja, mierzenie i optymalizacja konwersji była jak najłatwiejsza, to dla osób niezajmujących się Google AdWords zawodowo, sprawa może okazać się dość skomplikowana. Jeśli chcesz dokładnie śledzić konwersję i na jej podstawie podejmować racjonalne decyzje biznesowe, wyślij niezobowiązujące zapytanie, a nasi specjaliści doradzą najlepsze rozwiązanie dla Twojego biznesu.

#wiemyjak robić skuteczne kampanie Google Ads

Artykuł  zaktualizowany

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Iza pisze:

    Jak ja bym chciała, żeby konwersje były wyższe… Nie miałam świadomości, że na to akurat powinnam zwracać uwagę. Musze nad tym popracować. Koniecznie.

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem