Kiedy outsourcing marketingu się opłaca?

outsourcing marketingu

Coraz więcej firm decyduję się na korzystanie z usług związanych z outsourcingiem marketingu internetowego. Pozwala to na szybszy rozwój firmy i poszczególnym pracownikom daje możliwość skupienia się wyłącznie na zadaniach, które zostały im polecone, oraz w których się specjalizują. Takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić sporo środków finansowych na zatrudnienie całego działu mającego promować firmę w internecie. Oszczędzone w ten sposób pieniądze można zainwestować w dalszy rozwój marki i firmy. Na czym polega outsourcing marketingu internetowego i w jaki sposób można wykorzystać poszczególne modele dla rozwoju własnej firmy? Poniżej wyjaśniamy najważniejsze kwestie związane z outsourcingiem marketingu internetowego. #wiemyjak

Czym jest outsourcing marketingu internetowego?

Outsourcing to skrót od angielskich słów outside resource using, co oznacza wykorzystywanie zewnętrznych zasobów związanych z różnego rodzaju usługami z zakresu działalności biznesowej firmy. Określone zadania zleca się zewnętrznej firmie, której pracownicy ustalają schemat działania oraz wdrażają te plany w życie. Z reguły firmą outsourcingowym zleca się wykonywanie specjalistycznych działań, które nie wpisują się w podstawowy profil działalności firmy. Najczęściej zleca się firmom zewnętrznym takie usługi jak:

  • prowadzenie kadr i księgowości;
  • obsługa prawna firmy;
  • obsługa z zakresu IT;
  • wszelkie działania z zakresu marketingu tradycyjnego i internetowego.

Outsourcing marketingu pozwala na efektywniejsze wykorzystanie wiedzy poszczególnych pracowników firmy i posiadanych przez nich umiejętności.

Jakie korzyści daje outsourcing marketingu internetowego?

Coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z outsourcingu marketingu internetowego, z uwagi na to, że daje on wiele wymiernych korzyści. Do najważniejszych zaliczyć należy przede wszystkim:

  • niższe koszty promocji firmy w sieci (często zatrudnienie firmy zewnętrznej jest tańsze niż zatrudnienie kilku specjalistów pracujących tylko dla Twojej firmy i zakup odpowiednich programów i narzędzi );
  • korzystanie z usług najlepszych specjalistów ( w jednej agencji marketingowej pracuje wielu ekspertów, specjalizujących się w różnych obszarach marketingu internetowego);
  • wykorzystanie innowacyjnych sposobów promocji firmy w sieci (specjaliści w agencjach są na bieżąco z trendami, ciągle testują różne rozwiązania);
  • możliwość koncentracji na głównym profilu działalności firmy ( możesz zająć się swoim biznesem, tym co robisz najlepiej, a promocją zajmą się marketingowcy);

Jakie są modele wykorzystywania outsourcingu marketingu internetowego?

Specjaliści wyróżniają trzy podstawowe modele firmy pod względem wykorzystywania outsourcingu marketingu:

  • wykorzystanie wewnętrznego zespołu fachowców – w takim przypadku nie korzysta się w ogóle z usług zewnętrznych. przygotowanie takiego zespołu jest pracochłonne oraz dość kosztowne. Dodatkowo osoba, która zatrudnia pracowników w wybranym dziale musi mieć przynajmniej minimalne pojęcie o marketingu internetowym, by zweryfikować wiedzę zatrudnianych przez siebie osób;
  • zatrudnienie w firmie pracowników do podstawowych działań marketingowych oraz współpraca z agencją zewnętrzną. W takim przypadku kampania opiera się na własnych pracownikach, a z agencją współpracuje się w określonym zakresie np. pozycjonowania strony www czy, marketingu szeptanego, bądź przygotowania tekstów reklamowych przez copywriterów (content marketing)
  • kompletny outsourcing marketingu, czyli kompleksowe usługi firmy zewnętrznej związane z promocją marki, zlecenie agencji wszystkich działań związanych z promocją firmy np. w internecie.

Outsourcing marketingu internetowego – jedna agencja czy wiele?

Wybierając usługodawcę, który będzie wykonywał działania związane z promocją Twojej firmy masz kilka możliwości do wyboru. Możesz wybrać jedną firmę – agencję marketingową, która kompleksowo zajmie się promocją firmy lub zdecydować się na usługi kilku firm lub freelancerów. Podejmując ostateczną decyzję musimy dokładnie przeanalizować, które z rozwiązań bardziej nam się opłaci i jakie konkretnie działania przewidujemy w celu wypromowania naszej firmy.

W niektórych przypadkach, gdy prowadzisz małą firmę, a internet nie jest Twoim głównym źródłem przychodów wystarczy jedynie wykorzystanie freelancerów od pozycjonowania czy reklam.

Jednak jeśli prowadzisz konkurencyjny biznes, chcesz istnieć w internecie to musisz postawić na spójną strategię, którą powinna wróżyć jedna agencja. W innym przypadku działania te nie będą spójne, co może tylko zaszkodzić.

Outsourcing działań związanych z pozycjonowaniem stron www

Jeśli mówimy o outsourcingu marketingu internetowego to jednym z pierwszych działań jest pozycjonowanie stron www. Firmy, które chcą zaistnieć w internecie bardzo często stawiają na wszystkim świetnie znaną wyszukiwarkę Google. Jeśli mówimy o outsourcing działań związanych z pozycjonowaniem strony to mamy na myśli: optymalizacje kodu oraz treści, budowanie bazy wartościowych linków, czy rozbudowę serwisu. Często w firmie nie ma osoby, która by się specjalizowała w tej dziedzinie i lepszym rozwiązaniem od zatrudniania kilku specjalistów jest właśnie skorzystanie z doświadczonej agencji.

Pozycjonowanie to pierwszy krok do zdobywania widoczności w internecie. Jednak nie jedyny. Warto poszukać firmy, która w swojej ofercie ma pozycjonowanie stron oraz inne narzędzia marketingowe jak: analityka internetowa, content marketing, marketing szeptany, akcje marketingowe czy reklamy Google.

Jeśli zastanawiasz się nad outsourcingiem działań marketingowych to dobrze trafiłeś. Zapraszamy Cię do zapoznania się z naszą ofertą KOP>>

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Rafał pisze:

    Outsourcing marketingu opłaca się praktycznie każdej średniej i większej firmie, oraz tym mniejszym, które samodzielnie sobie nie radzą z pozyskaniem nowych klientów. Korzyści są często nieocenione w porównaniu do kosztów. Oczywiście, gdy inwestuje się w sprawdzone agencje.

Zamów bezpłatną wycenę

Imię i Nazwisko
E-mail*
Numer telefonu*
Adres strony internetowej*
Treść wiadomości
TAK

Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

Dziękujemy!

 

Co dalej?

  1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
  2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
  3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Informujemy, że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
  2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
  3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
  4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
  5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
  6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
  8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
  9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
  10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
  11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

Rozumiem