Kiedy outsourcing marketingu się opłaca?

outsourcing marketingu

Coraz więcej firm decyduję się na korzystanie z usług związanych z outsourcingiem marketingu internetowego. Pozwala to na szybszy rozwój firmy i poszczególnym pracownikom daje możliwość skupienia się wyłącznie na zadaniach, które zostały im polecone, oraz w których się specjalizują. Takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić sporo środków finansowych na zatrudnienie całego działu mającego promować firmę w internecie. Oszczędzone w ten sposób pieniądze można zainwestować w dalszy rozwój marki i firmy. Na czym polega outsourcing marketingu internetowego i w jaki sposób można wykorzystać poszczególne modele dla rozwoju własnej firmy? Poniżej wyjaśniamy najważniejsze kwestie związane z outsourcingiem marketingu internetowego. #wiemyjak

Czym jest outsourcing marketingu internetowego?

Outsourcing to skrót od angielskich słów outside resource using, co oznacza wykorzystywanie zewnętrznych zasobów związanych z różnego rodzaju usługami z zakresu działalności biznesowej firmy. Określone zadania zleca się zewnętrznej firmie, której pracownicy ustalają schemat działania oraz wdrażają te plany w życie. Z reguły firmą outsourcingowym zleca się wykonywanie specjalistycznych działań, które nie wpisują się w podstawowy profil działalności firmy. Najczęściej zleca się firmom zewnętrznym takie usługi jak:

  • prowadzenie kadr i księgowości;
  • obsługa prawna firmy;
  • obsługa z zakresu IT;
  • wszelkie działania z zakresu marketingu tradycyjnego i internetowego.

Outsourcing marketingu pozwala na efektywniejsze wykorzystanie wiedzy poszczególnych pracowników firmy i posiadanych przez nich umiejętności.

Jakie korzyści daje outsourcing marketingu internetowego?

Coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z outsourcingu marketingu internetowego, z uwagi na to, że daje on wiele wymiernych korzyści. Do najważniejszych zaliczyć należy przede wszystkim:

  • niższe koszty promocji firmy w sieci (często zatrudnienie firmy zewnętrznej jest tańsze niż zatrudnienie kilku specjalistów pracujących tylko dla Twojej firmy i zakup odpowiednich programów i narzędzi );
  • korzystanie z usług najlepszych specjalistów ( w jednej agencji marketingowej pracuje wielu ekspertów, specjalizujących się w różnych obszarach marketingu internetowego);
  • wykorzystanie innowacyjnych sposobów promocji firmy w sieci (specjaliści w skutecznych agencjach SEO, w agencjach Digital Marketingowych są na bieżąco z trendami, ciągle testują różne rozwiązania);
  • możliwość koncentracji na głównym profilu działalności firmy ( możesz zająć się swoim biznesem, tym co robisz najlepiej, a promocją zajmą się marketingowcy);

Jakie są modele wykorzystywania outsourcingu marketingu internetowego?

Specjaliści wyróżniają trzy podstawowe modele firmy pod względem wykorzystywania outsourcingu marketingu:

  • wykorzystanie wewnętrznego zespołu fachowców – w takim przypadku nie korzysta się w ogóle z usług zewnętrznych. przygotowanie takiego zespołu jest pracochłonne oraz dość kosztowne. Dodatkowo osoba, która zatrudnia pracowników w wybranym dziale musi mieć przynajmniej minimalne pojęcie o marketingu internetowym, by zweryfikować wiedzę zatrudnianych przez siebie osób;
  • zatrudnienie w firmie pracowników do podstawowych działań marketingowych oraz współpraca z agencją zewnętrzną. W takim przypadku kampania opiera się na własnych pracownikach, a z agencją współpracuje się w określonym zakresie np. pozycjonowania strony www czy, marketingu szeptanego, bądź przygotowania tekstów reklamowych przez copywriterów (content marketing)
  • kompletny outsourcing marketingu, czyli kompleksowe usługi firmy zewnętrznej związane z promocją marki, zlecenie agencji wszystkich działań związanych z promocją firmy np. w internecie.

Outsourcing marketingu internetowego – jedna agencja czy wiele?

Wybierając usługodawcę, który będzie wykonywał działania związane z promocją Twojej firmy masz kilka możliwości do wyboru. Możesz wybrać jedną firmę – agencję marketingową, która kompleksowo zajmie się promocją firmy lub zdecydować się na usługi kilku firm lub freelancerów. Podejmując ostateczną decyzję musimy dokładnie przeanalizować, które z rozwiązań bardziej nam się opłaci i jakie konkretnie działania przewidujemy w celu wypromowania naszej firmy.

W niektórych przypadkach, gdy prowadzisz małą firmę, a internet nie jest Twoim głównym źródłem przychodów wystarczy jedynie wykorzystanie freelancerów od pozycjonowania czy reklam.

Jednak jeśli prowadzisz konkurencyjny biznes, chcesz istnieć w internecie to musisz postawić na spójną strategię, którą powinna wróżyć jedna agencja. W innym przypadku działania te nie będą spójne, co może tylko zaszkodzić.

Outsourcing działań związanych z pozycjonowaniem stron www

Jeśli mówimy o outsourcingu marketingu internetowego to jednym z pierwszych działań jest pozycjonowanie stron www. Firmy, które chcą zaistnieć w internecie bardzo często stawiają na wszystkim świetnie znaną wyszukiwarkę Google. Jeśli mówimy o outsourcing działań związanych z pozycjonowaniem strony to mamy na myśli: optymalizacje kodu oraz treści, budowanie bazy wartościowych linków, czy rozbudowę serwisu. Często w firmie nie ma osoby, która by się specjalizowała w tej dziedzinie i lepszym rozwiązaniem od zatrudniania kilku specjalistów jest właśnie skorzystanie z doświadczonej agencji.

Pozycjonowanie to pierwszy krok do zdobywania widoczności w internecie. Jednak nie jedyny. Warto poszukać firmy, która w swojej ofercie ma pozycjonowanie stron oraz inne narzędzia marketingowe jak: analityka internetowa, content marketing, marketing szeptany, akcje marketingowe czy reklamy Google.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Rafał pisze:

    Outsourcing marketingu opłaca się praktycznie każdej średniej i większej firmie, oraz tym mniejszym, które samodzielnie sobie nie radzą z pozyskaniem nowych klientów. Korzyści są często nieocenione w porównaniu do kosztów. Oczywiście, gdy inwestuje się w sprawdzone agencje.