Pozycjonowanie na siłę – czym jest przeoptymalizowanie strony?

Coraz większa liczba właścicieli stron internetowych zdają sobie sprawę jak ważne jest optymalizacja witryny www. Odpowiednia optymalizacja strony pozwala bowiem zaistnieć w wyszukiwarce Google. A widoczność w tym miejscu pozwala docierać do potencjalnych klientów.

Jednak przy optymalizacji strony należy uważać, gdyż można ją przeoptymalizować. Co to znaczy i jak tego uniknąć? O tym będzie niniejszy artykuł.

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE

Czym jest przeoptymalizowanie strony internetowej?

Przeoptymalizowanie strony niestety wciąż zdarza się bardzo często. Jest to upychanie słów kluczowych na siłę, tam gdzie tylko się da w treści, meta tagach, nagłówkach itp., nie zwracając uwagi na sens zdań i przekazanie wartościowych informacji dla odbiorcy. Takie działanie nie jest oczywiście zalecane przez specjalistów, gdyż może wpłynąć negatywnie na postrzeganie naszej strony zarówno przez odwiedzających jak i Google. Po pierwsze strona, na której użyto wiele razy słowa kluczowego, często w niegramatyczny sposób (aby tylko forma słowa kluczowego się zgadzała) jest bardzo sztuczna. Osoby ją odwiedzające z pewnością to zauważą i nie będą powracały na taką witrynę. Kolejną kwestią jest to, że jeśli Twoja strona została stworzona wyłącznie pod roboty Google, to osoby, które ją odwiedzą jeszcze szybciej z niej wyjdą, co za tym idzie pozycja nie przełoży się na konwersję. Nikt z odwiedzających nie poleci Twojej strony, a Google to szybko zauważy.

Google przestrzega przed tworzeniem stron internetowych dla robotów a nie ludzi. Obecnie liczy się bardziej wysoka jakość treści umieszczanych na stronie, a nie ilość użytych w tekście w sposób nienaturalny słów kluczowych.

Pozycjonowanie strony a przeoptymalizowanie witryny

Wykorzystanie dużej ilości słów kluczowych i zastosowanie w niegramatycznej formie w tekście to jedna z metod uzyskania wysokiej pozycji w wyszukiwarce, której nie poleci żaden dobry specjalista SEO. Jest to tak zwany keyword struffing. I nie jest to jedyna metoda na pozycjonowanie stron internetowych z zakresu black hat seo, która może sprawić, że nasza strona będzie przeoptymalizowana. Wśród pozostałych technik mogących wpłynąć negatywnie na pozycjonowanie strony wymienić należy między innymi:

duplikowanie treści – powielanie treści znalezionych w sieci nie tylko może spowodować zbanowanie strony przez Google, ale i konsekwencje prawno-finansowe. Właściciel strony, z której została zduplikowana treść bez jego zgody może wnieść pozew o naruszenie praw autorskich. Co ważne nie należy też kopiować własnych tekstów w różnych miejscach, np. tworzyć dziesiątek podstron z tą samą treścią wyłącznie w celu sztucznego upychania słów kluczowych

ukrywanie treści – zdarza się jeszcze, że osoby tworzące treści na strony internetowe chcąc umieścić na niej jak najwięcej fraz kluczowych ukrywają je przed wzrokiem czytelnika. Wystarczy wykorzystać czcionkę w kolorze tła i gotowe. Jednak takie działanie jest widoczne dla robotów wyszukiwarki. Kiedy zostanie wykryte również może wpłynąć na pozycję strony lub nawet jej całkowite zablokowanie;

złe linkowanie – linkowanie do stron lub ze stron spamerskich i z farm linków nie wpływa korzystnie na widoczność Twojej strony w Google. Owszem Google sprawdza czy Twoja strona była polecana przez innych, ale te polecenia również muszą pochodzić z zaufanych stron. Linki z farm linków lub innych spamerskich źródeł nie mają żadnej wartości w „oczach” Google. O wiele lepiej zdobyć jeden wartościowy link niż setki czy tysiące śmieciowych.

Jak uniknąć przeoptymalizowania strony?

Żeby uniknąć przeoptymalizowania strony należy postawić na wartościowe seo, czyli przede wszystkim wysokiej jakości teksty przygotowywane przez copywriterów, którzy odpowiednio dobiorą i użyją słów kluczowych. Kolejnym krokiem jest współpraca z specjalistą, który stosuje zalecane przez Google techniki optymalizacji. Istotne jest też to, aby działać na wielu płaszczyznach, nie ograniczać się jedynie do własnej strony i reklamy w wyszukiwarce. Ważne jest też ciągłe dbanie o aktualne informacje na stronie oraz płynność działania witryny. Dzięki takim czynnościom o wiele łatwiej uzyskasz zamierzone cele biznesowe.

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Gość pisze:

    Dziękuję za wpis. Czasami jest bardzo ciężko wyważyć, żeby nie była za słabo i za bardzo zoptymalizowana.

  2. Bartosz pisze:

    Do pozycjonowania trzeba podejść z umiarem i konkretną wiedzą. Czasem można przedobrzyć i mieć negatywne rezultaty. Ja sporo wiedzy odnośnie seo z kursu eduweb czerpałem. Wiadomo że nie da się nauczyć raz i korzystać z tej samej wiedzy, ale kurs daje solidne wprowadzenie.

  3. Klaudia Witek EACTIVE pisze:

    Nie ma konieczności rezygnacji ze stosowania słów kluczowych w nieodmienionej formie. Ważne jest zachowanie równowagi pomiędzy długością tekstu a ilością słów kluczowych. Tak aby tekst pojawił się w wynikach wyszukiwania pod daną frazę i jednocześnie był wartościowy dla odbiorców :)

  4. Michal Wiewior pisze:

    Witam,

    bardzo celny artykuł. Rzeczywiście dziwnie wyglądają strony, gdzie zbyt często używane są słowa kluczowe, do tego nieodmienione.
    Ale czy możemy zupełnie zrezygnować z użycia keywordów w dokładnie takiej postaci, jak są wyszukiwane przez ludzi? zmierzam do teog, czy algorytm Google do semantycznej analizy tekstu jest już na tyle rozwinięty, aby tak samo traktować strony oparte na dosłownym słowie kluczowym i odmienionym?