Kariera w marketingu – jakie możliwości rozwoju oferuje agencja marketingu online?

Czy wiesz, że według badania GoldenLine w 2019 r. 55% pracodawców ma zamiar zwiększyć liczbę prowadzonych rekrutacji, a 42% firm chce przeznaczyć więcej środków na procesy rekrutacyjne? 2019 rok to świetny czas na zmianę miejsca pracy m.in.w branży marketingu internetowego. Jeżeli myślisz, że kariera w marketingu jest możliwa jedynie w agencjach kreatywnych czy wielkich korporacji – jesteś w błędzie! Dowiedz się, na jakich stanowiskach możesz znaleźć zatrudnienie w 2019 r. w agencji marketingu online.

kariera-w-agencji-marketingu-online

Specjalista ds. SEO, czyli ekspert od optymalizacji stron www

Jeżeli narzędzia takie jak Google Search Console, Senuto czy ScreamingFrog nie są Ci obce, to dobrze trafiłeś! To właśnie na nich codziennie pracują specjaliści zajmujący się optymalizacją stron pod kątem wyszukiwarek internetowych. Specjaliści ds. SEO odpowiadają m.in. za:

  • przeprowadzanie audytów stron www,
  • analizy słów kluczowych czy tworzenie
  • wdrażanie rozwiązań na serwisach Klientów.

Bez odpowiedniej optymalizacji, żadna strona nie jest w stanie być wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. Z tego powodu dobrze wykwalifikowani Specjaliści SEO są pożądani na rynku pracy. Obecnie na portalu pracuj.pl znajduje się 34 ofert pracy na to stanowisko w całej Polsce. Większość pracodawców to właśnie agencje marketingu online. Pewnie zastanawiasz się, ile może zarobić Specjalista ds. SEO? Według raportu Hays, w 2018 r. zarobki na tym stanowisku mogły sięgać aż 9 000 PLN brutto.

Twórca płatnych reklam w sieci, czyli Specjalista PPC

Zastanawiasz się jak to się dzieje, że szukając nowej pary butów w wyszukiwarce, potem przez długi czas trafiają do Ciebie komunikaty zachęcające do kupna obuwia? To sprawka Specjalistów PPC zajmujących się płatnymi reklamami m.in. w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej. Bardzo często na tym stanowisku pracownicy zajmują się również prowadzeniem działań reklamowych w mediach społecznościowych tj. Facebook czy LinkedIn.

Według raportu PWC, 17% Polaków dokonuje przynajmniej jednego zakupu przez internet z poziomu urządzeń mobilnych tygodniowo, dlatego odpowiednia promocja w sieci jest niezmiernie ważna, aby to właśnie na danym portalu został zrealizowany zakup. Sprzedaż internetowa zyskuje na popularności, a co za tym idzie zapotrzebowanie na Specjalistów PPC. W czerwcu 2019 r. na portalu pracuj.pl znajdowało się 25 ofert pracy na tym stanowisku. Zarobki specjalisty z tej dziedziny są zależne od wielu czynników m.in. ilości posiadanych certyfikatów Google Ads czy znajomości narzędzi tj. Google Tag Manager, Facebook Ads czy LinkedIn Ads.

Mistrz lekkiego pióra – Specjalista ds. Content Marketing

Jeżeli jesteś kreatywny, lubisz tworzyć dłuższe i krótsze formy tekstowe – powinieneś zastanowić się nad karierą w Content Marketingu. Specjaliści z tej dziedziny zajmują się:

  • tworzeniem strategii contentowych,
  • pisaniem wysokiej jakości, angażujących treści na strony www czy media społecznościowe,
  • redakcją istniejących tekstów.

Pomimo tego, że jest to stanowisko kreatywne, Specjalista ds. Content Marketingu musi znać podstawowe zagadnienia z zakresu optymalizacji stron np. odpowiedniego dobierania i rozmieszczania słów kluczowych. Ponadto, praca na tym stanowisku bardzo często opiera się na obsłudze platform do zarządzania treścią tj. WordPress.

Zapotrzebowanie na Specjalistów ds. Content Marketingu wciąż rośnie, jednakże na tę chwilę większą popularnością cieszy się stanowisko Copywritera. Obecnie na portalu pracuj.pl możemy znaleźć 15 ofert pracy w Content Marketingu i 35 na pozycję Copywritera (dane z czerwca 2019 r.). Jak kształtują się zarobki na stanowisku Specjalisty ds. Content Marketingu? Analizując oferty pracy dostępne na portalu RocketJobs.pl, średnie zarobki na wspomnianym stanowisku kształtują się pomiędzy 3000 a 4700 PLN brutto.

Project Manager – strateg i koordynator 2 w 1

Agencja marketingu online oferuje również zatrudnienie na stanowiskach managerskich. Marketing Manager, Content Manger, Sales Manager – wybór pozycji jest naprawdę duży. Jeżeli posiadasz szeroką wiedzę z zakresu SEO i PPC, a do tego zarządzałeś zespołem, możesz starać się o stanowisko SEM Project Managera.

Na tej pozycji masz możliwość budowania strategii oraz koordynowania dużych projektów w ramach współpracy z Klientami. Co więcej, odpowiadasz za pracę całego zespołu Specjalistów oraz podejmowanie kluczowych dla danego projektu decyzji. Według raportu Hays, Project Manager w branży digital może liczyć na wynagrodzenie rzędu 6 000 – 12 000 PLN brutto.

Inne możliwości rozwoju w agencji marketingu online

Pracownicy agencji marketingowych to nie tylko specjaliści ds. SEO, PPC czy Content Marketingu. Zatrudnienia w firmach o takim profilu mogą śmiało szukać:

  • Specjaliści ds. Marketingu Internetowego,
  • Copywriterzy,
  • Analitycy Internetowi,
  • Web Developerzy,
  • Key Account Managerowie,
  • Specjaliści ds. Sprzedaży.

Jak widać, firmy działające w tej branży dają wiele możliwości rozwoju kariery w marketingu. Przekonaj się sam!

Dołącz do naszego grona
EKSPERTÓW #wiemyjak

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
4.3/5 (11)

Komentarze

Dodaj komentarz