Profil na LinkedIn sposobem na znalezienie pracy

Dostęp do zróżnicowanych oferty pracy nigdy nie był tak prosty. Serwisy rekrutacyjne, portale ogłoszeniowe, strony www potencjalnych pracodawców – możliwości jest naprawdę wiele. Według Aplikuj.pl, 42% ankietowanych szuka pracy w social media, w tym na największej platformie społecznościowej dla profesjonalistów- LinkedIn. Z artykułu dowiesz się, jak zostać zauważonym przez rekruterów oraz stworzyć skuteczny profil na Linkedin, dzięki któremu znajdziesz pracę marzeń w marketingu internetowym i nie tylko #wiemyjak

profil-linkedin-eactive

Kilka słów o LinkedIn

Ponad 610 milionów użytkowników globalnie, w tym około 2,4 miliona w Polsce. LinkedIn to zdecydowanie największa platforma społecznościowa dla profesjonalistów. Jest ona nie tylko idealnym miejscem do nawiązywania kontaktów biznesowych, ale również jednym z głównych narzędzi rekruterów, dzięki któremu pozyskują świetnych pracowników.

Według badania Lee Hecht Harrison DBM Polska, 96% ankietowanych specjalistów korzysta z LinkedIn w rekrutacji, a aż 75% headhunterów uważa, że jest on bardzo przydatny w procesach rekrutacyjnych. Chyba nie trzeba więcej przekonywać o tym, że warto uwzględnić LinkedIn w poszukiwaniach pracy. Zatem przejdźmy do tego, jak zwiększyć swoje szanse na znalezienie pracy właśnie na tym kanale społecznościowym.

Jak stworzyć skuteczny profil na LinkedIn?

Skuteczny profil to przede wszystkim uzupełniony profil. Powinniśmy go traktować jak naszą wirtualną wizytówkę, którą może zobaczyć 2,4 miliona użytkowników w Polsce, w tym setki rekruterów. Profil na LinkedIn bez uzupełnionego doświadczenia zawodowego to jak wspomniana wizytówka bez numeru kontaktowego – niby jest, ale do niczego się nie przyda. Zatem, o czym pamiętać tworząc swój profil?

  • Nagłówek – to część pod imieniem i nazwiskiem, w której za pomocą 120 znaków możesz przedstawić najważniejsze informacje o sobie. Wiele osób wpisuje w tym miejscu aktualne stanowisko zawodowe, jednakże należy przemyśleć czy jest to najlepsza opcja. W nagłówku warto zawrzeć słowa kluczowe związane z naszym doświadczeniem, ponieważ to po nich rekruterzy mogą nas szukać – zamiast Specjalista ds. Reklam PPC zastanów się nad słowami: Goolgle Ads/ Facebook Ads/ Google Analytics.
  • Zdjęcie profilowe i cover photo – profesjonalne zdjęcie profilowe to podstawa! Dzięki niemu istnieje 9-krotnie większe prawdopodobieństwo zaproszenia Cię do sieci kontaktów! Równie istotne jest zdjęcie w tle, które możesz wykorzystać do zaprezentowania siebie np. podczas prelekcji, szkolenia bądź graficznego przedstawienia swoich umiejętności, bądź sukcesów.
  • Lokalizacja – im lepiej sprecyzowana i regularnie aktualizowana, tym większe prawdopodobieństwo wyszukania Cię przez rekruterów i to aż 23-krotnie!
  • Edukacja – w tym miejscu zwróć uwagę na wpisanie nie tylko konkretnego kierunku studiów, który ukończyłeś, ale również nazwę uczelni oraz lata, w których studiowałeś. Rekruterzy mogą poszukiwać np. studentów kierunku Marketing na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, którzy zakończyli edukację rok temu.
  • Doświadczenie zawodowe – dla rekrutera istotna jest nie tylko nazwa stanowiska, ale również okres zatrudnienia, a przede wszystkim zakres obowiązków. Dla przykładu– Specjalista ds. Marketingu Internetowego może oznaczać zarówno osobę zajmującą się kampaniami Google Ads, jak i eksperta SEO.
  • Licencje i certyfikaty – tutaj najważniejsze jest wyróżnienie branżowych osiągnięć, szczególnie tych, które w dalszym ciągu są aktualne. W przypadku Specjalisty ds. Reklam PPC ważna będzie publikacja wszystkich zdobytych certyfikatów Google Ads, natomiast dla Web Developera istotne jest zamieszczenie certyfikatów potwierdzających znajomość języków programowania tj. Java czy CSS.
  • Umiejętności i ich potwierdzenia – niezwykle istotna część profilu, o której często zapominamy. W tym miejscu ważne jest nie tylko wypisanie umiejętności, ale uzyskanie jak największej ilości wiarygodnych potwierdzeń np. od współpracowników bądź szefów. Przedstawienie co najmniej 5 umiejętności powoduje, że profil może uzyskać do 17 razy więcej odwiedzin oraz do 31 razy więcej wiadomości od rekruterów i innych osób.
  • Rekomendacje – co innego, jak nie pozytywna opinia na temat Twojej pracy i doświadczenia, może zaowocować zaproszeniem na rozmowę rekrutacyjną? To właśnie rekomendacje spełniają w naszym profilu bardzo ważną rolę – są potwierdzeniem nie tylko naszych umiejętności technicznych, ale i kompetencji miękkich.

Podsumowując- traktuj swoje konto na LinkedIn jak wirtualne CV. Pamiętaj o tym, aby Twój profil był w 100% spójny z dokumentem, który wysyłasz do pracodawców. Rekruter w mgnieniu oka zauważy nieścisłości, które całkowicie zdyskredytują Twoją wiarygodność jako potencjalnego pracownika.

profil-na-linkedin-eactive1

Jak zostać zauważonym na ,,Facebooku dla biznesu’’?

Sam nienagannie stworzony profil na LinkedIn nie gwarantuje Ci dużego zainteresowania ze strony rekruterów. Zatem, w jaki sposób możesz zwiększyć swoje szanse na znalezienie pracy?

Włącz opcję ,,Zainteresowania karierą zawodową’’

,,Powiedz rekruterom, że jesteś otwarty na nowe możliwości kariery’’ – dokładnie w ten sposób LinkedIn zachęca nas do skorzystania z możliwości rekrutacyjnych platformy. W opcji ,,Zainteresowania karierą zawodową’’ możemy wybrać, na jakim etapie poszukiwania pracy jesteśmy, jakie stanowiska, w jakim wymiarze czasu i w jakiej lokalizacji nas interesują. Dzięki temu dajemy rekruterom sygnał czy aktywnie szukamy zatrudnienia, czy jedynie rozglądamy się za innymi wyzwaniami, a także czy jesteśmy gotowi podjąć się pracy z innego zakątka Polski bądź świata.

Odpowiadaj na wiadomości InMail, to nie spam

Pewnie nie raz zdarzyło Ci się dostać wiadomość na skrzynkę odbiorczą LinkedIn od osoby, która nie należy do Twojej sieci kontaktów. Spokojnie, nie martw się! W większości przypadków nie są to bezwartościowe treści promocyjne, a próby kontaktu ze strony rekruterów. Osoby, które posiadają konta Premium oraz Recruiter Lite mogą nawiązywać kontakt z każdym użytkownikiem LinkedIn, nawet gdy nie mają go w sieci kontaktów. Dzięki wiadomościom InMail rekruter ma możliwość przedstawienia Ci spersonalizowanej oferty pracy, podać jej detale oraz załączyć link do strony zewnętrznej konkretnego ogłoszenia.

Polecaj, publikuj, angażuj się

Jak zostać zauważonym na LinkedIn? Jeżeli chcesz zbudować rozpoznawalność swojego konta na tej platformie społecznościowej, nie wystarczy uzupełniony od A do Z profil. Ważne jest, aby wchodzić w interakcje z treściami, które widzimy na swoim boardzie – możemy je udostępniać, komentować bądź dodawać reakcję. Niedawno LinkedIn poszerzył gamę interakcji – oprócz szeroko znanego ,,Poleć’’ możemy również użyć 4 innych reakcji ,,Gratulacje’’, ,,Super’’, ,,Interesujące’’ bądź ,,Wnikliwe’’. Oczywiście, warto również zainwestować w budowę marki osobistej na LinkedIn poprzez publikację własnych treści. Na tym kanale możesz nie tylko postować, ale również tworzyć artykuły swojego autorstwa. Da przykładu, jeżeli jesteś Specjalistą SEO, LinkedIn to świetne miejsce do dzielenia się swoimi przemyśleniami dotyczącymi nowinek w branży czy zmian algorytmu Google.

Buduj sieć kontaktów

Zastanawiałeś się kiedyś, po co tak naprawdę przyjmujemy bądź zapraszamy kolejne osoby do sieci kontaktów? To właśnie ilość nawiązanych relacji w dużej mierze determinuje, jak bardzo widoczny dla innych użytkowników LinkedIna będzie Twój profil. Dopiero posiadając około tysiąca kontaktów jesteśmy w stanie mówić o koncie, które ma potencjał, żeby zostać zauważonym i osiągać zadowalające zasięgi.

Oferty pracy LinkedIn – gdzie szukać pracy na własną rękę?

LinkedIn to nie tylko świetne narzędzie do wyszukiwania potencjalnych kandydatów przez rekruterów. Platforma udostępnia wyszukiwarkę ofert pracy, dzięki której kandydat sam może przeglądać ogłoszenia dostępne na LinkedIn. W zależności od branży i stanowiska, jakie zajmujesz, LinkedIn sam podpowiada Ci, jakich ofert możesz szukać np. gdy Twoje stanowisko to Specjalista SEO, to w wyszukiwarce mogą pojawić się propozycje tj. SEO Specialist, SEO Manager, SEO Coordinator. W wyszukiwarce możesz również wybrać lokalizację, w której oferty interesują Cię najbardziej.

Ogłoszenia w wyszukiwarce zamieszczają głównie duże firmy i korporacje, więc jeżeli jesteś zainteresowany podjęciem pracy właśnie w takim miejscu, to oferty pracy LinkedIn są świetnym wyborem.

Zakładka ,,Oferty pracy’’ na profilu firmy

Szukasz pracy w konkretnej firmie? Koniecznie sprawdź, czy potencjalny pracodawca posiada zakładkę ,,Oferty pracy’’ na swoim profilu. To właśnie z tego poziomu możesz odkryć ciekawe propozycje zatrudnienia, a także bezpośrednio zaaplikować na dane stanowisko.

 

LinkedIn nie przez przypadek nazywany jest ,,Facebookiem dla biznesu’’ – ogrom możliwości networkingowych oraz rekrutacyjnych, jakie oferuje w połączeniu z rosnącą liczbą użytkowników, powoduje, że trudno porównać go z inną platformą dla profesjonalistów. Jeżeli zależy Ci na znalezieniu pracy w obszarze marketingu, zdecydowanie nie możesz pominąć LinkedIn w swoich planach.

Dołącz do naszego grona
EKSPERTÓW #wiemyjak

    x

    APLIKUJ

    na stanowisko:

    *

    *

    *

    *

    (pliki do 5 MB w formatach: pdf, doc, docx, png, jpg)

    Uwagi:

    Filtr antyspamowy

    *

    Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie (55-010), pod adresem ul. Główna 26/2, NIP 896-15-47-353, REGON 363683262. czytaj więcej

    * Pole wymagane

    #wiemyjak

    Trwa wysyłanie...

    Ocena artykułu:
    5/5 (12)

    Komentarze

    Dodaj komentarz

    1. Miastowy pisze:

      Wydaje się że wiele czasu wymaga tam spędzanie jak na social mediach, choć w tym wypadku biznesowych. Na pewno dobre jest to do tego, że jest to dające możliwość kontaktów z osobami z jednej branży. Ale czy ktoś znalazł za pomocą tego narzędzia pracę szybciej niż za pomocą oferty?

    Zamów bezpłatną wycenę

    Imię i Nazwisko
    E-mail*
    Numer telefonu*
    Adres strony internetowej*
    Treść wiadomości
    TAK

    Jeśli chcesz zostawić nam więcej danych wypełnij brief.

    Otrzymaliśmy twoje zgłoszenie

    Dziękujemy!

     

    Co dalej?

    1. Otrzymasz od nas maila potwierdzającego zgłoszenie.
    2. Nasz wyspecjalizowany zespół już niedługo skontaktuje się z Tobą i opowie o dalszym procesie współpracy.
    3. W oczekiwaniu na telefon zapraszamy do zapoznania się z naszymi REFERENCJAMI.

    KLAUZULA INFORMACYJNA

    Informujemy, że:

    1. Administratorem Twoich danych osobowych jest EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. z siedzibą w Świętej Katarzynie, zarejestrowana pod adresem ul. Główna 26/2, 55-010 Święta Katarzyna, reprezentowaną przez: Michała Kliszczaka - Prezesa Zarządu.
    2. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować na e-mail: ochronadanych@eactive.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny: EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. ul. Aleksandra Zelwerowicza 18 A, 53-676 Wrocław.
    3. Twoje dane będą przetwarzane w celu odpowiedzi na zapytanie oraz przygotowania i przedstawienia propozycji współpracy.
    4. Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda na przetwarzanie danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów oraz art. 6 ust. 1 lit. b RODO, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.
    5. Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
    6. Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia wyrażonej zgody bądź złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
    7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie adresu e-mail i numeru telefonu jest niezbędne do obsługi zapytania.
    8. Administrator nie przetwarza Twoich danych osobowych przy użyciu narzędzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
    9. Przysługuje Ci prawo do żądania od Administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub ich przeniesienia.
    10. Przysługuje Ci prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych, a także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie - wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
    11. W przypadku uznania, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Ci prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

    Więcej informacji na temat zasad przetwarzania i ochrony danych osobowych przez EACTIVE wiemy jak sp. z o.o. sp. k. znajdziesz w naszej Polityce Prywatności, dostępnej tutaj.

    Rozumiem