Wszystko co musisz wiedzieć o stażach w agencji marketingu online

Znalezienie pierwszego stażu czy praktyki zawodowej na pewno nie jest proste. Często na samym początku poszukiwań zadajemy sobie pytania: Od czego zacząć? Gdzie szukać? Czy posiadam wystarczające umiejętności? Jak znaleźć pierwszą pracę?

Mamy dla Ciebie kilka prostych rad, jak dostać się na staż w agencji marketingu online! #wiemyjak

staz-w-agencji-marketingu-online

Dobry research to podstawa, czyli gdzie szukać ofert?

Najważniejsza jest umiejętność skutecznego poszukiwania ofert.

Oferty staży znajdziesz:

  • w dedykowanych do tego portalach m.in. rocketjobs.pl, pracuj.pl, interviewme.pl, praca.pl, jobbplus.pl, goldenline.pl czy indeed.pl,
  • w social media m.in. Facebook, Instagram, Linkedin,
  • na targach pracy,
  • w Biurach Karier swoich Uczelni Wyższych,
  • bezpośrednio na stronie internetowej firmy.

W erze internetu masz łatwy i szybki dostęp do dziesiątek portali z ogłoszeniami pracy, na których dzięki odpowiedniemu filtrowaniu spośród tysięcy ogłoszeń wyselekcjonuje się idealna dla Ciebie.
Protip: Warto wcześniej założyć konto na danym portalu i zamieścić swoje CV. Dzięki temu będziesz otrzymywać powiadomienia na swój adres e-mail o ofertach pasujących do Twoich umiejętności i preferencji!

Oferty pracy pojawiają się również na profilach firm w mediach społecznościowych.

Na Linkedin znajdziesz do tego odpowiednią wyszukiwarkę: ,,Oferty pracy”. Ta funkcja umożliwia przeglądanie ogłoszeń, zapisywanie tych, które Cię najbardziej interesują, a także pozwala zdobyć najważniejsze informacje o danej firmie m.in. jej wielkość czy szczegółowy zakres działań. Wyszukiwarka daje również informację o liczbie aplikujących osób na konkretne stanowisko. Portal umożliwia włączenia na swoim profilu opcji ,,zainteresowany karierą zawodową”, co daje rekruterom informację o tym, że jesteś otwarty na ich oferty. Rekruterzy coraz częściej szukają pracowników za pomocą portali społecznościowych, tworząc dedykowane kampanie reklamowe lub wysyłając bezpośrednio wiadomość do potencjalnych kandydatów.
Protip: Uzupełnij jak najdokładniej swój profil na Linkedin. Umieść informację o swoim doświadczeniu zawodowym i opisz czym dokładnie zajmowałeś się na swoim poprzednim stanowisku. Nie zapominaj także o wykształceniu i zdjęciu profilowym. Twój profil jest twoim CV!

Na Facebook’u, możesz natomiast szukać pracy w: zakładce ,,Oferty pracy”, Marketplace i aktualnościach konkretnej firmy.

Staraj nie ograniczać się podczas poszukiwań do jednego medium. Jeśli możesz, wybierz się na Targi Pracy, które dają Ci możliwość bezpośredniego poznania pracodawcy! Wiele Uczelni Wyższych posiada Biura Karier, które współpracują z wieloma firmami. Na ich stronach znajdziesz wiele ofert, a pracownicy doradzą Ci, jak dostać się na staż i jak znaleźć pierwszą pracę. EACTIVE współpracuje z Biurem Karier Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Jeśli natomiast masz wymarzoną firmę, w której chcesz pracować, to wejdź również na ich stronę internetową. Wiele firm posiada zakładkę ,,Kariera”, na której publikuje aktualne oferty.
My też taką mamy! 

Wyróżnij się – cechy i umiejętności, które pomogą Ci w znalezieniu stażu

Zanim rozpoczniesz tworzenie CV, zastanów się jakie posiadasz cechy i umiejętności, które stanowią Twoją wartość dodaną tj. dzięki którym będziesz odpowiednią osobą na to stanowisko.

Praktycznie zawsze przy ogłoszeniach o pracę pojawiają się wymagania co do umiejętności aplikanta, a także informacje jakie jego cechy są mile widziane. Na podstawie kilkudziesięciu ogłoszeń wybraliśmy te, które są najbardziej pożądane przez pracodawców na stażach i praktykach związanych z marketingiem.

Praca w marketingu wymaga przede wszystkim kreatywności, zaangażowania w realizację założonych celówchęci nauki. Marketing to bardzo rozwijająca się branża, w której co chwilę pojawiają się nowe rozwiązania i innowacje, dlatego ważne jest, aby nieustannie się szkolić. Bardzo ceniona przez pracodawców jest także umiejętność pracy w zespole, terminowośćdobra organizacja własnej pracy. W wielu agencjach marketingu online atutem jest także umiejętność analitycznego myślenia.

Ważnym aspektem w poszukiwaniu pracy na studiach i zaraz po nich, są dodatkowe umiejętności, które wyróżniają Cię na tle innych kandydatów. Pamiętaj, aby umieszczać je w swoim CV i na swoich profilach w mediach społecznościowych.

Pożądane umiejętności młodych marketingowców:

  • znajomość i sprawne poruszanie się w social media,
  • lekkie pióro i dobra znajomość języka polskiego, bo marketing to też pisanie,
  • znajomość języka angielskiego na poziomie min. B2 (drugi język obcy jest atutem!),
  • znajomość podstawowych programów do obróbki graficznej np. Photoshop czy Illustrator,
  • dobra znajomość pakietu Microsoft Office, szczególnie programu Excel,
  • podstawowa znajomość Google AdWords i Google Analytics,
  • podstawowa znajomość kodu HTML i WordPressa.

Podczas poszukiwania pracy lub stażu ważne jest również Twoje wykształcenie. Oprócz samego marketingu, jest kilka innych kierunków studiów, których ukończenie, na pewno Ci pomoże. Praca w marketingu to także elementy dziennikarstwa, grafiki komputerowej, a nawet informatyki i analityki internetowej.

Te kierunki studiów warto skończyć:

  • Marketing,
  • Dziennikarstwo,
  • Zarządzanie,
  • Inżynieria systemów,
  • Analityka internetowa,
  • Informatyka,
  • Grafika komputerowa,
  • Analityka rynku,
  • Informatyka w biznesie,
  • Marketing internetowy i E-commerce,
  • Inżynieria systemów.

Marketing ma wiele twarzy, czyli jakie są działy w agencjach marketingu online

Marketing to bardzo szeroka branża. Przez pracę w marketingu rozumiemy zarówno copyrighting, obsługę kanałów social media, planowanie kampanii promocyjnej produktu, jak i budowanie kampanii link buildingu, analizowanie słów kluczowych czy optymalizowanie stron internetowych. Agencje marketingowe poszukują także pracowników i stażystów w działach niekoniecznie stricte marketingowych np. w dziale Web Development, gdzie nauczysz się m.in. podstaw programowania czy w dziale Obsługi Klienta, w którym poznasz tajniki negocjacji. Możliwości jest wiele! Każda agencja marketingowa posiada własne struktury i konkretne działy, które odpowiadają oferowanym przez nią działaniom.

Przed aplikacją na dany staż upewnij się w jakim jest on dziale i za jaki obszar działań będziesz odpowiedzialny.

Przykłady działów w agencjach marketingu online:

  • SEO,
  • Link Building,
  • Web Development,
  • Analityka Internetowa,
  • Obsługa Klienta,
  • Copywriting,
  • Content Marketing,
  • PPC,
  • Social Media,
  • SEM,
  • Kreacja,
  • Media,
  • Produkcja,
  • PR.

Co oferuje agencja marketingu online stażystom?

Staż lub praktyka w agencji marketingu online oprócz pierwszego zdobytego doświadczenia, może dać Ci w zamian wiele więcej. Przede wszystkim masz okazję poznać branżenawiązać znajomości ze specjalistami. Wiele agencji digital marketing, czy agencji pozycjonujących oferuje, także referencje po zakończeniu stażu, którymi śmiało możesz się posługiwać przy poszukiwaniu pierwszej pracy w marketingu. Stażyści i praktykanci bardzo często mają dostęp do benefitów pracowniczych m.in. możliwość korzystania z darmowych kursów czy szkoleń. Nie zapominaj, że staż może okazać się wstępem do rozpoczęcia kariery w danej firmie. Wiele agencji marketingu online oferuje po ukończeniu stażu stałe zatrudnienie!

Poszukiwanie pierwszego stażu w agencji marketingowej może być łatwe i przyjemne. Przy odpowiednim przygotowaniu i zaangażowaniu w proces poszukiwania, szanse na znalezienie właściwego stażu zdecydowanie rosną. Pamiętaj, żeby nie bać się aplikować i jak najwcześniej próbować swoich sił w branży.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą staży!

SPRAWDŹ

Zapraszamy do naszego zespołu!

Przejdź do komentarzy
Ocena artykułu:
4.8/5 (11)

Komentarze

Dodaj komentarz